De ultieme gids voor B2B lokale SEO

Maakt uw bedrijf gebruik van lokale klanten via lokale B2B SEO? Hoewel B2C-merken (business-to-consumer) vaak gebruikmaken van lokale marketing, hebben business-to-business (B2B) -merken de neiging om een ​​bredere benadering te volgen. Bij B2B-merken zonder storefronts is de kans nog groter dat hun lokale marketingstrategieën door de kieren glippen. Dat gezegd hebbende, er zijn enorme kansen voor B2B-bedrijven om de macht van de lokale markt aan te boren. 46% van alle Google-zoekopdrachten is lokaal, dus als u zich niet richt op mensen in uw regio, mist u mogelijk bijna de helft van uw potentiële klanten. Consumenten zoeken regelmatig online beoordelingen en onderzoeken bedrijven waarin ze geïnteresseerd zijn. Deze trend blijft groeien – een onderzoek van BrightLocal toonde aan dat 90% van de consumenten het afgelopen jaar internet gebruikte om een ​​lokaal bedrijf te vinden, en 33% zocht elke dag. Vraagt ​​u zich af hoe u lokale klanten kunt aantrekken? Het antwoord is bedrieglijk eenvoudig: optimaliseer uw strategie voor lokale zoekmachineoptimalisatie (SEO). Laten we in kritieke gebieden duiken en de beste manieren verkennen om uw B2B lokale SEO-strategie te verbeteren.
Wat is B2B lokale SEO?
B2B lokale SEO gaat over het verbeteren van uw online zoekzichtbaarheid voor klanten in de buurt in uw fysieke servicegebied. Er zijn verschillende manieren waarop lokale SEO verschilt van traditionele SEO. Verschillende rangschikkingsfactoren kunnen de naald op verschillende manieren verplaatsen. Enkele hiervan zijn de locatie van een gebruiker, uw Google Mijn Bedrijf-vermelding, online recensies, de mobiele optimalisatie van uw website en meer. Begin het proces met een B2B lokale SEO-audit. Dit zal u helpen bepalen welke gebieden verbetering behoeven. Als het goed is gedaan, helpt lokale zoekmachineoptimalisatie uw website hoger te scoren voor specifieke, relevante zoekopdrachten. Als je hoger scoort, word je zichtbaarder voor zoekers. Een grotere zichtbaarheid in lokale zoekopdrachten leidt vaak tot meer verkopen, leads, conversies en inkomsten.
Maak en optimaliseer bedrijfsvermeldingen
Zodra uw audit is voltooid, kunt u zich concentreren op tactieken om uw B2B lokale SEO-aanwezigheid naar een hoger niveau te tillen. Start het proces van het optimaliseren van uw bedrijf voor B2B lokale SEO door alles met Google te regelen. Controleer eerst uw Google Mijn Bedrijf-vermelding. Er zijn verschillende richtlijnen om uw bedrijf op Google te vertegenwoordigen. Het belangrijkste is dat uw bedrijf, om een ​​Google Mijn Bedrijf-profiel te krijgen, persoonlijk contact met klanten moet hebben. Dit betekent dat u een fysiek adres nodig heeft, geen postbus- of virtueel kantooradres. Bedrijven die naar klanten reizen, komen mogelijk ook in aanmerking. Hierdoor lijkt het misschien alsof alleen B2C-bedrijven in aanmerking komen. Maar dit is niet noodzakelijk waar. Google heeft een reeks categorieën, en veel zijn van toepassing op B2B-merken. De belangrijkste categorieën zijn onder meer eetgelegenheden, attracties, professionele diensten, persoonlijke diensten, amusement, detailhandelaren, transport en meer. Als u services aan bedrijven levert, komt uw B2C waarschijnlijk in aanmerking voor Google Mijn Bedrijf. De manier waarop u uw bedrijf op Google vertegenwoordigt, moet consistent zijn met hoe u uw bedrijf aan de wereld onder de aandacht brengt. Ervoor zorgen dat alle informatie op uw Google Mijn Bedrijf-pagina correct is, is ook van cruciaal belang voor lokale SEO voor B2B-marketing. Als iemand naar uw bedrijf zoekt en uw Google Mijn Bedrijf correct is ingesteld, wordt uw vermelding weergegeven in een vak aan de rechterkant van de zoekresultaten van Google. Het bevat alle basisprincipes van uw bedrijf, samen met recensies. Als u uw adres, telefoonnummer, website en openingstijden niet invult, zullen lokale klanten u niet zo gemakkelijk vinden. Dan zijn er de resultaten die bovenaan een Google-zoekopdracht verschijnen wanneer iemand zoekt naar iets algemeners, zoals ‘afdrukservices in Las Vegas’. Ahrefs noemt deze resultaten “snackpack”. In het vak ‘snackpakket’ worden de belangrijkste lokale bedrijfsvermeldingen weergegeven die het meest relevant zijn voor de zoekopdracht, samen met een kaart die aangeeft waar ze zich bevinden. De klantrecensies van Google zijn ook essentieel. Ze helpen de transparantie te vergroten en vertrouwen in uw merk te vestigen. Ook kunt u via hen veel inzicht krijgen in de percepties van uw klanten. Zowel positieve als negatieve feedback kan u veel vertellen over hoe het met uw bedrijf gaat in de ‘echte wereld’. Gebruik deze recensies om uw bedrijf te verbeteren.
Contentmarketing en B2B lokale SEO
Het maken van inhoud is een geweldige manier om te optimaliseren voor B2B lokale SEO. U wilt dat mensen u snel vinden, en er zijn veel manieren om uw bedrijf snel op de eerste pagina van Google te krijgen. Het belangrijkste is misschien wel dat u specifieke zoekwoorden moet gebruiken die verband houden met uw branche, producten en vakgebied. Wanneer mensen naar die termen zoeken, is de kans groter dat uw website wordt weergegeven als u ze toevoegt. Uw homepage moet uw bedrijf duidelijk illustreren. Uw “Over” en “Contact” -pagina’s moeten ook details bevatten die uw klanten misschien willen weten. Dit geldt voor zowel front- als back-end content. Uw title-tags, header-tags en metabeschrijvingen moeten ook essentiële informatie over het bedrijf bevatten. Voer trefwoordonderzoek uit en bepaal welke het meest zinvol zijn voor uw bedrijf. De zoekwoorden moeten contextueel relevant zijn en logisch zijn voor de doelgroep die u target. Met andere woorden, kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Ervoor zorgen dat uw zoekwoorden passen vanuit een regionaal perspectief is ook belangrijk voor B2B lokale SEO. Hoewel het gebruik van brede zoekwoorden bezoekers kan genereren, zijn bezoekers op basis van locatie mogelijk niet de meest geschikte leads. Dit is waar strategieën voor lokale klanten in het spel komen. Door regiospecifieke zoekwoorden, zoals namen van steden of herkenningspunten, in uw inhoud te integreren, kunt u beter in contact komen met de relevante doelgroep in uw regio. Bedenk hoe u in het bijzonder waarde kunt geven aan dit publiek. Waar zouden ze specifiek naar op zoek kunnen zijn? Maak inhoud die de vragen beantwoordt die ze vaak stellen. Maak dergelijke inhoud in geschreven of videovorm, of een combinatie van beide. Videocontent wordt steeds meer verwacht door het publiek. Onderzoek door Valasys Media suggereert dat visual storytelling baat kan hebben bij B2B-marketeers omdat:

  1. Het vereenvoudigt de inhoud voor de gebruikers.
  2. Het brengt snel veel informatie over.
  3. Het raakt een meer emotionele snaar bij vooruitzichten.
  4. Het verbetert de personalisatie en roept een waargenomen “persoonlijke waarde” op.
  5. Het is vaak tijdloos.

Houd bij het maken van uw verhalen rekening met uw regio. Hoe breed moet je je net uitwerpen? Richt je je op een stad of een hele staat? Onderzoek daarnaast de meest effectieve lokale basis om te targeten voor de beste ROI.
Linkbuilding en B2B lokale SEO
Linkbuilding is een andere pijler van de lokale contentmarketingstrategie. We hebben eerder linkcategorieën aangeraakt en ze spelen een rol bij linkbuilding. Verzamel indien mogelijk links naar uw website en digitale bronnen uit verschillende lokale bronnen. Dit kunnen lokale telefoonboeken, branchegerelateerde sites, partnersites, kamers van koophandel en andere organisaties en krantenwebsites zijn. Een geweldige manier om andere sites naar u te laten linken, is door een nuttige bron te maken en te promoten. Stel dat u een plaatselijke medische kliniek bent die griepprikken aan bedrijven geeft en dat het griepseizoen nadert. U kunt een handleiding maken over de beste manieren om griep op kantoor te voorkomen. Dit type gids is iets waarvan iedereen kan leren, en het zou nuttig zijn voor andere sites om het te vermelden. Veel websites van kamers van koophandel hebben ook gebieden waar lokale bedrijven aanbiedingen kunnen promoten. Zo heeft de Kamer van Koophandel van Newport een specials-pagina waar verschillende B2B-merken zoals kantoorruimte en printdiensten deals aanbieden.
Mobiele marketing en B2B lokale SEO
Mobiele marketing is een cruciaal aspect van lokale B2B-SEO, aangezien 50% van de B2B-zoekopdrachten afkomstig is van mobiele apparaten. Omdat mensen hun telefoon altijd bij zich hebben, kunnen ze proactiever zoeken dan in het verleden. Search Engine Journal heeft een aantal fascinerende statistieken verzameld over mobiele zoektrends met betrekking tot lokale SEO. Wist u dat 18% van de lokale mobiele zoekopdrachten tot een verkoop leidt? binnen een dag? Of dat 78% van de lokale zoekopdrachten op een mobiel apparaat eindigt in offline aankopen? Houd deze mobiele trends in gedachten bij het versterken van uw lokale online aanwezigheid. Zorg ervoor dat uw website en bestemmingspagina’s zijn geoptimaliseerd voor mobiele apparaten. Uw digitale strategie voor lokale SEO voor B2B moet ook sociale media omvatten, die voornamelijk via mobiele apparaten toegankelijk zijn. Facebook en Instagram hebben lokale componenten waarmee u instructies kunt opnemen en waarmee klanten uw bedrijf kunnen geo-taggen wanneer ze erover posten. Er zijn veel manieren waarop mensen op hun smartphone naar bedrijven zoeken. Daarom is het absoluut noodzakelijk dat uw Google Mijn Bedrijf-vermelding up-to-date is. Of uw klant nu van tevoren aan het plannen is of al onderweg is, u wilt er zeker van zijn dat u ze bereikt, waar ze ook zijn.
De voordelen van B2B lokale SEO
Waarom is B2B Local SEO belangrijk? Omdat u een groter potentieel heeft om persoonlijk verkeer naar uw bedrijf te leiden wanneer u zich richt op uw lokale publiek. Voor relatief lage kosten kunt u mensen aantrekken die op zoek zijn naar uw type bedrijf. Het diversifiëren van uw online aanwezigheid over verschillende kanalen heeft nog meer voordelen. Veel websites en platforms van derden, zoals Yelp, TripAdvisor en andere soortgelijke directoryachtige sites, worden geavanceerder. Ze hebben ook hun eigen doelgroepen, die u niet zo gemakkelijk zouden vinden als die mappen hun favoriete zoekopties zijn. Naast het maximaliseren van uw aanwezigheid op Google en andere websites, optimaliseert u uw website voor lokaal zoeken. Als u bijvoorbeeld een hondenverzorger in San Diego bent, integreer dan trefwoorden als ‘hondenverzorger in San Diego’, zodat u uw locatie specifiek hebt vermeld. Als mensen in uw regio lokaal zoeken naar ‘hondenkappers bij mij in de buurt’, dan komt u daar ook voor in de rangschikking, maar alleen als Google weet waar u zich bevindt. De sleutel tot het rangschikken voor “[your term] near me ”is om te beginnen met het Googlen van die specifieke zin of uw lokaal-specifieke zin waarvoor u wilt rangschikken. Wanneer u dat doet, kunt u alle gelokaliseerde sites zien waar Google naar haalt. Zorg ervoor dat u daar wordt vermeld – als u dat niet bent, moet u uitzoeken waarom. Heeft u uw locatie duidelijk gemaakt? Als u bijvoorbeeld in Boston woont, zijn er veel voorsteden, oriëntatiepunten, enz. Vermeld op uw website verschillende nabijgelegen voorzieningen zoals deze. Het kan ook nuttig zijn om vanaf die specifieke plaatsen een routebeschrijving naar uw bedrijf op te nemen. Zorg ervoor dat u ook een gelokaliseerd nummer heeft en niet alleen een 800-nummer, zodat mensen weten dat u er echt bent. Bovendien zullen mensen die op zoek zijn naar een specifieke dienst vaak verschillende touchpoints bezoeken. Ze kunnen bijvoorbeeld op uw website terechtkomen en vervolgens naar Yelp gaan om recensies te lezen. Daarom is het essentieel om daar een vermelding te hebben. Vraag klanten na het verlenen van services om beoordelingen achter te laten.
Gevolgtrekking
Lokale bedrijven kunnen enorm profiteren van strategische SEO-plannen. Bedenk hoeveel mensen hun mobiele apparaten gebruiken om naar lokale bedrijven te zoeken. Er zijn veel manieren om uw bedrijf online te vinden, van zoekwoordoptimalisatie tot het bouwen van links en lokale vermeldingen.
Welke B2B lokale SEO-tactieken zijn het meest vruchtbaar geweest voor uw B2B-bedrijf?

Be the first to comment on "De ultieme gids voor B2B lokale SEO"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*