Hoe u de beste Facebook-omslagfoto’s voor uw bedrijf maakt

Het lijkt alsof er elke week een nieuw artikel komt over hoe mensen Facebook niet meer gebruiken. Je hoort misschien dat het alleen voor ‘oude mensen’ is, dat het niet relevant is, dat merken het verlaten. Het punt is, dat wordt gewoon niet ondersteund door de gebruikersgegevens. In werkelijkheid heeft Facebook de afgelopen 12 jaar nauwelijks een vertraging in de groei van het publiek gezien. Het is super consistent: met ongeveer 2,5 miljard maandelijkse actieve gebruikers is Facebook comfortabel groter dan Twitter, Snapchat, Reddit en Instagram samen. Dus wat zegt dit ons? Simpel gezegd, als je een merk bent, kun je het je niet veroorloven Facebook te negeren. Het is misschien niet het favoriete sociale platform van je publiek, maar ze zullen er vrijwel zeker zijn, wat betekent dat jij dat ook moet zijn. U zou het moeten gebruiken om uw producten te promoten, uw merk te adverteren en uw bedrijf in het algemeen te vertegenwoordigen. Het startpunt voor al die dingen is uw Facebook-bedrijfspagina. Je huidige en toekomstige klanten of abonnees zullen het bezoeken om je te bekijken, te zien waar je het over hebt en om met je inhoud bezig te zijn. Wat is het eerste dat ze zullen zien? Je Facebook-omslagfoto. Lees verder om te leren hoe u een Facebook-omslagfoto maakt die uw merk in het best mogelijke licht laat zien.
Stappen om een ​​effectieve Facebook-omslagfoto te maken
Ooit gehoord van de regel van Hitchcock? Het is genoemd naar de legendarische filmregisseur en stelt dat de grootte van een object op het scherm evenredig moet zijn aan de impact ervan op het verhaal op dat specifieke moment. Welnu, aangezien je Facebook-omslagfoto bijna de helft van de pagina op je desktop beslaat … … is het redelijk om te zeggen dat Facebook het behoorlijk belangrijk vindt! Je hebt heel veel digitaal onroerend goed om mee te spelen, dus je wilt het zeker laten tellen. Het ontwerpen van een Facebook-omslagfoto voor uw bedrijfspagina is veel meer dan alleen een in het oog springende foto kiezen, deze op de juiste afmetingen bijsnijden en deze publiceren. Hier zijn vijf belangrijke overwegingen bij het maken van een omslagfoto die uw publiek aantrekt.
1. Houd uw Facebook-omslagfoto eenvoudig
Vroeger zei Facebook dat slechts 20 procent van je omslagfoto uit tekst kon bestaan, maar in 2013 liet het die regel vallen. Met al die ruimte om mee te spelen, en geen limiet aan de hoeveelheid tekst die je kunt opnemen, is het verleidelijk om in zoveel mogelijk informatie. Doe dat niet. Als het gaat om het maken van een indrukwekkende Facebook-omslagfoto, is eenvoud je vriend. Concentreer u op het zo duidelijk mogelijk overbrengen van een enkele boodschap, zodat uw publiek geen twijfel heeft over wat u probeert te zeggen. Apple doet dit beter dan de meesten. Hoewel de techgigant niet echt sociaal “doet”, is zijn branding op Facebook nog steeds perfect. Apple’s Facebook-omslagfoto is een oefening in eenvoud: geen woorden, slechts één schone en direct herkenbare productafbeelding met de iconische MacBook. Het gebruik van kleur is super effectief, waardoor je ogen natuurlijk naar het midden van de afbeelding worden getrokken.
2. Vul uw merk aan met een Facebook-omslagfoto
Kun je je hele merk in één afbeelding samenvatten? Het is niet zo eenvoudig als het klinkt! Maar dat is precies wat u moet doen met uw Facebook-omslagfoto. Als het uw merk niet aanvult, riskeert u uw publiek in verwarring te brengen. Adidas is een enorm merk dat alles verkoopt, van skateschoenen tot golfkleding. Het is best lastig om zo’n enorm merk in één foto samen te vatten, dus Adidas heeft ervoor gekozen om drie afzonderlijke afbeeldingen te combineren voor zijn Facebook-omslagfoto. Dit werkt erg goed, waardoor het merk tegelijkertijd met drie verschillende markten kan spreken. In één omslagafbeelding omvat Adidas sportkleding voor heren en dames, plus streetwear.
3. Houd uw publiek voor ogen
Als mensen vinden we het gemakkelijker om contact te maken met mensen dan abstracte concepten of levenloze objecten. Dat is waarom zoveel van de beste Facebook-omslagfoto’s afbeeldingen van mensen bevatten. Als je je publiek wilt vertegenwoordigen en met je omslagfoto wilt spreken, moet je natuurlijk eerst begrijpen wie ze zijn. Gelukkig geeft Facebook je een paar manieren om dit te achterhalen: met de Audience Insights-tool van Facebook kun je diep in de demografie, pagina-likes, locatie en Facebook-activiteit duiken van mensen die je pagina volgen, in jouw regio zijn gevestigd of geïnteresseerd zijn. in merken zoals die van jou. Hier is bijvoorbeeld een heleboel demografische informatie voor mensen die van Major League Baseball houden: door uw Facebook-bedrijfspagina te bezoeken, kunt u zien wie er het meest mee bezig is in het gedeelte Acties op pagina. Het laat zien wie op uw contactgegevens, call-to-action (CTA) -knop of website heeft geklikt, en segmenteert de informatie op leeftijd, geslacht, apparaat en locatie. Dus wat zegt al deze informatie ons? Stel dat u ontdekt dat 80 procent van de mensen die uw pagina volgen, mannen zijn, 75 procent woont in Mexico en spreekt Spaans als moedertaal, en 90 procent is tussen de 18 en 25 jaar oud. Uw Facebook-omslagfoto moet waarschijnlijk een jonge Mexicaanse man en misschien wat Spaanse tekst. Hier zijn een paar voorbeelden van hoe Google zijn verschillende doelgroepen target via zijn omslagfoto’s. Ten eerste bevat de Britse Facebook-pagina van het merk een heleboel cartoonachtige beelden met herkenbare Britse landschappen en structuren zoals de Angel of the North, Stonehenge en een rode Londense bus. Ondertussen dekken de Google-studenten fotofuncties van jonge mensen met verschillende achtergronden, die vaak in teams werken en allemaal technologie gebruiken. Met andere woorden, ze zijn precies het soort mensen waarvan je zou verwachten dat ze geïnteresseerd zijn in een Google-pagina die op studenten is gericht.
4. Koppel de Facebook-omslagfoto aan uw profielfoto
Net zoals je Facebook-omslagfoto een aanvulling moet zijn op je merk, moet hij ook hand in hand gaan met je profielfoto. Dat is heel belangrijk, want ze staan ​​naast elkaar bovenaan uw Facebook-bedrijfspagina. Als ze van nature niet bij elkaar passen, kunnen de resultaten behoorlijk schokkend zijn. Nike is het beroemdste kleding- en schoenenmerk van Amerika, met 99% publieksherkenning, dus het is geen echte verrassing dat het bedrijf zijn Facebook-branding perfect krijgt. Met slechts drie woorden, twee kleuren en het klassieke “swoosh” -logo slaagt Nike er op de een of andere manier in om zijn hele merk in zijn omslagfoto en profielfoto samen te vatten.
5. Maak reclame voor uw producten en evenementen Via een Facebook-omslagfoto Als je omslagfoto zoveel ruimte in beslag neemt, waarom zou je hem dan niet gebruiken om te praten over de dingen die je wilt promoten? Of dat nu een nieuw product, een speciale aanbieding, een groot stuk content of een evenement is, je omslagfoto is een fantastische plek om ermee te pronken. PlayStation gebruikt bijvoorbeeld zijn omslagafbeelding om een ​​spraakmakende nieuwe release voor zijn PS5-console te presenteren. Merk op hoe het merk dit combineert met een CTA die mensen aanspoort om het spel te spelen, waardoor de bovenste helft van de bedrijfspagina effectief wordt omgezet in een interactieve advertentie. Gucci’s Facebook-omslagfoto en profielfoto gaan de zaken in een andere richting en worden gebruikt om een ​​online evenement, Guccifest, te promoten. Nogmaals, het modemerk heeft wat interactiviteit toegevoegd door een scanbare QR-code in de omslagfoto op te nemen. De hele afbeelding is extreem tekstzwaar, wat niet is wat je zou verwachten van een merk dat een fysiek product verkoopt, maar in het geval van Gucci maakt dit de omslagfoto alleen maar opvallender.
4 stappen om een ​​impactvolle Facebook-omslagfoto te ontwerpen
Nu je de theorie begrijpt achter het maken van een opvallende Facebook-omslagfoto voor je bedrijf, is het tijd om dit voor je merk te laten gebeuren. Volg dit eenvoudige proces in vier stappen om uw Facebook-omslagfoto-visie werkelijkheid te laten worden.
1. Kies een Facebook Cover Photo CTA-techniek die bij u past
Kijk nog eens naar al die Facebook-omslagfoto-voorbeelden die ik hierboven heb opgenomen. Geen van hen kon in alle vijf secties voorkomen. Het PlayStation-voorbeeld is echt effectief bij het promoten van een product, maar het past waarschijnlijk niet goed bij de profielfoto van het merk. Nike houdt het simpel, vult zijn merk aan en past bij zijn profielafbeelding, maar laat zijn publiek niet direct zien of presenteert een product niet. Betekent dit dat het allemaal slechte omslagfoto’s zijn? Verre van dat. In plaats daarvan toont dit aan dat uw Facebook-omslagfoto niet alles voor iedereen zou moeten zijn. Kies een of twee van die technieken en gebruik ze om uw imago te versterken. Bijvoorbeeld:

  • Staat u op het punt een spraakmakend nieuw product te lanceren? Gebruik je omslagfoto om deze te promoten.
  • Heb je een heel specifiek publiek? Praat rechtstreeks met ze op je omslagfoto.
  • Heeft u een herkenbaar logo of slogan? Houd je omslagfoto supereenvoudig; laat je branding spreken.

2. Kies een Facebook-omslagfotobewerkingstool. U hoeft geen ervaren grafisch ontwerper te zijn om een ​​effectieve Facebook-omslagfoto te maken. Er zijn talloze gebruiksvriendelijke, gratis tools voor fotobewerking die al het harde werk voor je doen. Misschien wel de meest populaire is Canva. Het is gratis om je aan te melden en biedt een heleboel Facebook-omslagfoto-sjablonen die op de juiste afmetingen zijn bijgesneden. Om ze te vinden, maakt u uw eigen Canva-profiel, selecteert u afbeeldingen van sociale media en kiest u de speciale Facebook-omslagoptie: Slechts één woord van waarschuwing hier: hoewel Canva gratis te gebruiken is, moet u voor sommige ontwerpelementen betalen. Er zijn ook tal van andere opties. Als Canva niet voor u werkt, probeer dan PicMonkey, Visme, Snappa, Bannersnack of talloze anderen.
3. Begin met een foto
Nogmaals, tenzij je een gekwalificeerde grafisch ontwerper bent (of er toegang toe hebt), ben je waarschijnlijk op zoek naar de eenvoudigste manier om een ​​indrukwekkende Facebook-omslagfoto te maken. In dat geval wil je zeker beginnen met het zoeken naar een geschikte afbeelding. Iets dat uw merk omvat en uw publiek aanspreekt. Net zoals er veel briljante grafische ontwerptools online beschikbaar zijn, zijn er ook talloze fantastische gratis stockbeeldbibliotheken vol met honderdduizenden afbeeldingen die je kunt gebruiken om je omslagfoto te ontwerpen. U kunt ook gerust uw bestaande websitebeelden opnemen als u van plan bent uw omslagfoto te gebruiken om een ​​product of dienst te presenteren.
4. Denk eraan om het juiste Facebook-omslagfotoformaat te gebruiken
Last but not least moet u de juiste afmetingen gebruiken voor uw omslagfoto. Anders zal Facebook het bijsnijden of uitrekken en al je harde werk om een ​​mooie, opvallende afbeelding te ontwerpen, zal verloren gaan. Dus wat zijn de juiste afmetingen? Er is geen eenvoudig antwoord, hoe frustrerend dat ook klinkt. Omdat 70 procent van de Facebook-gebruikers de site op hun telefoon bezoekt, moet je omslagfoto zowel op desktop als mobiel werken. Toch worden omslagfoto’s anders weergegeven op basis van het apparaat dat u gebruikt:

  • Op het bureaublad wordt de omslagfoto weergegeven met een breedte van 820 pixels en een hoogte van 312 pixels
  • Op mobiele apparaten wordt het weergegeven met een breedte van 640 pixels en een hoogte van 360 pixels

Als je een enkele afbeelding wilt gebruiken die in beide formaten werkt, raadt Buffer aan om deze bij te snijden tot 820 pixels breed en 462 pixels hoog. Als absoluut minimum zegt Facebook dat je omslagfoto 400 pixels breed en 150 pixels hoog moet zijn. Het adviseert ook om uw afbeelding op minder dan 100 kilobytes te houden voor het snelst mogelijke laden.
Gevolgtrekking
Onthoud dat je Facebook-omslagfoto niet alleen een opvallende afbeelding is. Het kiezen van de juiste keuze voor u betekent niet noodzakelijk het gebruik van de helderste kleuren of de meest gewaagde kopie. Het moet aansluiten bij uw merk, uw publiek aanspreken en uw boodschap effectief overbrengen. Idealiter zou iedereen die uw merk al kent, het direct herkenbaar moeten vinden. Als je het moeilijk hebt, onthoud dan hoe belangrijk het is om dingen eenvoudig te houden. Probeer niet te abstract of slim te zijn. Een basisbeeld dat duidelijk weergeeft wie je bent en wat je doet, zal veel effectiever zijn dan iets ingewikkelds waardoor mensen zich achter hun hoofd krabben.
Hoe gebruikt u uw Facebook-bedrijfspagina om leads of verkopen te genereren?

Be the first to comment on "Hoe u de beste Facebook-omslagfoto’s voor uw bedrijf maakt"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*