De Top 10 Marketingcertificeringen die het geld waard zijn

Als het om digitale marketing gaat, is kennis macht. Marketeers met branche-ervaring weten hoe ze een betaalde strategie voor sociale media moeten ontwikkelen, welke zoekwoorden ze moeten kiezen en hoe ze magnetische inhoud moeten schrijven die converteert. Voor iedereen moeten deze mensen bovenmenselijk lijken! Maar … ik ken hun geheim. De waarheid is dat deze marketeers geen geluk hebben of geen talent hebben. De meeste succesvolle marketeers hebben jaren van vallen en opstaan ​​meegemaakt. Maar misschien heb je geen jaren. Misschien wilt u nu resultaten gaan zien. Of misschien vindt u het moeilijk om uw marketingkennis aan klanten en werkgevers te bewijzen. Het kan tenslotte een uitdaging zijn om op te vallen in een veld dat zo competitief is als digitale marketing. Dat is waar marketingcertificeringen om de hoek komen kijken. Jaren geleden zei ik dat certificeringen er niet toe deden. Destijds was het waar. Maar naarmate de tijd verstreek, zijn marketingcertificeringen geëvolueerd en dit kan voor velen een uitstekende gelegenheid zijn. Ze werden meer gespecialiseerd en oplossingsgericht – in feite zijn ze gewoon waardevoller. Tegenwoordig zou ik zeggen dat er een plek is voor marketingcertificeringen op je cv, vooral als je net begint. Maar het is niet alleen dat de certificeringslessen inzicht en waarde bieden. Marketingcertificeringen kunnen ook uw bestaande kennis valideren. Helaas zijn er nog steeds veel nutteloze marketingcertificeringen beschikbaar. Hoe moet je weten welke je moet krijgen? Ik heb het harde werk voor je gedaan, heb tientallen marketingcertificeringsprogramma’s doorlopen en me verdiept in gegevens om de tien certificeringen te vinden die het waard zijn om te behalen. Klinkt goed? Geweldig, laten we erin duiken.
Digital Marketing Pro van Digital Marketing Institute
Deze certificering is een twee-voor-een. Wanneer u uw Digital Marketing Pro-cursus voltooit, loopt u weg, gecertificeerd door zowel het Digital Marketing Institute als de American Marketing Association. Maar de echte vraag is: welke lessen leer je, en hoe kun je ze op je werk toepassen? Laten we de syllabus eens doornemen! De certificering vereist tien cursussen, beginnend met een inleiding tot digitale marketing en tot slot een geavanceerde digitale marketingstrategieklasse. Als je eenmaal de basisprincipes van digitale marketing hebt geleerd (principes, onderzoeksmethoden, consumentenpsychologie, enz.), Kun je beginnen met het verkennen van de meer uitdagende onderwerpen:

  • Wat zijn de bouwstenen van een succesvolle contentmarketingstrategie?
  • Hoe vaak moet u inhoud publiceren?
  • Moet u zich concentreren op het maken van inhoud of het beheren van inhoud?

Dit programma omvat alles, van socialemediamarketing tot website-optimalisatie. Het past misschien niet bij ieders budget, maar het is een certificering die het overwegen waard is.
Kosten:

  • DMI-expert (postdoctoraal diploma in digitale marketing): $ 3.787
  • Digital Marketing Pro (DMI x AMA dubbele certificering): $ 1,368 *
  • DMI Master (gecertificeerde digitale marketingmaster): $ 11.515

*Dit is degene waar we ons op hebben gericht voor de bovenstaande informatie.
Microsoft Advertising-certificering
Als het gaat om marketingcertificeringen, hebben velen de neiging om te gaan met wat bekend is. Maar in werkelijkheid gebeuren de beste marketingvoordelen vaak wanneer u buiten de gebaande paden denkt. Daarom raad ik je aan om een ​​Microsoft Advertising Certified Professional te worden. Om te beginnen is het helemaal gratis. Het programma helpt u het meeste uit uw advertentiebudget te halen en uw advertentiecampagnes te optimaliseren. En als u eenmaal de certificering heeft voltooid, wordt u in de ledenlijst geplaatst, zodat potentiële werkgevers uw certificeringsstatus snel kunnen bevestigen. U kunt zelfs de aandacht van een marketingdirecteur trekken terwijl ze de directory doorzoeken! Deze certificering is een geweldige springplank voor iedereen die aan de slag gaat in de marketingwereld.
Kosten: Vrij!
Google Analytics individuele kwalificatie
De Google Analytics Individual Qualification is zeer gespecialiseerd. Google Analytics zou in de gereedschapsriem van elke marketeer moeten zitten. Een goed opgeleide expert op het gebied van digitale marketing kan Google Analytics gebruiken om de sterke en zwakke punten van een bepaalde advertentiestrategie snel te identificeren. Gewapend met een goed begrip van Google Analytics, ben je een stap dichter bij het opzetten van effectieve digitale marketingcampagnes. Wat is er nodig om gecertificeerd te worden? Het examen duurt 90 minuten en vindt plaats in één sessie. Zoals de meeste certificeringen op deze lijst, heb je een minimale score van 80% nodig om te slagen. Als het niet lukt, moet u een week wachten voordat u het opnieuw probeert. Gelukkig voor jou, heb je toegang tot veel studiemateriaal, met dank aan Google. Hun Google Analytics voor beginners en geavanceerde Google Analytics-cursussen lijken op het eerste gezicht misschien eenvoudig, maar ze bevatten essentiële informatie die je dagelijks nodig hebt als marketeer. Een absolute aanrader, en het kost u alleen uw tijd en aandacht.
Kosten: Vrij!
OMCP Digital Marketing-certificering
Als u nog nooit van de Online Marketing Certified Professional (OMCP) -certificering hebt gehoord, is dat niet verrassend. Het is een behoorlijk geavanceerde certificering en niet voor iemand die nieuw is in de digitale marketingwereld. Als u een OMCP Digital Marketing-certificering wilt behalen, moet u uw kennis van digitale marketing volledig aantonen. Hoewel er geen officiële vereisten zijn voor de OMCP-examens, zijn er een aantal criteria waaraan u moet voldoen als u gecertificeerd wilt worden. Je hebt meteen veel ervaring nodig. U moet niet alleen slagen voor uw OMCP-examens, maar u moet ook voldoen aan ten minste een van deze drie vereisten:

  • 5000 uur ervaring
  • Een postsecundair diploma met 2000 uur ervaring
  • Voltooiing van een goedgekeurde digitale marketingcursus met 1000 uur ervaring

Zodra u voor uw examen bent geslaagd, kunt u uw certificering aanvragen en uw certificeringsstatus bevestigen. Dus wat ga je leren? U begint met het leren van de ins en outs van contentmarketing, hoe u uw conversieratio kunt optimaliseren en alles over e-mailmarketingstrategieën. Vervolgens behandelen de cursussen mobiele marketing en betaald zoeken. De cursus wordt afgesloten met een diepgaande blik op SEO, socialemediamarketing en algemene digitale analyse. De cursus mag dan veeleisend zijn, maar met een verhoogd winstpotentieel tot 26% is het geen wonder dat er veel vraag is naar deze cursus.
Kosten:
* Dit is het examen waar we ons in deze sectie op hebben gericht.
Hootsuite Academy Marketing-certificering
Het beste hiervan is dat u Hootsuite Academy kunt gebruiken als een hulpmiddel om uw zwakke punten in digitale marketing te identificeren – en deze te versterken. Als je al weet wat je doet in de marketingwereld, maar je bent op zoek naar meer begeleiding bij het gebruik van het programma van Hootsuite, dan is daar een cursus voor. Aan de andere kant, als je op zoek bent naar een meer diepgaand programma dat grote marketingproblemen op sociale media aanpakt, hebben ze daar ook een cursus voor. Ze hebben zelfs zeer gespecialiseerde marketingcursussen voor degenen die werkzaam zijn op gebieden als gezondheidszorg of sociale belangenbehartiging. Mijn advies? Neem je cv door en kijk welke vaardigheden je moet ontwikkelen. Profiteer van de cursussen van Hootsuite door wat tijd en geld te besteden om jezelf een sterkere online marketeer te maken.
Kosten: Ze hebben negen certificeringen beschikbaar, variërend van $ 99 tot $ 999.
Google Ads-marketingcertificering
Google Analytics en Google Ads zijn twee kanten van dezelfde medaille. Hoe bekender u bent met Google-tools, hoe kleiner de kans dat u marketingfouten maakt. Google Ads kan uw marketingstrategie maken of breken, en daarom is het bestuderen ervan een absolute must als u net begint. Zelfs als u al een paar campagnes heeft uitgevoerd, is het de moeite waard om ongeveer vijf uur te nemen om deze certificering te behalen. De cursus helpt enig licht werpen op de meer gecompliceerde Google Ads-onderwerpen. Als u niet duidelijk bent over de waardepropositie van digitale advertenties, een geheel nieuwe campagne opzetten of statistieken meten, dan is dit de cursus die u nodig heeft.
Kosten: Vrij!
YouTube-gecertificeerd
Het is verrassend hoe zelden deze certificering wordt geleverd: YouTube is een groot probleem in de marketingwereld. Telkens wanneer marketeers het hebben over certificeringen, hebben ze de neiging zich te concentreren op cursussen die de basisprincipes van het navigeren door het digitale marketingecosysteem behandelen. Maar soms is dat niet echt wat u nodig heeft. Soms heb je een cursus nodig die je helpt te begrijpen wat er onder de motorkap van een bepaald gereedschap zit. Ik kan geen cursus bedenken die meer ondergewaardeerd is dan de YouTube-certificering. Wat videomarketing zo krachtig maakt, is hoe aantrekkelijk het kan zijn. En het leren van de tips en trucs voor het maken van boeiende visuele inhoud is zeker de moeite waard. Bij YouTube-certificering draait het allemaal om het nemen van de bouwstenen van digitale marketing en deze toepassen op het YouTube-platform. Met cursussen zoals kanaalgroei, eigendom van inhoud en het genereren van inkomsten met items, zijn ze erop gericht je te leren hoe je boeiende inhoud kunt maken die bezoekers in kopers verandert.
Kosten: Vrij!
HubSpot Content Marketing-certificering
Als je serieus bezig bent met het ontwikkelen van je vaardigheden op het gebied van contentmarketing, zou het voltooien van dit programma hoog op je takenlijst moeten staan. De HubSpot Content Marketing-certificering omvat 12 cursussen die u helpen een sterke basis voor contentmarketing op te bouwen voordat u leert hoe u een uitzonderlijke contentcatalogus kunt maken. Wat HubSpot uniek maakt, is dat het je helpt de waarde van verhalen vertellen te begrijpen en hoe je op de juiste manier een raamwerk voor het maken van inhoud kunt bouwen. Ze behandelen alles, van het opzetten van een gastblogstrategie tot het promoten van uw inhoud. Ik zou dit ten zeerste aanbevelen aan iemand die net een nieuwe blog is begonnen of een bestaande wil laten groeien.
Kosten: Vrij!
Facebook BluePrint Marketing-certificering
Het enorme bereik van Facebook maakt het onweerstaanbaar voor digitale marketeers. Maar de waarheid is dat de meesten niet begrijpen wat een Facebook-advertentiecampagne doet werken. Gewoonlijk gebruiken digitale marketeers dezelfde tactieken die ze toepassen op Google Ads en noemen ze het een dag. Maar Facebook is zijn eigen wereld, en het is essentieel om de ligging van het land te begrijpen als u verkeer en conversies wilt genereren. Facebook biedt twee unieke certificeringen: de Facebook Certified Planning Professional en de Facebook Certified Buying Professional. Voordat u een Facebook Certified Planning Professional kunt worden, moet u aantonen dat u begrijpt hoe u succesvolle campagnes plant, de juiste doelgroepen target voor maximale impact en uw bereik maximaliseert. Als je een Facebook Certified Buying Professional wilt worden, moet je leren om pagina’s te beheren, Facebook Pixel te begrijpen en aantrekkelijke Facebook-advertenties te genereren.
Kosten: $ 150 per certificering
SEMrush SEO Toolkit-cursus
Als zoekmachines uw bedrijf niet kunnen zien, kan het net zo goed niet bestaan. Als SEO zoekmachines zoals Google tevreden houdt, waarom zou je dan geen tijd willen vrijmaken voor SEO? Ik vermoed dat er genoeg marketeers zijn die worden geïntimideerd door SEO. Het is vaak een stuk moeilijker om je hoofd rond SEO te wikkelen dan contentmarketing of socialemediamarketing. Gelukkig is SEMrush hier om u te helpen. Hun SEO Toolkit-cursus is een diepe duik in de wereld van SEO en duurt slechts ongeveer drie uur om te voltooien. Zodra u voor hun examen bent geslaagd, bent u klaar om zoekwoordonderzoek, metrische metingen en campagnevorming uit te voeren.
Kosten: Vrij!
Gevolgtrekking
Digitale marketing verandert elke dag. De platforms en tactieken die een paar jaar geleden werkten, werken vandaag niet zo goed. Als digitale marketeer is het jouw taak om voorop te blijven lopen. In een branche die dit snel beweegt, kan dat behoorlijk ontmoedigend zijn. Daarom kunnen cursussen als deze zo nuttig zijn. Ze zijn zo kort en goedkoop dat u uw dagelijkse baan niet hoeft op te zeggen en een lening hoeft af te sluiten. Maar ze zijn ook grondig genoeg om weg te lopen met waardevolle inzichten.
Heeft u succes geboekt met een van deze certificeringen? Zijn er andere die u zou aanbevelen? Laat het me weten in de comments!

Be the first to comment on "De Top 10 Marketingcertificeringen die het geld waard zijn"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*