E-commerce adviesdiensten

In 2019 bedroeg de e-commerceverkoop $ 3,53 biljoen wereldwijd. Volgens Statista zal dat aantal naar verwachting groeien tot $ 6,54 biljoen in 2023. Online winkelen was een populair tijdverdrijf vóór de pandemie, maar e-commerce is alleen al in 2020 met 20 procent gegroeid. Ben je klaar? Met de juiste voorbereiding kunnen e-commerce retailers dubbelcijferige conversiepercentages behalen en een consistente groei op jaarbasis. Weet u niet zeker hoe u deze resultaten alleen kunt bereiken? Een e-commerceconsulent kan u de stapsgewijze ondersteuning bieden die u nodig hebt om deze verbluffende resultaten te bereiken.
3 manieren waarop een e-commerceadviseur uw bedrijf kan helpen groeien
De pandemie is niet voor iedereen goed geweest. CB Insights ontdekte dat de retailapocalyps die in 2015 begon, daadwerkelijk versnelde tijdens de Covid-19-pandemie. Kleine, lokale bedrijven die e-commerce verwaarloosden, leden het meest. Grote bedrijven met bekende e-commerce winkels hebben in 2020 het faillissement aangevraagd. Dit zijn merken die je waarschijnlijk wel herkent. Brooks Brothers, GNC, Neiman Marcus, Hertz, J. Crew – deze bedrijven waren op een bepaald moment allemaal leiders in hun markt. Maar nu hebben meer dan 30 van deze bedrijven levensondersteuning. Online klanten zijn pessimistisch en zeer sceptisch. Ze kiezen ervoor om samen te werken met gevestigde bedrijven zoals Amazon die bereid zijn om gratis verzending binnen twee dagen aan te bieden. Hoe kan een consultant je helpen dat te overleven? Hier zijn drie manieren waarop e-commerceconsultants winkeliers kunnen helpen bij het aanpakken van de problemen waarmee ze worden geconfronteerd.
1. Nauwkeurige klantgerichtheid
In veel gevallen wordt 80 tot 90 procent van uw marketingwerk hier gedaan. Dit is ook het moeilijkste onderdeel om aan u, de klant, te verkopen. Het antwoord is typisch in de trant van: “Oh, dat weten we al. ” Een goede e-commerce klant weet hoe hij die claim moet testen. Ze doen het door vragen te stellen. Wie is uw klant; hoe bekend bent u met hun verlangens, doelen, angsten, frustraties en problemen? Wat zijn hun demografische gegevens en psychografische gegevens? Heeft u in eerste instantie het antwoord, zoals de meeste verkopers, of consequent? Klanten veranderen. Wat vandaag oké is, zal morgen niet zijn. Dit is waarom dat belangrijk is. Alles wat uw e-commerce consultant doet, de moeite die ze investeren om uw bedrijf te laten groeien, het hangt allemaal af van deze stap. U kunt geen overtuigende productaanbieding of winkelincentive creëren als u uw klanten niet zo goed kent als u denkt dat u ze kent. Uw e-commerce adviseur zal uw publiek verfijnen. Ze helpen u de mensen te vinden die bereid zijn in de loop van de tijd meer geld aan uw bedrijf uit te geven.
2. Winstgevende aanbiedingen maken met functies en voordelen
CBInsights heeft een lijst gedeeld met de meest voorkomende redenen voor het mislukken van het opstarten. Ze noemden meer dan een dozijn categorieën, maar de meeste waren niet zo belangrijk. Begrijp me niet verkeerd; ze waren gewoon belangrijk niet het belangrijkste. Hier is wat het belangrijkste was.
Geen marktbehoefte.
Tweeënveertig procent van de startups is mislukt omdat ze een product hebben gemaakt met functies en voordelen die niemand wilde. Dat zijn echter startups; dingen zijn anders met e-commerce winkels. Alleen zijn ze dat niet. Onderzoek toont aan dat 90 procent van de startups van e-commerce mislukt in de eerste 120 dagen; van de overige bedrijven:

  • 36 procent faalt in jaar twee
  • 44 procent faalt in jaar drie
  • 50 procent faalt in jaar vier

De grootste reden? E-commerce winkels richten hun aandacht op het verkeerde product. Klanten weigeren die producten te kopen, dus uiteindelijk mislukt het bedrijf. Een e-commerce consultant helpt u bij het maken van het juiste product. Als ze u in staat hebben gesteld om vooraf het werk te doen dat nodig is om uw klanten te bereiken, zou u een redelijk goed idee moeten hebben van de producten die klanten eigenlijk willen.
3. Gebruik klantpessimisme om de verkoop en de gemiddelde bestelwaarde te verhogen
Je krijgt twee soorten klanten. Optimisten en pessimisten. Optimisten zijn gemakkelijk te verkopen, maar moeilijker te behouden. Aan de andere kant zijn pessimisten moeilijker te verkopen, maar gemakkelijker vast te houden. Een meta-analyse van Bart S. Vanneste laat zien hoe dit werkt.

  1. Trustors (uw klanten) gaan een relatie aan met trustees (u).
  2. Trustors gebruiken wat wetenschappers noemen “waargenomen betrouwbaarheid.“Dat is de brandstof of vonk die je nodig hebt om een ​​risico te nemen.
  3. Daarna veranderen vertrouwenspersonen hun indruk van u in wedstrijd realiteit.

Hier wordt het lastig.

  • Optimistische vertrouwenspersonen overschatting betrouwbaarheid. In eerste instantie geven ze je meer dan je verdient. Omdat ze teleurgesteld zijn, hun vertrouwen in jou neemt af na verloop van tijd. Als ze niet tevreden zijn met de resultaten, blijft hun vertrouwen dalen.
  • Optimistische vertrouwenspersonen overschatting betrouwbaarheid. In eerste instantie geven ze je meer dan je verdient. Omdat ze teleurgesteld zijn, hun vertrouwen in jou neemt af na verloop van tijd. Als ze niet tevreden zijn met de resultaten, blijft hun vertrouwen dalen.

Een geweldige e-commerce consultant weet hoe hij vertrouwen moet opbouwen bij sceptische of pessimistische klanten. Ze kunnen het natuurlijke wantrouwen van uw klant gebruiken om de verkoop en inkomsten te verhogen met behulp van handige tactieken zoals garanties, retourbeleid, garanties en beloften. Ze laten u zien hoe u dit vertrouwen omzet in inkomsten, waardoor uw verkopen, upsells en gemiddelde bestelwaarden toenemen.
Aan de slag met een e-commerceconsulent
Uw e-commerce adviseur moet een specialist zijn met diepgaande expertise in detailhandel of e-commerce. Denk na over uw behoeften en de specialiteit en ervaring van de adviseur. Werk je met een individu of een team? U bent op zoek naar bewezen kennis en expertise die tot succesvolle resultaten heeft geleid voor andere klanten. U wilt dat uw adviesteam dezelfde resultaten voor u kan genereren. Ze moeten ook ervaring hebben met een breed scala aan marketingdisciplines en -kanalen, waaronder:

  • Analytics
  • Email reclame
  • CRM
  • Inhoud
  • Branding
  • Snelle reactie
  • E-mail
  • Marketingautomatisering
  • Marktonderzoek
  • Mobiel
  • verkoop
  • SEO
  • PPC
  • Website

Als u eenmaal heeft besloten met welke consultant u wilt werken, kunt u deze vragen om deze vragen te beantwoorden:

  • Wat heb je van me nodig?
  • Wanneer heb je het nodig?
  • Wat is jouw rol en wat is mijn rol?
  • Zal ik een toegewijde vertegenwoordiger hebben om contact op te nemen?
  • Wat is uw communicatieproces?
  • Hoe kunnen we zorgen voor een vlotte ervaring?

U zult willen zien dat uw adviseur een proces volgt. Ze moeten u duidelijke antwoorden op al deze vragen geven.
Het meten van de ROI van e-commerce adviesdiensten
Het meten van de ROI van e-commerce consulting is vrij eenvoudig. Als u de juiste statistieken bijhoudt, kunt u uw ROI meten. Hoewel er honderden statistieken zijn die u kunt bijhouden, zijn slechts enkele van deze statistieken essentieel. Vraag uw adviseur om met de essentie te beginnen en vanaf daar verder te bouwen. Hier is een shortlist die u kunt gebruiken.

  • Verkeer (unieke bezoekers): Het aantal gekwalificeerde potentiële klanten dat uw site bezoekt. Als u een tool als Google Analytics gebruikt, moet u ervoor zorgen dat u verkeer van bots of spam filtert. Uw bezoeken moeten gericht zijn op het genereren van verkeer uit gekwalificeerde verkeersbronnen.
  • Conversiepercentage: Het is het aantal conversies gedeeld door het aantal gebruikers. U kunt verschillende conversiedoelen hebben (bijv. Leads, e-commerce, likes, etc.).
  • Opbrengst per verkeersbron: Dit toont u welke verkeersbron het meest winstgevend is en maakt duidelijk waar u uw marketing- en advertentiegeld moet uitgeven.
  • Kosten per actie: Dit vertelt u hoeveel het kost om een ​​lead te genereren, een verkoop te doen of een bepaalde klant te upsellen. Het is een belangrijk onderdeel van uw break-evenberekening die wordt gebruikt om te bepalen of u winstgevend bent (of niet).
  • Verlooppercentage voor e-commerce: Churn meet het aantal klanten dat uw bedrijf in een bepaalde periode verlaat. Het is meestal een SaaS-statistiek, maar wordt nu vaak gebruikt als statistiek voor e-commerce. Als uw churn stijgt (dat wil zeggen dat klanten vertrekken), neemt uw omzet af.
  • Het aantal terugkerende klanten: De formule is terugkerende klanten / door totale klanten * 100. Terugkerende klanten hebben een conversieratio van 60 tot 70 procent. Hoe meer terugkerende klanten u heeft, hoe groter uw omzet.
  • Gemiddelde bestelwaarden: Dit is een formule, het is uw totale omzet gedeeld door het aantal geplaatste bestellingen. U kunt de gemiddelde bestelwaarde verhogen met upsells, downsells en cross-sells.

Uw e-commerceadviseur zou u moeten kunnen helpen deze statistieken bij te houden. Als je net begint, wil je je aandacht richten op deze zeven essentiële statistieken.
7-punts checklist voor het vinden van de juiste e-commerceconsulent
Waar moet je op letten bij een adviseur? Als u op zoek bent naar hoogwaardige consultants, wat voor soort vragen moet u dan stellen? Zijn er specifieke details waarop u zich moet concentreren om ervoor te zorgen dat uw winkel de juiste mensen aantrekt? Hier is een lijst met de kwaliteiten en kenmerken die u nodig heeft om de juiste adviseur voor uw bedrijf te vinden.

  1. Een goede reputatie: U wilt beoordelingen, referenties en getuigenissen zoeken. U zult een consultant willen vinden met positieve recensies van de meerderheid van hun klanten. Als uw adviseur geen gevestigde reputatie heeft, wilt u inhoud zoeken die geloofwaardigheid en autoriteit vestigt.
  2. Geen ethische grijze gebieden: Uw adviseur zou geen problemen moeten hebben met black hat SEO of twijfelachtige tactieken. Er mag geen geschiedenis zijn van onethisch gedrag, bedrog of verdacht gedrag.
  3. Duidelijke doelen stellen: Uw adviseur moet zich op zijn gemak voelen bij het werken met uw doelen en doelstellingen. Ze moeten uw bedrijf goed genoeg begrijpen om de belangrijkste statistieken en KPI’s die u nodig hebt om te groeien, te kunnen volgen en beheren. De juiste consultant moet u kunnen helpen bij het stellen van doelen, doelstellingen en KPI’s. Ze moeten u kunnen helpen bij het ontwikkelen van uw doelen en doelstellingen.
  4. Consistente ROI: Uw e-commerceadviseur moet u kunnen laten zien dat zij gedurende een periode van drie tot vijf jaar consistente resultaten hebben behaald. Casestudy’s vragen en de daarbij behorende referenties is een goed begin. Maar u wilt dat ze u gedetailleerde cijfers of bewijzen verstrekken waaruit blijkt dat ze dit voor zichzelf of voor andere klanten hebben kunnen doen, net als u.
  5. Ervaren e-commerce verkopers: U wilt uw aandacht richten op consultants die met succes een e-commerce winkel hebben gehad, beheerd of laten groeien. Ze moeten bekend zijn met of ervaring hebben met e-commerce. Ze moeten u de winkel kunnen laten zien, u casestudy’s kunnen geven of het werk kunnen schetsen dat ze voor het e-commercemerk hebben gedaan.
  6. Focus eerst op de klanten, zoekmachines op de tweede plaats: Consultants moeten eerst hoogwaardige inhoud voor klanten creëren, en ten tweede zoekmachines. De nadruk moet liggen op het aantrekken van de juiste klant op het juiste moment, voor de juiste prijs, of je nu spreekt voor een koud publiek, abonnees, klanten, volgers, fans of een combinatie.
  7. Diepgaande e-commerce-expertise: Uw consultant moet ervaring hebben in dezelfde branche of ruimte. Zoek naar diepgaande kennis en expertise met uw branche, bedrijf, product of dienst. Als ze niet de expertise hebben die u nodig heeft, moeten ze kunnen aantonen dat ze ervaring hebben met een vergelijkbaar e-commerceonderwerp of -niche.

Dit zijn details die adviseurs van hoog kaliber, waaronder bureaus als NP Digital, verstrekken. Als u wilt dat uw bedrijf groeit, kies dan voor consultants die aan deze criteria voldoen.
Gevolgtrekking
De verkoop van e-commerce blijft snel groeien. U kunt dubbelcijferige conversieratio’s en een consistente groei op jaarbasis behalen. Een e-commerce adviseur kan u stapsgewijze ondersteuning bieden om deze resultaten te bereiken. Met nauwkeurige klantgerichtheid, goede producten, winstgevende functies en voordelen en enig klantpessimisme, kan uw e-commerceconsulent u helpen om conversieratio’s met dubbele cijfers te behalen en een consistente groei van jaar tot jaar.

Be the first to comment on "E-commerce adviesdiensten"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*