Hoe u meer PPC-advertentiegegevens kunt ophalen

We verliezen PPC-advertentiegegevens. Waar het u vroeger bijna alle termen liet zien, biedt Google AdWords nu alleen specifieke zoekwoorden aan die aan een bepaalde volumedrempel voldoen. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) heeft beperkte gegevens uit Europees verkeer en er kunnen meer beperkingen komen. Dit gebrek aan zichtbaarheid maakt het moeilijker om te weten wat wel en niet werkt in PPC. Of u nu op zoek bent naar meer conversies, meer organisch verkeer of een toename van het aantal verwijzingen, het zijn uw PPC-gegevens die u moeten vertellen of u op schema ligt of dat u zich moet aanpassen. Hoe kunt u door deze beperkingen navigeren en beperkte gegevens overwinnen?
Meer doen met minder: omgaan met de veranderende gegevenstransparantie van Google
Meer dan 80% van de Amerikaanse consumenten maakt zich zorgen over het delen van hun gegevens. De EU heeft strenge wetten aangenomen met betrekking tot welke informatie websites kunnen verzamelen – en wat ze met die gegevens kunnen doen. Als u dit in overweging neemt, is het gemakkelijk te begrijpen waarom Google en andere organisaties de gegevenstoegang beperken. Het probleem is dat gegevens cruciaal zijn om te begrijpen hoe effectief uw PPC- en SEO-campagnes zijn. Welke termen trokken de meeste gebruikers? Waar vinden mensen uw website? Deze antwoorden zijn tegenwoordig veel minder duidelijk dan in het verleden. Dus wat doe je? De handdoek in de ring gooien, PPC-advertenties opgeven? Ik bedoel, dat zou je kunnen. Of u kunt zich aanpassen aan het nieuwe normaal en manieren vinden om de huidige beperkingen te omzeilen. Hier is het ding: PPC-advertentiegegevens zullen in de loop van de tijd minder duidelijk worden. Je zou kunnen wachten, gebruiken wat je nu hebt en er het beste van hopen. U kunt ook tijdelijke oplossingen bedenken die nu helpen, zodat u de komende maanden (en jaren) in een betere positie verkeert. Vandaag zal ik verschillende methoden delen die u kunnen helpen de gegevens te vinden die u nodig heeft voor effectieve targeting en mogelijk het tekort aan informatie die is achtergelaten door PPC-advertentiegegevensbeperkingen.
Gebruik tools om meer gegevens op te halen
Google wil u minder gegevens geven, maar ze zijn niet de enige sheriff in de stad. Er zijn tal van andere plaatsen om PPC-gegevens te vinden. Je moet gewoon een beetje graven. Hier zijn een paar tools waarmee u meer gegevens kunt krijgen, waaronder enkele van hun belangrijkste functies en de gegevens die u zult vinden.
Ubersuggest
Als u betrouwbare trefwoordgegevens nodig heeft, is ons Ubersuggest-platform een ​​alles-in-één tool waarmee u individuele trefwoorden kunt onderzoeken, concurrenten kunt volgen en uw PPC-strategie dienovereenkomstig kunt aanpassen. Hier leest u hoe u Ubersuggest gebruikt om PPC-gegevens te ontdekken. Ga naar Ubersuggest en voer uw URL, een concurrent of een zoekwoord in dat u wilt onderzoeken. Voor dit voorbeeld gebruiken we de term ‘PPC-gegevens’. Bekijk de linkerzijbalk. U ziet een overzicht van zoekwoorden, ideeën voor zoekwoorden, ideeën voor inhoud, rapporten van concurrenten en SEO Explorer. We beginnen met de zoekwoordideeën. Ubersuggest biedt 36 zoekwoordideeën, 18 gerelateerde termen en vragen, die we zouden kunnen gebruiken in SEO of misschien in onze advertenties kunnen adresseren – dat kunnen de belangrijkste pijnpunten zijn. Concentreer u op een specifieke term en u ziet zoekvolume, kosten per klik, betaalde moeilijkheidsgraad en SEO-moeilijkheid. Zoals u kunt zien, hebben PPC-gegevens een vrij laag zoekvolume, CPC-volume en betaalde moeilijkheidsgraad. Dat komt waarschijnlijk omdat mensen die zoeken naar ‘wat zijn PPC-gegevens’ waarschijnlijk niet zullen converteren – het is geen ideale term voor betaalde advertenties. Maar als u dezelfde gegevens zou zien voor een sleutelterm met hoge intenties, zoals ‘SEO-cursus kopen’, zou dit wijzen op een geweldige kans. Andere kenmerken van Ubersuggest-aanbiedingen zijn:

  • Top SEO-pagina’s rapporten
  • Domeinoverzichten
  • Backlink-gegevens
  • Inhoudelijke ideeën

Individuele abonnementen beginnen bij slechts $ 29 per maand, maar u kunt gratis beperkte gegevens bekijken.
SpyFu
SpyFu is een in Arizona gevestigd bedrijf voor zoekanalyse, opgericht in 2005. Ze zijn dus een paar keer rond geweest. Voor $ 33 per maand heb je toegang tot onbeperkte SEO- en PPC-gegevens, zoekwoordonderzoek en tools voor concurrentieanalyse. De functie voor concurrentieanalyse is hun kernaanbod en het is op zichzelf de kosten waard. Deze tool helpt u te zien met welke typen pagina’s uw concurrenten rangschikken, waar ze hun positie hebben verloren, wat de beste zoekwoorden van vandaag zijn en meer. Deze gegevens zijn nuttige gegevens voor SEO, maar ze kunnen ook helpen bij het begeleiden van uw PPC-campagne. En ze hebben veel andere functies die handig zijn voor PPC, waaronder:

  • Meest succesvolle betaalde zoekwoorden
  • AdWords-geschiedenis
  • Topaanbevelingen voor AdWords-aankopen
  • PPC trefwoord tandbaars
  • Advertentiegeschiedenis en advertentiesjablonen
  • PPC-trefwoordonderzoek en suggesties

Google trends
U kunt denken aan Google Trends voor het opzoeken van ideeën voor blogposts, maar het kan ook worden gebruikt voor PPC-informatie. Google Trends analyseert de belangrijkste zoekopdrachten in geografische gebieden en in de loop van de tijd. Wil je weten waar mensen in Florida naar op zoek waren in oktober 2020? Google Trends zal het je vertellen. U bent er echter misschien niet zo bekend mee als een PPC-tool. Met Google Trends kunt u identificeren:

  • Waardevolle PPC-trefwoorden
  • Historische populariteit
  • Zoektrends voor zoekwoorden

U kunt Google-trends gebruiken voor het uitbreiden van zoekwoorden door sleuteltermen te zoeken die verband houden met de termen die u al gebruikt. Gebruik die termen vervolgens in uw A / B-tests of om de relevantie te verbeteren. Een ander gebied waarop Google Trends te hulp schiet, is budgettering. U kunt het zoekvolume van jaar tot jaar vergelijken en maandelijkse of seizoensgebonden pieken in interesse voor belangrijke termen bekijken, en vervolgens uw advertentiebudget aanpassen. Zoekopdrachten naar ‘cadeaugidsen’ hebben bijvoorbeeld de neiging om hun hoogtepunt te bereiken in december. Het zou niet logisch zijn om in juni een hoop advertentiebudget te gebruiken voor advertenties die reclame maken voor een cadeaugids. Google Trends is ook een uitstekende bron voor geografische targeting, aangezien u de exacte termen kunt zien die mensen in specifieke gebieden gebruiken. Termen als ‘zwembadreiniging’ komen bijvoorbeeld waarschijnlijk vaker voor in Florida en Arizona dan in Alaska. Geografische gebieden kunnen van invloed zijn op woorden die worden gebruikt bij het zoeken naar specifieke dingen. Mensen in New England kunnen bijvoorbeeld een ander woord gebruiken om over koolzuurhoudende dranken te praten dan mensen in Georgië.
AdWords Grader Plus
Met de gratis tool van WordStream kunt u vergelijken hoe goed uw advertenties presteren ten opzichte van concurrenten. WordStream analyseerde meer dan $ 3 miljoen aan Google Ads-uitgaven om benchmarks vast te stellen en de meest nauwkeurige KPI’s te vinden. Het biedt ook een ‘Performance Tracker’, die uw Google Ads-prestaties in de loop van de tijd bijhoudt en meet, zodat u kunt zien welke statistieken stijgen – en welke dalen. Extra functies zijn onder meer:

  • PPC Mobile Readiness Score
  • Kwaliteitsscore bijhouden
  • Het bijhouden en berekenen van verspilde PPC-uitgaven

Het beste is dat deze PPC-audit gratis is en dat u hem binnen ongeveer vijf minuten in handen hebt.
Volg zoekpatronen in plaats van individuele zoektermen
Als marketeer ben je waarschijnlijk bekend met individuele zoektermen. De aankondiging van Google kan echter betekenen dat het het beste is om te benadrukken zoekopdrachten.
Wat is het verschil? In plaats van u te concentreren op één woord, wilt u zich concentreren op patronen of zoekopdrachten uit de echte wereld van zoekers. Baseer uw advertenties er vervolgens op. Hoe verschilt dit van sleuteltermen met een lange staart? Long-tail-zoekwoorden zijn woordgroepen die sleuteltermen bevatten, zoals ‘warme hardloopsokken kopen’. Querypatronen voor zoekopdrachten gaan een stap verder door u te helpen de onderliggende redenen te vinden waarom mensen die zoekopdrachten uitvoeren, zodat u diezelfde taal in uw advertenties kunt gebruiken. Als we ‘warme hardloopsokken’ in Ubersuggest typen, krijgen we het volgende: wat vertellen die zoekopdrachten u? Mensen willen hun voeten warm houden tijdens het hardlopen. Dat is het zoekopdrachtpatroon. Zoals Kacie Gaudiose van Search Engine Journal schrijft, kunnen zoekpatronen helpen om:

  • Markeer trends
  • Ontdek nieuwe nuances in zoekgedrag
  • Beoordeel kansen in de door u gekozen categorie
  • Begrijp de bedoeling beter

Gaudiose voegt toe: Op basis van die patronen kunnen we onze zoekopdrachten verder indelen in reeksen interesses die specifiek zijn voor onze doelgebruikers… Met voldoende gegevens helpt deze categorisatie ons om gedetailleerde onderwerpen en subonderwerpen te creëren waarvan we weten dat ze geïnteresseerd zijn in onze zoekers.
Haal het meeste uit onvolmaakte gegevens
Misschien heb je de term “imperfecte gegevens” al eerder gehoord. Misschien ben je echter niet zeker van de exacte definitie. Het zijn gegevens die niet perfect zijn, toch? Zeker, maar het gaat wat dieper. Hier is een definitie van datawetenschapper Lewis Beischer: Imperfecte data is een algemeen probleem waarbij de informatie-extractie en besluitvorming een zeer moeilijke taak is, aangezien die specifieke datasets fouten bevatten en niet precies zijn zoals je zou willen. Veelvoorkomende onvolkomenheden kunnen zijn:

  • Onvolledige datasets
  • Corrupte gegevens
  • Vooringenomen informatie
  • Een gebrek aan stabiliteit
  • Frauduleuze gegevens

Dit klinkt waarschijnlijk redelijk bekend. Dus wat doe je eraan? Het eerste dat u moet onthouden, is dat er niet zoiets bestaat als perfecte gegevens. Beischer suggereert dat de sleutels om imperfecte gegevens te overwinnen zijn:

  • Monitoring van fouten
  • Standaardisatie van uw processen
  • Nauwkeurigheid valideren
  • Een derde partij gebruiken om gegevens te analyseren, op te schonen en te compileren
  • Introductie van machine learning

In de PPC-wereld betekent dat het verzamelen van gegevens uit verschillende tools, het verwijderen van dubbele gegevens en kijken naar patronen. (Draaitabellen zijn hier uw vriend.) Hoe verandert uw prestatie in de loop van de tijd? Welke invloed hebben de zoekvolumes op uw kosten per klik? Onvolmaakte gegevens blijven bestaan. Het is aan jou of je in de gegevens graaft en leert hoe je ze kunt laten werken, of gewoon raden wat zou kunnen werken. (En verspil duizenden dollars totdat u erachter komt.)
Uw rapporten aanpassen
Hoewel u een verminderde zichtbaarheid van PPC-advertentiegegevens heeft, kunt u uw Google-rapport met zoektermen nog steeds aanpassen aan uw behoeften. Hiermee kunt u bepalen welke zoektermen uw advertenties hebben geactiveerd. U heeft toegang tot deze functie in uw Google Ads-dashboard. Klik op Rapporten en selecteer vervolgens Voorgedefinieerde rapporten (Dimensies)> Basis> Zoektermen. Dan zie je wat meer details:
Inzicht in en gebruik van de statistiek “Kwaliteitsscore” van Google
Zoals Brad Smith in een Hootsuite-post duidelijk maakt, is de kwaliteitsscore van Google van vitaal belang voor marketeers, omdat deze:

  • Verhoogt advertentieposities
  • Lagere kosten per klik (CPC’s)
  • Verlaagt de kosten per actie

Maar wat is het precies? In de eigen woorden van Google is de kwaliteitsscore: “Een schatting van de kwaliteit van uw advertenties, zoekwoorden en bestemmingspagina’s. Advertenties van hogere kwaliteit kunnen leiden tot lagere prijzen en betere advertentieposities. ” Google beoordeelt uw kwaliteitsscore tussen één en tien. De kwaliteitsscore van Google heeft drie factoren:

  • Relevantie
  • Ervaring op de bestemmingspagina
  • Voorspelde klikfrequentie

Verbetering van de kwaliteitsscore = beter geoptimaliseerde PPC-campagnes. Nu zou ik een heel bericht kunnen schrijven over hoe u uw kwaliteitsscore kunt verbeteren (en dat deed ik ook), maar hier zijn een paar tips om u op weg te helpen:

  • Verhoog uw mobiele prestaties
  • Maak gebruik van A / B-testen op titels, afbeeldingen en kopieën, maar slechts één tegelijk
  • Optimaliseer bestemmingspagina’s en zorg ervoor dat ze dezelfde taal gebruiken als uw advertenties.

Conclusie
Beperkte gegevens zijn niets nieuws. We hebben deze weg terug gehad sinds Google de functie ‘Niet verstrekt’ heeft uitgerold. De vraag is niet langer “hoe kan ik deze gegevens vervangen?” maar “hoe kan ik de steeds beperktere hoeveelheid gegevens die tot mijn beschikking staat, omzeilen?” De zorgen van consumenten over gegevensprivacy blijven groot, en overheden over de hele wereld vergrendelen de toegang van marketeers tot een hoop gegevens waarop we in de loop der jaren hebben vertrouwd. Dus, wat ga je eraan doen? De bovenstaande methoden kunnen helpen de hiaten in PPC-advertentiegegevens te overbruggen en gerichte campagnes te maken om ervoor te zorgen dat die conversies binnenkomen.
Hoe heeft beperkte PPC-advertentiegegevens uw campagnes beïnvloed? Welke strategieën gebruik je om die gegevens te vervangen?

Be the first to comment on "Hoe u meer PPC-advertentiegegevens kunt ophalen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*