10 tips voor het schrijven van een winnende LinkedIn-kop

Tot de 690 miljoen leden van LinkedIn behoren 180 miljoen influencers op senior niveau, 63 miljoen besluitvormers en 10 miljoen leidinggevenden op C-niveau. Daarom zijn er veel invloedrijke mensen op LinkedIn die macht hebben om in te huren en te kopen. Wat u ook wilt bereiken met het gebruik van het netwerk, u wilt een goede indruk maken. Je kop is het eerste dat mensen zien, afgezien van je profielfoto. Het is hoe besluitvormers u zullen vinden. Het is hoe je ervoor zorgt dat mensen je opmerken en waarom ze je profiel willen bezoeken voor meer informatie. Het is dus veilig om te zeggen dat uw kop behoorlijk belangrijk is. Dus ik dacht dat ik mijn beste tips voor het maken van een effectieve kop met jullie zou delen. Maar laten we eerst naar de basis kijken:
Wat is uw LinkedIn-kop?
Uw kop is de slogan die onder uw naam op LinkedIn en bovenaan uw profielpagina verschijnt. De kop was voorheen beperkt tot 120 tekens. Maar hier is goed nieuws: LinkedIn heeft de kop in 2020 uitgebreid tot 220 tekens. Dus je hebt iets meer ruimte om jezelf te verkopen, je visie te delen of wat je maar wilt uitdrukken via je kop.
Wat maakt een winnende LinkedIn-kop
Er zijn enkele belangrijke criteria om een ​​indrukwekkende kop te creëren. De beste koppen van LinkedIn doen het volgende:
Maak gebruik van trefwoorden
Trefwoorden zijn niet het enige dat uw kop zou moeten bevatten. Maar ze zijn essentieel om de juiste mensen te helpen uw profiel te vinden. Trefwoorden kunnen uw functietitel, vaardigheden en gebieden zijn waarin u gespecialiseerd bent. Plaats trefwoorden aan het begin van uw kop en breid deze vervolgens uit met meer informatie.
Druk uw waarde uit
Om de waarde van jou of je bedrijf uit te drukken, moet je meer delen dan de taken die je uitvoert. Uw kop moet worden bepaald door de voordelen van de services die u levert en het soort resultaten dat u behaalt. In plaats van te zeggen dat u aan belastingplanning doet, zou u bijvoorbeeld zeggen dat u bedrijven helpt geld te besparen.
Zijn uniek
Een winnende LinkedIn-kop is er een die zich onderscheidt van de rest. Bedenk hoeveel mensen exact hetzelfde werk doen als u of vergelijkbare diensten aanbieden. U kunt uzelf een concurrentievoordeel geven en meer mensen aanmoedigen om uw profiel te bezoeken door uw kop anders te maken.
Help u uw doelen te bereiken
U moet goed nadenken over waarom u op LinkedIn bent en wat u hoopt te bereiken. Dit moet aangeven wat u in uw kop (en de rest van uw profiel) opneemt. Als u niet zeker weet wat u op LinkedIn kunt bereiken of hoe u dit moet aanpakken, kunt u een consulent voor sociale media spreken. Laten we nu eens nader bekijken hoe u precies een winnende kop kunt maken:
1. Verkrijg Inspiration Standaard gebruikt LinkedIn uw functietitel en werkgever als uw kop. Wat een snooze-fest. Als je het beter wilt doen, is de eerste stap om geïnspireerd te raken. Zoek naar mensen in uw vakgebied of met een vergelijkbare functie als u. Bekijk hoe ze hun koppen hebben geformuleerd. Kijk wat u aanspreekt en wat niet. Je moet natuurlijk niet zomaar de kop van iemand anders pakken. Maar als u dit doet, kunt u ideeën bedenken voor hoe u uw kop wilt weergeven. Let ook op degenen die bovenaan de zoekresultaten voor uw branche verschijnen. Welke zoekwoorden gebruiken ze? Let op deze zoekwoorden, aangezien ze waarschijnlijk bijdragen aan de reden waarom deze professionals het zo goed doen in de zoekresultaten.
2. Stel uzelf deze vragen
Wanneer u besluit uw LinkedIn-kop te upgraden om de impact ervan te maximaliseren, is het een goed idee om een ​​beetje te brainstormen. Hier zijn enkele vragen die u zullen helpen bij het bedenken van ideeën:

  • Hoe zou je jezelf omschrijven aan een nieuwe collega als je maar vijf seconden had?
  • Wat maakt jou anders dan anderen met dezelfde functietitel?
  • Waarom zouden gebruikers op uw profiel moeten klikken?
  • Wat zijn uw meest gevraagde vaardigheden?
  • Wat zijn uw grootste prestaties?
  • Wat maakt jou uniek?

3. Kies de juiste trefwoorden
Neem relevante zoekwoorden op in uw kop, zodat u in meer zoekresultaten verschijnt. Om dit te doen, moet u eerst nadenken over wie u uw profiel op LinkedIn wilt vinden. Een recruiter? Een potentiële lead? Beïnvloeders waarmee u in contact wilt komen? En ga zo maar door … Dit zal u helpen bij het uitzoeken van de juiste zoekwoorden. U kunt bijvoorbeeld uw specifieke vaardigheden of specialismen opnemen om gevonden te worden door recruiters met de meest relevante vacatures. In dit voorbeeld hebben we niet alleen een ‘ontwikkelaar’, noch hebben we alleen een ‘chatbot-ontwikkelaar’, de gebruiker gaat nog specifieker om met de termen ‘Facebook Messenger Marketing’ en ‘Automation Practitioner’: terwijl, als je Als u LinkedIn gebruikt om te netwerken en uw autoriteit te vergroten, wilt u misschien bredere termen gebruiken. Je functie is misschien “Kunstwerker”, maar om door meer mensen gevonden te worden, zou het een goed idee zijn om de term “Grafisch ontwerp” op te nemen.
4. Voeg uw unieke verkoopvoorstel toe
Sleutelwoorden alleen zijn niet verleidelijk genoeg om gebruikers naar uw profiel te lokken. Geef aan welke waarde u biedt door te doen wat u doet, in het bijzonder iets waardoor u zich onderscheidt van de massa. Er is een eenvoudige formule die u kunt gebruiken om dit uit te drukken: ik help X Y te doen door Z te doen. Hier is een voorbeeld van een boekhoudadviseur: Als ze zegt: ‘Ik help vrouwen om winstgevende bedrijven op te bouwen’, schetst ze de gunstige resultaten van haar werk, niet alleen de taken die ze uitvoert. Je zou iets soortgelijks moeten doen. U kunt ook gegevens gebruiken om uw punt naar huis te rijden. Hier deelt een e-mailmarketeer de gemiddelde resultaten die hij behaalt: er zijn talloze relevante gegevenspunten die u kunt opnemen om uw waarde te bewijzen, zoals het aantal klanten dat u hebt geholpen bij het bereiken van een bepaald resultaat of de resultaten van een indrukwekkende casestudy.
5. Deel uw prestaties / referenties
Wanneer je zelfverheerlijkende beweringen doet op LinkedIn, zullen mensen denken dat je arrogant bent of er vol van. In plaats daarvan zou je het oude gezegde “Show don’t tell” moeten volgen. Laat zien dat je goed bent in wat je doet via je prestaties of referenties. Wat is je meest indrukwekkende prestatie? Heeft u misschien een prijs gewonnen? Ben je op de beste mediakanalen geweest? Een stapel boeken verkocht? Een bekend bedrijf gegroeid? Dat zijn de dingen die u wilt delen. Deze professional deelt het feit dat hij vier keer een LinkedIn Top Voice-honoree is geweest en besprenkelt serieus sociaal bewijs door zijn werk met Mark Cuban te noemen: bovendien zullen bepaalde referenties die worden erkend door mensen in uw branche, u slagkracht geven. In de marketingwereld is het bijvoorbeeld goed om Google-gecertificeerd te zijn, zoals deze professional: deel inloggegevens die relevant zijn voor uw functie om te laten zien dat u niet alleen aan het rommelen bent, maar dat u echt weet wat u doet.
6. Gebruik natuurlijke taal
Houd uw kop vrij van jargon, vooral als u LinkedIn gebruikt voor verkoop of het genereren van leads. Als een prospect niet begrijpt wat u verkoopt, heeft u niet veel geluk. Maak op dezelfde manier uw functietitel duidelijk en eenvoudig, tenzij u op zoek bent naar een specifieke functie. Nogmaals, gebruikers waarmee u verbinding wilt maken, begrijpen mogelijk niet wat u doet. Zelfs als je denkt dat de term “Business Development Manager” duidelijk is, geloof me, het vereenvoudigen tot “Sales Manager” is veel transparanter. Vermijd ook modewoorden. Na een tijdje zullen alle Tom, Dick en Harry dezelfde trendy terminologie gebruiken om hun diensten te beschrijven. Zo worden uw woorden zinloos. En zeggen dat je een “Goeroe”, “Ninja” of “Tovenaar” bent, is een beetje cheesy en ouderwets. Het zal je ook niet helpen in de zoekresultaten. Wanneer was de laatste keer dat u op LinkedIn of waar dan ook naar een ninja zocht? Probeer eenvoudige, alledaagse taal te gebruiken om uw rol of waardepropositie uit te leggen. Hier is een uitstekend voorbeeld van een marketingprofessional: haar doelgroep, kleine bedrijven, is misschien niet bekend met branchetermen of begrijpt deze niet helemaal, dus biedt ze een duidelijk, op voordelen gebaseerd waardevoorstel.
7. Zet geen ‘werklozen’
Zelfs als u momenteel op zoek bent naar een baan, mag u “Werkloos”, “Op zoek naar nieuwe kansen” of iets dergelijks niet in uw kop zetten. Het punt is dat recruiters of bedrijven op LinkedIn niet zoeken naar de term ‘werklozen’. Je krijgt maar een paar honderd tekens voor je kop, dus het is beter om die ruimte te gebruiken voor trefwoorden waarnaar ze waarschijnlijk zullen zoeken, en voor je ervaring, specialismen, referenties enz. Je kunt laten zien dat je op zoek bent naar werk aan uw profiel. Bovenaan uw profiel ziet u een sectie met de tekst “Laat recruiters zien dat u openstaat voor werk”. Vul eenvoudigweg details in over het type rol dat u zoekt en de locatie. U kunt zelfs de instellingen wijzigen, zodat uw huidige werkgevers niet zien dat u werk zoekt.
8. Deel uw missie
Misschien wil je jezelf niet promoten. Misschien ben je bezig met het laten groeien van een startup of misschien proberen jij of je bedrijf een breder doel te bereiken waarvan je wilt dat mensen het weten. Als dit klinkt zoals jij, dan moet je zeker je visie delen in je kop. In dit voorbeeld deelt de professional wat hij doet “massavervoer”, maar ook waarom hij het doet “om onze ecologische voetafdruk te verkleinen en een meer verbonden gemeenschap te creëren”: je zou een vergelijkbare formule kunnen gebruiken. Begin met het wat en ga dan in op het waarom. Als u niet zeker weet hoe u uw doelen moet formuleren, kunt u altijd inspiratie halen uit de missie van uw bedrijf.
9. Toon uw persoonlijkheid
Net als bij elk ander platform voor sociale media, bladeren gebruikers razendsnel door hun LinkedIn-feed, groepen en zelfs zoekresultaten. Dus je hebt een kop nodig die iemand zal laten stoppen en opmerken. Wees creatief en gebruik uw kop om uw persoonlijkheid uit te drukken. Het zal je niet alleen laten opvallen, maar het zal je profiel ook onvergetelijk maken. Hier is een voorbeeld van een SEO-manager met een eigenzinnig gevoel voor humor: maak je echter geen zorgen. Je hoeft niet de Kevin Hart van LinkedIn te zijn. Er zijn andere manieren om uw persoonlijkheid uit te drukken via uw kop. Misschien wil je positieve vibes of enthousiasme uitstralen. Je zou zelfs een klein persoonlijk stukje over jezelf kunnen delen. Misschien doe je overdag PR en regeer je ‘s nachts bij Settlers of Catan … Dit soort dingen helpt ook om gesprekken tussen jou en nieuwe connecties op gang te brengen.
10. Houd uw kop bijgewerkt
Het is gemakkelijk in te stellen en vergeet uw kop. Maar om er het maximale uit te halen, moet u het up-to-date houden. Zorg er allereerst voor dat u nieuwe vaardigheden, prestaties, loopbaanontwikkelingen enzovoort toevoegt wanneer deze zich voordoen. Uw vaardigheden zullen zich in de loop van de tijd ontwikkelen en uw kop moet dit weerspiegelen. Bovendien wilt u misschien de impact van uw kop testen en deze dienovereenkomstig bijwerken. Houd bij het aanbrengen van een wijziging het aantal mensen in de gaten dat uw profiel heeft bekeken. Met LinkedIn Premium kunt u ook zien wie uw profiel heeft bekeken. Daarom kunt u ontdekken of uw kop aantrekt wie u wilt aantrekken of uw doelgroep.
Gevolgtrekking
U kunt uw LinkedIn-kop gebruiken om opgemerkt te worden door invloedrijke professionals en meer mensen aanmoedigen om uw profiel te bezoeken. Een winnende kop combineert relevante zoekwoorden en uw unieke waardepropositie. Vergeet niet goed na te denken over wie u met uw kop hoopt aan te trekken. En wees niet bang om jezelf te verkopen, zolang het maar niet te opschepperig overkomt. Zet de eerste stap om een ​​geweldige LinkedIn-kop te maken. Doe wat onderzoek om te zien wat goed werkt in uw branche en brainstorm over ideeën voor uw eigen kop.

Be the first to comment on "10 tips voor het schrijven van een winnende LinkedIn-kop"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*