De sleutel tot succesvolle Amazon-advertenties

In een periode van 36 uur heeft Amazon 100 miljoen producten verkocht. De kans is groot dat Amazon-advertenties een deel van die verkopen hebben gestimuleerd. Met Amazon-advertenties kunnen bedrijven bovenaan de zoekresultaten verschijnen. U verdient uw investering terug in de vorm van meer verkopen en potentiële klantenloyaliteit. Amazon maakt in ruil daarvoor winst op advertentieverkopen (voor een bedrag van $ 3 miljard in sommige jaren). Creativiteit, inclusief visuele pizazz, is van cruciaal belang op de Amazon-markt. Killer-zoekwoordstrategieën zijn ook van belang. Ik zal u door de best practices voor het instellen van Amazon-advertenties leiden, zodat u precies weet wat u moet doen om uw producten uit de schappen te krijgen.
Waarom uw bedrijf Amazon-advertenties zou moeten gebruiken
De gemiddelde gebruiker brengt minder dan 10 minuten door op Amazon. Als uw product laag in de zoekresultaten staat, zal niemand het zien. Mensen hebben simpelweg niet de tijd om elke productbeschrijving te lezen of elk merk te bekijken. We hebben banen en kinderen en het leven trekt onze aandacht. We moeten snel beslissingen nemen. Beschouw Amazon-advertenties als uw go-to-methode om in een lange rij te snijden en de aandacht te trekken. Spring van plek 10 (vergetelheid) naar plek 1 en je kunt je Amazon-verkopen verhogen. Uw investering kan ervoor zorgen dat drukke klanten uw producten vinden voordat ze zich willen afmelden. Dat zou kunnen betekenen dat er meer producten worden verkocht en een hogere omzet. Meer dan 80 procent van de merken krijgt 4x terugverdientijd voor hun werk op Amazon. Als het voor anderen heeft gewerkt, kan het ook voor jou werken.
Wat zijn de Amazon-advertentietypen?
In plaats van geduldig te wachten tot klanten ze vinden, gebruiken bedrijven Amazon-advertenties om meteen gezien te worden. Er zijn verschillende soorten Amazon-advertenties.
Amazon-advertenties voor gesponsorde producten
Deze advertenties markeren slechts één item in uw catalogus. Ze verschijnen in zoekresultaten, maar komen bovenaan de pagina te staan. Consumenten zien ze als eerste. Als het scherm klein genoeg is, kunnen alle consumenten gesponsorde productadvertenties zien.
Gesponsorde Amazon-merkadvertenties
Met deze advertenties kunt u verschillende items uit uw catalogus laten zien. Ze verschijnen bovenaan de zoekresultaten van Amazon in een banner. Vaak werken gesponsorde product- en gesponsorde merkadvertenties samen. Bekijk dit zoekresultaat voor ‘babyverzorging’. Een gesponsorde merkbanner voor WaterWipes begint de pagina, maar Seventh Generation heeft hieronder een advertentie.
Gesponsorde Amazon-advertenties weergeven
Met deze advertenties kunt u slechts één product aanbieden en verschijnen op websites die Amazon bezit of waarmee u een relatie heeft. Als een vervelende Amazon-advertentie voor een product dat wegkwijnt in je winkelwagentje je van website naar website lijkt te volgen, ben je een gesponsorde display-advertentie tegengekomen. Ze lijken misschien vervelend, maar ze kunnen opmerkelijk effectief zijn. Meer dan 70 procent van de kopers klikt op deze advertenties tijdens het surfen op internet.
Wat is het verschil tussen Display en andere Amazon-advertenties?
Gesponsorde merk- en gesponsorde productadvertenties verschijnen beide op Amazon. Zoek iets, en ze zullen verschijnen. Soms zien kopers er meer dan één tegelijk. Gesponsorde display-advertenties zijn anders. Ze verschijnen op andere websites waar Amazon ofwel rechtstreeks eigenaar van is of een band mee heeft. Veel bloggers verdienen bijvoorbeeld geld door advertentieruimte te verhuren aan Amazon. Ze pluggen producten in blogposts met Amazon-gelieerde links, of ze plaatsen advertenties naast de tekst. Elke Amazon-advertentie die op een blog als deze wordt weergegeven, is een gesponsorde display-advertentie. Als je graag consumenten wilt bereiken die niet de hele dag op Amazon zijn, kan dit een slimme aanpak zijn.
Andere Amazon-advertentietypen
Sommige Amazon-advertenties zijn gemakkelijk te herkennen, zoals deze merkadvertentie voor ASUS bovenaan een categoriezoekopdracht voor elektronica. Sommige advertenties lijken op organische zoekresultaten. Ze worden alleen geïdentificeerd door het kleine woord ‘gesponsord’ ergens in de advertentie. Hier is het beste deel: iemand die snel scrolt, kan die kleine indicatie missen en aannemen dat uw product gewoon het beste is dat beschikbaar is.
Lockscreen-advertenties
Met Amazon kun je ook lockscreen-advertenties op Kindle-e-readers en tablets plaatsen. Dit is gebaseerd op de interesses van de gebruikers op Amazon en de leesgeschiedenis op Kindle.

Amazon-advertenties maken
Of je nu een specifiek product of een reeks producten promoot, de stappen voor het maken van Amazon-advertenties zijn meestal hetzelfde, ik geef je hier een zeer algemeen overzicht van het proces voor het maken van advertenties. Ik ga snel, maar maak je geen zorgen. Ik zal advertentie-optimalisatie later in dit artikel in detail beschrijven. Dit gedeelte werkt als een snelle instructie voor degenen die graag meekijken tijdens het lezen.
Controleer of u in aanmerking komt
Voor elk product dat u verkoopt, moet u een snelle geschiktheidscontrole doorlopen voordat u uw advertentie maakt. Als u een product verkoopt dat niemand anders aanbiedt (zoals een zelf gepubliceerd boek), is deze stap in een handomdraai. Maar als u iets verkoopt dat veel anderen aanbieden (zoals een antacidum van een merk), kan de verificatie langer duren. Stel je voor dat je een Amazon-shopper bent die op zoek is naar een werkschoen met een merknaam. Je vindt de kleur en maat die je mooi vindt, en je komt op een pagina die er zo uitziet. Het kritieke deel zit aan de rechterkant. Let op de knoppen “Toevoegen aan winkelwagentje” en “Nu kopen”? De leverancier die eigenaar is van de bestemming voor de klik, is eigenaar van de zogenaamde ‘Buy Box’. Dit wordt ook wel het “winnen” van de Buy Box genoemd. U moet die leverancier zijn om een ​​productadvertentie weer te geven. Als u de Buy Box wint, zullen klanten die op “Add to Cart” op deze pagina klikken, bij u kopen. Als u deze box niet wint, kan uw concurrent productadvertenties weergeven, maar u niet. Als u de enige verkoper bent die een product verkoopt, bezit u standaard de Buy Box en hoeft u helemaal geen werk te doen. Maar als je je in een druk veld bevindt, moet je strijden om te winnen. Houd uw prijs laag, verzend altijd op tijd en verdien uitstekende recensies. Hogere scores trekken de aandacht van Amazon en maken het waarschijnlijker dat een Buy Box wint.
Log in op Amazon Ads Campaign Manager
Nadat u zich hebt aangemeld bij Amazon Advertising, kiest u een advertentietype: gesponsorde producten of Lockscreen-advertenties. Houd er rekening mee dat u met de opties voor gesponsord product en gesponsorde weergave slechts één product kunt promoten. Als u klaar bent om over een hele reeks items te praten, kiest u de optie Gesponsord merk.
Kies uw producten voor Amazon-advertenties
Elke actie begint met een product. Welke items resoneren met uw publiek? Welke producten verstoppen de planken in uw magazijn? Neem de tijd om het focuspunt voor uw advertentie te kiezen.
Stel uw details in
Nu zijn we bezig met de kern van advertentie-ontwikkeling. Uw campagne bevat alle advertenties voor een specifiek product en er is een creatieve naam voor nodig. Als je succesvol bent met Amazon-advertenties, heb je tientallen campagnes tegelijk. Kies een naam die u kunt onthouden. Stel vervolgens een budget in voor uw campagne. Het nummer dat u kiest, vertegenwoordigt de bovenkant van uw maandelijkse factuur, dus selecteer niets dat u niet kunt betalen. Bepaal ten slotte de start- en stopdatums voor uw campagne.
Kies uw doelgroep
Je hebt hier twee opties: handmatig en automatisch. Met automatisch vraagt ​​u Amazon om kopers te vinden op basis van zoekwoorden die in uw productvermelding zijn verzameld, of typ zoekwoorden in die uw advertentie zouden moeten activeren. Trefwoorden spelen een cruciale rol bij Amazon, net als bij Google.
Tips voor het kiezen van uw Amazon-advertentiedoelzoekwoorden
Trefwoorden zijn de termen die mensen in zoekvakken typen bij het zoeken naar producten zoals die van u. Ze zijn cruciaal voor uw succes. Het ideale Amazon-zoekwoord heeft drie hoofdkenmerken:

  1. Specifiek
  2. Populair
  3. Redelijk duur

U weet waarschijnlijk welke woorden uw product omschrijven. Als u Google Ads gebruikt, vertellen uw rapporten u alles over de termen die consumenten gebruiken om u te vinden. Als u een website beheert, heeft Google Search Console vergelijkbare rapporten. Duik in die gegevens om de woorden te vinden die al werken. Als u geen interne gegevens heeft om te ontginnen, gebruik dan een hulpprogramma voor zoekwoordonderzoek. Inzichten die u hier opdoet, kunnen u helpen te begrijpen welke woorden u gewoon moet hebben in advertenties en productbeschrijvingen. Populaire, veelgebruikte zoekwoorden kunnen duur zijn. Als je een krap budget hebt en je kunt geen $ 5 per klik betalen voor het zoekwoord ‘beste babyluier’, maar je kunt wel $ 2 betalen voor ‘geweldige luiers’, dan is je keuze duidelijk.
Bepaal het Amazon-advertentieformaat
Amazon biedt twee formaten. De eerste is op maat, waarbij u een beknopte producttekst voor de advertentie schrijft. U kunt dit slechts voor één product per advertentiecampagne doen. Het maken van advertentieteksten begint met ideale productbeschrijvingen. Uw advertentietekst moet een of twee essentiële voordelen beschrijven, maar weet dat uw klanten naar uw pagina gaan om meer te weten te komen over waarom ze voor uw product zouden moeten kiezen. Zorg ervoor dat uw advertentietekst en uw productbeschrijvingen samengaan om uw merk in het beste licht te brengen. De andere advertentieoptie is een standaardadvertentie. Dit is een advertentie zonder aangepaste tekst, maar de titels en beschrijvingen van uw producten spelen nog steeds een rol.
Hoe u uw Amazon-advertenties
Combineer je allerbeste teksten en foto’s tot een onweerstaanbare, klikbare hap en je hebt een uitzonderlijke promotie gecreëerd. Meestal zijn advertenties gebaseerd op uw Amazon-productvermelding. Maak uw producten zo aantrekkelijk mogelijk om ervoor te zorgen dat uw advertenties werken. Uw primaire afbeeldingsopties zijn beperkt. Amazon vereist dat u uw product op een witte achtergrond presenteert. Je kunt niets toevoegen dat niet standaard bij het product wordt geleverd, en je kunt geen flitsende technieken gebruiken om de foto te laten opvallen. Concentreer u op het verkrijgen van een scherpe, zuivere opname van het product. Presenteer functies, als je kunt, wees creatief met camerahoeken om te pronken met alle voordelen en zorg ervoor dat alles scherp is. Het maken van uitzonderlijke e-commerce-foto’s kan een uitdaging zijn. U wilt uw creativiteit en fotografische vaardigheden laten zien, maar regels en voorschriften beperken u. Neem de tijd met deze stap. Uw foto’s kunnen een verkoop maken of breken.
Hoeveel kosten Amazon-advertenties?
Bij de prijsstructuur is er een wisselwerking tussen drie sleutelfactoren: zoekwoorden, concurrentie en klikken.

  • Trefwoorden zijn de termen die uw merk, uw product of beide beschrijven. U selecteert ze, of u laat Amazon ze voor u kiezen.
  • Concurrentie verwijst naar het aantal bedrijven of merken dat ook uw zoekwoord wil hebben. Hoe meer spelers, hoe hoger de prijs.
  • Bij klikken is een gebruiker betrokken die interesse in uw merk toont.

zoekwoordprijs × aantal klikken = uw uiteindelijke kosten U stelt een factuurplafond in, zodat u niet voor onbepaalde tijd kosten in rekening brengt. Op een gegeven moment geef je al het geld uit dat je hebt afgesproken. Automatische targeting, waarbij zoekwoorden en producttypen worden gebruikt om automatisch te bepalen waar uw advertenties worden weergegeven. U kunt biedingen instellen op basis van een standaardinstelling of op wat Amazon aanbeveelt. Bedrijven geven gemiddeld tussen de 50 cent en 1 dollar uit om met één klik vast te houden. Met Amazon kunt u maandelijkse budgetten instellen vanaf $ 5. U kunt uw advertenties ook onderbreken of annuleren, en u hoeft geen annuleringskosten te betalen. De meeste adverteerders houden krappe Amazon-advertentiebudgetten. Ze besteden minder dan een kwart van hun totale jaarlijkse advertentiebudgetten aan Amazon.
Gevolgtrekking
Mensen komen elke dag naar Amazon om meer te weten te komen over producten en merken zoals die van jou. Je zou ze kunnen laten proberen je organisch te vinden, maar je vingers kruisen, je ogen sluiten en hopen op klikken is geen winnende strategie. In plaats daarvan moet u uw items voor mensen neerzetten. Je moet er zijn voordat ze hun geld uitgeven. Ik ben een groot voorstander van Amazon-advertenties. Ik hoop dat ik jou ook tot een gelovige heb gemaakt.
Heb je al eerder Amazon-advertenties gebruikt? Hoe goed werkten ze voor jou?

Be the first to comment on "De sleutel tot succesvolle Amazon-advertenties"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*