De beste luxe marketingstrategieën

Heb je ooit een Facebook-advertentie voor Chanel gezien? Of een Instagram-advertentie voor Lamborghini? Ik ook niet. Dat komt omdat luxe marketingstrategieën niet dezelfde regels volgen als merken op de massamarkt. Verkopen aan high-end consumenten vraagt ​​om een ​​andere aanpak. Maar dat betekent niet dat populaire digitale kanalen verboden zijn. SEO, PPC en zelfs sommige sociale mediasites kunnen de online verkoop van uw luxemerk stimuleren. Vandaag ga ik je precies laten zien hoe je je luxemerk online kunt zetten met de beste luxe marketingstrategieën.
Wat komt in aanmerking als luxemerk?
Gucci, Rolex, Ferrari. Voor het grootste deel ken je luxemerken als je ze hoort. Maar wat is er nodig om een ​​merk als luxe te kwalificeren? Naar mijn mening is het te danken aan de drie E’s: duur, uitstekend en exclusief. Luxe producten staan ​​synoniem voor hoge prijskaartjes. Dit is de meest voorkomende indicator van luxe, maar het is ook de meest misleidende. Alleen omdat iets duizenden dollars kost, wil nog niet zeggen dat het luxe is. Daarom moeten luxeproducten ook uitstekend zijn. De kwaliteit moet passen bij het prijskaartje. Goed past niet in de luxe categorie; een merk moet aan de top van de markt staan. Luxe mode wordt gemaakt door de beste ontwerpers ter wereld. De beste ingenieurs maken luxe auto’s. Idem voor uurwerken. Ten slotte moeten luxeproducten exclusief zijn. Het is geen luxe product als iedereen er een heeft. Exclusiviteit wordt vaak bereikt door prijs. Een handtas van tienduizend dollar is ver buiten het bereik van de meeste consumenten. Maar merken kunnen ook exclusiviteit bereiken door een beperkt aantal producten te verkopen. Of ze kunnen beide doen, zoals Supreme.
Luxe marketingtrends
Volgens Statista zal de wereldwijde markt voor luxegoederen toenemen van $ 285,1 miljard in 2020 tot $ 388 miljard in 2025. Ondanks wat je misschien denkt, groeit ook de online verkoop van persoonlijke luxegoederen. McKinsey schat dat 8% van alle luxeverkopen online plaatsvindt, ofwel ongeveer € 20 miljard. Dat is een vervijfvoudiging ten opzichte van 2009. Bovendien wordt het merendeel (bijna 80%) van de aankopen in de winkel beïnvloed door digitaal. Het adviesbureau verwacht dat de online verkoop van luxe in 2025 zal verdrievoudigen, wanneer bijna een op de vijf persoonlijke luxeverkopen online zal plaatsvinden. Digitale kanalen zullen in de toekomst essentieel zijn voor luxemerken. De pandemie trof warenhuizen hard en dwong luxeconsumenten om meer dan voorheen online te kopen. BCG voorspelt dat de e-commerce boom in de toekomst zal aanhouden, zowel ter inspiratie als voor transacties. Digitaal gaan zal ook de sleutel zijn om de nieuwe luxe consumenten van vandaag en die van morgen te ontmoeten. Millennials, die hun piekjaren ingaan, en Gen Z, van wie velen net het personeelsbestand betreden, zijn opgegroeid in het digitale tijdperk en verwachten dat merken een online aanwezigheid hebben die even hoogwaardig is als hun producten. Dat wil alles zeggen: digitale marketing moet een belangrijk onderdeel zijn van de toekomstige strategie van een luxemerk.
Marketingstrategieën voor luxe merken
Hier is het ding, luxe marketing is nog niet synoniem met digitale marketing … nog niet. Tot nu toe konden luxemerken vertrouwen op paginagrote advertenties in premiumtijdschriften, billboards in belastingvrije winkels en hoogwaardige tv-advertenties met een hoog budget. Niet meer. Om te overleven in de steeds competitiever wordende luxeruimte en nieuwe klanten aan te trekken, moeten luxemerken begrijpen wat de luxeconsument van een merk wil en hoe digitaal hen daarbij kan helpen. Van SEO tot PPC, van apps tot AR, er zijn tal van marketingstrategieën om te ontdekken.
Begrijp de luxe klant
De eerste stap bij het ontwikkelen van een luxe marketingstrategie is om uw publiek te begrijpen. Voer koperspersona’s in. Een buyer persona is een gedetailleerde beschrijving van uw ideale consument. Het omvat hun leeftijd, demografie, baan, hobby’s, salaris en al het andere dat relevant is. Hoe meer details u kunt opnemen, hoe beter. Hier is een voorbeeld van een luxe consumentenpersonage van Stella Rising. Onthoud; je hebt misschien niet slechts één buyer persona. Als verschillende groepen mensen uw producten kopen, moet u voor elk van hen een koperspersoonlijkheid ontwikkelen. Gedetailleerde koperspersona’s helpen uw merk precies te begrijpen wie uw klanten zijn en wat ze van uw merk willen. Ze stellen u in staat om beter met uw klanten te communiceren en uw marketinginspanningen te focussen.
Ontwikkel uw digitale luxe marketingstrategie
Nu u begrijpt wie uw klanten zijn en wat ze van uw merk willen, kunt u een marketingstrategie ontwikkelen die resultaten zal opleveren. Begin met na te denken over de kanalen waarop u zich wilt richten. Dit kan een social media platform zijn waar u bijzondere aandacht aan wilt besteden; het zou Google kunnen zijn; het kan zelfs een app op maat zijn. Concentreer u om te beginnen op een of twee, vooral als uw luxemerk nieuw is in digitale marketing. Bepaal vervolgens uw doelen. Dit mag dan het vergroten van de naamsbekendheid zijn, maar een beter en beter meetbaar doel is het vergroten van de verkoop. (Het is ook gemakkelijker om de verkoopstijging te meten.) Bedenk ten slotte hoe u uw succes gaat meten. Als u bijvoorbeeld SEO gaat gebruiken om uw inkomsten te verhogen, kijk dan voor hoeveel inkomsten Google en Bing op dit moment verantwoordelijk zijn. Als u Google Analytics-tracking nog niet heeft geïnstalleerd, is dit het moment om het in te stellen.

Experimentele versus traditionele marketing
De meeste marketeers zijn op de hoogte van traditionele marketingtactieken voor luxe. Paginagrote advertenties in premiumtijdschriften of zware direct mail-stukken zijn een luxe marketeer. Maar die strategieën zullen het niet redden in een steeds digitaler wordende wereld. Veel merken beschouwen digitale marketing op zichzelf als experimenteel. Maar ik dring er bij luxemerken op aan om verder te gaan dan de standaard digitale marketingtactieken en meer experimentele kanalen te verkennen. Een optie is een merk-app. Apps bieden merken een manier om rechtstreeks met gebruikers te praten via hun smartphones. Uw app kan zo simpel zijn als een mobiele responsieve versie van uw website. Of u kunt nog een stap verder gaan door augmented reality-functies te integreren. Burberry heeft bijvoorbeeld een AR-shoppingtool gelanceerd waarmee consumenten Burberry-producten in hun omgeving kunnen zien. Chanel heeft offline marketing gecombineerd met digitale marketing in een pop-upevenement voor de feestdagen in The Standard in New York. Een AR-app, die toegankelijk was op de Chanel-website of via Snapchat, bracht de pop-up tot leven.
De rol van loyaliteit in luxe marketing
Luxemerken hebben trouwe consumenten. Dit is belangrijk omdat hoe loyaler uw klanten zijn, hoe minder marketing u hoeft te doen. Maak je geen zorgen; Ik raad het opzetten van een loyaliteitsprogramma niet aan. Dat zou uw luxemerk kunnen devalueren. In plaats daarvan moet u van consumenten zeer loyale merkadvocaten maken. Een manier om dat te doen is door de kwaliteit van uw producten. Een andere manier is via de kwaliteit van uw marketing. U kunt ook samenwerken met influencers op sociale mediakanalen. Influencer-marketing is ongelooflijk kosteneffectief en kan, als het goed wordt gedaan, uw merk onder de aandacht brengen van de juiste soort consumenten. Zorg ervoor dat u influencers vindt die al actief zijn in de luxe ruimte en wiens publiek de producten koopt die ze promoten. Aspirationele jet-setting influencers zijn een dubbeltje in een dozijn. U wilt samenwerken met de weinigen die het publiek hebben om het te ondersteunen. Anders ziet u geen resultaten.
Ontwikkel een gerichte trefwoordstrategie voor luxe marketing
Of je nu een SEO-campagne of een PPC-campagne (of beide) voert, ik raad je aan een zeer gerichte zoekwoordstrategie voor luxe marketing te ontwikkelen. Begin met het targeten van zoekwoorden met een hoge conversie. Het is natuurlijk belangrijk om consumenten aan te trekken in de onderzoeksfase van hun reis. Maar omwille van uw ROI wilt u zich richten op consumenten die klaar zijn om te kopen. De CPC’s van luxe marketingvoorwaarden kunnen duur zijn, gezien de concurrentie en de prijs van producten. Probeer op Google te adverteren als de “beste horlogemaker” en u betaalt $ 80 per klik. Au. Of $ 50 om te adverteren als een van de beste luxe compacte auto’s. Als u rendement op uw investering wilt zien, is het essentieel om u te concentreren op zoekwoorden met een hoge intentie. U moet ook zorgvuldig gebruik maken van uw lijst met uitsluitingszoekwoorden. Tenzij u uitsluitingszoekwoorden gebruikt, heeft u niet echt controle over de termen die uw merk zal weergeven. Het laatste dat u wilt, is dat advertenties voor uw luxemerk worden weergegeven in zoekopdrachten met ‘korting’, ‘uitverkoop’ of ‘gratis’. Het soort consument dat op die advertenties klikt, komt niet overeen met uw koperspersoonlijkheid. Hier leest u hoe u uitsluitingszoekwoorden aan uw advertenties toevoegt.
Luxe marketingcontentcampagnes
Een groot deel van luxemarketing draait om het vertellen van verhalen. Of het nu gaat om de geschiedenis van uw merk of om het vakmanschap van uw producten, u heeft waarschijnlijk veel te vertellen. Dit maakt contentmarketingcampagnes een must voor luxemerken. Waar moet je precies over schrijven? Afgezien van het vertellen van uw merkverhaal, raad ik aan om lange inhoud te gebruiken om consumenten te helpen het juiste product voor hen te vinden. Het kopen van een luxeproduct is vaak een grote beslissing, en consumenten onderzoeken hun keuzes grondig voordat ze zich verbinden. Koopgidsen stellen uw merk centraal, terwijl ze waarde bieden en een relatie opbouwen, zelfs voordat de aankoop is gedaan. Dit is een strategie die mijn team bij NP Digital heeft gevolgd voor een vooraanstaande juwelierszaak die de online verkoop wilde vergroten. We hebben een uitgebreid stuk inhoud geschreven over het vinden van de perfecte verlovingsring die het verkeer van zoekmachines heeft helpen groeien van 20% van al het verkeer naar 30% van al het verkeer in de eerste zes maanden van onze samenwerking. Uw inhoud kan na aankoop waarde blijven toevoegen voor klanten. Gedetailleerde handleidingen over het gebruik en de verzorging van luxeproducten zorgen voor uitstekende blogposts die de merkloyaliteit kunnen vergroten en tegelijkertijd nog meer consumenten kunnen aantrekken. Gebruik de zoekwoorden die u hierboven heeft ontdekt om uw proces voor het maken van inhoud te begeleiden. U wilt ervoor zorgen dat er voor elke belangrijke term een ​​vorm van inhoud is, of dat nu een categoriepagina, een blogbericht of iets heel anders is.
SEO voor luxemerken
Zoekmachines zijn enorme verkeersdrivers voor luxemerken en spelen een belangrijke rol in zowel de onderzoeks- als de aankoopfase van de consumententraject. Toch worden ze consequent onderbenut door luxemerken. Het helpt niet dat luxemerken vaak slecht ontworpen (maar erg goed uitziende) websites hebben en een gebrek aan inhoud die Google kan doorzoeken. Zoals ik hierboven al zei, is het creëren van nieuwe inhoud van cruciaal belang voor luxemerken die online willen slagen. Het is ook belangrijk om nieuwe zoekwoorden met een hoge intentie te targeten. Maar vergeet de meer technische aspecten van SEO niet, zoals het optimaliseren van categoriepagina’s. Of off-page factoren, zoals het bouwen van links. Hoe meer tijd en moeite u besteedt aan het begrijpen en implementeren van SEO, hoe meer inkomsten uw winkel zou moeten genereren. Zo verhogen we via SEO de omzet van onze luxe sieradenklant met 21%. Hoewel Google uw focus zou moeten zijn, vergeet Bing niet. Gebruikers van de zoekmachine van Microsoft zijn over het algemeen welvarender, met 25% van de gebruikers met een inkomen in de top 25%. Het is logisch om wat aandacht te besteden aan Bing SEO.
Gevolgtrekking
De luxemarkt verandert. Luxemarketing kan niet langer beperkt blijven tot tv-kanalen, billboards en glossy magazines. Dit is het moment om uw luxemerk digitaal te maken en te investeren in SEO, PPC en alle sociale media die uw consumenten gebruiken. Dus hier is mijn vraag aan jou:
Wat wordt het eerste digitale kanaal dat u gebruikt om uw luxemerk te promoten?

Be the first to comment on "De beste luxe marketingstrategieën"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*