10 bruikbare tips om Instagram-rollen voor uw merk te gebruiken

Als je je Instagram-marketingspel naar een hoger niveau wilt tillen, is het misschien tijd om te gaan experimenteren met Instagram Reels. Instagram Reels zijn korte video’s van 15 of 30 seconden die in een lus worden afgespeeld en kunnen worden nagesynchroniseerd met muziek of video’s. De video’s worden in een lus afgespeeld wanneer iemand scrolt, en herhalen totdat ze weg scrollen. Deze korte, pakkende video’s worden vaak gedeeld, worden oorwormen en gaan hopelijk viraal. Deze nieuwe functie van Instagram biedt een startpunt voor allerlei on-brand, on-topic videocreaties die je kunt gebruiken om in contact te komen met volgers en merkherkenning op te bouwen. Dus hoe werken ze en hoe kunt u ze voor uw merk gebruiken?
Hoe werken Instagram-rollen?
Met Instagram Reels kun je een duik nemen in de wereld van korte video’s, vergelijkbaar met TikTok of andere populaire korte muziekvideo-apps. Hier leest u hoe u muziek kunt verkennen, maken en aan uw reels kunt toevoegen.
Instagram-rollen verkennen
Voordat je erin duikt, moet je wat tijd besteden aan het verkennen van de rollen van anderen en hoe ze deze gebruiken voor hun persoonlijke platforms of merkaccounts. Om Reels te vinden, klikt u op het tabblad Reels-pictogram in de app, dat eruitziet als een regisseur met een afspeelknop. Hier kun je Reels verkennen van accounts die je volgt en anderen waarvan Instagram denkt dat je erin geïnteresseerd zult zijn op basis van je activiteit op het platform. Een andere manier om Reels te verkennen, is door naar de Explore-pagina te gaan en Reels te zoeken. U kunt ook rechtstreeks naar een profielpagina gaan en het pictogram Rollen zoeken.
Hoe Instagram-rollen te maken
Klaar om te beginnen met creëren? Het is tijd om de camera aan te zetten en aan de slag te gaan. Kies in de Instagram-app het kleine plustekenpictogram in de rechterbovenhoek om een ​​video toe te voegen. Er wordt een scherm geopend met een verscheidenheid aan creator-opties, waaronder Reels. Kies de optie Rollen en er verschijnen verschillende aanpassingsfuncties. Veel functies zijn herkenbaar voor Instagram-gebruikers, waaronder het muziekpictogram, de hoge snelheid en de timer. Je kunt ook kiezen of je video 15 seconden of 30 seconden duurt. Als je het niet zeker weet, kun je klein beginnen. Onthoud dat Reel-video’s die bij herhaling een kortere video afspelen, mogelijk meer impact hebben.
Muziek aan haspels toevoegen
Wanneer je begint met het maken van je reelvideo, zie je het muziekpictogram. Klik op de muzieknoot en je ziet een bibliotheek met liedjes, net zoals de muziek die je aan Instagram-verhalen kunt toevoegen. Gebruik de zoekbalk bovenaan om naar muziek te zoeken die geschikt is voor je video-creatie. Kies vervolgens het gedeelte van het nummer dat het beste bij uw video en uw doel past. Als je geen nummer wilt kiezen, kun je ook achtergrondgeluiden of je stem gebruiken voor je Reels.
10 manieren om Instagram-haspels te gebruiken om uw merk te promoten
Net als zoveel andere functies op sociale media, biedt Reels een platform waarop merken verbinding kunnen maken en met volgers kunnen communiceren. Het kan echter moeilijk zijn om voorbij het lawaai te gaan en video-ideeën te bedenken die trouw zijn aan uw merk en interessant zijn voor volgers. Als je aan de slag wilt met Instagram Reels, of een contentkalender wilt samenstellen met ideeën voor Reels, blijf dan lezen. Hieronder vindt u tien manieren waarop u deze korte video’s kunt gebruiken om uw merk op de markt te brengen en enkele echte voorbeelden die andere merken hebben gebruikt. Gebruik deze als inspiratie, maar vergeet niet om trouw te blijven aan uw merk.
1. Vertel uw merkverhaal op Instagram Reels
Wat is jouw “waarom”? Elk merk heeft er een, en dat verhaal vertellen is een geweldige manier om op een zinvolle manier contact te maken met uw klantenbestand. Met Instagram Reels kun je je verhaal zowel op een leuke als authentieke manier delen. Als je het achtergrondverhaal over je merk deelt, wil je dat het echt is en niet verkoopbaar. De integraties en video-opties maken dat gemakkelijker. Met on-brand achtergrondmuziek gebruikte Tailored Tulle Instagram Reels om het verhaal van hun eerste jaar in het bedrijfsleven te vertellen en hun diepe dankbaarheid voor hun klanten te benadrukken. De video komt eerder authentiek en warm over dan opschepperig. Video is een leuke manier om het verhaal van hun eerste jaar in het bedrijfsleven te vertellen, in plaats van alles uit te schrijven.
2. Bied exclusieve kortingscodes aan Reel Watchers
Hier kunnen dingen leuk worden! Waarom ‘beloon’ je trouwe volgers en kijkers niet met kortingen en exclusieve kansen, en doe je dat op een leuke en boeiende manier? Dit kan een geweldige manier zijn om een ​​nieuw product aan te kondigen of een seizoensuitverkoop te delen om meer klanten aan te trekken die graag in uw winkel willen winkelen. Als je je merk Instagram-account hebt ingesteld voor Instagram-shopping, kun je je producten ook taggen in je Instagram Reel. Maak kijkers enthousiast over je product met een boeiende videorol en bied vervolgens een korting die ze niet willen missen en maak het winkelen naadloos met de tag daar in de post. Sephora gebruikte Instagram Reels om mensen te laten zien hoe ze een promotiecode moeten typen tijdens het online winkelen om een ​​zak met gratis geschenken te krijgen.
3. Deel uw creatieve proces
Mensen vinden het heerlijk om een ​​voorproefje te krijgen van hun favoriete producten en ontwerpers; het geeft ze het gevoel dat ze deel uitmaken van een elitegroep. Mensen die nieuw zijn bij uw merk, kunnen een beter begrip krijgen van de moeite en tijd die nodig zijn om uw product te ontwikkelen. Of je nu een sneak peek toevoegt aan je redactiekalender of de camera aanzet als de inspiratie toeslaat, Reels kan een leuke manier zijn om mensen binnen te halen en ze te helpen zich beter verbonden te voelen met je merk. Soleil Furnishings maakt op maat gemaakte meubelrestauraties en ze hebben Instagram Reels gebruikt om verschillende delen van het creatieve proces te laten zien, van schuren tot schilderen. In blogposts of andere inhoud met een langere vorm lijken deze misschien droog of saai, maar met een beetje achtergrondmuziek en continu wordt een herstelupdate een bevredigend horloge.
4. Bied beelden van achter de schermen aan
Het zakenleven is meer dan de mooie, goed geplande vierkante foto’s die onze feeds op sociale media vullen. Om een ​​echte relatie met je volgers te ontwikkelen, vooral degenen die echt geïnvesteerd hebben in wat je maakt, kun je Reels proberen voor beelden van achter de schermen. Word echt met je volgers. Trek het gordijn opzij en verwelkom ze in alle ups en downs van het leven in uw bedrijf. The Wishing Elephant plaatst velen achter de schermen Reels, waar ze de realiteit delen van het verwerken en verzenden van bestellingen en de chaos en vreugde die gepaard gaat met het hebben van een klein bedrijf.
5. Stel uw team voor via haspels
De online wereld kan notoir onpersoonlijk zijn, dus waarom zou u geen persoonlijkheid in uw socialemediamarketing blazen? Gebruik Reels om je teamgenoten te interviewen of laat ze een favoriet nummer kiezen en een hobby of interesse buiten het kantoor onder de aandacht brengen. Natuurlijk wil je al deze dingen eerst door je HR halen, maar nogmaals, het is een geweldige manier om je posts op sociale media nieuw leven in te blazen, vooral als je branche de neiging heeft om meer dichtgeknoopt te zijn. Je kunt Reels ook gebruiken om je merk, producten of diensten onder de aandacht te brengen, terwijl je je team voorstelt. De streaming-app die KidoodleTV deelt met personeel kiest Instagram Reels en vraagt ​​personeelsleden wat zij en hun kinderen leuk vinden om te bekijken in de app. Het laat het merk de shows die ze aanbieden onder de aandacht brengen, terwijl het iets meer deelt over de mensen achter de app.
6. Pronk met uw producten
Heeft uw product veel functies of opties? Of maak je maatwerk voor iedere klant? Rollen kunnen u helpen te benadrukken wat uw producten uniek maakt en productdetails en toepassingen te benadrukken. William Sonoma gebruikt Instagram Reels om de producten die ze aanbieden in actie te presenteren, zodat volgers kunnen zien hoe hun producten eruit kunnen zien op hun kersttafel of hun favoriete gerecht serveren.
7. Kondig weggeefacties aan Op Instagram Reels
Als je weggeefacties gebruikt om meer volgers op te halen of loyale klanten te belonen, kan Instagram Reels je helpen het woord te verspreiden en opwinding op te bouwen. Of je kunt verrassende weggeefacties doen. Pretty by JL verraste een aantal van hun shoppers met een gratis weggeefactie bij recente bestellingen, en ze maakten de winnaars bekend in een Instagram-reel.
8. Leid uw publiek op Via haspels
Instagram Reels geven je de kans om volgers op te leiden, hetzij over je merk, hetzij over de waarden waar je merk voor staat. In snelle fragmenten kunt u de kennis delen die u als expert misschien als vanzelfsprekend beschouwt, maar die ze misschien nog aan het verkennen zijn. Het is een geweldige manier om voorstander van de industrie te zijn en mensen les te geven. Hier is bijvoorbeeld hoe Baker Creek Heirloom Seeds Instagram Reels gebruikt om hun publiek te informeren over het gebruik van planten voor kruidengeneeskunde.
9. Zorg voor een productdemonstratie op Instagram Reels
Of je product nu ingewikkeld is en een grondige uitleg nodig heeft, of je wilt coole functies laten zien, deze korte video’s zijn een leuke manier om te laten zien wat je product geweldig maakt. Je kunt creatief, gek of echt van de muur worden. U kunt bijvoorbeeld speciale functies of minder voor de hand liggende toepassingen van uw product delen. Kunstenaars kunnen dit benutten door de details van wat je maakt te benadrukken. In haar Instagram Reels geeft Rachel Froud volgers een kijkje in hoe ze haar stukken schildert.
10. Gebruik rollen om wat geluk te verspreiden
Als het gaat om socialemediamarketing, besteden we veel tijd aan het nadenken over de ROI, het bedrijfsresultaat en de winstmarges. Maar soms bieden sociale media een grotere kans. Met sociale media worden we verwelkomd in het leven van mensen en hebben we de kans om vreugde en licht te brengen. Rollen zijn geen uitzondering. In feite kunnen ze de perfecte manier zijn om wat vreugde en gelach te brengen. Hou het simpel. Pronk met iets schattigs of moois. Laat uw kleine hoekje van internet wat helderheid brengen. Dit is wat Amerika’s VetDogs deelden in hun Reels-feed. Het is simpel, gewoon een kleine kijkje nemen in hun dagelijkse werk. Niets overdreven. Ze gebruikten zelfs alleen hun achtergrondgeluid voor audio, in plaats van een leuk nummer in een lus te zetten, hoewel die keuzes eindeloos zouden zijn geweest.
Conclusie
Instagram Reels kan je Instagram-account nieuw leven inblazen en je helpen je volgers op te bouwen. Veel plezier met het maken van korte video’s met pakkende deuntjes, terwijl u uw merkverhaal deelt. Het is een geweldig hulpmiddel om te experimenteren en creatief te worden, dus duik erin en geniet ervan.
Wat is je favoriete achtergrondmelodie op Instagram Reels?

Be the first to comment on "10 bruikbare tips om Instagram-rollen voor uw merk te gebruiken"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*