Analytics-adviesdiensten

Uw analyses zouden u alles moeten vertellen. Tools zoals Google Analytics zijn ongelooflijk waardevol voor bedrijven. Als je eenmaal bent ingesteld, heb je alles wat je nodig hebt om je prestatiegegevens correct te analyseren. In plaats daarvan hebben veel bedrijven zich gerealiseerd dat hun analysetools voor veel onverwachte problemen hebben gezorgd. Ze krijgen niet het soort waarde dat ze nodig hebben. Dat is het goede nieuws. De meeste bedrijven denken dat hun gegevens schoon zijn; dat ze goede beslissingen nemen met de gegevens die ze hebben. De meeste van deze bedrijven hebben het bij het verkeerde eind; ze weten het gewoon nog niet. Daarom hebben bedrijven analytisch advies nodig. Ze weten niet wat ze niet weten. Vandaag laat ik u zien hoe u de juiste analytics-consultant voor uw bedrijf kunt vinden.
4 manieren waarop een Analytics-consultant uw bedrijf kan helpen groeien
Veel bedrijven maken de verkeerde aannames. Met behulp van een tool als Google Analytics denken klanten dat ze alleen maar de trackingcode op hun webpagina’s hoeven te plaatsen, inloggen op hun account en hun gegevens gaan analyseren. Het klinkt eenvoudig, maar is het vaak niet. Er is meer aan de hand dan dat. Daarom heb je een analytics-consultant nodig. Met de juiste adviseur krijgt u de opleiding die u nodig heeft om uw bedrijf te laten groeien. U kunt op verschillende manieren inzichten uit uw gegevens halen. Elk van deze strategieën is belangrijk omdat ze een cumulatief effect hebben op uw bedrijf. Hier zijn vier manieren waarop analytics-advies u kan helpen uw bedrijf te laten groeien.
1. Sluit spamverkeer via bots, scrapers en spiders uit
Hoeveel van uw verkeer is afkomstig van echte bezoekers? Hoeveel ervan komt van bots, scrapers en spiders? Volgens Imperva is bijna de helft van al het internetverkeer niet-menselijk. In 2014 introduceerde Google een obscure instelling waarmee u bots en spiders uit de IAB-lijst met interactieve spiders en bots kunt filteren. Deze ingehouden instelling is verborgen in Google Analytics, maar het is ongelooflijk belangrijk; veel kleine bedrijven zijn zich nog steeds niet bewust van deze instelling. Je hebt ook hulp nodig om verwijzingsspam eruit te filteren. Verwijzingsspam zijn in feite nepwebsites; deze bots, scrapers en spiders komen op uw site terecht. Site-eigenaren sturen hun spam naar uw site. Ze hopen dat u deze verwijzingen in uw Google Analytics-account ziet, doorklikt en hun site bezoekt. Dit ongewenste verkeer vergiftigt uw gegevens. Het geeft u valse metingen op basis van onnauwkeurige gegevens. Uw site kan meer of minder winstgevend zijn, afhankelijk van uw bezoek-tot-spamratio op uw site. Dit is niet iets waar veel bedrijven naar kijken in hun analyserapporten. Een goede analyseconsulent filtert consequent de variaties in spamverkeer (bijv. Direct spamverkeer, verwijzingsspamverkeer, enz.) Uit uw rapporten, zodat u een duidelijk beeld krijgt van uw marketingprestaties.
2. Helpt u bij het correct analyseren van uw gegevens
Veel bedrijven weten niet hoe ze hun gegevens goed moeten analyseren. Volgens Forrester wordt tussen de 60 en 73 procent van de analytische gegevens van een bedrijf ongebruikt. Bedrijven verzamelen veel gegevens over klantactiviteiten, maar gebruiken die niet, waarom? Er zijn tal van redenen.

  • Bedrijven weten niet wat ze hebben
  • Bedrijven zijn zich niet bewust van de waarde van hun gegevens
  • Ze weten niet hoe ze hun gegevens moeten evalueren of analyseren
  • Hun gegevens zijn niet beschikbaar voor degenen die ze kunnen gebruiken
  • Er zijn te veel gegevens om door te nemen en niet genoeg tijd om ze te gebruiken

Denk er over na. Op dit moment beschikt uw bedrijf over waardevolle gegevens over uw klanten. Dit zijn gegevens die u kunt gebruiken om meer klanten aan te trekken, kosten te verlagen, sneller te groeien, concurrenten voor te blijven, enz. Als u de gegevens niet kent, kunt u deze niet gebruiken. Een goede analytics-consultant helpt u uw gegevens goed te analyseren, u te laten zien wat u heeft en hoe u deze kunt gebruiken om uw bedrijf te laten groeien.
3. Zoek de lijst met problemen die u probeert op te lossen
Uw gegevens zijn niet zo waardevol zonder context. Als u het probleem kent dat u probeert op te lossen, heeft u een redelijk goed idee van de antwoorden die u zoekt in uw gegevens. Dat is echter het probleem. Veel bedrijven beschouwen hun analysetools als een technologiekwestie. Ze richten hun aandacht op de voor de hand liggende zaken zoals hardware of software. Ze behandelen hun analyse zelden als een vraag- en antwoordinstrument. Dat is echter precies wat het is. Target had het juiste idee toen ze hun analyse begonnen met een probleem / vraag. Herinner je je het verhaal nog? “Als we wilden weten of een klant zwanger is, zelfs als ze niet wilde dat wij het wisten, kun je dat dan doen?” Het is een griezelig verhaal dat de kracht van vragen en problemen laat zien. Een geweldige analytics-consultant helpt je de problemen te ontdekken die je probeert op te lossen en de vragen die beantwoord moeten worden.
4. Richt uw aandacht op de statistieken die verklaren waarom
Analytics vertelt het je wat gebeurde – wat bezoekers deden toen ze op uw site kwamen, de advertenties waarop ze reageerden, wat ze het vaakst lazen, enz. Het vertelt u niet waarom bezoekers de dingen doen die ze doen. Begrijpen wat belangrijk is, maar het is belangrijker om te begrijpen waarom Er gebeurt iets. Focussen op de juiste statistieken is het antwoord. De juiste analyseconsulent helpt u bij het beantwoorden van het “wat” – in feite door in de achteruitkijkspiegel te kijken. Maar ze helpen je ook vooruit te kijken; Ze zullen dieper graven en u het waarom achter bezoekers- en klantgedrag laten zien. Uw analyseconsulent moet u de opleiding en ondersteuning bieden die u nodig hebt om meer waarde uit uw gegevens te halen.
Aan de slag met een Analytics Consultant
Avinash Kaushik heeft een raamwerk in drie stappen dat hij gebruikt om analytics-consultants te helpen hun klanten te ondersteunen. Hij noemt het Data Capture. Gegevensrapportage. Gegevensanalyse. Het leuke van dit framework is dat het gemakkelijk is voor zowel klanten als consultants. Consultants kunnen elk van deze buckets gebruiken om uw doelen, doelstellingen en de resultaten die ze met elk willen bereiken te analyseren. Je stelt in feite doelen met dit raamwerk. Hier is een nadere beschouwing van elk van deze drie emmers en de doelen voor elk van deze.

  1. Gegevensopname: Het werk in deze bucket is gericht op audits of het bijwerken van methoden voor het vastleggen van gegevens (bijvoorbeeld het bijwerken, bewerken of aanpassen van tags). Deze stap is vooral belangrijk omdat het de kwaliteit bepaalt van wat daarna komt. Als u uw methoden voor het vastleggen van gegevens goed hebt uitgevoerd, beschikt u over nauwkeurige gegevens en rapportages die u voor uw analyse kunt gebruiken.
  2. Gegevensrapportage: Uw adviseur stelt de rapporten op die u nodig heeft met de vereiste tussenpozen. Uw consultants helpen u de rapporten te identificeren die u nodig heeft, en zij voorzien u regelmatig van de rapporten die u nodig heeft.
  3. Gegevensanalyse: Dit is wat Avinash een opdracht met een open einde noemt, maar het is een opdracht die u aan uw adviseur hebt verstrekt. U vraagt ​​hen om specifieke vragen voor u te beantwoorden – uw adviseur zou u moeten kunnen laten zien wat u moet meten, wat uw gegevens zeggen, wat u op basis van uw gegevens moet doen en waarom u dat zou moeten doen.

Dit is wat dit voor jou betekent. U wilt een analyseconsulent of -bureau vinden dat alle drie de stappen in dit raamwerk kan uitvoeren. Dit betekent ook dat u van tevoren een duidelijk beeld moet hebben van de problemen waarmee u te maken heeft.
Het meten van de ROI van Analytics Consulting Services
Veel bedrijven begrijpen geen analyse. Als u geen kennis hebt van analyse, is dat oké; u hoeft alleen maar te weten of u rendement op uw analyse-investering genereert. Volgens Nucleus Research levert analytics $ 13,01 op voor elke geïnvesteerde $ 1. Uw consultant zou in staat moeten zijn om uw rendement op analyse-investeringen te berekenen. Dit is natuurlijk veel gemakkelijker als uw consultant zich richt op de data-analyse-bucket. Stel dat ze in drie tot zes maanden verschillende gegevensgestuurde verbeteringen aan uw site hebben aangebracht. Hun aanbevelingen hebben voor u geleid tot een stijging van de omzet, winst of het rendement op uw investering. Ze zouden uw rendement op investering moeten kunnen verifiëren met behulp van het werkblad dat ik hierboven heb gelinkt. Het goede nieuws is dat analytics als discipline datagestuurd is.
Checklist voor het vinden van de juiste Analytics Consultant
Het kiezen van de juiste analytics-consultant vereist heel andere vaardigheden. Als u met een onafhankelijke analyseconsultant werkt, moet u dit op twee manieren aanpakken.

  1. Kies een consultant met alle vaardigheden die nodig zijn om te presteren in alle drie de buckets (gegevensverzameling, rapportage, analyse).
  2. Kies een bureau met analisten en implementatiespecialisten die nodig zijn om de resultaten te genereren die u nodig hebt.

Hier is een lijst met de vaardigheden die nodig zijn voor elk van de drie rollen in uw buckets. Avinash breekt deze vaardigheden in detail uit in zijn webanalyse-advieskaderpost. Hier is een korte samenvatting.

  • Voor de gegevensverzamelingsbucket, uw adviseur moet de vaardigheden hebben van een implementatiespecialist. Ze hebben ervaring met tagmanagers; ze begrijpen datadimensionering en praktische kennis van trackingvariabelen.
  • Met de gegevensrapportagebucket uw adviseur moet vertrouwd zijn met het maken van rapporten in uw analyseplatform; ze zouden ook een hoofdlijst moeten hebben met de aangepaste rapporten die u nodig heeft voor verschillende opties. Het is ook ideaal als uw consultant praktische kennis heeft van zijn eigen set aanpassingen.
  • Voor de data-analysebucket, uw consultant moet een webanalist zijn. Uw adviseur moet vertrouwd zijn met geavanceerde statistieken en analytische technieken. Ze moeten ervaring hebben met beschrijvende, diagnostische, voorspellende en prescriptieve analyses.

Als u met een onafhankelijke consultant werkt, moet deze een veteraan in de branche zijn met de vaardigheden die ik hierboven heb genoemd. Als u met een bureau werkt, moeten ze werknemers hebben met de vaardigheden voor elke bucket. Als u implementatiespecialisten heeft, kunt u de gegevensregistratie en eventueel rapportage afhandelen. Zorg ervoor dat ze geschikt zijn voor die rol.
Gevolgtrekking
Veel bedrijven zijn niet bekend met analytics-advies. Ze weten niet helemaal hoe analytics hun organisatie beïnvloedt. Dat is oké, zolang de ROI er is. Met behulp van een tool als Google Analytics gaan veel bedrijven ervan uit dat ze alleen de trackingcode hoeven aan te passen, deze op hun webpagina’s moeten plaatsen, inloggen op hun account en hun gegevens moeten analyseren. Het zou zo gemakkelijk moeten zijn, maar dat is het niet. Er is meer aan de hand dan dat. Bij de meeste bedrijven blijven hun analysegegevens ongebruikt, verzamelen ze veel gegevens over klantactiviteit, maar weten ze niet hoe ze waarde uit hun gegevens kunnen persen. Analytics-advies kan u helpen uw prestatiegegevens correct te evalueren. Kies het juiste team en uw gegevens vertellen u wat u moet weten.

Be the first to comment on "Analytics-adviesdiensten"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*