Hoe u lokale SEO kunt bijwerken wanneer uw bedrijf naar een nieuwe locatie verhuist

Laten we zeggen dat veel mensen uit uw regio uw bedrijf online bekijken en dat de verkoop in de winkel door het dak gaat dankzij uw lokale zoekresultaten. Dan komt er een probleem: u besluit te verhuizen naar een nieuwe locatie. Naast de logistieke factoren die verband houden met het verhuizen van uw bedrijf, moet u ook nadenken over de succesvolle lokale SEO-strategie waaraan u zo hard heeft gewerkt. Kunt u zich voorstellen dat al uw inspanningen verloren gaan en een nieuwe campagne moeten beginnen? Dit is waar lokale SEO een rol speelt. Het doel van lokale SEO is om bedrijven te laten rangschikken voor zoekopdrachten met een geografische component. Laten we de stappen doorlopen die u wilt volgen om lokale SEO-winsten te behouden nadat u uw bedrijf heeft verplaatst.
Waarom is het belangrijk om uw lokale SEO bij te werken voor een nieuwe locatie?
Er is geen toverdrank om u te helpen uw lokale SEO-winsten over te dragen wanneer u naar een nieuwe locatie verhuist. Het kan gemakkelijk zijn om de locatie in uw Google Mijn Bedrijf-vermelding bij te werken en aan te nemen dat hierdoor de hele strategie automatisch wordt gewijzigd. Helaas werkt het zo niet. Google haalt informatie uit oneindig veel bronnen op internet. Als u uw bedrijfsnaam, adres en telefoonnummer (NAP) alleen op één plaats bijwerkt, creëert u inconsistenties in uw lokale SEO, omdat andere bronnen Google de verkeerde informatie zullen geven. Alle lokale vermeldingen over een bedrijf moeten consistent zijn op internet, aangezien twee verschillende NAP’s Google de indruk geven van twee afzonderlijke bedrijven. Als gevolg hiervan zullen uw lokale SEO-inspanningen onsamenhangend zijn, wat mogelijk uw lokale ranglijst kan verlagen. Bovendien vertrouwen klanten die op zoek zijn naar uw bedrijf op NAP-informatie. Als het niet consistent is, kunt u ze kwijtraken, omdat ze niet precies weten waar ze u kunnen vinden. Om al deze problemen te voorkomen wanneer u verhuist, moet u proactief zijn en controle krijgen over al uw lokale vermeldingen.

Neem voorzorgsmaatregelen voor een nieuwe locatie
Als uw lokale SEO-campagne nog nieuw is wanneer u verhuist, hoeft u uw informatie waarschijnlijk op veel plaatsen niet te wijzigen. Houd een inventaris bij van elke site waar uw bedrijf een vermelding heeft, om ervoor te zorgen dat de informatie over de hele linie overeenkomt. Wat als de campagne al een paar jaar loopt? Hopelijk heb je die inventaris al om naar te verwijzen. Als dit niet het geval is, moet u alle sites vinden waarop uw bedrijf wordt vermeld en die inventaris gaandeweg opbouwen. Dan weet u waar u uw NAP en andere informatie moet bijwerken na de verhuizing, en voorkomt u inconsistente vermeldingen. Het goede nieuws is dat u niet honderden zoekopdrachten hoeft uit te voeren om al uw bedrijfsvermeldingen te vinden. Tools zoals Moz’s Check Your Online Presence kunnen het zware werk voor je doen. Bekijk deze online aanwezigheidsresultaten voor het Darling Advertising Agency in New York: Die statistieken worden als volgt onderverdeeld: als je zoekopdracht veel van die rode X’s oplevert, heb je wat werk te doen.
Hoe u uw lokale bedrijfsvermeldingen kunt corrigeren
Het verhuizen van uw bedrijf kan hectisch zijn, maar reserveer wat tijd om uw lokale SEO te beheren om uw positie te behouden en klanten te helpen u op uw nieuwe locatie te vinden.
1. Werk uw website bij met nieuwe locatiegegevens
Net zoals uw nieuwe ruimte uw fysieke locatie zal zijn, is uw website uw virtuele onroerend goed. Het up-to-date houden is cruciaal voor het behouden van uw bezoekersaantallen, zowel online als persoonlijk. U heeft waarschijnlijk uw NAP vermeld op uw contactpagina, maar als het ergens anders op de site verschijnt, zorg er dan voor dat u elke instantie bijwerkt. Die informatie kan ook in de voettekst van uw site verschijnen. Het goede hieraan is dat je het een keer kunt updaten, en het zal op elke pagina van je site correct zijn. Je kunt ook een of twee afbeeldingen van de nieuwe locatie aan je contactpagina toevoegen, zodat je klanten weten waar ze op moeten letten bij hun eerste bezoek aan de nieuwe plek. Overweeg ook om een ​​korte blogpost over de verhuizing te schrijven. U kunt hier meer afbeeldingen toevoegen. Vergeet de schema-opmaak niet! In plaats van de code van uw site te doorzoeken, kunt u alle gestructureerde gegevens van uw site controleren met de tool voor het testen van gestructureerde gegevens van Google. U kunt ook een gedetailleerde routebeschrijving naar de nieuwe winkel opnemen. De beste manier om dit te doen, is door een kaart op uw contactpagina in te sluiten. Ongeveer 86% van de mensen zoekt bedrijfslocaties op Google Maps. Door het op uw site in te sluiten, hoeven uw klanten het niet zelf op te zoeken. Bovendien kan het helpen om uw contactpagina aantrekkelijker en nuttiger te maken, zoals de pagina van Third Rail Coffee: hoe meer informatie u aan de bezoekers van uw site kunt verstrekken en hoe gemakkelijker u dingen voor hen kunt maken, hoe groter de kans dat ze zullen volgen u naar uw nieuwe locatie.
2. Sluit de vorige bedrijfsvermelding
Tenzij je naar een gloednieuwe locatie verhuist, bestaat de kans dat een ander bedrijf eerder de plek bezet. Controleer op oude aanbiedingen. Het zal u misschien verbazen dat er al meer dan één vermelding bestaat. Het komt vrij vaak voor, omdat kleine bedrijven vaak verhuizen als ze groeien. U wilt al deze vermeldingen die aan uw nieuwe locatie zijn gekoppeld, wissen om verwarring te voorkomen en ervoor te zorgen dat uw bedrijf de enige is die wordt weergegeven in zoekopdrachten die aan die locatie zijn gekoppeld. Het is vooral belangrijk om oude bedrijven op te ruimen, want als u een locatie probeert toe te voegen die al is geverifieerd in Google Mijn Bedrijf, wordt deze niet weergegeven omdat deze wordt gemarkeerd als een dubbele locatie in uw account. Als dit gebeurt, wordt dit vermeld als ‘Toegang vereist’, wat u vertelt dat een ander bedrijf deze locatie eerder heeft geverifieerd. Google heeft duidelijke instructies om de situatie te verhelpen, maar als al het andere niet lukt, is het wellicht gemakkelijker om contact op te nemen met de andere bedrijven die op die locatie aanwezig waren en hen te vragen hun vermelding te verwijderen.
3. Wijzig uw Google Mijn Bedrijf-adres in de nieuwe locatie
Nu u eerdere vermeldingen onder uw locatie heeft gewist, moet u ervoor zorgen dat uw vermelding is bijgewerkt. Log in op uw Google Mijn Bedrijf-account en controleer de punaise om te bevestigen dat deze is verplaatst. In de meeste gevallen verschuift het automatisch. Als dit niet het geval is, kan Google een briefkaart sturen om de nieuwe locatie te verifiëren.
4. Werk alle andere vermeldingen bij naar de nieuwe locatie
Hoe ouder uw bedrijf is, hoe meer online vermeldingen het waarschijnlijk heeft, wat betekent dat u meer vermeldingen moet bijwerken. U kunt een tool zoals Whitespark’s Local Citation Finder gebruiken om tientallen vermeldingen te vinden en bij te werken: sommige bedrijven hebben nichespecifieke mappen zoals Healthgrades voor artsen, HomeAdvisor voor professionals in huisverbetering en Avvo voor advocaten. Deze vermeldingen wegen zwaar, dus als ze van toepassing zijn op uw bedrijf, zorg er dan voor dat u ze up-to-date houdt.
5. Bekijk uw vermeldingen voor de nieuwe locatie
Zoek om de paar weken naar dubbele vermeldingen die mogelijk zijn verschenen. Fouten gebeuren de hele tijd. Google kan een vermelding maken op basis van oude gegevens, dus blijf op de hoogte om te voorkomen dat dergelijke fouten uw ranglijst beïnvloeden en uw klanten in verwarring brengen.
Wat nu met uw lokale SEO?
Zodra u zich op de nieuwe locatie heeft gevestigd en uw lokale vermeldingen zijn bijgewerkt, kunt u weer aan uw lokale SEO gaan werken. Vraag klanten om beoordelingen, houd uw website up-to-date en gebruik trefwoorden die consistent zijn met de nieuwe plaats. Dit is van cruciaal belang als u naar een nieuwe stad bent verhuisd. Maak contact met lokale mensen via uw sociale media-account om een ​​band op te bouwen met uw volgers en zo lokale klanten aan te trekken. Mensen willen bedrijven bezoeken die betrokken zijn bij en geven om hun gemeenschap.
Gevolgtrekking
Bij succesvolle lokale SEO draait alles om aandacht voor detail. Blijf op de hoogte van uw locatiegegevens, waar deze ook online wordt weergegeven, en u zult minder fluctuaties in uw positie en bezoekersaantallen zien wanneer uw bedrijf beweegt. U bent ook beter geplaatst om te concurreren met de bedrijven om u heen. Wat nog belangrijker is, mensen zullen uw winkel vinden en u houdt die waardevolle klanten vast.
Heeft u ooit uw bedrijf verplaatst? Heeft het uw lokale SEO beïnvloed?

Be the first to comment on "Hoe u lokale SEO kunt bijwerken wanneer uw bedrijf naar een nieuwe locatie verhuist"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*