Moet u de opties Nu kopen en later betalen toevoegen aan uw e-commercesite?

Er zijn nog nooit zo veel manieren geweest om online te betalen als tegenwoordig. Evenmin is het ooit belangrijker geweest om ervoor te zorgen dat u uw consumenten hun voorkeursoptie biedt. Voor sommigen is dat misschien een lang vertrouwde Visa of Mastercard. Anderen geven misschien de voorkeur aan Apple Pay, PayPal of een andere digitale portemonnee. En steeds vaker kiezen consumenten ervoor om nu kopen, later betalen te gebruiken bij het afrekenen. Maar wat is deze betalingsoplossing? En wordt het tijd dat u nu kopen toevoegt, later op uw website betaalt? Lees verder om mijn mening over het onderwerp te krijgen.
Wat is Nu kopen, later betalen?
De naam zegt het al. Met “Koop nu, betaal later” kunnen consumenten letterlijk een product kopen en laten bezorgen, terwijl de betaling wordt uitgesteld tot een latere datum. Deze optie lijkt sterk op de old-school layaway-methode, waarbij winkels consumenten een artikel laten reserveren en het in termijnen betalen. Zodra alle betalingen zijn gedaan, kunnen ze het artikel mee naar huis nemen. Nu kopen, later betalen biedt een nog consumentvriendelijker alternatief voor layaways. Het is niet nodig om te wachten om toegang te krijgen tot het item totdat het volledig is beloond: consumenten hoeven slechts zo lang op hun items te wachten als nodig is om bij de deur te komen. Je hebt waarschijnlijk gezien kopen nu, betaal later betalingsopties bij kassa’s op veel plaatsen waar je winkelt. Matrassenbedrijf Leesa werkt samen met Affirm. Anthropologie werkt samen met Klarna. Sezzle werkt samen met Bodega. In tegenstelling tot layaways, gebruiken consumenten niet noodzakelijk nu kopen, betalen later om dure aankopen te financieren. Ze gebruiken de betaalmethode om van alles te kopen, van alledaagse benodigdheden zoals kleding en huishoudartikelen tot items met een grote prijs, zoals fitnessapparatuur. Hoewel er verschillende opties zijn om nu te kopen en later te betalen, bieden ze in grote lijnen allemaal hetzelfde. De consument kan in meerdere termijnen (meestal tussen twee en vier) of volledig binnen 14 tot 30 dagen terugbetalen. Als u niet betaalt, wordt meestal een vergoeding gevraagd, maar niet altijd. Een van de redenen waarom koop nu, betaal later-oplossingen zo populair blijken te zijn, is omdat ze consumenten een gemakkelijkere manier bieden om toegang te krijgen tot krediet. In tegenstelling tot creditcards, waarbij gebruikers veel informatie moeten overhandigen en een rigoureuze kredietcontrole moeten doorstaan, vragen providers alleen om de naam, het e-mailadres, de geboortedatum en het factuuradres van een consument. De oplossingen weerspiegelen ook het koopgedrag van jonge consumenten, die eerder geneigd zijn om een ​​selectie artikelen te kopen, deze thuis uit te proberen en vervolgens de artikelen die ze niet willen retourneren. Retourzendingen zijn vaak beter beheersbaar en minder stressvol met een ‘Koop nu, betaal later’-oplossing, aangezien consumenten in de eerste plaats niet voor de producten betalen.
6 redenen om Nu kopen en later betalen toe te voegen aan uw e-commercewebsite
Het zijn niet alleen consumenten die graag nu kopen, later betalen. Er is ook veel leuks aan hen vanuit het oogpunt van een winkeleigenaar. Hier zijn zes voordelen die u nu kunt kopen en later kunt betalen.
Potentiële omzet stijgt met Nu kopen, later betalen
Als u consumenten toestaat betalingen te spreiden, is de kans groter dat ze een aankoop doen. Consumenten hoeven het geld niet eens op hun rekening te hebben staan ​​om uw producten te kopen. Ze moeten er gewoon op vertrouwen dat ze ze de komende weken kunnen betalen. Dit is vooral handig om consumenten vast te leggen met betaaldagen in het verschiet. De toename in conversies kan bijzonder dramatisch zijn als uw artikelen duurder zijn, omdat consumenten mogelijk eerder bereid zijn iets prijzigs te kopen dan ze anders niet zouden doen wanneer ze de betaling in beheersbare delen kunnen splitsen.
Nu kopen, later betalen, kan nieuwe klanten aantrekken
Steeds meer consumenten kiezen voor deze betalingsmogelijkheid. Zelfs als ze het geld op hun bank hebben staan, is er weinig nadeel aan het spreiden van de betalingen als er geen rente in rekening wordt gebracht. Dat betekent dat sommige consumenten actief op zoek gaan naar winkels die hun favoriete koop nu aanbieden, maar later betalen. Omdat velen dit erkennen, kopen veel aanbieders nu, betaal later en bieden ze lijsten aan waar de service kan worden gebruikt. Sommige, zoals Klarna, hebben zelfs apps waarmee consumenten rechtstreeks online kunnen winkelen.
Koop nu, betaal later kan vertrouwen opbouwen
Voor veel consumentenproducten was het bijna onmogelijk om een ​​proefperiode te krijgen, maar nu kopen, later betalen maakt dit vaak mogelijk. Door te kopen via een koop nu, betaal later-oplossing, kunnen consumenten uw product uitproberen zonder zich tot aankoop te verplichten. Als ze het leuk vinden, kunnen ze betalen zoals gewoonlijk. Als dit niet het geval is, kunnen ze het retourneren zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken over een volledige terugbetaling, aangezien ze nog niet veel of niets hebben uitgegeven. Een kleine toename in gratis retourzendingen kan u op korte termijn meer kosten, maar de langetermijnvoordelen van een grotere klantloyaliteit kunnen aanzienlijk zijn. Klanten zien misschien dat u voldoende vertrouwen heeft in uw producten om de mogelijkheid van retourzendingen te riskeren en ze voldoende vertrouwen om voor zichzelf een goed oordeel te vellen, zonder de vragen die ze in winkels kunnen krijgen.
U kunt het verlaten van de winkelwagen verminderen met Nu kopen, later betalen
Volgens het Baymard Institute wordt ongeveer 6% van de verlaten winkelwagentjes veroorzaakt door een gebrek aan betalingsmogelijkheden. Als u de betalingsopties vergroot door een oplossing voor nu kopen en later betalen toe te voegen, ziet u mogelijk een daling van uw verlatingspercentages. Maar dat is niet alles. Koop nu, betaal later kan uw afrekenproces ook veel soepeler maken. Consumenten hoeven geen kaartgegevens of een factuuradres in te voeren; ze hoeven alleen in te loggen met hun Klarna- of Affirm-account. Dit feit is belangrijk omdat 28% hun winkelwagentje heeft verlaten omdat ze geen account wilden aanmaken, en 17% vertrouwde de sites niet met hun informatie.
Uw concurrenten gebruiken misschien al Koop nu, betaal later
Als uw concurrenten nog niet ten minste één aankoop nu hebben geïntegreerd, betaal later een oplossing bij het afrekenen, is de kans groot dat ze het binnenkort zullen doen. Onderzoek toont aan dat een derde van de in de VS gevestigde e-commerce winkels van plan is om de komende één tot twee jaar een aankoopfinancieringsoptie te integreren. Als u de eisen van de consument niet bijhoudt, verliest u onvermijdelijk klanten aan concurrenten die wel gelijke tred houden.
Nu kopen, later betalen, kan consumenten een betere kredietoplossing bieden
Het feit is: koop nu, betaal later is voor veel consumenten een veel goedkopere financieringsoplossing dan creditcards. Niet alleen dat, ze zijn vaak een veel veiligere vorm van schuld dan creditcards of flitskredieten. De eerste kan rentetarieven met dubbele cijfers hebben, terwijl de laatste u in een spiraal van schulden kan vangen. En als uw klanten die nodig hebben om voor dingen te betalen, kunnen ze aarzelen om überhaupt aankopen te doen of in een financiële situatie terechtkomen waarin ze geen terugkerende klant kunnen worden. U kunt zich zorgen maken over verkopen aan klanten die de producten niet van tevoren kunnen betalen, maar maak u geen zorgen: zoals creditcards, koop nu, betaal later, bedrijven betalen u wanneer de transactie is voltooid, en het is aan hen om niet-betalen na te streven klanten.
3 redenen om Koop nu niet toe te voegen, betaal later op uw e-commercesite
Koop nu, betaal later tools zijn niet perfect voor iedereen. Als oplossing voor consumentenfinanciering zijn er enkele problemen waarmee u rekening moet houden.
Koop nu, betaal later. Services vereisen vaak hogere kosten
Er zijn kosten voor de gestegen conversiepercentages en nieuwe klanten die nu kopen, later betalen kunnen brengen. Ze komen in de vorm van hogere vergoedingen. Klarna rekent bijvoorbeeld een vergoeding van $ 0,30 en een variabele vergoeding van maximaal 5,99%. Dat is aanzienlijk hoger dan bijna alle betalingsgateways van Visa en Mastercard. Het zijn niet alleen de hogere kosten waarover u zich zorgen moet maken. Er zijn ook alternatieve kosten voor het aanbieden van een andere betalingsoplossing. Elke keer dat consumenten een optie ‘Nu kopen, later betalen’ gebruiken, kiezen ze ervoor om geen andere betalingsoptie met lagere kosten te gebruiken.
Nu kopen, later betalen kan de schuld van de consument aanmoedigen
Terwijl koop nu, betaal later-oplossingen op de markt worden gebracht als consumentvriendelijke financiële producten, zijn sommige critici van mening dat ze gewoon een andere manier zijn om consumenten te misleiden om meer schulden aan te gaan dan ze nodig hebben. Dit geldt ongeacht of u t-shirts verkoopt voor $ 10 per stuk of matrassen voor $ 1.000. Koop nu, betaal later stimuleert consumenten om kredietovereenkomsten met derden af ​​te sluiten, zelfs als ze het zich al kunnen veroorloven om het product contant te betalen.
U kunt uw reputatie op het spel zetten als er zich problemen voordoen met ‘Nu kopen en later betalen’
Vanwege de bovenstaande problemen hebben de oplossingen voor koop nu, betaal later veel negatieve media-aandacht gekregen. Er is een grote kans dat deze oplossingen in de toekomst gunstig zullen worden bekeken, gezien de waarde die ze voor sommige consumenten bieden – maar de tijd zal het leren. Als de negatieve berichtgeving in de media over deze oplossingen toeneemt en de publieke opinie zich tegen deze opties keert, kunnen merken die deze betalingen mogelijk hebben gemaakt doelwit worden. Deze dekking kan echter verdwijnen of verbeteren naarmate mensen meer aan deze producten gewend raken, dus het is iets om over na te denken, maar niet per se iets om over in paniek te raken.
Best Buy Now, Pay Later Tools
De concurrentie in de koop nu, betaal later ruimte is hevig en groeit. Dat betekent dat consumenten meer opties hebben. U zult waarschijnlijk willen overwegen om nu meer dan één aankoop te doen en later te betalen om de consument tevreden te houden. Hier zijn enkele van de toonaangevende spelers die u zou moeten overwegen om bij uw kassa te integreren.
Klarna
Klarna is een Zweedse bank en een van de meest prominente spelers op de markt voor nu betalen en later betalen, en werkt samen met duizenden bedrijven in bijna 20 landen. Het platform biedt gebruikers twee manieren om af te lossen: ‘slice it’ en ‘pay later’. Met slice it betalen consumenten hun aankopen in vier termijnen gedurende zes weken. Bij achteraf betalen ontvangen consumenten na 30 dagen een rekening voor het volledige bedrag. De betalingen zijn renteloos voor consumenten die hiervoor in aanmerking komen. Merken die Klarna gebruiken, zijn onder meer Uniqlo, H&M en Anthropologie.
Bevestigen
Affirm is ontworpen om consumenten te helpen bij het financieren van aankopen van elke omvang. Het ondersteunt kleine, alledaagse aankopen zoals de rest van de oplossingen in deze lijst, met renteloze betalingen verdeeld over weken of maanden. Het helpt consumenten ook om meer belangrijke aankopen of behoeften te doen, zoals autoreparaties, met rentedragende leningen verspreid over zes tot 18 maanden. Hoe lang de consumenten de betalingen spreiden, is aan hen. Affirm brengt ook geen kosten in rekening, inclusief kosten voor te late betalingen en terugbetalingen. Er zijn ook geen kosten om een ​​account te openen of te sluiten. Merken die Affirm gebruiken, zijn onder meer Peloton, Walmart en adidas.
Quadpay
Met Quadpay kunnen consumenten hun aankopen splitsen in vier termijnen die over zes weken worden betaald wanneer ze online of in de winkel winkelen. Goedkeuring is onmiddellijk en wordt uitgevoerd met behulp van zachte kredietcontroles. Winkeleigenaren hoeven Quadpay niet aan de kassa te installeren. De betalingstool is overal beschikbaar waar Visa wordt geaccepteerd, omdat het bedrijf gebruikers hun eigen Quadpay Visa-kaartnummers verstrekt. Het enige dat uw klanten hoeven te doen, is de winkel kiezen en het aankoopbedrag invoeren. Quadpay zorgt voor al het andere.
Sezzle
Met Sezzle kunnen consumenten hun aankopen opsplitsen in vier renteloze betalingen die over zes weken verschuldigd zijn. Er zijn geen kosten als consumenten op tijd betalen, en het heeft geen invloed op hun kredietwaardigheid. Sezzle werkt samen met meer dan 24.000 winkels, waaronder Brandless, YoungLA en GHOST, en kan worden geïntegreerd met alle toonaangevende e-commerceplatforms.
Achteraf betalen
Met Afterpay kunnen consumenten renteloze aankopen doen en het bedrag terugbetalen met vier gelijke afbetalingen per twee weken. Als consumenten een betaling missen, brengt Afterpay hen $ 10 in rekening. Er wordt nog eens $ 7 in rekening gebracht als ze niet binnen een week hebben betaald. Afterpay verschilt van sommige geldverstrekkers op deze lijst door gebruikers voor elke aankoop goed te keuren in plaats van een account goed te keuren. Het bedrijf heeft verklaard dat het algoritme is geprogrammeerd om gebruikers te bevoordelen die eerder van de service gebruik hebben gemaakt en op tijd hebben betaald. Deelnemende merken zijn onder meer Jimmy Choo, lululemon en UGG.
Conclusie
Het is essentieel om zoveel mogelijk betalingsopties aan te bieden en uw consumenten hun voorkeurskeuzes te geven. Het integreren van een oplossing voor nu kopen en later betalen kan resulteren in meer verkopen, het aantal verlaten winkelwagentjes verminderen en vertrouwen opbouwen. U moet ook rekening houden met de nadelen, zoals de hogere tarieven die bij ‘Nu kopen’ en ‘Later betalen’ horen.
Zult u een oplossing voor Nu kopen, Later betalen voor uw site toevoegen, en zo ja, welke?

Be the first to comment on "Moet u de opties Nu kopen en later betalen toevoegen aan uw e-commercesite?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*