De marketeersgids voor LinkedIn-verhalen

LinkedIn-verhalen zijn hier, en het eerste waar je misschien aan denkt is: “Hoe kan ik ze gebruiken om mijn bedrijf te laten groeien”? We zien allemaal hoe krachtig verhalen zijn voor merken op platforms zoals Instagram. Elke dag gebruiken meer dan 500 miljoen mensen Stories, maar hoe kun je deze sociale strategie gebruiken om je professionele reputatie op LinkedIn een boost te geven? In deze gids laat ik je zien hoe je LinkedIn Stories gebruikt en strategieën deelt die je vandaag kunt implementeren.
Wat zijn LinkedIn-verhalen?
Als je ooit een verhaal op Instagram, Facebook of Snapchat hebt gemaakt, werken LinkedIn Stories op vrijwel dezelfde manier. U maakt een korte video van maximaal 20 seconden, en zodra u deze uploadt, is de video 24 uur beschikbaar voor mensen om deze te bekijken, waarna deze verdwijnt. Gebruikers kunnen zoveel Verhalen posten als ze willen, waardoor het gemakkelijk is om er snel in te springen, een snelle update van wat je doet op te nemen en vervolgens je connecties toe te staan ​​het te bekijken. Dus waarom verhalen? Waarom denk ik dat LinkedIn iets zo casual begint uit te rollen op een platform dat gericht is op netwerken en digitale cv’s? Omdat we leven in het “tijdperk van delen”, en hoe meer u deelt, hoe groter uw merk wordt. Verhalen zijn een geweldige manier om al die onvolmaakte momenten in je professionele leven te delen, en ik denk dat dat is waar de Senior Director of Product Management, Pete Davies, voor gaat. Het formaat helpt conversaties op gang te brengen en de relaties te voeden die de kern vormen van alles wat er op LinkedIn gebeurt.
Waarom zou uw bedrijf LinkedIn-verhalen moeten creëren?
Laten we het nu hebben over enkele van de redenen waarom u zou moeten overwegen om een ​​LinkedIn Stories-strategie in uw bedrijf te implementeren. Als je al een tijdje Instagram of Facebook Stories gebruikt, kun je waarschijnlijk vrij snel een plan bedenken; zo niet, dan volgen hier enkele redenen om op te merken.
Trek het gordijn terug
Een van de beste manieren om aandacht voor uw bedrijf te genereren, is door mensen te laten zien wat er achter de schermen gebeurt. Laat uw netwerk zien dat er een persoonlijkheid achter het bedrijf schuilgaat. Dit helpt om een ​​meer persoonlijke ervaring te creëren. Als mensen zien dat u meer dan een ‘merk’ bent, bouwt u het vertrouwen op dat zo nodig is als u probeert iemand zaken met u te laten doen. Als je dit nog verder gaat, kun je deze strategie gebruiken om je connecties inzicht te geven in je proces. Als je bijvoorbeeld een print on demand-shirtwinkel hebt, gebruik dan LinkedIn-verhalen om mensen te laten zien hoe je je shirts maakt en waarom ze jou zouden moeten verkiezen boven iemand anders. Hier is een geweldige kans om jezelf te onderscheiden van de concurrentie zonder iemand hard te hoeven verkopen.
Documenteer de drukte
In de afgelopen jaren waren we zo gefocust om alles perfect te maken. We moesten de beste apparatuur kopen en er alles aan doen om ervoor te zorgen dat niemand ons ooit een fout zag maken. Die dagen zijn allang voorbij. We leven in een wereld van constante verbinding en we kunnen niet bang zijn om te documenteren wat we doormaken terwijl het gebeurt. Voor degenen onder u die dit al doen, is dat uitstekend nieuws. Als u dat niet bent, is dit het moment om aan de slag te gaan. Wees niet bang om uw connecties te laten zien dat u een echt persoon bent met fouten. Als er iets mis gaat, doe dan een verhaal en leg aan je collega’s uit wat er is gebeurd en hoe ze kunnen voorkomen dat hetzelfde met hen gebeurt. Dit toont authenticiteit aan, en mensen huren geen merk in; ze huren mensen in. Aan de andere kant, deel ook uw triomfen en successen. Als je net een enorm contract hebt gesloten met een grote klant, maak dan een verhaal waarin je uitlegt hoe het ging en wat je denkt dat je het goed hebt gedaan. U hoeft geen gevoelige informatie weg te geven, laat uw netwerk gewoon weten wat u wint, en het kan hen motiveren om contact met u op te nemen.
Verhoog de betrokkenheid met LinkedIn-verhalen
Verhalen op LinkedIn bieden de belangrijkste mogelijkheid voor betrokkenheid. Op Instagram veegt maar liefst 25% van de gebruikers omhoog over merkverhalen. Nu nemen we hetzelfde denkproces, maar verplaatsen het naar een platform dat volledig is gewijd aan zakelijk netwerken. Er is hier veel stroom. Houd er rekening mee dat, ook al resulteren uw verhalen misschien niet in een directe verkoop, u bekendheid genereert rondom u en uw merk. Met LinkedIn kunt u contact maken met de mensen met wie u rechtstreeks moet praten om toegang te krijgen tot nieuwe kansen. Laten we bijvoorbeeld zeggen dat de marketingdirecteur van een bedrijf een verhaal plaatst over hun SEO-strategie en dat u geïnteresseerd bent om met hen samen te werken. Dit is uw kans om direct op dat verhaal te reageren met enkele tips en ideeën die u in uw eigen bedrijf hebt gebruikt. Houd er rekening mee dat u op zoiets als dit een algemeen antwoord kunt krijgen, maar u vergroot de kans dat de persoon uw profiel bekijkt om te zien wat u doet. Als je actief bent op LinkedIn en je profiel is goed geoptimaliseerd, dan vind je misschien een bericht in je inbox.
Hoe LinkedIn-verhalen maken?
LinkedIn-verhalen maken is eenvoudig. Het werkt hetzelfde als elk ander platform. U gaat naar uw LinkedIn-app en klikt onderaan op de knop “posten”. Zodra u dat doet, ziet u een nieuwe knop met de titel ‘een verhaal delen’. Als je erop klikt, kun je een video opnemen of een foto maken en deze naar wens aanpassen. Het verhaal wordt geüpload en als het klaar is, vind je het bovenaan je LinkedIn-startpagina met alle verhalen van je connecties. Dit is een fantastische manier om uw naam bovenaan ieders pagina te plaatsen. Houd er rekening mee dat LinkedIn-verhalen alleen beschikbaar zijn op de mobiele app. U kunt ze niet vanaf uw bureaublad maken of bekijken.
Wat maakt een succesvol LinkedIn-verhaal?
Als je je daar nu afvraagt: “Welke stappen moet ik nemen om het beste verhaal te creëren?” Verkopen met LinkedIn Stories is eenvoudig en ik zal je er doorheen leiden. Kijkend naar Instagram als voorbeeld, creëert 50% van de bedrijven wereldwijd gemiddeld één verhaal per maand. U kunt dus zien waar het laaghangende fruit hier ligt. U heeft een uitgelezen kans om veel gratis aandacht voor uw bedrijf te genereren – met de juiste strategie. Hier zijn de belangrijkste statistieken waarmee u rekening moet houden bij het bepalen van het succes van uw LinkedIn-verhaal.
Grijp hun aandacht
Het eerste dat opvalt aan LinkedIn Stories is dat ze geen voorbeeld bovenaan het scherm bieden, zoals Facebook en Instagram. Dit maakt het een beetje moeilijker om de eerste klik te krijgen. U kunt geen clickbait-miniatuur maken om mensen op uw verhaal te laten klikken. Uw LinkedIn-profielfoto moet dus de aandacht van uw publiek trekken. Houd er rekening mee dat LinkedIn een professioneel netwerk is, dus gebruik een professionele headshot op uw profiel. Dit is niet de plek voor een foto van uw kat of uw auto; je moet je kleden en er goed uitzien. Denk aan uw doelgroep en kleed u om hun aandacht te trekken. Een eigenaar van een bureau die landbouwbedrijven pakt, ziet er misschien niet hetzelfde uit als een boetiekcoffeeshop, toch?
Begin sterk
De gemiddelde persoon kijkt maar 40 tot 60% van je verhaal, dus je moet meteen hun aandacht trekken. Als je begint met een saai bericht, is de kans groot dat ze wegvegen en aannemen dat je verhalen het bekijken niet waard zijn. Overweeg om je verhaal te beginnen met het meest opwindende deel van de video. Je hebt maar 15 tot 20 seconden, maar neem die eerste vijf seconden om rechtstreeks in de camera te spreken en je publiek te roepen. Als u bureau-eigenaren probeert te bereiken die $ 100.000 + verdienen, bel ze dan meteen. Pak een pijnpunt of probleem aan dat ze mogelijk hebben binnen de eerste vijf seconden, en je vergroot de kans om ze de volgende 15 te behouden.
Houd hun aandacht
Rond de 10 seconden begint u mensen te verliezen. Ze swipen naar je volgende verhaal of gaan door naar een ander profiel. Je moet hun aandacht vasthouden door het zo interessant mogelijk te houden. Overweeg rekwisieten te gebruiken, andere mensen binnen te halen en statistieken te gebruiken die uw publiek aantrekken en rechtstreeks met hen spreken. Elk bedrijf zou een klantavatar moeten hebben. Als u dat niet doet, is dit het moment om te beginnen! Zoek uit wie uw ideale klant precies is en breng ze tot leven met persoonlijkheidskenmerken, demografische informatie, pijnpunten en verlangens. Je moet precies weten wie ze zijn, wat ze willen horen en wat je moet zeggen om ervoor te zorgen dat ze blijven hangen.
Sluit het af
Hoewel Verhalen bedoeld zijn om informeel te zijn, betekent dit niet dat je geen doel in gedachten kunt hebben. Je moet altijd zoeken naar manieren om de mensen die naar je verhalen kijken te bekeren. Dit zijn geweldige kansen om gratis aandacht te krijgen, dus maak er het beste van. Houd er rekening mee dat veel mensen waarschijnlijk zijn weggevaagd tegen de tijd dat u bij uw laatste vijf seconden bent. Dat betekent dat deze mensen zeer geïnteresseerd zijn in wat u zegt en misschien meer willen weten. U kunt bijvoorbeeld een blogbericht dat u onlangs hebt gepost, omzetten in een Verhaal. Neem de drie belangrijkste punten uit de post en markeer ze in een verhaal. Vertel de kijkers uiteindelijk waar ze de blogpost kunnen vinden en vraag ze om deze te bekijken. Er zijn een miljoen verschillende opties, maar je wilt aan het einde van je verhaal een soort call-to-action hebben. U hoeft niet iemand te vragen om rechtstreeks iets te kopen, maar u moet hem altijd vertellen wat hij vervolgens moet doen.
Tips voor het converteren van LinkedIn-verhaalviewers naar klanten
Als je op LinkedIn bent, weet ik zeker dat je er bent om klanten te krijgen. Waarom zou je anders het platform gebruiken? Netwerken en verbindingen leggen is geweldig, maar het uiteindelijke doel van deze inspanningen is om meer klanten aan de database toe te voegen. Hier zijn een paar snelle tips om u te helpen het meeste uit uw LinkedIn-verhaalkijkers te halen.
Blijf op Brand
Op Facebook bewegen gebruikers 41% sneller op mobiel dan op desktop. Hoewel we nog geen gegevens van LinkedIn hebben, kunnen we verwachten dat de cijfers vergelijkbaar zijn. U moet uw merk snel vestigen en op de juiste manier vertegenwoordigen. Wanneer iemand op je verhaal tikt, moeten ze onmiddellijk worden geraakt door iets waardoor je merk opvalt, zodat ze het onthouden. Zelfs als u gewoon snel een verhaal opneemt over hardlopen voordat u naar kantoor gaat, bespreek dan hoe dit uw prestaties in uw bedrijf beïnvloedt.
Zorg voor waarde
De beste manier om verkeer om te zetten, is door iets weg te geven. U hoeft dit niet te ingewikkeld te maken. Geef gratis informatie, geef een korte instructie of laat ze zien hoe ze een kritiek probleem kunnen oplossen. Bezoek hier de avatar van uw klant opnieuw en bedenk iets dat mogelijk op hun takenlijst staat. Wat is iets dat uw ideale klant haat om te doen? De kans is groot dat het precies is wat u doet en aanbiedt om het voor hen te regelen als dat het geval is.
Zorg altijd voor een plan
Het feit dat LinkedIn-verhalen informeel zijn, betekent niet dat je altijd moet improviseren. Vul het verhaal nooit met iets dat geen doel heeft. Als je dit een keer doet, zal dat je merk schaden, en mensen kunnen gewoon langs je heen vegen omdat ze denken dat je niets te bieden hebt. Elke keer dat u iets aan uw publiek presenteert, moet u een plan in gedachten hebben om waarde toe te voegen. Gun uzelf voldoende tijd om vooruit te plannen en overweeg zelfs om een ​​inhoudskalender voor uw LinkedIn-verhalen te ontwikkelen.
Gevolgtrekking
LinkedIn Stories zijn een opwindende toevoeging aan het netwerkplatform. Op basis van wat de Senior Director of Product Management zei, proberen ze LinkedIn minder intimiderend en informeler over te laten komen. Heb je ooit de kans gehad om op te vallen en een early adopter te worden? Misschien wel, misschien niet. Hoe dan ook, LinkedIn-verhalen bieden een unieke kans om de concurrentie voor te blijven en uw inhoud eerst onder de aandacht van uw doelgroep te brengen. Waarom wachten? Creëer nu uw eerste LinkedIn-verhaal en loop voor op de rest!
Heb je LinkedIn Stories al geprobeerd?

Be the first to comment on "De marketeersgids voor LinkedIn-verhalen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*