Hoe beïnvloedt latente semantische indexering SEO?

Bij SEO hoor je veel over zoekwoorden en hoe deze van invloed zijn op je positie in de inhoud. Maar je hoort niet zo veel over Latent Semantic Indexing (LSI) en de invloed die dit kan hebben op SEO. Als u niet bekend bent met de term, definieert Webopedia.com LSI als een “algoritme dat door zoekmachines wordt gebruikt om te bepalen waar een pagina over gaat, buiten het specifiek matchen van een zoekopdrachttekst”. Hieronder vindt u meer uitleg hierover. Als LSI effectief wordt gebruikt, kan het uw rankings een aanzienlijke boost geven – en het gebruik ervan in uw inhoud is misschien gemakkelijker dan het klinkt. Laten we beginnen met uit te leggen wat LSI-zoekwoorden zijn en waarom ze belangrijk zijn.
Wat zijn LSI-trefwoorden?
Simpel gezegd, LSI-trefwoorden zijn termen die semantisch verband houden met uw onderwerp. Elk LSI-zoekwoord, elke woordgroep of elke zin die u gebruikt, is relevant voor het hoofdzoekwoord dat u target. Maar het zijn niet altijd synoniemen: LSI zoekt ook naar ideeën die vaak samen met uw primaire zoekwoorden worden gevonden. Wanneer u LSI-zoekwoorden in uw inhoud opneemt, helpt dit Google het onderwerp van de site te begrijpen door het context te geven. LSI maakt het ook gemakkelijker voor Google om uw inhoud te indexeren en kan uw site mogelijk beter zichtbaar maken. Hier is een voorbeeld van LSI-trefwoorden. Als we “cake recept” als onze zoekterm gebruiken, is dit wat we zien: Zoals u zult zien, biedt de automatische suggestie van Google verschillende extra vetgedrukte zoektermen. LSI-trefwoorden – deze verwante woorden en woordgroepen – geven u een beter idee van waarnaar consumenten op zoek zijn, zodat u nieuwe ideeën voor inhoud kunt ontwikkelen. Het resultaat? De mogelijkheid om voor meerdere zoekwoorden te rangschikken en een groter publiek aan te trekken
Waarom zijn LSI-trefwoorden belangrijk?
U heeft waarschijnlijk allemaal wel eens gehoord van ‘overmatig gebruik van zoekwoorden’. Nog niet zo lang geleden was dat alles wat nodig was om een ​​website hoog te laten scoren bij zoekmachines: uw zoekwoorden keer op keer herhalen. Destijds verspreidden sommige marketeers hun doelzoekwoorden royaal door hun tekst, in kopteksten, metabeschrijvingen – eigenlijk overal. Hoewel dit effectief was om hoog gerangschikt te worden door zoekmachines, waren er nadelen aan deze aanpak:

  • De inhoud was vaak niet relevant.
  • De tekst was over het algemeen van lage kwaliteit.
  • De vragen van de zoeker werden niet beantwoord.

Door machine learning en AI zijn zoekmachines slimmer geworden. Voor Google betekende dit de introductie van het Hummingbird-algoritme. Hummingbird combineerde nieuwe en oude technologie om intelligentere resultaten te leveren en de nadruk te leggen op kwaliteitsinhoud boven de hoeveelheid zoekwoorden. Kortom, Hummingbird analyseert geen specifieke SEO-zoekwoorden. In plaats daarvan wordt gekeken naar de context van de vragen van zoekers, naar relevantie en intentie. Zoals Google uitlegt, hoewel zoekwoorden nog steeds van het grootste belang zijn, gebruikt hun systeem ook… geaggregeerde en geanonimiseerde interactiegegevens om te beoordelen of zoekresultaten relevant zijn voor zoekopdrachten. We zetten die gegevens om in signalen die onze machinaal aangeleerde systemen helpen de relevantie beter in te schatten. Hummingbird maakt ook meer gebruik van long-tail-zoekwoorden. Het gebruik van LSI-zoektermen in uw algehele SEO-strategie is cruciaal omdat ze:

  • Zorg voor een verbeterde inhoudskwaliteit door gerelateerde zoektermen te gebruiken
  • Geef relevantie aan uw inhoud zonder overmatig gebruik van zoekwoorden
  • Zorg voor meer zichtbaarheid voor uw inhoud
  • Bied meer rangschikkingsmogelijkheden omdat u, door LSI-trefwoorden te gebruiken, kunt rangschikken voor gerelateerde termen in plaats van alleen uw trefwoorden
  • Beperk uw kansen op sancties van Google voor frequent gebruik van zoekwoorden.

LSI-trefwoorden zoeken
Er zijn verschillende manieren waarop u meerdere zoekwoorden met een rangorde kunt vinden. Hier bespreken we verschillende manieren waarop u dit op Google kunt doen.
1. Vetgedrukte woorden in SERP-resultaten
Wanneer u op Google zoekt, vindt u verwante termen in SERP-resultaten. Google benadrukt deze termen vetgedrukt. Als we bijvoorbeeld de term ‘kampeerspullen’ gebruiken, krijgen we de volgende suggesties: zoals u kunt zien, zijn de specifieke zoekwoorden gevonden, evenals de vergelijkbare uitdrukking ‘kampeeraccessoires’. Als je bleef zoeken, zou je waarschijnlijk ook woorden als ‘benodigdheden’, ‘camping’ en ‘kamperen’ tegenkomen. Als bonus De SERP-resultaten maken het gemakkelijk om de LSI-zoekwoorden te zien waarop uw concurrenten zich ook richten.
2. Met Google Autocomplete
Als u Google gebruikt, weet u dat het elke keer dat u een zoekterm invoert, een lijst met verwante woorden maakt. Als we bijvoorbeeld ‘wandelen’ gebruiken, krijgen we de volgende suggesties:
3. Onderwerpmodellering
Onderwerpmodellering is een benadering die veel wordt gebruikt door contentmarketeers. Dit zorgt voor:

  • Meer gerichte inhoud
  • Duidelijke richting voor uw artikelen, website-kopie, enz.
  • Creëren van inhoud die waarschijnlijker scoort

Net als bij LSI gebruikt onderwerpmodellering verwante woorden en woordgroepen. Het Content Marketing Institute legt uit: “Woorden en zinsdelen zijn met elkaar verbonden, en het idee achter onderwerpmodellering is om die relaties te ontdekken. Bij het crawlen van uw inhoud, zoeken zoekmachines niet alleen naar specifieke woorden, maar zoeken ze ook naar woorden met een verwante betekenis. ” Ze leggen verder uit hoe u uw inhoud kunt structureren om onderwerpmodellering effectief te gebruiken:

  1. U moet uw doelzoekwoorden in uw primaire koptekst, eerste alinea en zo vaak als natuurlijk mogelijk hebben.
  2. Uw subheaders moeten relevant zijn, maar ze hoeven niet per se de zoekwoorden te bevatten.
  3. Ideeën die met elkaar verband houden, maar niet “op de neus”, moeten in de tekst worden opgenomen. Ze helpen nog steeds bij het rangschikken.

4. Zoek naar verwante zoekopdrachten in Google Zoeken
Als u naar de onderkant van de Google-zoekpagina scrolt, ziet u een lijst met gerelateerde zoekopdrachten. Als we hetzelfde voorbeeld gebruiken als hierboven, krijgen we: Dit zijn alternatieve termen die u in uw werk zou kunnen gebruiken om uw SEO-resultaten te verbeteren. U kunt ook geheel nieuwe inhoud maken, zoals blogposts, specifiek over deze zoekopdrachten.
5. Mensen vragen ook
Een andere handige Google-tool is de functie “mensen vragen ook”. Dit toont een lijst met vragen waar mensen antwoorden op zoeken. Laten we nog eens kijken naar “wandelen”. Als u daarnaar zoekt en naar “Mensen vragen” kijkt, ziet u mogelijk het volgende: Om uw inhoud te verbeteren, kunt u in ieder geval een deel ervan rond populaire zoekopdrachten vormgeven. U kunt deze vragen, vooral met kopteksten, in uw inhoud stellen. Dit geeft lezers de antwoorden die ze zoeken.
6. Google Trends
Google Trends is een service die Google biedt om u enkele van de populairste zoekopdrachten op de site en hun relevante gegevens te laten zien. Wanneer u naar trends.google.com gaat, ziet u een optie om te zoeken. Typ uw trefwoord in dit vak. Laten we voor onze doeleinden zoeken naar ‘appel’. De onderstaande schermafbeelding is wat u ziet als u naar de onderkant van de resultatenpagina scrolt. Zoals u hierboven zult zien, genereert dit een lijst met gerelateerde onderwerpen en zoekopdrachten die geschikt zijn voor LSI-trefwoorden. Of, als u op appel als vrucht hoopte, en niet op de verschillende andere opties, moet u mogelijk uw zoekwoord wijzigen zodat uw bedoeling duidelijker is.
Hulpmiddelen om LSI-trefwoorden te vinden
Er zijn veel andere gebruiksvriendelijke tools om LSI-sleutelwoorden te vinden. Hier zijn twee voorbeelden.
Ubersuggest
Voer uw zoekterm in, klik op “zoeken” en mijn Ubersuggest-tool genereert:

  • Domeinoverzicht
  • Top SEO-pagina’s
  • Suggesties voor zoekwoorden
  • Content Ideeën
  • Backlink-gegevens

In het onderstaande voorbeeld hebben we ‘yoga’ als onze zoekterm gebruikt. Als u na het zoeken even naar beneden scrolt, ziet u een lijst met zoekwoordsuggesties. Zoals u kunt zien, worden niet alleen de voorgestelde zoekwoorden weergegeven. Je kunt ook kijken naar gerelateerde trefwoorden, vaak gezochte vragen met betrekking tot de trefwoorden, trefwoorden met voorzetsels en vergelijkingen zoals yoga versus pilates. Meld u aan voor een gratis account voor alle details.
LSI-grafiek
Volgens de tagregel kunt u met LSI Graph “LSI-zoekwoorden genereren waar Google van houdt”. Enkele belangrijke kenmerken zijn:

  • Verkeers- en concurrentieanalyse
  • Onbeperkte LSI-zoekwoorden van hoge kwaliteit
  • Vind de best gerangschikte inhoud in elke niche

Ga om te beginnen naar LSIgraph.com, voer uw sleutelzin in, klik op genereren en de site maakt een lijst met LSI-sleutelwoorden en best presterende inhoud. Nogmaals, we gebruikten “yoga” voor onze trefwoordzoekopdracht.
Notitie: Deze informatie wordt weergegeven als kolommen naast elkaar wanneer u de site gebruikt; we splitsen ze op in twee afbeeldingen om ze beter zichtbaar te maken.
Dit is de linkerkolom. Het toont u LSI-zoekwoorden die verband houden met ‘yoga’, met informatie over hun trends, volume, CPC en meer. Deze tweede afbeelding, de rechterkolom, toont de best presterende inhoud met betrekking tot ‘yoga’. De basisversie is gratis, maar u kunt upgraden naar premium vanaf $ 27 per maand. Andere hulpmiddelen om te overwegen Hoewel dit geweldige hulpmiddelen zijn, zijn er andere die u zou kunnen bekijken. Een paar goede opties zijn: Als je een WordPress-gebruiker bent, heb je toegang tot verschillende andere plug-ins om je SEO-inspanningen verder te ondersteunen.
Hoe LSI-trefwoorden te gebruiken
Nu u het belang van LSI-trefwoorden kent en weet hoe u verschillende relevante tools kunt gebruiken, volgen hier enkele basisrichtlijnen voor het gebruik van uw LSI-trefwoorden in uw inhoud:

  • Concentreer u op onderwerpen, niet alleen op zoekwoorden.
  • Bepaal de primaire en kernzoekwoorden die u target.
  • De LSI-zoekwoorden die u gebruikt, moeten uw primaire doelzoekwoorden ondersteunen en relevant zijn.
  • Maak een lijst met LSI-sleutelwoorden voordat u gaat schrijven. Veel van de gerelateerde termen verschijnen organisch in uw inhoud. Als u klaar bent met schrijven, voegt u de resterende doeltermen toe.
  • Gebruik bij het maken van tekst LSI-trefwoorden op dezelfde manier als gewone trefwoorden, uiteraard binnen de tekst.
  • Zorg ervoor dat alles wat u schrijft van hoge kwaliteit is en nuttig voor uw lezers.

Als het gaat om het maken van uw inhoud, kunt u LSI-trefwoorden overal op uw site gebruiken, inclusief in:

  • Pagina’s en blogartikelen
  • Koppen, paginatitels en afbeeldingen
  • Anker en alt-tekst
  • Ondertitels H2 en H3 en andere HTML
  • URL’s en metatags
  • Metabeschrijvingen
  • Conclusies

Update oude inhoud
Concentreer u niet alleen op het maken van nieuwe inhoud – geef oude inhoud een SEO-boost door LSI-trefwoorden toe te voegen. Dit geeft je nog een kans om je oudere materiaal ontdekt te krijgen door Google en voor een gretig publiek.
Optimaliseer afbeeldingen
Vernieuw oude afbeeldingen door ze te optimaliseren met LSI-sleutelwoorden om hun zichtbaarheid te verbeteren. U kunt dit doen door de afbeeldingen te hernoemen met de door u gekozen LSI-sleutelwoorden. Vergeet de alt-tekst niet wanneer u dit doet.
LSI-trefwoorden gebruiken in metagegevens
Laat uw inhoud opvallen door Google door LSI-trefwoorden op te nemen in uw metadatabeschrijvingen, afbeeldingsbeschrijvingen en metatags. Dot Com Infoway stelt voor om zowel uw doelzoekwoord als een LSI-zoekwoord in uw metabeschrijvingen te gebruiken om de zoekresultaten te verbeteren en uw positie te verhogen.
LSI-trefwoorden in HTML gebruiken
Voeg LSI-trefwoorden toe aan uw koptekst, afbeelding en title-tags. Nogmaals, u wilt woorden gebruiken die zowel voor lezers als voor zoekmachines natuurlijk overkomen.
LSI-trefwoorden gebruiken in alineatekst
Neem uw doel-LSI-zoekwoorden op in de eerste alinea’s van uw stukken en in uw berichten. Voor natuurlijk klinkende inhoud moet u ervoor zorgen dat uw zoekwoordgebruik organisch is en goed gespreid over het hele artikel. Daarnaast:

  • Gebruik verwante onderwerpen als tussenkoppen en maak er alinea’s omheen.
  • Voeg een LSI-trefwoord toe aan uw conclusie.
  • Stel vragen in uw artikelen die de vragen van zoekers beantwoorden.

LSI-trefwoorden gebruiken in ankertekst
Om zoekmachines uw inhoud beter te laten begrijpen, voegt u variatie toe aan uw ankertekst met semantische trefwoorden.
Gevolgtrekking
Zoekmachines zoals Google zijn in de loop der jaren steeds geavanceerder geworden en gebruiken machine learning en AI om hele pagina’s en hun onderwerpen te begrijpen in plaats van alleen zoekwoorden te targeten. De dagen van het vullen van zoekwoorden en inhoud van inferieure kwaliteit zijn allang voorbij. Nu betekent het verbeteren van uw contentrangschikking het ontwikkelen van relevant, nuttig en kwalitatief hoogstaand materiaal. Voor een grotere kans op grotere zichtbaarheid, neemt u LSI-sleutelwoorden op in uw strategie – en vergeet niet om oude stukken opnieuw te bekijken wanneer u dit doet.
Heeft u LSI-zoekwoorden of LSI-tools gebruikt als onderdeel van uw SEO-strategie?

Be the first to comment on "Hoe beïnvloedt latente semantische indexering SEO?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*