12 verwachtingen waarmee u rekening moet houden bij het inschakelen van een digitaal bureau

Het inhuren van en werken met een digitaal bureau komt met veel overwegingen. U moet niet alleen nadenken over hoe u een digitaal bureau op de juiste manier kunt onderzoeken, maar ook hoe de werkrelatie eruit zal zien. Houd rekening met deze factoren om ervoor te zorgen dat u het meeste uit uw digitale bureau haalt en dat u ze niet gek maakt.
1) Voorstel en strategie
Wanneer u in eerste instantie met een digitaal bureau in contact komt, moet u van tevoren een of andere vorm van waarde verwachten voordat u in hun diensten investeert. Dit kan verschillende vormen aannemen, zoals:

  • Voorstellen – Het bureau waarmee u spreekt, moet op zijn minst een presentatie voorbereiden over strategie en uitvoering.
  • Testproject – In sommige gevallen kan het de moeite waard zijn om het bureau in eerste instantie in te huren voor een testproject. Dit werkt beter met sommige diensten zoals content, maar niet zozeer met zoiets als SEO, dat langer duurt.
  • Audit – Bureaus kunnen u een gratis audit bieden, zoals dingen die u kunt optimaliseren met uw technische SEO of hoe u uw ontwerp kunt verbeteren.

Door vooraf waarde te krijgen, kunt u de expertise van het bureau evalueren en laten zien dat ze u serieus willen helpen.
2) Niche-specialiteit
Elk bureau waarmee u samenwerkt, zou idealiter ervaring moeten hebben met het werken met andere klanten die op u lijken in termen van zowel uw specifieke behoeften als de markt waarin u actief bent.

  • Markt – Niet alle markten zijn hetzelfde en hebben verschillende strategieën nodig. Een B2B-bedrijf dat machineonderdelen verkoopt, heeft een heel andere benadering nodig van ethische modemerken in termen van marketingkanalen, berichten en verkoopcycli.
  • Marketing kanaal – Uw digitale bureau moet ook echte ervaring hebben met het marketingkanaal dat het beste bij u past. Onthoud dat je in elk kanaal om klanten concurreert, dus je hebt iemand nodig die de nuances kent die ervoor zorgen dat je boodschap opvalt.

3) Contracten
Als u de juridische kant van uw relatie met uw bureau begrijpt, zorgt u ervoor dat u niet voor nare verrassingen komt te staan. Als u een contract met een bureau ondertekent, kunt u het volgende verwachten:

  • Geen garanties – Natuurlijk zal een bureau waarschijnlijk zijn best doen om ervoor te zorgen dat u resultaten boekt. U zult echter nooit een bureau vinden dat een reeks resultaten in het contract garandeert. Hoewel ze misschien bekwaam zijn, kunnen ze op geen enkele manier zeker weten dat ze u resultaten zullen opleveren.
  • Vaste periode – De meeste contracten worden afgesloten voor een vaste periode, bijvoorbeeld 3 maanden. Dit betekent dat u de overeenkomst niet zomaar kunt opzeggen als u eenmaal bent begonnen, tenzij er een clausule is die dit toestaat.
  • Geen verantwoordelijkheid – Een bureau is niet verantwoordelijk voor eventuele schade die uw merk kan oplopen door hun marketingactiviteiten. Dit is een van de redenen waarom u voorzichtig moet zijn bij het beoordelen van verschillende agentschappen.

4) Kostenverwachtingen
Wanneer u een bureau inhuurt, doet u aan een vorm van outsourcing. Maar ondanks de connotaties, hoeft outsourcing niet per se een kostenbesparing te betekenen. Als je met de beste bureaus werkt, zul je voldoende moeten betalen voor hun expertise. Sommige bureaus beloven misschien hetzelfde werk voor minder te doen, maar er is altijd een logische reden waarom het ene bureau meer rekent dan het andere. De kans is groot dat ze meer ervaring en expertise hebben. Het is belangrijk om ook rekening te houden met het kostenverschil tussen het inhuren van een bureau en het opbouwen van een intern team. Bedenk hoeveel het u zou kosten om het beste talent in een bepaald vakgebied aan te nemen, in plaats van een bureau in te huren dat ze al heeft.
5) Projectomvang
Vaak gaan bedrijfseigenaren in contact met een bureau zonder een duidelijk begrip van wat ze precies willen. Hoewel dit begrijpelijk is, moet u met uw bureau praten en een glashelder idee krijgen van de reikwijdte van het project. U moet rekening houden met:

  1. Tijdlijn – Hoe lang ziet u dat uw werkrelatie met uw bureau duurt? Is het een kort contractueel project om een ​​contentreeks te voltooien? Of heb je een doorlopende partner nodig om voor onbepaalde tijd mee samen te werken?
  2. Veranderende behoeften – U kunt een bureau inhuren om voor uw SEO te zorgen, maar beseft al snel dat u echt hulp nodig heeft bij het produceren van geweldige inhoud. U moet alle manieren waarop u hulp nodig heeft in kaart brengen en daar verantwoording voor afleggen in uw projectomvang.
  3. Begroting – Langere en complexere projecten kosten meer, dus u moet een realistisch beeld hebben van hoe ver uw budget zal reiken.

6) Verwachtingen van resultaten
Resultaten behalen voor uw bedrijf is het ultieme doel bij het inhuren van een bureau, maar het is belangrijk om een ​​realistisch perspectief te hebben op hoe succes eruitziet.

  1. Testfase – Aan het begin van een relatie met een nieuw bureau, zal er een periode van aanpassing en testen zijn voordat jullie beiden de juiste cadans vinden. Dit kan een kwestie van maanden zijn, afhankelijk van waar de focus op ligt.
  2. Storingsbeheer – Zelfs de beste digitale bureaus hebben geen magische krachten. Hoewel ze misschien hun best doen, zijn er soms factoren waar ze geen controle over hebben. De concurrentie op uw markt kan bijvoorbeeld erg zwaar zijn. U moet accepteren dat er altijd een risico van mislukking is wanneer u met een bureau werkt.
  3. Gekwantificeerde resultaten – Met productservices zoals ontwerp of programmeren is het eindresultaat gemakkelijker af te spreken. Bij marketing zijn er echter veel meer variabelen die van tevoren moeilijk te voorspellen zijn. Een PPC-bureau kan u bijvoorbeeld niet precies vertellen hoeveel leads ze voor u kunnen krijgen zonder de juiste tests uit te voeren.

7) Meerdere agentschappen inhuren
Iets waar u misschien aan denkt, is of u meerdere bureaus moet inhuren of slechts één die alles aankan. Werken met verschillende bureaus heeft voordelen, waaronder:

  • In theorie zult u in staat zijn om super gespecialiseerde bureaus te vinden voor al uw marketingbehoeften. Dit zou betere resultaten moeten opleveren
  • U kunt vanuit verschillende perspectieven inzichten benutten en verkrijgen
  • U diversifieert het risico om op één team te vertrouwen

Maar er zijn ook enkele beperkingen.

  • Het kan veel meer werk opleveren door meerdere bureaus te beheren. Als het slecht wordt beheerd, kunnen de prestaties achteruitgaan
  • Misschien zijn niet alle agentschappen even goed als elkaar
  • Het kan moeilijk zijn om bureaus ertoe te brengen samen te werken aan een holistische marketingstrategie

Het inhuren van meerdere bureaus kan handig zijn als er iets heel specifieks is dat u moet oplossen. Bijvoorbeeld als u zich in een nichemarkt bevindt en contentmakers nodig heeft die een grondige kennis van uw markt hebben.
8) Persoonlijke werklast
Wanneer u met een digitaal bureau in zee gaat, maakt u gebruik van een extern team dat u kan helpen uw doelen te bereiken. Dit betekent echter niet dat ze uw bedrijf gaan overnemen en al het werk voor u doen. Vooral wanneer u in contact komt met een digitaal marketingbureau, heeft u nog steeds enkele verantwoordelijkheden:

  • U moet ervoor zorgen dat uw bestemmingspagina’s goed zijn geoptimaliseerd, zodat u het toegenomen verkeer naar klanten kunt converteren
  • Aan het begin van de relatie zijn er taken die u moet doen, zoals toegang geven tot software, klantprofielen maken, enzovoort.
  • Afhankelijk van het soort werk waarvoor je bent aangenomen, moet je mogelijk specifieke taken uitvoeren, zoals het maken van hoogwaardige productfoto’s of het interviewen van je team voor inhoudelijke ideeën

9) Micromanagement
Micromanagement is meestal nooit een goede zaak, maar de kans is groter dat u het met succes boekt als u met een klein intern team werkt. Werken met een digitaal bureau is een ander verhaal. Uw digitale bureau heeft zijn eigen reeks processen en werkwijzen die u niet gemakkelijk kunt overzien en waarin u niet gemakkelijk betrokken kunt raken. Onthoud dat een bureau op een andere manier werkt dan uw werknemers en dat ze er niet alleen zijn om te doen zoals je ze vertelt. Er zijn ook logistieke barrières, zelfs als u een bureau wilt micromanagen. U mag bijvoorbeeld alleen rechtstreeks communiceren met een accountmanager en niet met de andere leden van het team. En niet alleen zal het bureau niet op dezelfde locatie zijn als jij, maar er is een kans dat ze zich in een heel andere tijdzone bevinden.
10) Zakelijke grondbeginselen
Dit is de deal. Als je een slecht bedrijf hebt, maakt het niet uit of je het beste digitale marketingbureau ter wereld inhuurt. Ze zouden gewoon verkeer naar een zwart gat sturen. U moet goed begrijpen of uw huidige uitdagingen het resultaat zijn van uw marketingstrategie of een zwak bedrijf op zich. Denk goed na over het volgende voordat u met een digitaal marketingbureau praat:
Heeft u uw product gevalideerd?
Als je nauwelijks klanten hebt, is het waarschijnlijk niet het beste idee om een ​​digitaal bureau in te huren. Kijk eerst of er een grote vraag is naar uw product.
Is er een grote adresseerbare markt?
Digitale bureaus helpen u bij het uitbouwen van schaalbare marketingkanalen. En om de beste resultaten te zien, heb je een product en een markt nodig die schaalbaar zijn. Het verkopen van gepersonaliseerde zelfgemaakte koekjes in uw omgeving is waarschijnlijk niet de juiste keuze voor een digitaal bureau.
Heeft u enig bewijs van marketingpotentieel?
Je moet niet alleen bewijzen dat je een product hebt dat wordt verkocht, maar je moet ook de neiging hebben dat digitale marketingkanalen voor jou werken. Zijn hun concurrenten in uw branche bijvoorbeeld die het goed doen online?
11) Bureaus hebben meerdere klanten
Digitale bureaus structureren hun bedrijf zodat ze met meerdere klanten kunnen werken. En net als elk ander bedrijf proberen ze meestal te groeien, wat betekent dat ze nieuwe klanten moeten aannemen. Waar u hier rekening mee moet houden, is dat een bepaald digitaal bureau nooit 100% van zijn middelen zal inzetten en zich op uw specifieke doelen zal concentreren. U krijgt een accountmanager toegewezen en afhankelijk van het werk dat erbij komt kijken, heeft u mogelijk direct contact met de teamleden die de marketingstrategie uitvoeren. Maar u krijgt waarschijnlijk geen toegang tot het senior team, tenzij u een van hun grootste en belangrijkste klanten bent. Het is ook belangrijk om in gedachten te houden dat zelfs de accountmanager en marketingmensen waarmee u werkt waarschijnlijk ook aan andere projecten zullen werken. Het is onwaarschijnlijk dat u met bureauleden zult werken die 100% gefocust zijn op uw project.
12) Agentschappen hebben hun eigen processen
Wanneer je met een digitaal bureau in zee gaat, zul je snel ontdekken dat je in wezen integreert met een ander bedrijf. Dit betekent dat er een goede symbiose moet zijn tussen de verschillende onderdelen van uw bedrijf en die van hen.

  • Team – Aangezien bureaus meestal over menselijke relaties gaan en niet over software, moet u zien of uw team het goed met hun team kan vinden. Zelfs als het een goede match is in termen van vaardigheden en trackrecord, kunnen verschillende persoonlijkheden het soms niet eens zijn.
  • Cultuur – U moet de cultuur en waarden die uw bureaupartner belichaamt onderzoeken en kijken of deze goed past bij die van u. U kunt bijvoorbeeld prioriteit geven aan een langzamere en gestadigere aanpak, maar zij kunnen zich op alle mogelijke manieren concentreren op resultaten.
  • Processen – U mag een agentschapspartner verwachten die altijd paraat staat en bereid is zich in te zetten, terwijl ze zich misschien meer kunnen structureren rond lange periodes van diep werk. Ze kunnen methodischer zijn in de manier waarop ze werken, waarbij u zich meer kunt concentreren op de fundamentele uitvoering. U moet ervoor zorgen dat uw processen en werkstijlen ook worden gesynchroniseerd.

Gevolgtrekking
Als u de juiste verwachtingen heeft, bent u klaar voor succes en een meer harmonieuze relatie met elk digitaal bureau waarmee u samenwerkt. De belangrijkste afhaalmaaltijd is om te begrijpen wat een bureau wel en niet kan doen voor uw bedrijf. Hoe getalenteerd en ervaren ze ook zijn, ze kunnen alleen werken met wat je ze geeft. U moet ervoor zorgen dat uw eigen huis eerst in orde is, zodat wanneer u met een bureau werkt, zij u kunnen helpen opschalen wat al werkt.

Be the first to comment on "12 verwachtingen waarmee u rekening moet houden bij het inschakelen van een digitaal bureau"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*