Hashtags gebruiken op YouTube

Hashtags voor YouTube zijn de afgelopen jaren geëvolueerd. Het is nu gemakkelijker voor makers van inhoud om hun video’s te classificeren en ze beter vindbaar te maken, en het is eenvoudiger voor kijkers om de inhoud te vinden die ze zoeken. We gaan onderzoeken wat hashtags voor YouTube zijn, waarom je ze zou moeten gebruiken en hoe je de beste kunt vinden om ervoor te zorgen dat je video’s het juiste publiek aanspreken.
Wat zijn hashtags voor YouTube?
Net als hashtags voor andere sociale mediaplatforms, zijn hashtags voor YouTube woorden of zinsdelen met een hekje, ook wel een hekje genoemd, ervoor. Je ziet deze hashtags op drie plaatsen:

  • boven de videotitel
  • binnen de videotitel
  • binnen de videobeschrijving

Net als hashtags op Instagram, Twitter of Facebook, informeren hashtags op YouTube kijkers over het onderwerp van de video.
Hoe werken YouTube-hashtags?
Een hashtag fungeert als een hyperlink. In plaats van je naar een specifieke website te leiden, brengen hashtags op YouTube je naar een pagina met zoekresultaten, waar je alle video’s met die hashtag kunt zien.
Hoe YouTube-hashtags toe te voegen
Wanneer je een video uploadt, heb je de mogelijkheid om hashtags toe te voegen aan de titel of beschrijving. Je kunt tijdens het bewerkingsproces ook hashtags aan de video zelf toevoegen. Als je hashtags toevoegt aan de videobeschrijving of in de video, geeft YouTube deze weer boven de videotitel in de zoekresultaten. Onthoud dat het toevoegen van een hashtag aan de titel niet voldoende is om het aantal weergaven te vergroten. U moet nog steeds uitstekende videotitels schrijven die de aandacht van gebruikers trekken.
Hoe YouTube Hashtag-prestaties bij te houden
Ga naar YouTube Analytics, klik op Verkeersbronnen en vervolgens op YouTube Zoeken. Dit laat zien welke hashtags je gebruikt en welke de meeste views hebben.
Hoe kijkers YouTube-hashtags gebruiken
Kijkers kunnen op twee manieren naar video’s over een bepaald onderwerp zoeken door hashtags te gebruiken:

  • typ een hashtag in de zoekbalk
  • klik op een bestaande hashtag

Bij beide zoekmethoden ziet de kijker een lijst met video’s met dezelfde hashtag in de zoekresultaten. Stel dat u zuurdesembrood wilt maken. Voordat je een recept uitprobeert, wil je zien hoe zuurdesem wordt gemaakt. Je gaat naar YouTube en typt #zuurdesem in de zoekbalk. Er verschijnen tientallen resultaten. Deze video’s gebruiken die hashtag of zin in hun video-informatie (de titel, beschrijving, enz.). Het YouTube-algoritme toont video’s in zoekresultaten op basis van eerdere weergaven, videoprestaties, betrokkenheid, enz. Van een gebruiker.

Waarom zijn YouTube-hashtags belangrijk?
Drie redenen: het belang van YouTube en de populariteit en effectiviteit van hashtags. YouTube is een van de meest bezochte sites op internet, met meer dan een miljard gebruikers. Miljoenen mensen gebruiken het om elke dag inhoud te uploaden en te consumeren. Het is ook een krachtige zoekmachine op zich. Als mensen op zoek zijn naar een video, gaan ze eerst naar YouTube. Met hashtags kun je ook inhoud classificeren, dankzij hun prevalentie op andere sociale mediaplatforms. Ze zijn ook praktisch. Wanneer je een hashtag aan je video toevoegt, geef je kijkers een snelle en gemakkelijke manier om je video te categoriseren. Door relevante hashtags te gebruiken, kunnen kijkers je video ook gemakkelijker vinden, de merkbekendheid vergroten, bezoekers naar je website halen en conversies stimuleren.
Hashtags kunnen het aantal videoweergaven vergroten
Ik heb al gezegd dat hashtags het gemakkelijker maken om video’s te vinden, maar ze kunnen je videoweergaven ook op twee manieren vergroten:

  • Je video wordt weergegeven wanneer mensen naar die hashtag zoeken.
  • Mensen klikken op de hashtag wanneer ze een gerelateerde video bekijken.

Stel dat u een video plaatst over een onderwerp als ‘digitale marketing’. Tijdens het uploadproces tag je de video met #digitalmarketing, zoals deze video: een dag of twee later bekijkt een kijker de video van iemand anders over het verhogen van het aantal conversies op hun website. De video die ze bekijken, is ook getagd #digitalmarketing. Ze klikken op de link en er verschijnt een lijst met video’s met die hashtag, inclusief die van jou.
Hoe u de beste hashtags voor YouTube
Relevante hashtags zijn de sleutel om gevonden te worden op YouTube. Hoe weet u welke het meest relevant zijn voor zoekopdrachten van gebruikers? Hoe kies je uit de honderden mogelijkheden?
Zoek op YouTube
Begin met wat onderzoek. Denk na over de onderwerpen die u behandelt. Zijn er hashtags voor die onderwerpen? Zodra u de mogelijkheden heeft geïdentificeerd, zoekt u ze op YouTube. Deze zoekopdracht levert oude en recente resultaten op. Vind de nieuwste video’s met de door jou gekozen hashtag door je zoekopdracht te filteren. Stel het uploadfilter in op ‘deze maand’ of ‘deze week’. Zodra u uw zoekopdracht heeft verfijnd, noteert u de video’s met de meeste weergaven. Welke hashtags gebruiken ze naast degene waarnaar je zojuist hebt gezocht? Je kunt ook relevante hashtags voor YouTube vinden door naar de populairste video’s van je concurrent te kijken. Door dezelfde hashtags te gebruiken als die video’s, kun je het aantal kijkers vergroten.
Gebruik een hashtag-generator
Als je niet zeker weet welke tags het meest relevant zijn voor je video, gebruik dan een hashtag-generator voor ideeën. Een hashtag-generator is een op internet gebaseerde tool die videomakers helpt de juiste hashtags voor YouTube te vinden. Typ uw video-onderwerp en de generator geeft een lijst met mogelijkheden. Je vindt online tientallen gratis hashtag-generatoren, waaronder:

Maak een merk-hashtag
Zoals de term suggereert, bevat een merk-hashtag de naam van uw merk in de hashtag, bijvoorbeeld #Mike. Het belangrijkste voordeel van een hashtag met een merk is dat wanneer mensen erop klikken, ze alleen video’s zien die je hebt geüpload. Er zullen geen video’s van uw concurrenten verschijnen – op voorwaarde dat geen van uw concurrenten uw hashtag met uw merk in hun video’s heeft gebruikt. Houd er rekening mee dat elke andere YouTuber uw merk-hashtag kan gebruiken in een video waarin hij uw merk bekritiseert, of in een video die niet consistent is met het imago of de waarden van uw merk. Er is geen auteursrechtelijke bescherming voor hashtags, zoals ik hieronder bespreek.

Gebruik locatiegebaseerde hashtags
Is uw doelgroep locatiespecifiek? U kunt hashtags gebruiken om ze te targeten. Bij locatie-hashtags is het essentieel om specifiek te zijn. Hoewel u Londen misschien als de hoofdstad van Engeland beschouwt, delen 28 andere steden over de hele wereld de naam. Als je in London, Ontario bent en een video plaatst over de acht beste restaurants in de stad, gebruik dan #LondenOntario om lokale kijkers te helpen je video te vinden.
Wat u moet weten over hashtags voor YouTube
Houd deze vijf punten in gedachten wanneer u hashtags op uw video’s gebruikt.
Hashtags zijn geen garantie voor succes op YouTube
YouTube maakt heel duidelijk dat hashtags “… geen beloften of garanties voor succes zijn.” Het is niet voldoende om alleen wat hashtags toe te voegen aan de beschrijving of titel van je video. Je moet ook op de hoogte zijn van de hashtagregels en communityrichtlijnen van YouTube.
YouTube legt regels op voor hashtags
De primaire regel van YouTube-video-hashtags is om alleen hashtags te gebruiken die betrekking hebben op het onderwerp van je video. Om het aantal weergaven te vergroten, denk je misschien dat het een goed idee is om een ​​hashtag toe te voegen die gerelateerd is aan een trending onderwerp, zelfs als deze geen verband houdt met je video. Het is niet. Je schakelt gewoon kijkers uit, die je misschien bij YouTube rapporteren. Hun rapporten kunnen ertoe leiden dat uw video wordt verwijderd. Een ander ding om te onthouden is dat een beetje een lange weg gaat. Het vullen van het beschrijvingsgedeelte van je video zal niet meer weergaven opleveren. Integendeel, YouTube negeert elk bericht met meer dan 15 hashtags. In plaats van zoveel mogelijk hashtags te gebruiken, kun je beter drie of vier hashtags gebruiken die relevant zijn voor je onderwerp. Overweeg om degene uit te proberen die uw concurrenten gebruiken in vergelijkbare, goed presterende video’s als het een verwante zin is voor uw video. Typ ook uw hashtags correct, zonder spaties tussen de woorden. Het klinkt misschien als iets kleins, maar als je snel typt, kun je fouten maken. Als de hashtag onjuist is, krijg je niet in de zoekresultaten voor de juiste versie.
Volg de communityrichtlijnen van YouTube
Net als andere sociale mediasites heeft YouTube communityrichtlijnen om zijn gebruikers te beschermen. Deze richtlijnen zijn van toepassing op alle inhoud op het platform, inclusief video-hashtags. Er zijn vier hoofdgroepen van beleid:

  1. spam en misleidende praktijken
  2. gevoelige inhoud
  3. gewelddadige of gevaarlijke inhoud
  4. gereguleerde goederen

Door deze richtlijnen voor hashtags te volgen, wordt voorkomen dat je video wordt verwijderd en dat je van het platform wordt getrapt.
Hashtags kunnen de kijkersloyaliteit beïnvloeden
Eerder in het artikel heb ik het gehad over hoe een hashtag kijkers naar je video kan leiden. Als iemand een video van een andere maker van inhoud met dezelfde hashtag bekijkt, kan de kijker op de hashtag klikken en weggeleid worden van die video. U kunt hetzelfde probleem ondervinden. Een nieuwsgierige kijker kan naar gerelateerde inhoud zoeken door op de hashtag te klikken die aan je video is gekoppeld. Deze actie verlaagt uw kijkersloyaliteit. Om dit probleem te bestrijden, gebruikt u hashtags met een merknaam om ervoor te zorgen dat kijkers uw inhoud vinden, en probeert u gerelateerde toepasselijke hashtags voor meerdere video’s te gebruiken, zodat de uwe in de resultaten blijft verschijnen.
U kunt geen hashtag bezitten
Het maken van een hashtag geeft je geen eigendom. Ja, u kunt een aanvraag indienen voor handelsmerk-hashtags, maar goedkeuring is niet vanzelfsprekend. Regels over hashtags voor handelsmerken verschillen van land tot land, dus controleer uw rechtsgebied. Zelfs als je een hashtag als handelsmerk gebruikt, kun je niet verwachten dat je er exclusief gebruik van zult maken. Niets weerhoudt andere YouTube-videomakers ervan om hashtags te gebruiken die jij hebt gemaakt, zelfs als ze een handelsmerk zijn. McDonald’s ontdekte dit in 2012 toen een hashtag die ze voor Twitter hadden gemaakt, mislukte.
Gevolgtrekking
Hashtags voor YouTube kunnen een gratis, eenvoudige manier zijn om meer kijkers naar uw video’s te halen. U vergroot uw kansen op succes door de juiste zoekwoorden te onderzoeken, YouTube-optimalisatie te volgen en de hashtag-prestaties bij te houden om ervoor te zorgen dat u de juiste gebruikt. Experimenteer met het type en de hoeveelheid hashtags om te bepalen of ze uw YouTube-videoanalyse beïnvloeden.
Welke hashtags ga je gebruiken om meer kijkers te trekken?

Be the first to comment on "Hashtags gebruiken op YouTube"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*