Een beknopte handleiding voor het gebruik van trefwoorden voor betere Amazon SEO

Als ‘s werelds grootste e-commerce winkel is Amazon een platform dat verkopers niet kunnen negeren. Maar op een website die meer dan 12 miljoen artikelen verkoopt, hoe kunt u ervoor zorgen dat uw producten zich onderscheiden van de massa met Amazon SEO? Het is gemakkelijker dan het klinkt. Waarom? Omdat Amazon niet alleen een e-commerceplatform is. Het is een zoekmachine met zijn eigen algoritme, A9.
Een korte introductie tot Amazon SEO
Net als andere zoekmachines kunt u SEO-technieken gebruiken om productrangschikking te verbeteren. U gebruikt bepaalde uitdrukkingen om uw vindbaarheid in organische zoekopdrachten te vergroten, wat de verkoop bij Amazon kan verhogen. Hier zijn andere manieren waarop Amazon zich gedraagt ​​als een zoekmachine:

  • Klanten typen zoekopdrachten in het zoekvak.
  • Het Amazon-algoritme presenteert wat het denkt dat de meest relevante resultaten zijn.
  • Als de resultaten goed zijn, gaan klanten niet verder dan de eerste pagina. Waarom? Omdat ze hebben gevonden wat ze zoeken.

Onthoud dat het hele punt van Amazon is om dingen te verkopen. Amazon wil klanten en verkopers matchen. Ze willen dat klanten blij zijn met de zoekresultaten, zodat ze terugkerende klanten worden. Hoewel er geen garantie is dat u een plek voor de eerste pagina op Amazon krijgt, wie wil er dan op pagina 20 zijn? Zo bereikt u uw doelgroep nooit. Laten we eens kijken naar het gebruik van trefwoorden voor een goede optimalisatie van uw productpagina’s.
Hoe werken Amazon SEO-zoekwoorden?
Amazon-trefwoorden zijn de zoektermen (dwz woorden en woordgroepen) die mensen in de Amazon-zoekbalk typen. Als u niet de juiste zoekwoorden opneemt:

  • Uw doelgroep zal uw vermelding niet vinden
  • Uw conversieratio daalt
  • Je vindbaarheid neemt af

Hier is een voorbeeld: iemand zoekt naar een ‘koekenpan’. “Koekenpan” is het sleutelwoord van Amazon. Als je braadpannen verkoopt, maar je noemt ze een eierpan, dan mis je de doelgroep. We kunnen nog een stap verder gaan. “Koekenpan” is een goed zoekwoord, maar het is misschien niet voldoende om een ​​eerste pagina te scoren. Waarom? Het is erg breed. De kans is groot dat klanten meer willen dan alleen een koekenpan. Misschien willen ze er een met deksel, of een pan met antiaanbaklaag of een gietijzeren koekenpan. Gelukkig begrijpt het algoritme van Amazon dit. Telkens wanneer u een sleutelzin in de zoekbalk typt, verschijnen er andere suggesties. Amazon baseert zijn suggesties op andere zoektermen van klanten, net als Google Autocomplete. Als iemand bijvoorbeeld zoekt naar ‘koekenpan’, is de eerste voorspelde suggestie die ze zien ‘braadpannen met antiaanbaklaag’. Dat komt omdat andere klanten vaak zoeken naar pannen met antiaanbaklaag … en wat denk je? Je hebt zojuist een ander zoekwoord gevonden. Hoe meer relevante Amazon-zoekwoorden u gebruikt, hoe groter uw kansen om uw klantenbestand te bereiken (redelijk, maar daar komen we op terug). Wat hebben we hier geleerd?

  • Amazon-trefwoorden zijn zoektermen.
  • Om uw vindbaarheid op Amazon te vergroten, moet u de juiste zoekwoorden in uw productvermeldingen opnemen.
  • Sommige zoekwoorden zijn op zichzelf iets te breed.
  • Door een paar specifieke zoekwoorden op te nemen, kunt u uw doelgroep bereiken.

Beschouw Amazon-zoekwoorden in wezen als een ander hulpmiddel in uw toolbox voor digitale marketing. Als u eenmaal weet hoe u ze moet gebruiken, kunnen ze uw merkbekendheid vergroten en mogelijk de verkoop stimuleren.
Is er iets dat ik niet zou moeten doen met Amazon SEO?
Eigenlijk ja. Gebruik geen “zwarte hoed” -tactieken. Black hat SEO is wanneer u opzettelijk probeert uw paginarangschikking te manipuleren met minder dan ethische strategieën. Deze strategieën zijn onder meer: ​​Natuurlijk kun je op korte termijn een boost in de ranglijst krijgen als je black hat-technieken gebruikt. Maar de nadelen zijn het niet waard. Black hat-strategieën zijn in strijd met de servicevoorwaarden van Amazon. Als Amazon je betrapt op het manipuleren van de algoritmen, kunnen ze:

  • Verlaag uw positie binnen de zoekresultaten
  • Verwijder uw productvermeldingen volledig uit de zoekresultaten
  • Uw account opschorten of permanent sluiten

Ik ben een voorstander van het vasthouden aan “white hat” of eerlijke SEO-praktijken. Als je dit voor het lange spel speelt, raad ik je aan hetzelfde te doen.
Hoe u Amazon-trefwoorden voor u kunt laten werken
Wanneer u producten op Amazon verkoopt, wilt u voorkomen dat u teveel zoekwoorden gebruikt om de gebruikerservaring en een hoog bouncepercentage te verminderen. De statistiek voor het hoge bouncepercentage meet wanneer iemand op uw vermelding klikt, rondkijkt en vrij snel vertrekt. Deze actie vertelt Amazon dat gebruikers niet vinden wat ze zoeken in uw product. De uitkomst? Uw vindbaarheid neemt af en uw product wordt minder weergegeven in Amazon SERP’s. Dit is wat u moet optimaliseren om overmatig gebruik van zoekwoorden en een hoog bouncepercentage te voorkomen:
Producttitel
Zet altijd de belangrijkste trefwoord (en) in de producttitel. Als je een stofzuiger verkoopt, zorg er dan voor dat ‘stofzuiger’ in de titel staat. De titel moet het volgende bevatten:

  • De merknaam van het artikel (dit is trouwens een superbelangrijk trefwoord)
  • Een beschrijving van wat het item is, zoals ‘stofzuiger’
  • De productkleur en maat

Het is niet nodig om overboord te gaan – onthoud dat u geen zoekwoorden wilt gebruiken.
Backend-trefwoorden
Laten we eerlijk zijn … soms spellen gebruikers productnamen verkeerd. Of misschien willen ze een product als het uwe, maar gebruiken ze niet de exacte sleutelzin. U wilt nog steeds dat deze mensen uw vermelding vinden, maar u kunt niet al deze potentiële zoekwoorden in uw titel opnemen. Wat doet u om ervoor te zorgen dat mensen uw product nog steeds zien? U plaatst deze Amazon SEO-zoekwoorden in de “backend” van uw Amazon-verkopersaccount. Dit zijn ‘verborgen’ sleuteltermen die aan uw vermelding zijn toegevoegd toen u deze aanmaakte. Je hebt maar ongeveer 250 tekens, dus gebruik ze verstandig.
Merknaam
Soms zijn mensen op zoek naar een specifiek merk, zoals Levi jeans of een Lodge koekenpan. Voor verkopers betekent dit dat u een nauwkeurige merknaam op uw productpagina moet opnemen. Een bonus? Zelfs als u een relatief nieuw merk of een relatief nieuwe verkoper bent, kunt u uw naamsbekendheid bij uw doelgroep vergroten door merknamen te gebruiken voor de producten die u verkoopt. Denk eraan om merk- en productnamen correct te spellen; u wilt niet dat mensen productvermeldingen missen vanwege onjuiste namen waarnaar ze niet zoeken.
De beschrijving van de productvermelding
De productbeschrijving is waar Amazon-zoekwoorden tellen. Als uw beschrijvingen mensen niet overtuigen om te kopen, kaatsen ze terug van de vermelding, wat natuurlijk uw conversieratio kan verlagen. Hoe haal je het meeste uit deze ruimte?

  • Kogel punten: Gebruik opsommingstekens in het gedeelte “Technische details”. U beantwoordt preventief veelgestelde vragen, zoals wat maakt uw product uniek? Wat zijn de belangrijkste kenmerken van uw product?
  • Product beschrijving: Schrijf een beknopte, pittige beschrijving, inclusief enkele sleutelzinnen die je niet in de titel hebt gebruikt. U vertelt kopers waarom ze uw product in hun winkelwagentje moeten plaatsen.
  • Onderzoek: Kijk hoe uw concurrenten hun beschrijvingen schrijven. Wat werkt en wat niet? Gebruik wat u leert voor uw vermeldingen.

Hoe Amazon SEO-zoekwoorden te kiezen
U bent dus klaar om uw producten online te vermelden. Hoe vind je de juiste trefwoorden? En hoe identificeer je de belangrijkste trefwoorden? Dit is wat ik aanbeveel.
Amazon-hulpprogramma’s voor zoekwoordonderzoek
Hulpprogramma’s voor zoekwoorden doen het zware werk voor u. Ze halen gegevens van Amazon-websites en bieden u verschillende opties voor trefwoorden en trefwoorden. Het enige dat u nodig heeft om aan de slag te gaan, is één zoekwoord, zoals het producttype. Sonar is een gebruiksvriendelijke, eenvoudige optie om u op weg te helpen – en het is gratis te gebruiken. U kunt ook het Hulpprogramma voor zoekwoorden voor Amazon of Ubersuggest bekijken.
Amazon-zoekbalk
Verwerp de Amazon-zoekbalk zelf niet. Typ gewoon de zoekterm in en kijk welke suggesties naar voren komen. U kunt deze trefwoorden gebruiken in uw productvermeldingen.
vergelijkbare producten
Mensen die op zoek zijn naar één product, zoeken vaak vergelijkbare items. Bekijk de pagina’s van concurrenten en kijk welke items klanten vaak kopen in dezelfde transactie. U weet maar nooit, misschien vindt u enkele zoekwoordideeën.
Google Rankings
Heeft u een e-commerce winkel buiten Amazon? Bekijk dan ook de populaire zoekwoorden op Google. Veel mensen beginnen hun productzoekopdracht op Google, dus waarom zou u er niet voor zorgen dat u uw SEO vanuit alle hoeken gebruikt? Nogmaals, tools zoals Ubersuggest kunnen helpen bij het zoeken naar zoekwoorden in Google. Net als bij het Amazon-zoekvak kunt u zoektermen invoeren en zien welke producten er verschijnen. Aan de hand van deze gegevens kunt u bepalen welke zoekwoorden het beste op Google scoren voor uw product.
Hoe verhoudt PPC zich tot Amazon SEO?
Als het gaat om Amazon-zoekwoorden, moeten we nog iets anders bespreken: de gesponsorde productvermelding. Hier is een overzicht van de zoekresultaten voor braadpannen – zie het woord “gesponsord” in de rechter benedenhoek? Dat betekent dat verkopers hebben betaald om hun Calphalon-pannen bovenaan de zoekresultaten te laten verschijnen. Ze staan ​​bekend als pay-per-click (PPC) -vermeldingen. Met PPC kunt u andere productvermeldingen omzeilen. Telkens wanneer iemand op uw gesponsorde vermelding klikt, betaalt u een vergoeding, maar u krijgt in ruil daarvoor een uitstekende plek voor een specifiek zoekwoord. Natuurlijk is er geen garantie dat kopers op uw vermelding zullen klikken, maar sommige verkopers gebruiken deze techniek naast hun organische zoekstrategieën. We concentreren ons in dit artikel niet op PPC … het is een heel ander beest. Maar u moet weten dat het net als andere zoekmachines beschikbaar is op Amazon en dat het verantwoordelijk is voor de gesponsorde productvermeldingen die u in de zoekresultaten vindt.
Gevolgtrekking
Het begrijpen van Amazon-zoekwoorden en Amazon SEO is van cruciaal belang als u een succesvolle verkoper op Amazon wilt worden. Hulpprogramma’s voor zoekwoorden voor Amazon kunnen u helpen de beste zoekwoorden voor uw productvermeldingen te vinden, en ze zijn snel en eenvoudig te gebruiken. U kunt altijd aan de slag gaan door naar producten zoals die van u te zoeken en te zien welke zoekwoorden en vermeldingen verschijnen.
Hoe presteren uw Amazon-productvermeldingen nu ze zijn geoptimaliseerd voor SEO?

Be the first to comment on "Een beknopte handleiding voor het gebruik van trefwoorden voor betere Amazon SEO"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*