Hoe Instagram Live te gebruiken voor e-commerce-verkoop

Wilt u uw verkoop op sociale media een boost geven en het meeste uit uw digitale storefront halen? Updates voor Instagram Live hebben het tot een van de populairste verkooptrends van dit moment gemaakt, en de e-commercefuncties van Instagram en het hoge succespercentage van socialemediamarketing hebben digitale verkoop eenvoudiger dan ooit gemaakt. Als je klaar bent om Instagram voor het bedrijfsleven te gaan gebruiken en organisch bereik wilt aanboren, hebben we de strategie om je op weg te helpen. Lees verder om te zien hoe u het meeste uit Instagram Live kunt halen voor e-commerce.
Instagram-gebruiks- en e-commercestatistieken
Je hebt gehoord over Instagram voor bedrijven. Misschien ben je zelfs begonnen met spelen met sommige van hun verkoopfuncties. Als je slim bent, heb je al een Instagram-bedrijfsprofiel en misschien zelfs een paar producttags. Is het al het gedoe waard? Laten we de cijfers eens bekijken. Volgens Hootsuite:

  • Maandelijks gebruiken een miljard mensen Instagram.
  • Van die gebruikers logt 63% dagelijks in en besteedt gemiddeld 28 minuten aan de app.
  • 200 miljoen gebruikers bezoeken elke dag minstens één bedrijfsprofiel.
  • Instagram is de op een na meest gedownloade gratis app in de Apple App Store.
  • Het is ook de 10e meest populaire Google-zoekopdracht.
  • 500 miljoen mensen gebruiken elke dag Instagram Stories.
  • Een derde van de meest bekeken verhalen per dag is afkomstig van bedrijven.
  • 62% van de mensen zegt dat ze meer geïnteresseerd zijn geraakt in een merk of product nadat ze het in Stories hebben gezien.

Hoe zit het met Instagram Live?
Social media gaat over gezien worden. Instagram Live verplaatst uw inhoud naar de topverhalen in de feeds van uw gebruikers. Bovendien ontvangen volgers meldingen wanneer je live gaat, wat betekent dat ze je inhoud onmiddellijk kunnen zien op hun Verhalen-tabbladen. Mede-oprichter en CEO van Instagram, Kevin Systrom, zei ooit: Gemiddeld missen mensen ongeveer 70 procent van de berichten in hun Instagram-profielfeed. ” Dat betekent dat naar de top van de feeds van uw gebruikers gaan een topprioriteit moet zijn. Instagram Live zag ook een toename van 70% in weergaven van februari tot maart in 2020, waardoor het een van de snelstgroeiende e-commerce-hubs op internet is. Hoe kun je beginnen met het maken van e-commerceverkopen op Instagram?
Instagram-winkel
Met de lancering van zijn online winkel is Instagram verder gegaan in e-commerce. Instagram Shop heeft de manier waarop gebruikers producten kunnen vinden gestroomlijnd door een speciaal tabblad ‘Winkel’ en andere nieuwe functies voor bedrijven om omzet te genereren. Het nieuwe tabblad Instagram Shop bevat een pagina ‘Merkcollecties’ waarop samengestelde collecties worden weergegeven die zijn samengesteld door het @shop-team van Instagram. Met de toevoeging van Instagram Checkout kunnen Amerikaanse shoppers eenvoudig op ‘Koop op Instagram’ tikken om een ​​aankoop te doen zonder de app te verlaten. Dat betekent dat uw conversies snel, nauwkeurig en frequent zijn. Instagram heeft ook tests uitgevoerd om het tabblad ‘Activiteit’ te vervangen door een tabblad ‘Winkel’, wat zou leiden tot nog meer dagelijkse klikken dan voorheen. Zoals elke machine die sociale media verkoopt, zijn kwaliteitsinhoud en een geweldige Instagram-volgeling essentieel. De beste manier om op Instagram te blijven verkopen, is ervoor te zorgen dat je een product hebt dat mensen leuk vinden en de juiste marketingstrategie om het te verkopen. Om het meeste uit uw e-commerce-ervaring te halen, stelt Instagram voor om regelmatig berichten te plaatsen, het proces achter uw productcreatie te onthullen en variatie in uw producten te tonen. Hier zijn nog een paar eenvoudige tips voor het vermarkten van uw Instagram-inhoud.

Instagram breidt live shopping uit, Makkelijker winkelen en verkopen
Instagrammarketing is een krachtig hulpmiddel. Nu de betrokkenheidspercentages enorm stijgen, is het tijd dat uw merk aan boord komt en begint met verkopen met de toegevoegde e-commercefuncties op het hele platform.
Live winkelen op Instagram
Met deze functie kunt u verkopen terwijl u midden in een live uitzending bent.
Afrekenen op Instagram
Als je je Instagram-winkel hebt opgezet, kun je beginnen met het promoten en verkopen van je producten rechtstreeks vanuit je videostream met het tabblad Instagram Afrekenen. Uitgelichte items verschijnen onder aan het scherm en kijkers kunnen gewoon op tikken om een ​​van de weergegeven items te kopen.
Desktop-compatibiliteit
Instagram Live-uitzendingen zijn nu ook op desktop te bekijken, waardoor ze toegankelijker en breder worden. Met deze functie kunt u centraal staan ​​en de aandacht van uw publiek trekken. Het kan u ook helpen nieuwe markten aan te boren en het bereik van uw inhoud te vergroten. Hoe begin je?

  1. Bepaal een doel voor uw video. Anders heeft uw publiek geen reden om te blijven kijken.
  2. Promoot uw video vooraf op uw sociale accounts dus je hebt iemand om aan te verkopen zodra je live video begint te rollen.
  3. Upload uw producten. U kunt maximaal 30 producten aan een collectie toevoegen. Zorg ervoor dat u dit doet voordat u begint, want Instagram moet uw producten goedkeuren voordat u live gaat.
  4. Zet één item tegelijk vast aan uw videofeed wanneer u begint met uitzenden.

Als je Live bent, kun je je producten weergeven via enkele van de ingebouwde functies van Instagram, waarover we hieronder meer zullen praten.
Waarom Instagram Live gebruiken voor e-commerce?
Live video’s zijn geweldig voor het vormen van eerlijke en persoonlijke interacties met het publiek. Deze onbewerkte, onbewerkte inhoud kan u helpen contact te maken met uw publiek en merkintegriteit op te bouwen. Met Instagram Live kan uw publiek ook in realtime opmerkingen en vragen indienen, waardoor natuurlijke en onmiddellijke interactie op een anders eenzijdig platform mogelijk is. Met dit soort publieksverbinding kunt u rechtstreeks feedback van uw klanten verzamelen. Het gebruik van de Instagram Live-functie kan ook helpen om je vindbaarheid te vergroten, aangezien gebruikers op de hoogte worden gesteld wanneer je live gaat en je video wordt weergegeven op de voorkant van hun tabblad Verhalen. Instagram Live-video’s blijven 24 uur op je pagina staan ​​nadat je de uitzending hebt beëindigd, zodat meer mensen je inhoud op meer plaatsen kunnen zien. De voordelen van het gebruik van Instagram Live voor e-commerce variëren van verhoogde merkintegriteit tot realtime verkoopmogelijkheden en nog veel meer. We hebben de afgelopen jaren steeds meer merken naar dit platform zien trekken omdat het werkt. Als je op zoek bent naar een snelle en gemakkelijke manier om content te verbinden, converteren en beheren, dan ben je op Instagram aan het juiste adres.
Live Shopping-functies
Instagram Live heeft de manier waarop merken online met hun publiek communiceren volledig veranderd. Met nieuwe, aanpasbare functies en add-ons zijn er veel manieren om verbinding te maken en te converteren.
Meerdere broadcasthosts
Als je geïnteresseerd bent in het aanboren van influencer-marketing, of als je gebruik wilt maken van de volgers van een merkambassadeur, kun je co-hosts uitnodigen om met je mee te doen aan je live-uitzendingen.
Video-aanpassing
U kunt ook filters, stickers en aangepaste inhoud rechtstreeks op uw live video aanbrengen. Je kunt de voorinstellingen van Instagram gebruiken of je eigen merkversies maken en deze uploaden naar je live-instellingen.
Stilstaande beelden en video’s
U kunt afbeeldingen en video’s op het scherm delen terwijl u uitzendt. Hiermee kunt u productafbeeldingen laten zien of het product in actie laten zien, waardoor de aankoop aantrekkelijker wordt voor uw publiek. U kunt zelfs meerdere video’s toevoegen en een diavoorstelling maken terwijl u presenteert.
Publieksinteractie
U kunt opmerkingen en vragen rechtstreeks aan uw video-uitzending toevoegen. Je kunt ze ook op het scherm vastzetten zodat al je kijkers ze kunnen zien. Op deze manier kun je je publiek laten weten dat je luistert en ze het gevoel geven dat ze gezien worden. Al deze functies maken uw inhoud aantrekkelijker en opwindender voor kijkers, waardoor de mogelijkheid voor conversies groter wordt wanneer u Instagram Live voor e-commerce induikt. Met een beetje vaardigheid en heel veel persoonlijkheid, zou je merk het volgende grote ding op Instagram Live kunnen zijn.
Hoe Instagram Live Shopping te gebruiken om de verkoop te stimuleren
Wanneer u Instagram Live gebruikt voor e-commerce, kunt u verbindingen met uw klanten tot stand brengen, duurzame verkooptrechters creëren en uw online conversies stimuleren terwijl u trouw blijft aan uw merk. Als je live gaat, zorg er dan voor dat je het goed doet en van tevoren mensen naar je producten trekt. Niemand wil live gaan voor een leeg publiek, toch? Hier zijn een paar tips om u op weg te helpen.
Promoot uw Instagram-livestream van tevoren
Door uw inhoud te promoten, zorgt u ervoor dat mensen tijd hebben om te plannen om naar u te kijken en ervoor te zorgen dat u het meeste uit uw live-ervaring haalt. Een manier om dit te doen is door Instagram-verhalen te delen die je publiek de details van je Instagram Live-ervaring vertellen. Je kunt zelfs een aftellende sticker voor Instagramverhalen gebruiken om het evenement te markeren. Hierdoor kunnen anderen het aftellen ook delen, waardoor het bereik van uw publiek wordt vergroot.
Behoud Instagram Live Focus
Leid geen verkeer naar iets dat niet relevant is voor uw inhoud. Het promoten van uw website in plaats van een productpagina is hier een uitstekend voorbeeld van. U moet ervoor zorgen dat uw publiek uw producten gemakkelijk kan vinden en snel kan kopen. Dit vergroot uw verkoopkansen zodra u live gaat.
Bied livestreamkwaliteit Inhoud Het is ook belangrijk om u te concentreren op de kwaliteit van uw inhoud. Als je kijkers je stream saai of oninteressant vinden, kunnen ze doorgaan naar het volgende stukje beschikbare inhoud. Zorg ervoor dat degene die uw video host, geoefend en uitnodigend is en een breed scala aan opwindende functies gebruikt om uw publiek te laten kijken.
Hou het kort
Als je Instagram Live gebruikt voor e-commerce, werken kortere video’s beter. Doelgroepen houden van gebruiksvriendelijke inhoud. Je kunt zelfs meerdere korte video’s plaatsen om ervoor te zorgen dat je publiek terug blijft komen voor meer.
Hou het simpel
Als je eenmaal live bent, spreek dan langzaam, spreek duidelijk en maak de dingen niet te ingewikkeld. Zoals elke plek op internet, kent Instagram-inhoud hevige concurrentie. Als je je Instagram Live e-commerce-mogelijkheden wilt maximaliseren, moet je de aandacht van je publiek zo lang mogelijk kunnen vasthouden. Door Instagram live te gebruiken voor e-commerce, kun je jezelf bovenaan de feeds van je publiek plaatsen en hun aandacht langer vasthouden. Hoe meer je de ingebouwde functies van Instagram gebruikt, hoe groter de kans dat je merk op het platform scoort.
Gevolgtrekking
Als je er nog niet uit bent, biedt het gebruik van Instagram Live voor e-commerce veel nieuwe mogelijkheden in de wereld van social media-verkoop. Met de nieuwste Shop-functies van Instagram kun je je producten rechtstreeks vanuit de app verkopen, in plaats van te vechten voor plaatsing in gebruikersfeeds. Bovendien hebben e-commerce-updates voor Instagram Live een geheel nieuwe manier geëffend voor merken om met consumenten in contact te komen en hun producten op de markt te krijgen. Door gebruik te maken van uw livestream-markt, kunt u niet alleen conversies genereren, maar krijgt u ook de kans om met een groter, minder verzadigd publiek te spreken. Wees creatief, ga live en begin met converteren!
Heb je succes gehad met Instagram Live-marketing voor e-commerce? Deel uw tips in de comments.

Be the first to comment on "Hoe Instagram Live te gebruiken voor e-commerce-verkoop"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*