Hoe Pinterest Story Pins uw marketing kunnen verbeteren

Instagram, Facebook en Snapchat domineren de marketingdiscussie op sociale media. Pinterest, zo lijkt het, is het zat om onderschat te worden. Ze hebben onlangs een nieuwe functie gelanceerd die de mogelijkheid biedt om de wereld van Pinterest-marketing te veranderen. Dus, wat is het en wat moet je weten over de nieuwste Pinterest-functie? Of je nu een doorgewinterde Pinterest-veteraan bent of nieuw bent op het sociale mediaplatform, Pinterest Story Pins bieden een geweldige kans om met je publiek te communiceren en meer bekendheid te krijgen voor je merk. Met Verhaalpins kun je meer waarde bieden aan je volgers, actie inspireren en, nog belangrijker, bezoekers naar je website leiden. Deze nieuwe functie zal binnenkort gemeengoed zijn op het platform, dus hier zijn enkele tips om je te helpen het meeste uit Pinterest Story Pins te halen.
Wat zijn Pinterest-verhaalpinnen?
Verhaalpins zijn de nieuwste functie van Pinterest waarmee merken de “inspirerende” inhoud kunnen creëren die uw volgers willen. In tegenstelling tot een gewone pin, die slechts één afbeelding of video is met een beschrijving en link, kun je met Story Pins meerdere pagina’s met afbeeldingen, video’s, tekst en links opnemen. Pinterest Story Pins bestaan ​​uit tussen de vijf en 20 dia’s en geven je de kans om een ​​verhaal te vertellen en je publiek veel meer te betrekken. In tegenstelling tot Instagram- en Facebook-verhalen vervallen ze niet na een bepaalde tijd. Verhaalpins stellen gebruikers ook in staat om unieke inhoud rechtstreeks op Pinterest te publiceren, in plaats van alleen inhoud te verspreiden die elders is gepubliceerd. Dit biedt het perfecte platform om inhoud te presenteren die langer en diepgaander is dan uw normale pinnen en leidt mensen naar de inhoud van uw website. Hier is een voorbeeld van een Story Pin voor een bagagebeoordeling: ze kunnen ook worden gebruikt voor reisgidsen, zoals deze uit Edinburgh Insider Guide: voor bedrijven zijn Story Pins een uitstekende gelegenheid om expertise te demonstreren en mensen te betrekken bij waardevolle inhoud. Met de mogelijkheid om meer multimedia, meer tekst en meer links op te nemen, kunt u de aandacht van mensen trekken, hen betrekken en ze vervolgens naar uw website laten klikken.
Wie kan Pinterest-verhaalpinnen gebruiken?
Pinterest-verhaalpinnen worden nog steeds geleidelijk uitgerold, dus het is nog niet in alle landen beschikbaar. Veel videomakers in de VS werden uitgenodigd om al vroeg kennis te maken met de Story Pin-functie, maar als je nog geen toegang hebt, kun je een verzoek indienen op de Pinterest-website. Het invullen van het verzoek duurt een paar seconden en je zult erachter komen of je binnen vijf tot zeven werkdagen toegang kunt krijgen tot Pinterest Story Pins. Met vroege toegang kunt u deze opwindende nieuwe functie bekijken en begrijpen hoe deze voor uw bedrijf kan werken voordat iedereen de voordelen begint in te zien, dus het is de moeite zeker waard. Zodra je toegang hebt gekregen tot Story Pins op Pinterest, ben je vrij om je creatieve sappen te laten stromen en te zien welke geweldige inhoud je op 20 pagina’s kunt passen!
Hoe u uw bedrijf voorbereidt op de uitrol van Pinterest-verhaalpinnen
Terwijl je wacht op je verzoek om de functie Verhaalpins te ontgrendelen, zijn er genoeg dingen die je kunt doen om je voor te bereiden. Verhaalpinnen zijn misschien een nieuwe functie op Pinterest, maar aan het eind van de dag is het nog steeds Pinterest, dus je hebt een goed idee van wat werkt en wat niet. Voordat je met Story Pins voor Pinterest begint, moet je ervoor zorgen dat je een duidelijk plan hebt voor het gebruik ervan. Hier leest u hoe u aan de slag gaat.
Begrijp uw publiek
Met Pinterest bereik je een enorm publiek, maar dit is alleen waardevol als je de juiste mensen bereikt met de juiste boodschap. Als u de juiste mensen wilt aanspreken, moet u weten hoe uw publiek eruitziet en wat voor soort inhoud ze willen. Als je een gevestigd bedrijf hebt, heb je al toegang tot enorme doelgroepgegevens, dus haal het meeste uit je analyses. Gebruik je Pinterest-analyses, andere sociale analyses en je websitegegevens om je publiek en de inhoud die ze zoeken beter te begrijpen. Voordat je aan de slag gaat met je Pinterest-verhaalpins, moet je deze zes vragen over je publiek beantwoorden:

  1. Wie zijn zij?
  2. Wat zijn hun grootste moeilijkheden / problemen / verlangens?
  3. Waar vinden ze de informatie die ze nodig hebben?
  4. Wat zijn de voordelen van uw product voor hen?
  5. Wat trekt hun aandacht negatief?
  6. Wie vertrouwen ze?

Bereid uw multimedia voor
Met Story Pins moedigt Pinterest actief nieuwe inhoud aan, dus geef ze wat ze zoeken door al je afbeeldingen en video’s klaar te maken. Multimedia van lage kwaliteit doet het niet goed op Pinterest (of een ander sociaal platform), dus zorg ervoor dat je investeert in foto’s en video’s van hoge kwaliteit. Houd uw publiek in gedachten wanneer u uw foto’s en video’s maakt en geef ze iets dat hen tot actie zal inspireren. Je hebt nu zoveel vrijheid dat je tot wel 20 dia’s kunt gebruiken, dus gebruik je creativiteit om je nieuwe Story Pins te laten opvallen.
Maak gebruik van Pinterest Analytics
Pinterest heeft hun analyses de afgelopen jaren opgevoerd en je kunt hier uiterst nuttige inzichten vinden. Verhaalpins zijn misschien een nieuwe functie, maar de dingen die uw oude pinnen in het verleden succesvol hebben gemaakt, werken nog steeds. Gebruik Pinterest Analytics om erachter te komen welke pins in het verleden succesvol voor u zijn geweest. Log in op je Pinterest Business-account en klik op Analytics om analyses te bekijken. Van daaruit kun je zien welke pins de meeste weergaven en betrokkenheid opleveren. Als je eenmaal hebt gezien welke pins het populairst zijn, bedenk dan manieren om ze met succes om te zetten in Story Pins. Kun je bijvoorbeeld van een doe-het-zelf-bericht een verhaalpin maken met gedetailleerde instructies? Dit is een geweldige manier om enkele van uw meest populaire inhoud uit te breiden en deze een kans te geven om een ​​breder publiek te bereiken. Het is misschien de eerste keer dat je Pinterest-verhaalpinnen gebruikt, maar je kunt ervoor zorgen dat je een vliegende start maakt door gebruik te maken van inhoud die al goed werkt.
Waarom zou uw bedrijf Pinterest-verhaalpinnen gebruiken?
Pinterest Story Pins staan ​​nog in de kinderschoenen, wat betekent dat er op dit moment niet veel gegevens zijn om op te reageren. Soortgelijke functies zijn echter een enorme hit op andere sociale mediaplatforms zoals Facebook en Instagram, met miljoenen actieve dagelijkse gebruikers. Pinterest heeft veel moeite gestoken in het maken van een eigen versie. Dit suggereert dat Pinterest de verhaalfunctie zal pushen (zoals Instagram deed) en ervoor zou zorgen dat Story Pins veel aandacht krijgen. Afgezien van het feit dat Pinterest is geïnvesteerd in Story Pins – ze testen ze nu al meer dan een jaar in verschillende markten – lijken deze nieuwe pins tal van zakelijke voordelen te hebben. Met gewone pinnen heb je niet veel tijd om iemands klik te verdienen – je afbeelding, video of een kort stukje tekst moet al het harde werk voor je doen. Met een verhaalpin heb je echter zoveel om je publiek mee bezig te houden. U kunt ook meerdere links opnemen, waardoor u een veel betere kans heeft om uw publiek naar uw website te leiden. Vanaf hier heb je controle over het klanttraject en ben je in een uitstekende positie om je doelen te bereiken. Om een ​​lang verhaal kort te maken: u wilt klikken naar uw website, en om dit te doen, moet u uw volgers betrekken met waardevolle inhoud; Verhaalpinnen zijn een uitstekende gelegenheid om dit te doen.
Wanneer moet je Pinterest-verhaalpinnen gebruiken?
Normale Pinterest-pinnen zijn ideaal voor traditionele Pinterest-inhoud zoals recepten en doe-het-zelftips. Verhaalpinnen zijn echter een briljante bron voor “handleidingen”, die u in elke niche kunt doen. Een verhaal over “Hoe je perfecte Pinterest-verhaalpinnen maakt” is bijvoorbeeld ideaal, met video’s en tekst die de stappen laten zien om boeiende verhaalpins te maken. Dit is een uitstekende gelegenheid om een ​​aantal van je blogposts te herwerken en ze om te zetten in gemakkelijk te gebruiken sociale posts. Als je handleidingen, recepten, lijstberichten, langere doe-het-zelfgidsen, reistips of zelfs gedetailleerde recensies hebt, dan heb je de ingrediënten voor een geweldige Pinterest-verhaalpin. Je wilt nog steeds gewone pinnen maken, met korte, pittige, actiegerichte berichten, maar gebruik Verhaalpins om meer in detail te treden. Verhaalpins zijn als een brug tussen uw gewone pinnen en uw volledige inhoud, en het is een geweldige manier om uw publiek naar uw website te duwen om meer inhoud te consumeren.
Hoe maak je een Pinterest-verhaalpin
Je bent helemaal klaar voor Pinterest-verhaalpins, je hebt je publiek verkleind, je creatieven klaargemaakt en je hebt zojuist toegang gekregen, dus hoe maak je je eerste verhaalpin? Vanuit je zakelijke Pinterest-account kun je Story Pins maken op desktop of mobiel.
Maak Pinterest-verhaalpinnen op het bureaublad

  1. Klik op de Creëer knop in de linkerbovenhoek en selecteer Maak een verhaalpin.
  2. Voeg maximaal 20 afbeeldingen of video’s toe.
  3. Ontwerp uw pagina’s. U kunt de lay-out wijzigen, tekstoverlay toevoegen, uw afbeelding aanpassen / vergroten of verkleinen en meer pagina’s toevoegen.
  4. Voeg extra tekst toe om uw publiek te inspireren.
  5. Selecteer de titel van je verhaalpin, kies op welk bord je wilt vastzetten en voeg tags toe om mensen te helpen je pin te vinden.
  6. Klik op publiceren.

Maak Pinterest-verhaalpinnen op mobiel

  1. Klik op de + knop onder aan het scherm en selecteer Story Pin.
  2. Bepaal waar je pin over gaat; kies uit ‘recept’, ‘knutselen + doe-het-zelf’ of ‘iets anders’.
  3. Selecteer uw foto’s en video’s uit uw bibliotheek.
  4. Wees creatief met uw ontwerp door uw omslagfoto te selecteren, het formaat van afbeeldingen aan te passen en tekstoverlay toe te voegen om uw verhaalpin tot leven te brengen.
  5. Voeg de finishing touch toe door een titel voor je verhaalpin te bedenken, te kiezen op welk bord je wilt vastzetten, extra details toe te voegen en je verhaalpin vindbaar te maken met tags.
  6. Klik op publiceren.

Wat maakt een succesvolle Pinterest-verhaalpin?
Bij een succesvolle Pinterest-verhaalpin draait alles om betrokkenheid. Pinterest-verhalen geven je de mogelijkheid om de aandacht van mensen langer vast te houden, waardoor je meer tijd hebt om ze te inspireren om de actie te ondernemen die je wilt dat ze ondernemen. Je Pinterest-analyse geeft je veel inzicht in hoe je Story Pins presteren, maar dat geldt ook voor je website. Je wilt dat je pins het goed doen op Pinterest en veel impressies en linkklikken krijgen, maar we kunnen dit verder volgen en zien hoe mensen omgaan met onze website wanneer ze van Pinterest komen. Als je geweldige Verhaalpins maakt die mensen met je bericht inspireren, moet dit ertoe leiden dat mensen naar je site klikken en veel tijd besteden aan het bezig zijn met de inhoud. Volg dit in uw Google Analytics door naar Acquisities te gaan, vervolgens naar Sociale kanalen en op Pinterest te klikken. Door een combinatie van je Pinterest-analyse en je websitegegevens, kun je een goed idee krijgen van hoe goed je nieuwe Story Pins presteren.
Tips voor het maken van Pinterest-verhaalpinnen
Het grote doel van Story Pins is betrokkenheid, maar hoe kun je dit precies bereiken? Je hebt de mogelijkheid om de aandacht van mensen te trekken en vast te houden, maar er zijn verschillende dingen die je Story Pins nodig hebben om dit te bereiken:

  • Zorg voor hoogwaardige beelden
  • Trek mensen aan met pakkende titels
  • Maak de verwachtingen van mensen waar
  • Ga dieper dan de gemiddelde pin
  • Vul visuals aan met behulpzame tekst
  • Adem creativiteit uit
  • Inspireer actie

Je vertelt een verhaal door middel van je Story Pins, en net als bij elk goed verhaal, zijn er veel verschillende aspecten die samen moeten komen. Door geweldige beelden te combineren met pakkende titels, informatieve tekst en veel creativiteit, zullen je pins opvallen en je publiek aanmoedigen om de acties te ondernemen die je wilt dat ze ondernemen.
Gevolgtrekking
Pinterest-verhaalpinnen zijn een geweldige nieuwe functie om bedrijven te helpen hun doelgroep beter te bereiken. Hoewel de nieuwe functie nog steeds wordt uitgerold, kunt u toegang aanvragen en de concurrentie voorblijven. Met Verhaalpins heb je een andere manier om de aandacht van mensen te trekken en ze te betrekken bij je inhoud. In veel opzichten zijn ze hier zelfs effectiever in dan gewone pinnen, dus zorg ervoor dat u er uw voordeel mee doet. Pinterest is het nieuwste sociale mediaplatform dat een verhaalfunctie naar voren brengt, en de kans is groot dat dit formaat er niet zal zijn. Verhaalpinnen worden een groot deel van het Pinterest-platform, dus je kunt ze net zo goed nu gaan beheersen door je volgers de fantastische, diepgaande inhoud te geven waarnaar ze op zoek zijn.
Ben je al begonnen met het gebruik van Pinterest Story Pins?

Be the first to comment on "Hoe Pinterest Story Pins uw marketing kunnen verbeteren"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*