Hoe u uw schrijfvaardigheid kunt verbeteren voor onweerstaanbare PPC-advertenties

Marketeers en bedrijfseigenaren kennen de inherente waarde van PPC-advertenties. Met 64,6% van de consumenten die Google-advertenties gebruiken tijdens het online winkelen, is het geen wonder dat het maken van PPC-advertenties exponentieel groeit. Hoewel u misschien uw zoekwoordonderzoek heeft doorlopen, uw budget grondig heeft leren kennen en A / B meedogenloos heeft getest, kunnen uw PPC-campagnes nog steeds niet voldoen aan het gewenste doel. Hoe kun je PPC-advertenties maken die zich onderscheiden van de massa met zo’n zeer verzadigde markt? Sterke, overtuigende schrijfvaardigheid die moet worden gekoesterd om conversies te stimuleren.
Het belang van goede schrijfvaardigheden voor het kopiëren van PPC-advertenties
Google en Bing belonen beide superieur schrijven met scores van hogere kwaliteit, waardoor u meer zichtbaarheid en lagere kosten per advertentie krijgt. Hoewel verlaagde kosten altijd een goede zaak zijn, is het echte belang van goede schrijfvaardigheid voor PPC-advertentieteksten het bereik van het publiek en de interactie. Met beperkte tekenruimte tot uw beschikking, heeft u uw PPC-advertentietekst nodig om de aandacht van het publiek te trekken en die aandacht lang genoeg vast te houden om te resulteren in de gewenste reactie op uw CTA. Welk onderdeel van uw advertentie trekt die essentiële aantrekkingskracht aan en houdt deze vast? Kopiëren. U moet ervoor zorgen dat uw exemplaar drie dingen doet: hard genoeg werken om die eerste aandacht van uw gewenste publiek te verdienen, spreken over een specifiek pijnpunt of behoefte aan dat publiek, en een duidelijke, bruikbare CTA bieden. Zonder deze drie factoren die overtuigend aan het werk zijn op de pagina, zal uw PPC-advertentietekst waarschijnlijk verloren gaan voor de ether van internet.
Hoe kunt u “goed” schrijven in PPC en advertentie-kopie identificeren? Om het beste te leren hoe u uw eigen vaardigheden op het gebied van het schrijven van advertenties kunt verbeteren, hoeft u niet verder te zoeken dan bestaande advertenties die hun doel hebben bereikt.
Maybelline Voorbeeld:
Hier is het doel eenvoudig: koop de Maybelline BB-crème. De schrijver drijft de zoeker tot deze gewenste actie door middel van duidelijke en beknopte teksten. De kopie is ook gebaseerd op de emotionele belofte van “Een goede huiddag, elke dag”, en belooft een ideale visie. Van het selecteren van de CTA tot de productbeschrijving tot het benutten van emotie via de waardepropositie, deze PPC-advertentie is een les in sterke schrijfvaardigheid.
Voorbeeld veldbedrijf:
Aan de andere kant van het productspectrum staat een advertentie voor een gietijzeren koekenpan van Field Company. Hier is het doel ook om een ​​aankoop te stimuleren, maar deze advertentie mist belangrijke componenten om hem succesvol te maken. Deze advertentie mist een sterke CTA en brengt geen duidelijk bod uit voor de volgende stap van de zoeker. Hoewel de schrijver probeert een effectieve emotionele trigger te gebruiken door de familie-achtergrond van de organisatie te delen, is dit stukje informatie niet zo overtuigend als de Maybelline-advertentie. Hoewel deze twee advertenties klanten heel verschillende producten bieden, gebruiken ze dezelfde schrijfvaardigheid om hun product te verkopen, waarbij ze vertrouwen op taal om aan te trekken, vast te houden en idealiter te converteren.
Schrijven Vaardigheden die PPC-copywriters zouden moeten hebben
Bovenal moet de succesvolle PPC-copywriter goed bekend zijn met zijn doelgroep. Succesvolle identificatie van dit publiek en een diep begrip van hun wensen en behoeften is een integraal onderdeel van succes. Je bent misschien wel de beste schrijver ter wereld, maar zonder een duidelijk begrip van met wie je spreekt, doet het er helemaal niet toe. Naast de bekendheid van het publiek, moeten PPC-copywriters beschikken over:

  • Inzicht in gebruikerservaring
  • Gepolijste schrijfvaardigheid
  • Marketingbewustzijn
  • Specialisatie

Deze vier schrijfvaardigheden ondersteunen het creëren van directe, boeiende inhoud. Door al deze mogelijkheden te benutten, kunnen schrijvers hun beoogde publiek niet alleen bereiken, maar ook converteren.
5 tips voor het verbeteren van PPC-copywritingvaardigheden
Enkele van de beste manieren om uw schrijfvaardigheid te verbeteren, is ervoor te zorgen dat uw exemplaar tijdens hun kopersreis spreekt met wat gebruikers zoeken. Hier zijn enkele van de beste manieren om ervoor te zorgen dat uw schrijven advertenties omzet in betalende klanten.
1. Conversationele conversie schrijfvaardigheden
Hoewel de volgende tips allemaal betrekking hebben op de meer technische aspecten van het aanscherpen van schrijfvaardigheid voor het maken van PPC-advertenties, is de belangrijkste factor om in gedachten te houden uw publiek. U spreekt rechtstreeks tot een beoogd individu, dus u wilt er zeker van zijn dat alle gemaakte kopieën de interesses en uitdagingen van deze persoon onderstrepen en de vraag oplost waarnaar ze, bewust of onbewust, op zoek waren. Dit kan worden bereikt door een gedeelde taal te gebruiken die specifiek is voor uw publiek. Op deze manier zijn de beste schrijvers ook de beste onderzoekers. U moet de terminologie die verband houdt met het product dat u probeert te verkopen, echt begrijpen. Door termen op te nemen die specifiek zijn voor het door u gekozen publiek, bouwt u een stille band op met uw publiek en bouwt u vertrouwen en interactie op.
2. De duivel zit in de details
Goed schrijven zit in de details. Of u nu een CTA schrijft of een advertentie maakt naar aanleiding van een geschiedenis van zoekopdrachten, u moet specifiek en gedetailleerd zijn. Wanneer u uw schrijfvaardigheid voor advertentieteksten aanscherpt, wilt u er zeker van zijn dat u elke zoekopdracht op detailniveau beantwoordt. Hoe specifieker de zoekopdracht, hoe nauwkeuriger de advertentie. Volgens hetzelfde principe geldt: hoe minder specifiek de vraag, hoe minder specifiek de kopie. Elke keer dat een zoekopdracht wordt uitgevoerd, identificeert een potentiële klant wat ze willen. Wanneer u het aanwezige detailniveau opmerkt en op dezelfde manier reageert, is de kans oneindig veel groter dat u aan de behoefte van die klant voldoet.
3. Een call-to-action creëren
Uw CTA moet veel zwaar werk doen in uw PPC-advertentietekst. Het moet duidelijk, direct en beknopt zijn. Deze voorwaarden zijn allemaal afhankelijk van sterke schrijfvaardigheid. Onthoud details? Ze zijn hier ook belangrijk. Uw CTA moet specifiek aangeven wat uw beoogde actie is voor de potentiële consument. Of het nu ‘nu lezen’ of ‘meedoen om te winnen’ is, de potentiële klant moet duidelijk zijn over de volgende interactie met de PPC-advertentie. Om het bewustzijn van die volgende stap te vergroten, moet u uw CTA beginnen met een sterk actiewoord. ‘Downloaden’, ‘winkelen’ en ‘ontdekken’ zijn slechts enkele voorbeelden van vele werkwoorden die uw publiek kunnen aanmoedigen om de beoogde actie te ondernemen.
4. Emotionele lading schrijfvaardigheid
Naast de specificiteit van actie, is het ook belangrijk om uw publiek te inspireren met de specificiteit van emotie. Iedereen weet dat emoties van invloed kunnen zijn op het succes van advertenties. Door woorden te gebruiken die enthousiasme of emotie oproepen, wekt u een reactie op bij uw publiek, waardoor ze de volgende stap zetten. Uit een bufferanalyse van de IPA-databank, die 1.400 casestudy’s van advertentiecampagnes bevat, bleek dat campagnes met emotionele advertentie-inhoud twee keer zo goed presteerden als hun rationele tegenhangers. Hieronder vindt u de tien belangrijkste emoties die u kunt oproepen wanneer u een advertentietekst schrijft: De beste advertentiecampagnes maken gebruik van deze emotionele kracht, dus zorg ervoor dat u emotioneel geladen taal opneemt in uw exemplaar.
5. De kunst van de boog
Elke goede schrijver weet dat elk goed verhaal een begin, een midden en een einde heeft. Dit principe zou niet alleen in het verhaal aanwezig moeten zijn, maar ook in elk stuk schrijven dat je uitvoert. Of je nu een tweet, een Instagram-bericht of een PPC-advertentie maakt, je exemplaar moet een duidelijk begin, midden en einde hebben. Als consumenten hebben we deze structuur al van kinds af aan geleerd, dus het is een patroon dat we gewend zijn te herkennen. Wanneer u gebruikt in uw PPC-advertentietekst, creëert u een vertrouwde structuur voor uw publiek, waardoor ze op een bekende manier met de advertentie kunnen communiceren. Deze bekendheid is gunstig omdat het de lezer een intuïtief pad geeft dat kan worden gevolgd, dat eindigt met de actie die expliciet wordt vermeld in uw vakkundig vervaardigde CTA. 3 Tools om PPC- en advertentie-schrijfvaardigheden te verbeteren
Als u op zoek bent naar meer begeleiding bij het aanscherpen van uw schrijfvaardigheid, zijn er tal van bronnen beschikbaar. De Hemingway-app helpt bij het identificeren van onhandige of te gecompliceerde zinnen, zodat u beknopter en directer kunt zijn in uw tekst. Probeer de Copyhackers ‘Conversion Copywriting 101, een gratis cursus die u leert hoe u prioriteit en conversie in uw schrijven kunt prioriteren, ongeacht het medium. Bekijk de CoSchedule Headline Analyzer om uw koppen beter te maken. Deze tool helpt je de koppen van je blog te optimaliseren voor maximale prestaties en kan ook voor advertenties werken.
Gevolgtrekking
De tools en tips die in dit bericht worden benadrukt, kunnen ervoor zorgen dat uw advertenties die van uw concurrenten overtreffen en u een creatieve voorsprong geven bij het opstellen van andere marketingteksten. Naarmate u meer vertrouwd raakt met deze schrijfmethoden en ze in uw werk toepast, zult u zien dat uw PPC-advertenties beter gaan presteren dan ooit tevoren. Met oefenen komt tenslotte PPC-succes.
Wat is de beste PPC-advertentiecampagne die u heeft gezien??

Be the first to comment on "Hoe u uw schrijfvaardigheid kunt verbeteren voor onweerstaanbare PPC-advertenties"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*