Hoe u beoordelingen op Amazon kunt krijgen

Amazon-recensies zijn een cruciaal onderdeel van het besluitvormingsproces van klanten. Zonder de mogelijkheid om een ​​product in het echt aan te raken, te voelen en te testen, kijken consumenten naar beoordelingen om te bepalen of een artikel aan hun behoeften voldoet. Uit een onderzoek van Dimensional Research bleek zelfs dat beoordelingen van invloed zijn op de koopbeslissingen van 90% van de consumenten. Als u uw e-commerceverkoop een boost wilt geven en u zich afvraagt ​​hoe u beoordelingen op Amazon kunt krijgen, dan moet u een strategisch plan maken. Hieronder bespreken we enkele manieren waarop u meer beoordelingen kunt krijgen en een succesvol Amazon e-commercebedrijf kunt opbouwen.
Waarom Amazon-beoordelingen krijgen belangrijk zijn voor uw bedrijf
Feedvisor ontdekte dat 89% van de consumenten meer geneigd is om producten bij Amazon te kopen dan bij welke andere winkelsite dan ook. Op Amazon zijn vooral recensies belangrijk. Hun toewijding aan klanttevredenheid heeft ertoe geleid dat er veel middelen zijn geïnvesteerd om ervoor te zorgen dat de verkoop blijft hangen. Individuele bedrijven die het platform voor e-commerce gebruiken, moeten positieve recensies verzamelen om ervoor te zorgen dat producten hoog scoren en door consumenten worden gevonden. De meeste mensen zullen een product niet kopen als het een lage beoordelingsscore heeft. Uit een onderzoek van Podium bleek dat consumenten niet in contact zullen komen met bedrijven die minder dan 3,3 sterren hebben. Evenzo ontdekte Podium dat consumenten niet alleen bezig zijn met de prijs; ze willen ook een goede koopervaring, en de meesten zijn bereid tot 15% meer te betalen om ervoor te zorgen dat dat gebeurt. Bezorgdheid over verzendtijden, productfunctionaliteit en kwaliteit zijn allemaal aanwezig in de hoofden van uw klanten tijdens het winkelen. Recensies helpen consumenten te begrijpen hoe producten werken, hoe betrouwbaar ze zijn en hoe het bedrijf dat het product verkoopt, omgaat met hun consumenten. Ze bieden ook data-inzichten in het gedrag, de wensen en behoeften van consumenten. Zelfs negatieve recensies kunnen een positieve invloed hebben op uw bedrijf als u weet hoe u ze moet gebruiken. Als een bedrijf begrijpt hoe ze beoordelingen op Amazon kunnen krijgen, hebben ze een grotere kans om conversies te genereren, klanten op de lange termijn te behouden en succesvol te zijn in een e-commerceplatform. Als u uw omzet op Amazon wilt verhogen, zijn recensies een uitstekende plek om te beginnen. Hier zijn slechts enkele manieren waarop Amazon-recensies van invloed kunnen zijn op uw e-commercebedrijf.
Amazon-recensies bouwen vertrouwen op tussen merken en consumenten
Amazon-recensies zijn een van de beste manieren om klanten naar uw producten te trekken. Ze helpen klanten uw product te begrijpen en hoe het werkt, zodat ze vertrouwen kunnen hebben in hun aankopen. In een online wereld, waar regelmatige sensorische informatie is uitgesloten, is dit een enorm verkoopargument voor nieuwe klanten. Consumenten hebben een natuurlijke scepsis bij het online winkelen. Negatieve beoordelingen kunnen de indruk wekken dat uw product oplichterij is of dat uw bedrijf onbetrouwbaar is. Recensies fungeren ook als natuurlijke mond-tot-mondreclame tussen consumenten.
Amazon-recensies hebben invloed op SEO
Amazon beschouwt de consumentenervaring als de belangrijkste factor in zijn serviceaanbod. Van bestellen tot bezorgen, retourneren en beoordelen, ze streven ernaar hun klanten tevreden te stellen. Amazon moedigt zijn retailers aan om deze waarde in hun winkels te evenaren. Ze belonen retailers met een hoge klantenranglijst door hun producten vaker in zoekresultaten te promoten. Dit komt omdat hoe hoger uw beoordelingen zijn, hoe groter de kans dat u het goed doet voor uw klanten. Evenzo zullen veel consumenten hun zoekresultaten aanpassen om de best beoordeelde items op de eerste plaats te zetten. Als uw product populair is en goed wordt beoordeeld, wordt het waarschijnlijk door meer mensen gezien.
Amazon-recensies bieden inzichten
Amazon-recensies kunnen u helpen te begrijpen wat uw klanten wel of niet leuk vinden aan uw producten. Het stelt u ook in staat uw producten te vergelijken met uw concurrenten en te begrijpen waar uw klanten naar op zoek zijn. Zelfs negatieve recensies kunnen waardevolle inzichten bieden in hoe uw producten aanslaan bij consumenten. Als u op deze details let, kunt u uw recensiebeoordelingen en uw productcatalogus als geheel verbeteren.
Amazon-beoordelingen stimuleren conversies
Consumenten vertrouwen advertenties en andere inhoud van merken niet. Als gevolg hiervan zijn velen sceptischer dan ooit over het online kopen van producten. Vanuit het oogpunt van de consument geldt: hoe meer u weet over een online product, hoe comfortabeler u doorgaat met een aankoop. Amazon-recensies fungeren als informatieve, crowd-sourced meningen over producten die consumenten kunnen vertrouwen. Hoe meer mensen geloven dat uw merk eerlijk en betrouwbaar is, hoe groter de kans dat ze er interactie mee hebben.
Amazon Recensies zijn een gratis marketingtool
Mensen vertrouwen andere mensen bij het nemen van aankoopbeslissingen. Denk aan de dagen voordat u online winkelt. Als je op zoek was naar een nieuwe tv, zou je waarschijnlijk een aantal familieleden, misschien een paar vrienden of zelfs een buurman vragen naar de beste deals in de stad. Online recensies werken op een vergelijkbare manier. Ze stellen consumenten in staat met elkaar te communiceren over welke producten goed en slecht zijn en welke zijn aangekomen zoals geadverteerd. Uit een onderzoek van BrightLocal bleek dat 84% van de consumenten online beoordelingen net zo vertrouwt als persoonlijke aanbevelingen. Amazon-recensies kunnen fungeren als een grapevine-marketingtactiek die merkloyaliteit opbouwt, terugkerende klanten aanmoedigt en helpt om uw product in de hoofden van de consument te krijgen.
Recensies krijgen op Amazon: 6 tips
Amazon heeft strikte regels om ervoor te zorgen dat beoordelingen eerlijk, legitiem en ongevraagd zijn, dus er is geen snelle oplossing om uw beoordelingen aan de praat te krijgen. Om te beginnen staat Amazon bedrijven niet toe om via kortingen of cadeaubonnen om positieve of valse beoordelingen van hun klanten te vragen. Dat betekent dat als u wilt weten hoe u beoordelingen op Amazon kunt krijgen, u misschien creatief moet zijn. Hier zijn een paar eenvoudige manieren om de Amazon-recensies te krijgen die u nodig hebt om uw Amazon e-commercebedrijf te laten groeien – en ervoor te zorgen dat uw klanten tevreden zijn.
Vraag een Amazon-kopersrecensie aan
Als u wilt leren hoe u beoordelingen op Amazon kunt krijgen, is uw eerste stap het vragen. Amazon vraagt ​​automatisch feedback op alle gekochte producten. Hun eenvoudige e-mailsjabloon is niet erg inspirerend en zal een klant niet altijd overtuigen om een ​​recensie achter te laten. Stuur in plaats daarvan een persoonlijk beoordelingsverzoek naar klanten. Hierdoor weten ze dat je om hun ervaring geeft en betrokken bent bij je consumentengemeenschap. Maak het achterlaten van een recensie gemakkelijk door een link in uw e-mail toe te voegen die hen rechtstreeks naar de beoordelingspagina leidt. U kunt ook geautomatiseerde e-commercetools gebruiken om deze verzoeken te verzenden, zoals SageMailer, Jungle Scout en Feedback Express. Het vragen om beoordelingen kan ook het aantal positieve beoordelingen verhogen – omdat ontevreden klanten vaker beoordelingen achterlaten dan tevreden klanten.
Gebruik een verpakkingsinzet om een ​​beoordeling aan te vragen
Het toevoegen van een kleine strook om klanten aan te moedigen uw producten te beoordelen, is een gemakkelijke manier om meer Amazon-recensies te krijgen. Verpakkingsbijlagen zijn ook een goede manier om retouren te minimaliseren door ervoor te zorgen dat klanten weten hoe ze gemakkelijk contact kunnen opnemen met uw bedrijf. Vanwege de strikte richtlijnen van Amazon om niet te vragen, zijn er een paar regels die u moet volgen bij het gebruik van een productbijsluiter.
Niet doen:

  • Voeg logo’s toe of geef een URL weer.
  • Gebruik ‘als’-uitspraken of leidende taal zoals:’ Als je van ons product houdt, laat dan een recensie achter. ‘
  • Gebruik woorden die verkeerd kunnen worden geïnterpreteerd als ‘blij’, ‘extatisch’ of ‘positief’.
  • Manipuleer productrecensies of feedback van verkopers met taal die de recensent misleidt (bijvoorbeeld: ‘We zijn een klein bedrijf in lokale handen’ of ‘Geniet van 10% korting wanneer u een positieve recensie achterlaat’).
  • Voeg een marketing- of reclameboodschap toe van welke aard dan ook.

Word lid van Amazon Vine om meer Amazon-recensies te krijgen
Amazon Vine is een interne service die Amazon heeft gelanceerd om het beoordelingsproces te valideren en te voorkomen dat verkopers neprecensies kopen. Klanten kunnen zich aanmelden om geverifieerde beoordelaars te worden en in ruil daarvoor gratis producten ontvangen. Verkopers kunnen lid worden zolang u zich ertoe verbindt om gratis producten weg te geven. Amazon Vine is een geweldige manier om echte, eerlijke beoordelingen van geverifieerde recensenten te krijgen. Elke recensent wordt met de hand uitgekozen door Amazon om kwaliteit en toewijding te garanderen. Amazon Vine-recensies zijn grondig en bevatten meestal afbeeldingen of video’s om andere klanten te helpen de producten te begrijpen. Vine-recensies zijn een geweldige manier om recensies te verzamelen en gebruik te maken van de SEO-voordelen die Amazon-recensies bieden. Het nadeel van dit programma is dat er geen garantie is dat uw beoordelingen positief zullen zijn. Als je net leert hoe je beoordelingen op Amazon kunt krijgen, kunnen negatieve beoordelingen een groot probleem lijken. Het voordeel is dat negatieve recensies u inzicht kunnen geven in hoe u uw producten en services kunt verbeteren. Wees dus niet al te neerslachtig over negatieve feedback.
Wees eerlijk in uw Amazon-vermelding
Een van de gemakkelijkste manieren om slechte recensies te krijgen, is door uw klanten in uw vermelding te misleiden. Het is nooit een goed idee om functies te beloven die niet worden geleverd of om te liegen over maatvoering, kwaliteit of duurzaamheid. Als je ooit op internet bent geweest, weet je hoeveel mensen het leuk vinden om slechte recensies achter te laten. In feite is de kans groter dat u een recensie krijgt wanneer een klant een product niet leuk vindt dan wanneer hij het wel leuk vindt. Wees ijverig en beknopt bij het beschrijven van uw producten in uw aanbiedingen. Probeer uw consumenten niet te veel te verkopen of te manipuleren. De kans is groot dat het terugkomt om je te bijten.
Neem contact op met klanten die gerelateerde producten op Amazon hebben beoordeeld
U kunt klanten vinden die gerelateerde producten hebben gekocht door te zoeken naar de schuifregelaars “Klanten die dit artikel hebben gekocht, kochten ook” en “Klanten die dit artikel hebben bekeken, bekeken ook”. Het is een goed idee om producten van concurrenten te bekijken en contact op te nemen met recensenten van concurrenten. Dit is niet alleen een goede manier om klanten binnen te halen, maar u heeft ook een grotere kans om een ​​recensie te krijgen van iemand die al geïnteresseerd is in gerelateerde producten, zoals K-cups als ze net een nieuwe Keurig-koffiemachine hebben gekocht. U kunt informatie over recensenten meestal vinden door op hun naam te klikken en hun profiel te bekijken. Stuur vervolgens een e-mail of sociaal bericht om te zien of ze geïnteresseerd zijn in een recensie over uw product. Zelfs als ze nee zeggen, heb je je product in gedachten, en dat is een geweldige marketingkans.
Zorg voor een geweldige klantervaring
Negatieve beoordelingen komen niet alleen voor als een klant het product niet leuk vindt – ze kunnen afkomstig zijn van klanten die niet tevreden zijn met de klantenservice. Als je negatieve recensies wilt vermijden, zorg er dan voor dat het product dat je aanbiedt is wat de klant verwacht. Maak geen beloftes die u niet kunt nakomen en misleid uw klanten niet. Bekijk regelmatig reviews en reageer op vragen en berichten van klanten. Als meerdere klanten aangeven dat uw maattabel niet klopt, is het misschien tijd om deze opnieuw aan te passen. Als een klant een beschadigd product ontvangt, maak het dan goed. Amazon is trots op zijn klantenservicetactieken en ze belonen retailers die hun voorbeeld volgen. Als u hoog wilt scoren en verkopen op Amazon wilt, moet u klanten op de eerste plaats zetten. Op zoek naar meer tips om beoordelingen te krijgen? Hier zijn 10 extra tips om uw klanten te overtuigen om uw producten te beoordelen.
Gevolgtrekking
Onthoud dat een goede klantervaring een van de kernwaarden van Amazon is. Zorg ervoor dat uw product in orde is voordat u eropuit gaat en op zoek gaat naar beoordelingen. Gebruik vervolgens de bovenstaande strategieën om gebruikers aan te moedigen hun twee cent te delen. En vergeet niet dat slechte recensies vervelend kunnen zijn, maar beschouw ze als een kans om uw producten of diensten te verbeteren. Het is onwaarschijnlijk dat een paar slechte recensies uw bedrijf op de proef zullen stellen. Als je je Amazon-marketingplan nog een boost wilt geven, kies dan het juiste Amazon-marketingbureau.
Heb je nog andere trucs gevonden om meer recensies op Amazon te krijgen? Deel ze hieronder.

Be the first to comment on "Hoe u beoordelingen op Amazon kunt krijgen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*