Waarom uw lokale bedrijf zou moeten samenwerken met Yelp Elite

Als je een lokaal bedrijf hebt, of het nu een restaurant, bar, winkel of zelfs een lokale dienstverlener is, heb je misschien wel gehoord van Yelp Elite. Deze felbegeerde groep “deskundige reviewers” krijgt meer aandacht op hun beoordelingen van anderen. De beoordelingen van Yelp Elite Squad kunnen een positieve of negatieve invloed hebben op de reputatie van je bedrijf, ook al kunnen negatieve beoordelingen je bedrijf helpen betrouwbaarder over te komen.
Wat is het Yelp Elite-team?
Yelp biedt “Yelp Elite-voordelen” aan iedereen die op de site als een rolmodel wordt beschouwd. Ze behalen deze kroon door te voldoen aan enkele van de volgende kwalificaties:

  • Goedgeschreven recensies
  • Een grote hoeveelheid zowel positieve als kritische recensies
  • Een compleet profiel met veel foto’s van hoge kwaliteit
  • Gedetailleerde persoonlijke informatie
  • Een achtergrond van positief reageren op kritiek

Om lid te worden van de Yelp Elite Squad, is het duidelijk dat je niet zomaar van restaurant naar restaurant kunt gaan met negatieve recensies in ruil voor gratis maaltijden. Deze mensen zijn meestal foodbloggers, fotografen en digitale nomaden die het grootste deel van hun tijd doorbrengen met reizen en het proeven van de waren op elke locatie.
Waarom uw bedrijf zou moeten samenwerken met de Yelp Elite Squad
Er zijn een aantal belangrijke redenen waarom u met deze individuele beoordelingen zou willen werken:
Hun status is belangrijk
Het verkrijgen van de Yelp Elite-status is niet zo eenvoudig als u denkt. Deze mensen moeten maar liefst 40-50 hoogwaardige recensies per jaar schrijven, een groot sociaal netwerk van andere recensenten onderhouden, communiceren met mensen op het platform en een heleboel andere factoren om deze status te bereiken en te behouden. Wat betekent dat voor jou? Het betekent veel exposure als je een uitstekende ervaring kunt bieden.
Jij kunt Word de lokale expert
Is uw bedrijf ergens in gespecialiseerd? Elite-leden gaan graag naar plaatsen waar ze iets kunnen kopen dat niet overal verkrijgbaar is. Het geeft ze iets om over te praten in de recensie. Het is het verschil tussen het beoordelen van een hamburgertent en het beoordelen van een veganistische gastropub. Als uw bedrijf iets unieks doet of aandacht kan genereren voor een specifiek product, is het de moeite waard om een ​​lid of een groep uit te nodigen en het uit het park te slaan.
Hoe uw lokale bedrijf betrokken kan raken bij de Yelp Elite Squad
Er zijn een paar eenvoudige manieren om met de Yelp Elite Squad te werken.
Host Elite-feesten
Het hosten van een Yelp Elite-evenement kan een manier zijn om jezelf te onderscheiden van de concurrentie. Yelp maakt het gemakkelijk om dit te doen, omdat je een bericht kunt sturen naar je lokale Yelp-communitymanager, en zij zullen met je samenwerken om een ​​evenement te organiseren als dit goed bij je past. Het maakt niet uit wat voor soort bedrijf u bent, u heeft een aantal positieve recensies achter de rug en een uniek product te bieden, overweeg om contact op te nemen. Het kan geen kwaad om je best te doen.
Deelnemen aan forums
Reageren op lokale forums op Yelp is een uitstekende manier om je naam bekend te maken, en op deze manier kun je de concurrentie vrij gemakkelijk overslaan. Stel dat je een ramenrestaurant hebt in het centrum van Knoxville, en mensen posten op een forum om iets unieks te eten in de stad te vinden. Als je up-to-date blijft en regelmatig incheckt, kun je meedoen aan de thread om mensen te laten weten dat je een ramenrestaurant hebt geopend, het adres opgeven en een beetje achtergrondinformatie over de plaats geven. Houd er rekening mee dat je waarschijnlijk geen toegang hebt tot communicatie met Yelp Elite-leden, maar dit bespreken met gewone Yelpers kan een goede manier zijn om je voet tussen de deur te krijgen.
Direct bericht
Soms moet je gewoon all-in gaan en iemand rechtstreeks een bericht sturen. Als je merkt dat er specifieke Yelp Elite-leden bij jou in de buurt zijn die je echt met je bedrijf wilt beginnen, kun je deze eenvoudige methode proberen. U wilt filteren op basis van locatie en uw type bedrijf. Als u bijvoorbeeld een dagspa heeft, zou u geen bericht willen sturen naar een lid dat gewoonlijk restaurants beoordeelt. U kunt dan uw concurrentie filteren op beoordelingen, en er zou daar een “elite” -status moeten zijn. U kunt alle mensen verzamelen die bedrijven in uw niche beoordelen en ze een voor een een bericht sturen. Voordat je dit doet, moet je kieskeurig zijn over wie je bericht stuurt. Nodig niet iemand uit die overdreven kritisch is. Net als bij elke vorm van marketing, moet u uw publiek begrijpen. Bekijk hun profiel, kijk wat ze leuk vinden en wat enkele van hun persoonlijkheidskenmerken zijn, en wees niet bang om ze een beetje op te smeren. Praat niet alleen over uw specials of wat u in uw bedrijf doet; praat over de voordelen van een bezoek aan u en hoe dit mogelijk voor u beiden voordelig kan zijn.
Bedrijven die succes hebben geboekt met Yelp Elite
Hier is een schitterend voorbeeld van hoe lokale bedrijven geweldig succes kunnen boeken via het Yelp Elite-programma. In dit scenario kwamen zes verschillende bedrijven samen om een ​​unieke en buitengewone ervaring te bieden aan alle Indianapolis-leden. In deze “Friendsgiving” werden elitairen samengebracht voor diner, dessert en drankproeverij in een unieke setting in de Tomlinson City Market Catacomben. Ze creëerden een onvergetelijke ervaring, en als je kijkt, zijn de vijfsterrenrecensies eindeloos. Dit zal waarschijnlijk de komende jaren een positief effect hebben op hun bedrijf. In een ander scenario zien we hoe je geen restaurant, bar of voedingsmerk hoeft te hebben om te profiteren van Yelp Elite. Op het Playhouse Square in Cleveland maakten Elite-leden een rondleiding door de bouwwerken uit de jaren 1920, ontvingen informatie over het verleden van de stad en leerden alles over het mysterie achter hun stad. Dit resulteerde in een aantal geweldige recensies, positieve ervaringen en publiciteit voor het kunstdistrict van de stad in ruil voor een beetje van hun tijd.
Hoe verhoudt het Yelp Elite-team zich tot Google-gidsen
Als je van Yelp Elite hebt gehoord, heb je waarschijnlijk ook van Google Guides gehoord. Dat platform debuteerde rond 2015 en het is een manier voor Google om incentives te bieden aan mensen die regelmatig lokale bedrijven beoordelen. Het moedigt die mensen aan om meer recensies te schrijven, zodat Google zijn gebruikers een aangenamere ervaring kan bieden. Lokale gidsen ontvangen een badge op hun profiel, functies voor sociale media en zelfs een jaarlijks bedankje van onbekende waarde. Het enige probleem dat ik zie met Google-gidsen in vergelijking met Yelp Elite, is dat iedereen deze badge op Google kan ontvangen als ze een bepaald aantal recensies overtreffen. Veel van deze mensen schrijven alleen recensies als ze een slechte ervaring hebben gehad. De recensenten worden niet handmatig beoordeeld zoals in Yelp. Het programma lijkt veel meer “open” en minder begeerd te zijn dan de Elite-status, maar ze zijn nog steeds belangrijk vanwege de zichtbaarheid die een badge kan bieden. Het lijkt er ook niet op dat Google een groot deel van een community uit hun Google-gidsen creëert zoals Yelp doet. Er is geen manier om evenementen te maken of deze recensenten te overtuigen om uw bedrijf te bezoeken, behalve het internet af te speuren om hun contactgegevens te vinden, die voor het individu als vreemd over kunnen komen.
Andere manieren om met beïnvloeders te werken
We leven in het tijdperk van de influencer. Hoewel we ons tegenwoordig meestal concentreren op Instagram en TikTok, waren Yelp Elites de oorspronkelijke beïnvloeders en ze zijn nog steeds relevant. Als bedrijfseigenaar mag je deze mensen of Yelp in het algemeen niet negeren. Hoewel het misschien pijnlijk of zelfs martelend lijkt om een ​​beroep te doen op “professionele recensenten”, is het gunstig voor uw bedrijf. Hoewel het niet gegarandeerd is, kan een geweldig evenement of een paar positieve recensies van gerespecteerde Elite-statusleden je bedrijf meer zichtbaarheid geven in de zoekresultaten van Yelp. Als je op zoek bent naar een paar verschillende manieren om met influencers samen te werken, volgen hier een paar snelle tips:
Instagram
Stuur, net als op Yelp, DM’s naar mensen in uw omgeving door relevante hashtags te zoeken die van toepassing zijn op uw gemeenschap. Vind influencers in jouw niche en locatie en stuur een aantal DM’s om hen te vragen contact op te nemen in ruil voor een gratis product of dienst. Het goede aan Instagram is dat je de Yelp-communityrichtlijnen niet hoeft te volgen waarin staat dat je geen goederen en diensten kunt ruilen voor recensies. Misschien vind je een nieuwe elitist die op zoek is naar meer recensies, en dit zou een geweldige manier kunnen zijn om je naam bekend te maken!
TikTok
Op TikTok kun je zelf een influencer worden. Het platform is rijp voor mensen die naam willen maken. Post enkele van de meest interessante aspecten van uw bedrijf en zorg ervoor dat u trends volgt. Plaats wat momenteel trending is op TikTok en probeer aandacht te krijgen van lokale influencers. Zodra u dit doet, zoekt u een manier om contact met hen op te nemen door ernaar te zoeken op andere platforms. Als ze op TikTok zijn, staan ​​ze waarschijnlijk ook op Instagram, en het is veel gemakkelijker om daar contact met ze op te nemen.
Conclusie
Hoe graag we onze trots ook intact willen houden, het is soms goed voor ons om die opzij te zetten en te doen wat we voor ons bedrijf moeten doen. Yelp Elite-leden zijn de eerste influencers en ze zijn meer dan relevant voor fysieke bedrijven. Als je aandacht wilt krijgen en populairder wilt worden in je lokale gemeenschap, kan Yelp Elite je helpen. Als je problemen hebt met het beheren van je reputatie, kan mijn team je daarbij helpen.
Denk je dat Yelp Elite een belangrijk onderdeel is van een lokale SEO-strategie?

Be the first to comment on "Waarom uw lokale bedrijf zou moeten samenwerken met Yelp Elite"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*