5 geniale voorbeelden van QR-codes in marketing

QR-codes (Quick Response) blijven een creatieve manier om meer bezoekers te trekken en contact te maken met uw publiek. Maar zijn ze nog steeds nuttig in het ultradigitale tijdperk van vandaag? Of zijn ze de weg van flip-phones en pagers gegaan? Het blijkt dat QR-codes nog steeds een waardevol hulpmiddel zijn voor marketeers. In feite groeide het QR-gebruik met 28% van 2018 tot 2019. Maar QR-codes zijn niet geschikt voor elk bedrijf. Verschillende bedrijven hebben echter innovatieve en unieke manieren gevonden om u niet alleen hun code te laten scannen, maar ook om hun naamsbekendheid te vergroten. Hier zijn enkele van de meest memorabele – en een paar tips om deze strategie voor uw merk te laten werken.
Wie gebruikt QR-codes?
In 2011 hebben 14 miljoen Amerikanen een QR-code gescand. Maar de nieuwigheid droeg snel af, waarbij de meeste marketeers riepen om de officiële Death of QR-codes. Waarom snapten ze het niet? De meeste smartphones hadden een app van een derde partij nodig om ze te lezen – een nieuwe stap toevoegen aan het toch al onhandige proces. Nu hebben de meeste smartphones echter native QR-codelezers, waardoor het proces veel soepeler verloopt. Nu scannen gemiddeld 11 miljoen Amerikaanse huishoudens elk jaar een QR-code. QR-codes komen terug. Dus, hoe kunt u de kracht van QR-codes benutten? Hier zijn een paar manieren.
1. Creatieve advertenties voor apps
Hier is een opvallende manier om een ​​QR-code te gebruiken in een advertentie van Burger King bij de VMA’s. De QR-code is meerdere keren in een videoadvertentie opgenomen en heeft gebruikers ertoe gebracht om te linken om de burger king-app te downloaden. (Ik raad ten zeerste aan om de volledige video te bekijken; het is ongelooflijk slim!)

2. Wenskaarten en mixtapes
Hier is een creatieve en interessante gedachte: wat als je wenskaarten combineert met afspeellijsten? Het is de nieuwe generatie van de mixtape en de QR-afbeeldingen, zoals ze worden genoemd, zijn ontwikkeld door hetzelfde Britse bureau dat de eerder genoemde niet-officiële advertenties voor Instagram en Angry Birds heeft gemaakt. Als de gebruiker de premium Spotify-app op zijn telefoon heeft, kan hij de barcode scannen en direct de afspeellijst starten. Muziek in de afspeellijsten omvat bijna elke interesse en gelegenheid, inclusief muziek voor nerds, muziek voor koks en ieders favoriete mixtape: liefdesliedjes.
3. QR-codes blazen nieuw leven in saaie plekken
Wanneer was de laatste keer dat u naar een museum ging? Als je antwoordde “op een schoolreisje” of “alleen oude mensen gaan naar musea”, krijg je een traktatie. Sukiennice Museum in Polen heeft een geheel nieuwe dimensie aan hun schilderijen toegevoegd om van elk een serie verhalen te maken over waanzin, intriges, misleiding, oorlog en nog veel meer. Sukiennice Museum bracht re-enactors mee om de “Secrets Behind the Paintings” te vertellen. Bezoekers scannen de QR-code voor een bepaald schilderij en krijgen de inside scoop rechtstreeks van de “schilder” zelf.

4. Word feestelijk met gepersonaliseerde geschenkberichten en inpakpapier
Je kunt niet anders dan de slimme manieren bewonderen waarop marketeers shoppers voor de feestdagen hebben aangetrokken met behulp van QR-codes. JC Penney bracht bijvoorbeeld ‘Santa Tags’ uit, waarmee de schenker een persoonlijk bericht kon opnemen dat zou worden afgespeeld wanneer de ontvanger de QR-code scande:

5. QR-codes Deel uw leven in één afbeelding
Hoewel we nog geen QR-codes op grafstenen hebben gezien, kunnen ze worden gebruikt om in te checken bij de begrafenis (net als Foursquare) en de aanwezige familie op de hoogte te stellen. Ze kunnen ook worden gebruikt om gezinnen een routebeschrijving naar de begrafenis te geven. Momenteel weten de meeste van de oudere generatie niet precies wat ze zijn, maar als ze eenmaal horen hoe de QR-codes (of Herinneringscodes zoals ze in de branche worden genoemd) werken, staan ​​ze versteld. Wie denkt nog meer dat namen en datums worden overschaduwd door QR-codes die een verhaal vertellen over het leven van een geliefde in de toekomst?
Hoe u uw eigen QR-code kunt krijgen

Een voorbeeld van een gestileerde QR-code door aangepaste QR-codes De snelste manier om een ​​QR-code (gratis) te krijgen, is bij QR Stuff. Tegen een kleine vergoeding kunt u ook scananalyses krijgen. Als u op zoek bent naar iets stijlvollers, ontwerpt RCode Monkey codes op vrijwel dezelfde manier als een logo door u de mogelijkheid te geven om kleuren, afmetingen en ontwerp te kiezen.
Mogelijke valkuilen van QR-codes
Voordat u op deze nieuwe trend springt, moet u zich ervan bewust zijn dat er enkele potentiële problemen zijn met QR-codes. Ze lijken misschien spam Spammers gebruiken nu QR-codes als een manier om smartphones te overspoelen met hun smurrie (je wist dat dit eraan kwam, toch?) Slimme hackers en oplichters kunnen ze gebruiken om malwaredownloads te verhullen en je telefoon te dwingen premium sms-berichten te verzenden -stop bij $ 1 elk. Omdat u met sommige QR-codescanners verkorte URL’s kunt gebruiken, is het niet duidelijk waar die URL’s naar zouden kunnen verwijzen. Daarom is het, net als bij uw computer, belangrijk om te weten hoe uw QR-scanner werkt, wat er wordt gedownload en of u de bron vertrouwt of niet. Niet iedereen heeft een QR-lezer QR-codes zijn niet altijd de beste manier om met uw publiek te communiceren. Sommige mensen weten misschien niet hoe ze een QR-code moeten gebruiken of nemen misschien niet de extra stap om hun telefoon tevoorschijn te halen om deze te lezen. En geloof het of niet, sommige mensen hebben nog steeds geen smartphone! Beperkt Communicatie QR-codes leiden gebruikers naar één specifieke URL – en dat is het dan. Afhankelijk van de reden voor het gebruik van een QR-code, kan het voordeliger zijn om ze naar uw website te leiden waar u een livechatfunctie heeft, of om ze aan te moedigen uw Facebook-pagina leuk te vinden, zodat u het gesprek kunt voortzetten.
Hoe u QR-codes voor uw bedrijf kunt gebruiken
Dus hoe kunt u profiteren van deze groeiende trend voor uw bedrijf? Houd er rekening mee dat er veel meer dan alleen webadressen kunnen worden gescand. U gebruikt bijvoorbeeld QR-codes om:

  1. Leid klanten naar uw cv, LinkedIn-profiel of website.
  2. Gebruik een QR-code in een direct mailbericht, visitekaartje of briefkaart om korting te geven.
  3. Geef klanten een kijkje in uw nieuwe Facebook-promotie.
  4. Deel een digitale menukaart voor uw restaurant, foodtruck of cateringbedrijf.
  5. Laat gebruikers uw app downloaden.
  6. Breng ze naar een pagina met meer gedetailleerde informatie die niet gemakkelijk in een gedrukte advertentie zou passen, zoals een productblad of prijslijst.
  7. Lever stapsgewijze instructievideo’s of een afdrukbaar installatieblad.
  8. Laat de QR-code een tweet sturen wanneer deze wordt gescand, of check in met Foursquare
  9. Laat ze zich inschrijven voor een evenement zoals een webinar.
  10. Gebruik de QR-code om klanten zichzelf een herinnering te laten sturen via sms.
  11. Koppel ze aan een speciale “exclusieve” YouTube-video.
  12. Lever AR-inhoud.

Heeft u zelf een QR-code gebruikt in een actie? Wat voor soort resultaten heb je gekregen? Deel uw mening en ideeën in de opmerkingen hieronder!

Be the first to comment on "5 geniale voorbeelden van QR-codes in marketing"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*