Meer bezoekers trekken met Bing Analytics

Het is gemakkelijk om te vergeten dat Google niet de enige zoekmachine is. Zeker, het domineert de markt. In de tijd die u nodig heeft om deze twee en een halve zin te lezen, heeft Google ongeveer 280.000 zoekopdrachten verwerkt. Maar u moet ook verder kijken dan Google als het gaat om het genereren van verkeer naar uw site. Neem bijvoorbeeld Bing. Het heeft een aandeel van 2,83% in de wereldwijde zoekmarkt. Zijn zoekmachine drijft Yahoo aan, dat 1,65% van het marktaandeel in handen heeft. Gecombineerd is dat slechts 5%. Wil je 5% van de wereldwijde zoekmarkt missen? Als dit niet het geval is, moet u zich concentreren op Bing en Bing Analytics om uw webverkeer te stimuleren.
Wat is Bing Analytics?
We kennen allemaal Google Analytics. Het is de tool waarop we vertrouwen om ons verkeer te volgen en te analyseren. Dus je zou aannemen dat Bing een direct equivalent zou hebben, maar dat is niet het geval. Bing Analytics bestaat technisch gezien niet (hoewel Bing zelf bijna 40 miljoen resultaten retourneert voor de uitdrukking “Bing Analytics”). Wat wel bestaat, is Bing Webmaster Tools, een dashboard met een heleboel Google Analytics-achtige functies. Maar het lijkt meer op Google Search Console. Dus als ik in dit artikel ‘Bing-analyse’ zeg, verwijs ik naar alle dingen in Bing Webmaster Tools.
Waarom u Bing Analytics moet herzien
Als Bing een belangrijke bron van verkeer voor uw site is, of als u hoopt dat het er een wordt, helpen de analysetools van de site uw zoekprestaties te maximaliseren. Bing Webmaster Tools biedt tal van functies om uw positie te verbeteren en meer verkeer van Bing te halen. Ik zal u hier geen volledige gids geven voor de Webmasterhulpprogramma’s van Google, maar we zullen de meest kritieke aspecten van Bing Analytics bekijken en u laten zien hoe ze werken.
Verzamel inzichten van Bing en Yahoo
Met Google Search Console bent u beperkt tot het verkennen van uw zoekprestaties binnen Google. Zeker, dat is een veel Van de gegevens. Maar het is niet het hele verhaal. Bing-analyse in Webmasterhulpprogramma’s helpt bij het invullen van een aantal lege plekken door gegevens uit Bing te combineren en Yahoo. Dat betekent dat u de vertoningen, klikken, rangschikkingen en de specifieke zoekwoorden kunt zien die gebruikers naar uw site brengen (en nog veel meer) van twee verschillende zoekmachines.
Dien uw sitemap in
Door uw sitemap bij Bing in te dienen, maakt u het de zoekmachine gemakkelijker om uw site te crawlen en te indexeren. Dat maakt het waarschijnlijker dat zoekers uw inhoud en services vinden. U kunt alle sitemaps zien die u bij Bing heeft ingediend via Webmasterhulpprogramma’s. En het is eenvoudig om een ​​nieuwe sitemap in te dienen vanaf het webmasterdashboard.
Bepaal de crawlsnelheid van Bing
Krijgt uw site op bepaalde tijden veel verkeer? Als uw site bijvoorbeeld op doordeweekse ochtenden veel verkeer ontvangt, wilt u niet dat zoekcrawlers uw servers nog zwaarder belasten. Daarom is de functie Crawlbeheer binnen Bing Analytics zo handig. Hiermee kun je Bing vertellen wanneer je het drukst bent, dus het is alsof je een ongevraagde beller vraagt ​​om je later terug te bellen als je niet op je werk bent. Het is vermeldenswaard dat u kan niet doe dit in de nieuwe Google Search Console.
Verlaag sitelinks
Sitelinks, of “deep links” om de terminologie van Bing te gebruiken, zijn die links die net onder de hoofdvermelding van een site op de resultatenpagina van zoekmachines (SERP) verschijnen. Zo zien ze eruit op Bing: Google geeft u geen controle over de sitelinks die worden weergegeven. Bing doet. Met name laat Webmaster u afzonderlijke pagina’s blokkeren, zodat ze niet als sitelinks worden weergegeven. Laten we zeggen dat ik niet wil dat mijn artikel 10 Krachtige Instagram-marketingtips meer op een sitelink verschijnt. Misschien is het niet relevant voor mijn huidige strategie en heeft het geen zin om het zo prominent weer te geven in SERP’s. Met Bing kan ik dat beheersen.
Stel geotargeting in
U kunt geen goede lokale SEO doen zonder geografische targeting. Het is de functie waarmee u zoekmachines kunt vertellen welke delen van uw site aan gebruikers op verschillende locaties moeten worden getoond. Webmasterhulpprogramma’s van Google zijn de thuisbasis van al uw behoeften op het gebied van geografische targeting van Bing. Of het nu voor een heel domein, een subdomein, een directory of een individuele pagina is, voer gewoon de URL in en kies het gewenste doelland of -regio. U kunt natuurlijk hetzelfde doen met Google Search Console, maar het is veel lastiger. Het is belangrijk om geografisch te targeten op Google en Bing.
Verbind sociale accounts en app-winkels
De kans is groot dat uw online aanwezigheid niet begint en eindigt met uw website. Je hebt waarschijnlijk meerdere sociale profielen, of je producten staan ​​in alle grote app-winkels. Die pagina’s maken een groot deel uit van uw merk. Zou het dus niet geweldig zijn als er een gemakkelijke manier was om te zien hoeveel vertoningen en klikken u ervan krijgt? Dat kan dankzij Bing Analytics. Door uw sociale en app-profielen te koppelen, krijgt u een heel extra niveau van inzicht in hoe mensen u online vinden.
Begrijp hoe Bing uw site ziet
De wereld van zoekalgoritmen en rangschikkingsfactoren kan behoorlijk ondoordringbaar zijn. Soms lijken de zoekmachines hun best te doen om het leven verwarrender te maken. Zou het niet geweldig zijn als je het deksel van een zoekmachine zou kunnen openen en zien wat hij ziet? Met de Bing Analytics Index Explorer kunt u precies dat doen. Het laat zien hoe Bing uw site ziet, ingedeeld in een reeks mappen en bestanden in Windows Verkenner-stijl. Deze functie maakt het eenvoudig om alle gegevens te vinden die Bing heeft verzameld tijdens het crawlen van uw site, zodat u kunt bepalen wat er moet worden verholpen. Als de crawlers van Bing een heleboel omleidingen, geblokkeerde URL’s of pagina’s die zijn geïnfecteerd door malware, tegenkomen, kom je erachter met Index Explorer.
Hoe u Bing Analytics aan uw website kunt toevoegen
Het toevoegen van Bing Analytics-verificatie aan uw site is een eenvoudig proces. Ga naar de Webmasterhulpprogramma’s-site, meld u aan met een Microsoft-, Google- of Facebook-account en u krijgt twee opties:

  1. Importeren vanuit Google Search Console: Als uw site al is geverifieerd door Search Console, kunt u extra verificatie met Bing overslaan.
  2. Voeg uw site handmatig toe: U moet detecteerbare wijzigingen op uw site aanbrengen, zodat Bing u kan verifiëren.

Bing biedt vier manieren om uw site te verifiëren:

  • Log in op uw hostingprovider-account voor automatische verificatie
  • Upload het XML-bestand op uw webserver
  • Voeg een aangepaste metatag toe aan de startpagina van uw site
  • Bewerk de CNAME-record van uw site met een aangepaste verificatiecode

Uw verkeer stimuleren met Bing Analytics
Hier zijn enkele van mijn favoriete tips voor het gebruik van de Bing Analytics Webmaster Tools-functies om uw organisch verkeer te vergroten.
Vind laaghangend fruit met SEO-rapporten
Google Analytics en Search Console zijn geweldig, maar het kan moeilijk zijn om te zeggen welke wijzigingen van invloed zijn op uw positie in de zoekresultaten. Bing Analytics voert daarentegen geautomatiseerde rapporten uit die gebieden op uw site markeren die niet voldoen aan de best practices van Bing SEO. Sterker nog, de functie voor SEO-rapporten rangschikt problemen op ernst (laag, gemiddeld of hoog). Het zal u vertellen hoe vaak de fout op uw site voorkomt en op hoeveel pagina’s dit betrekking heeft. Maar vergeet niet dat het niet al uw SEO-werk voor u zal doen. Zelfs als je elke wijziging aanbrengt die Bing aanbeveelt, zul je niet automatisch naar de top van de ranglijst stijgen. Het zal u bijvoorbeeld niet vertellen of uw backlink-profiel zwakker is dan dat van uw rivalen of zich op de verkeerde zoekwoorden richt. Maar het is fantastisch om veelvoorkomende problemen te identificeren die uw zoekprestaties kunnen schaden, zoals ontbrekende title-tags of meerdere H1’s op dezelfde pagina. Bekijk pagina-voor-pagina SEO-verbeteringen Maar u hoeft niet alleen SEO-verbeteringen op siteniveau te zoeken. Bing Analytics biedt ook een tool op paginaniveau genaamd SEO Analyzer. Voer een URL van uw site in en Bing controleert deze aan de hand van ongeveer 15 praktische tips voor SEO. Interessant is dat je het zelfs kunt gebruiken op pagina’s die niet zijn geïndexeerd. Dus als u een nieuwe bestemmingspagina voor een campagne maakt, maar deze nog niet wilt crawlen, kunt u nog steeds controleren of deze alle juiste SEO-vakjes aanvinkt.
Beoordeel uw mobielvriendelijkheid
Ongeveer de helft van al het internetverkeer vindt plaats op mobiele apparaten. Dat is de afgelopen drie jaar het geval geweest, dus er is geen excuus dat uw site nu niet mobielvriendelijk is. Net als Google biedt Bing een mobielvriendelijkheidstest in Webmaster die analyseert hoe goed uw site presteert op mobiel. U kunt het gebruiken om te analyseren ieder site, niet alleen uw eigendommen, dus het is ook handig om in te checken bij concurrenten. Nu is het vermeldenswaard dat Bing niet zo veel waarde hecht aan mobielvriendelijkheid als Google. Waar Google voor alle websites is overgestapt op mobile-first indexering, is Bing niet van plan dit voorbeeld te volgen. Aan de andere kant doet Bing dat wel behandel gebruikerservaring als een rangschikkingsfactor, in tegenstelling tot Google. Als mobiele gebruikers een vreselijke tijd op uw site hebben en meteen weer terugkomen, zal uw ranglijst er waarschijnlijk onder lijden.
Vind pagina twee trefwoorden
Het is de taak van een SEO om met de beschikbare tijd en middelen de grootste impact te hebben op het organische verkeer van een site. Met Bing-analyse kunt u de tool Zoekwoorden gebruiken om termen te identificeren die u net buiten pagina een van de SERP’s plaatst (dwz op posities 11-20). Die zoekwoorden genereren op dit moment waarschijnlijk heel weinig organisch verkeer voor u omdat maar weinig zoekers voorbij pagina één komen. Maar ze zijn niet ver weg, en een kleine aanpassing zou het verschil kunnen maken. Analyseer de pagina’s waarop die termen voorkomen, kijk naar de sites die boven u staan ​​en zoek uit hoe u ze kunt overslaan. Misschien heb je nog een paar backlinks van hoge kwaliteit nodig, of misschien moet je je inhoud optimaliseren.
Doe trefwoordonderzoek
Als je eenmaal al het laaghangende fruit hebt gepakt door eenvoudige fouten op te lossen en pagina twee zoekwoorden te optimaliseren, is het tijd om nieuwe kansen te verkennen. Om dat te doen, moet u beginnen met wat zoekwoordonderzoek. En wist je dat Bing de enige zoekmachine is die een tool voor zoekwoordonderzoek aanbiedt op basis van organische data? Sterker nog, die gegevens zijn afkomstig van zoekopdrachten op zowel Bing als Yahoo. Het hulpprogramma voor zoekwoordonderzoek van Bing heeft een aantal handige functies. Het toont je:

  • Organische zoekvolumes voor een bepaald zoekwoord: Helpt bij het identificeren of een bepaald zoekwoord voldoende zoekvolume heeft om het te targeten.
  • Gerelateerde zoekwoorden: Bing gebruikt uw ‘seed-trefwoord’ om suggesties te doen voor andere relevante termen en hun zoekvolumes.
  • Resultaten gefilterd op land, regio of taal: U kunt zelfs meerdere landen selecteren met dezelfde taal, zoals de VS, het VK en Australië.

Zoals de zoekwoordtools van zoekmachines gaan, is Bing’s een van de krachtigste, hoewel het geen geavanceerde inzichten biedt van een speciale tool zoals Ubersuggest.
Gevolgtrekking
Vraag 100 mensen op straat om een ​​zoekmachine een naam te geven, en de kans is groot dat ze allemaal ‘Google’ zeggen. Dat Bing geen koploper is, betekent niet dat website-eigenaren het zich kunnen veroorloven om het te negeren. Het verwerkt nog steeds miljarden zoekopdrachten per maand, dus u moet het opnemen in uw doorlopende SEO-analyse. Als u serieus verkeer wilt genereren via Bing, moet u Bing-analyse gebruiken.
Welke van de analysefuncties en tips van Bing vindt u het leukst om te gebruiken?

Be the first to comment on "Meer bezoekers trekken met Bing Analytics"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*