Deze belangrijke sitemetriek controleren en verbeteren

Als u uw domeinautoriteit kent, kan dit u helpen bij het maken of verbeteren van uw marketingplan. Maar hoe weet u wat uw domeinautoriteit is? Laten we eens kijken wat deze statistiek is en wat tips voor het kiezen van de perfecte domeinautoriteitchecker voor uw bedrijf.
Wat is domeinautoriteit?
Domain Authority (DA) verwijst naar het aantal relevante backlinks – links naar uw website vanaf andere gerenommeerde sites – die uw site heeft. De relevantie van die backlinks draagt ​​ook bij aan uw score. Moz heeft de metriek Domain Authority gemaakt om bedrijven te helpen erachter te komen waar ze kunnen scoren op de resultatenpagina’s van zoekmachines (SERP’s). Ze schatten de mogelijke rangschikking van een pagina via verschillende kanalen, “inclusief het koppelen van hoofddomeinen en het totale aantal links tot een enkele DA-score. Deze score kan websites vergelijken of de ‘rankingsterkte’ van een website in de loop van de tijd bijhouden. ” Sommige merken zijn gezaghebbend zonder het zelfs maar te proberen. Dit komt omdat de zoekwoorden die van nature op hun websites voorkomen, enig gewicht zullen hebben. Filmsite IMDB heeft bijvoorbeeld een hoge DA omdat relevante trefwoorden van nature op de hele site zijn geïntegreerd. Secundaire gerelateerde zoekwoorden komen ook veel voor. Als u een beter idee heeft van de voorwaarden waarvoor u als gezaghebbend wordt beschouwd, kunt u uw site beter optimaliseren. Maar het zijn niet alleen trefwoorden: hoe beter uw backlinks zijn, hoe groter uw kansen op toename in DA. De domeinautoriteit wordt bepaald op een logaritmische schaal. Dit betekent dat solo-statistieken de score niet altijd in dezelfde mate zullen verhogen of verlagen. Hoe belangrijker een statistiek is, hoe groter het effect is dat deze waarschijnlijk heeft.
Waarom zou ik me zorgen maken over domeinautoriteit?
Hoewel Google geen domeinautoriteit gebruikt in hun ranglijst, maar een onderzoek door Ahrefs vond een verband tussen DA en SERP-rangschikking. De resultaten van deze studie suggereren dat DA een nuttige statistiek kan zijn om te meten hoeveel organisch verkeer u van Google ontvangt. Als u uw SEO-ranglijst wilt laten groeien, overweeg dan om uw strategie voor domeinautoriteit op te voeren. Het kan echter even duren om autoriteit te ontwikkelen, dus maak je geen zorgen als je niet meteen resultaten ziet.
Wat is een goede score voor domeinautoriteit?
Domeinautoriteitsscores variëren van één tot 100. Als u een hogere domeinautoriteitsscore heeft, is de kans groter dat u meer webverkeer en SERP-rankings ziet. Wanneer u een nieuwe website debuteert, is de domeinautoriteit er één. Moz wijst erop dat sites met veel externe links meestal hoger zijn als het gaat om DA, terwijl sites voor kleine bedrijven en sites met minder inkomende links over het algemeen een lagere DA-score hebben. Een goede graadmeter voor uw site is om deze te meten met andere vergelijkbare of vergelijkbare sites. Uw DA kan in de loop van de tijd fluctueren en met zoveel bewegende delen kan het een uitdaging zijn om te identificeren waarom deze is veranderd. Maar geef niet op. Moz wijst op verschillende factoren die uw score kunnen beïnvloeden. Het kan eenvoudig zijn dat de groei van uw linkprofiel nog niet is gezien door hun index. Een andere doet zich voor wanneer sites met een hogere autoriteit een enorme groei in linkaantallen ervaren, wat het schaalproces kan vertekenen. Dit soort fluctuaties kan een grotere impact hebben op domeinautoriteiten aan de onderkant. Mogelijk hebt u ook links verdiend van sites die niet bijdragen aan de positie op Google. Als Moz een ander aantal linkdomeinen crawlt dan de vorige keer dat het door uw site ging, kunnen de resultaten worden beïnvloed.
Hoe kunt u de score van uw domeinautoriteit verhogen?
Het verhogen van uw DA is een langdurig proces, maar er zijn verschillende manieren om dit aan te pakken. Voer eerst een link-audit uit. Dit proces houdt in dat u ervoor zorgt dat links naar uw website geldig zijn en geen black-hat SEO-tactieken bevatten. TryUbersuggest om inzicht te krijgen in uw domeinscore, het huidige aantal backlinks en verwijzende domeinen. Backlinks, dat zijn links van andere websites naar de jouwe, zijn van invloed op de SEO-ranglijst, hoewel backlinks niet allemaal hetzelfde zijn. Weet u hoe u links van hoge kwaliteit kunt krijgen? Probeer onze gratis backlink-tool, Backlinks, om aan de slag te gaan. Het laat u onder andere zien welke sites naar uw concurrenten linken in plaats van naar u. Verschillende filters maken het gemakkelijk om te beoordelen welke mogelijkheden het beste bij uw behoeften passen. Het is ook nuttig om te zoeken naar lokale mappen of “best-of” -lijsten waarin uw bedrijf mogelijk voorkomt. Deze sites voegen vaak nieuwe bedrijven toe.
Hoe controleert u uw domeinautoriteit?
Er zijn verschillende tools voor linkautoriteit. Hoe weet u welke het beste bij u past? SEO Review Tools heeft een basiscontrole voor domeinautoriteit. Er wordt gekeken naar autoriteit (op basis van kwantiteit en kwaliteit van de backlink) en inhoud. Andere statistieken die door deze tool worden gemeten, zijn onder meer de leeftijd van de website en de score op sociale media. Uw score op sociale media heeft betrekking op hoe actief uw sociale profielen zijn en hoeveel keer uw inhoud wordt gedeeld. Pagina-autoriteit wordt ook gemeten. Deze statistiek lijkt op DA, behalve dat deze naar een specifieke pagina kijkt in plaats van naar hele sites. Pagina-autoriteit wordt ook berekend op een logaritmische schaal van één tot 100. Als u meerdere sites tegelijk wilt controleren, is Linkgraph’s Free Bulk DA Checker wellicht de perfecte optie. Met deze tool kunt u DA- en spamstatistieken voor maximaal 10 URL’s tegelijk controleren. Als je nog meer domeinen wilt controleren, kun je met Rankz’s SEO Rank Tracker honderden tegelijk bekijken. Ze bieden ook een backlink-checker, backlink-monitor en domeinbeschikbaarheidscontrole. Moz heeft een uitgebreide gratis SEO-analysetool voor domeinen. Het toont toppagina’s op basis van links, gevonden en verloren links, domeinen met toplinks en trefwoorden op basis van geschatte klikken. Een deel van deze informatie kunt u natuurlijk ook vinden met Ubersuggest. Als u bijvoorbeeld op Moz naar de DA van neilpatel.com zoekt, wordt onthuld dat het 88 is en dat er 69.900 linkende domeinen zijn (dwz backlinks). Er zijn ook meer dan 269.000 zoekwoorden waarvoor de site scoort en de spamscore slechts 1%. De tool verdeelt vervolgens de belangrijkste pagina’s van de site op basis van paginabevoegdheid en andere toplinks. U kunt ook statistieken vinden zoals zoekwoorden met de hoogste positie, zoekwoorden op basis van geschatte klikken, topfragmenten, merkzoekwoorden en meer. U kunt ook een uitsplitsing van concurrenten zien aan de hand van uw zoekwoorden. U kunt vervolgens de concurrerende domeinen nemen en ze aansluiten op een bulkchecker zoals hierboven vermeld.
Hoe integreert u uw domeinautoriteit in uw SEO-strategie?
Als u eenmaal uw domeinautoriteitsscore heeft bepaald en de factoren die deze beïnvloeden, wat moet u dan doen? Begin met backlinks. U wilt andere sites een reden geven om naar de uwe te linken. Als u zich specialiseert in iets unieks of een nieuwe optie voor een product of dienst aanbiedt, kan dat een goed begin zijn. Werk eraan om betere informatie over uw niche te verstrekken dan uw concurrenten. Het kan ook verstandig zijn om samen te werken met kleine bedrijven waarmee u wederzijds voordelige partnerschappen kunt aangaan. Neem ook contact op met bedrijven waarmee u al een relatie hebt. Kijk of er manieren zijn waarop u elkaars online aanwezigheid kunt ondersteunen. Getuigenissen uitwisselen is slechts een van de vele tactieken die u kunt gebruiken. U moet ook uw bestaande inhoud onderzoeken op mogelijkheden om links toe te voegen. Als u bijvoorbeeld een coffeeshop noemt, link dan naar hun website. Als ze hun webverkeer in de gaten houden, zullen ze zien dat u naar hen doorgelinkt bent en kunnen ze geneigd zijn om de gunst terug te geven. Je wilt er natuurlijk zeker van zijn dat alle backlinks die je ontvangt van hoge kwaliteit zijn. Het is beter om een ​​paar backlinks van goede kwaliteit te hebben dan een heleboel ineffectieve. Het plaatsen van een gast op andere sites kan er ook voor zorgen dat uw naam en site bekend worden. Sommige sites zijn hiervoor echter beter geschikt dan andere. Als u beoordeelt voor welke blogs u een gast wilt, controleert u of hun links ‘volgen’ of ‘nofollow’ zijn. Dit kan van invloed zijn op de waarde van de link, hoewel alle links gebruikers zullen helpen om naar uw website te gaan, dus beschouw links ook als een hulpmiddel voor branding en verwijzingsverkeer. Je moet ook naar hun DA en PA kijken voor doelpagina’s, hoe lang hun berichten zijn en wie hun publiek is. Als hun doelen niet vergelijkbaar zijn met die van u, is het plaatsen van een gast misschien niet de moeite waard. Dit aspect van het vergroten van uw domeinautoriteit overlapt met uw contentmarketingstrategie. De meeste bedrijven hebben nu blogs of soortgelijke verkooppunten op hun websites, dus als u dat niet doet, overweeg dan om zoiets te beginnen. Hoe meer inhoud u regelmatig maakt, hoe groter de kans dat u scoort.
Gevolgtrekking
Domeinautoriteit lijkt in eerste instantie misschien ingewikkeld. Er zijn veel factoren die bijdragen aan uw ranking, en het kan ontmoedigend lijken om ze allemaal te analyseren. Niettemin, als je DA eenmaal onder de knie hebt, is het de moeite waard om het te monitoren en te optimaliseren. Door dit toe te voegen aan uw SEO-toolbox, krijgt u mogelijk een beter inzicht in uw algehele digitale aanwezigheid en de gezondheid van uw website.
Heeft u succes gehad bij het verbeteren van uw domeinautoriteit? Vertel het ons in de comments.

Be the first to comment on "Deze belangrijke sitemetriek controleren en verbeteren"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*