10 Contentmarketingtrends voor 2021 en daarna

Organisaties die consistente en gezonde investeringen in contentmarketing hebben gedaan, hebben gemeld dat die investeringen de afgelopen jaren hun vruchten afwerpen. Om hun groei te behouden, moeten marketeers echter ook op de hoogte blijven van het steeds veranderende landschap van contentmarketing. Wat vorig jaar werkte, is misschien niet genoeg om vooruit te komen in 2021. Door te kunnen anticiperen op trends en veranderingen in kijkgedrag op basis van technologische trends en updates, kun je je strategie aanpassen en de golf voorblijven. Hier zullen we enkele trends beschrijven die we in 2021 in de gaten moeten houden, maar voordat we dat doen, laten we eens kijken waarom contentmarketing blijft evolueren.
Waarom verandert contentmarketing zo vaak?
Contentmarketing blijft evolueren om gelijke tred te houden met trends, technologieën en consumentenbehoeften. Door het toenemende gebruik van mobiele apparaten, gesproken zoekopdrachten en sociale media moeten we bijvoorbeeld altijd op de hoogte blijven. Dan zijn er de platforms zelf die veranderen. Gevestigde sites zoals Facebook beginnen een oudere demografie aan te trekken, terwijl nieuwere platforms zoals TikTok een jonger publiek aanspreken. Om hun publiek effectief te bereiken, moeten contentmarketeers hun strategieën aanpassen om aan deze veranderende trends te voldoen. 10 Huidige trends in contentmarketing
Meer recent stonden aanpassingsvermogen en flexibiliteit centraal in contentmarketing. Veel van de marketingmethoden die de voorkeur genieten, blijven echter hetzelfde. Hoewel veel huidige contentmarketingtrends een voortzetting of evolutie zijn van bestaande, winnen sommige trends aanzienlijk terrein. 1. Gemeenschappen bouwen
Met maar liefst 24 miljoen e-commerce winkels die er zijn, moet je een manier vinden om opgemerkt te worden. Dat bereik je in zo’n drukke ruimte door een community te ontwikkelen. Bij communitymarketing gaat het niet om een ​​snelle verkoop, het gaat erom dat u in contact komt met klanten en tegelijkertijd vertrouwen en loyaliteit opbouwt en een breder publiek bereikt. De Dollar Shave Club (DSC) is daar een uitstekend voorbeeld van. DSC werkt op abonnementsbasis en beschouwt al zijn leden als onderdeel van de gemeenschap. Naast zijn aanwezigheid op sociale media en een blog om met klanten in contact te komen, biedt DSC leden in zijn maandelijkse nieuwsbrief en zorgt het ervoor dat zijn abonnees de kern van het bedrijf vormen. Dan is er ProBlogger. Misschien ken je ProBlogger van zijn vacaturebank of zijn blog. De gemeenschapskant is echter ook een aanzienlijk onderdeel van het merk. De community geeft nieuwe en gevestigde bloggers de kans om samen te komen en te leren en samen te werken. Het biedt ook:

  • netwerkmogelijkheden
  • webinars
  • boeken, gereedschappen en evenementen met korting
  • community-downloads

2. Inhoud optimaliseren voor niche, long tail-zoekwoorden
Lange tijd lag de focus voor marketeers op lange inhoud. Meer recentelijk heeft contentmarketing echter afstand genomen van gedetailleerde, lange artikelgidsen. In plaats daarvan komt het gebruik van niche, long-tail-zoekwoorden steeds vaker voor, omdat long-tail-zoekwoorden specifieker zijn en minder concurrentie hebben. Bovendien maakt het gebruik van long-tail-zoekwoorden het gemakkelijker om uw inhoud op Google te rangschikken. Dat betekent meer organisch verkeer, wat goed nieuws is voor marketeers die zich richten op een concurrerende niche. Het vinden van deze long-tail-zoekwoorden hoeft niet moeilijk te zijn. U zult zien dat er tal van gratis en betaalde tools beschikbaar zijn, zoals: U kunt ook gebruiken:

  • de functie ‘mensen zochten ook naar’ op Google
  • Google Suggest
  • Google’s gerelateerde zoekopdracht

Nadat u uw zoekwoorden heeft beperkt, kunt u zich concentreren op een specifiek segment van uw bedrijf en inhoud rond het onderwerp maken. 3. Contentteams inhuren met verschillende vaardigheidssets
In de afgelopen jaren is er een constante verschuiving opgetreden van het karnen van inhoud. De merken die het meeste succes boeken met contentmarketing overspoelen niet alleen hun publiek met content. Ze kiezen voor een media-uitgeverij. Het proces is nu net zo belangrijk als de inhoud zelf. Het hebben van een team van schrijvers is niet meer genoeg. Uw bedrijf moet een bredere strategie ontwikkelen met een meer diverse groep talent en vaardigheden om aan de eisen van uw publiek te voldoen. Dat betekent dat goed schrijven niet genoeg is. Het contentteam zal het komende jaar moeten groeien en zich moeten aanpassen en er moeten mensen zitten die talent hebben in:

  • videoproductie en montage
  • grafisch ontwerp, illustratie en bewerking
  • audiobewerking en productievaardigheden
  • content optimalisatie
  • content distributie en promo
  • strategieontwikkeling, uitvoering, SEO en campagnebeheer
  • communicatie en branding

4. Herbestemming van inhoud op verschillende kanalen
Door inhoud opnieuw te gebruiken, bespaart u tijd, komt u voor een ander publiek te staan ​​en verbetert uw organische zoekopdracht. Dit betekent simpelweg het opnieuw verpakken in een ander formaat. Bijvoorbeeld:

  • blogposts omzetten in een eBook of nieuwsbriefinhoud
  • YouTube-video’s in uw blog insluiten
  • het transcriberen van uw YouTube-video’s en het verspreiden ervan als podcast, nieuwsbrief of bloginhoud
  • het maken van infographics op basis van onderzoek en statistieken.

ESPN liet zien hoe effectief herbestemming van inhoud kan zijn. Toen ESPN ‘We the Fans’ lanceerde, verdeelde het de inhoud over verschillende formaten. Artikelen, podcasts, video’s en sociale media maakten allemaal deel uit van de strategie van ESPN. Zoals Chad Millman, VP / hoofdredacteur van Amerikaanse digitale inhoud, uitlegt: “Het idee was om te profiteren van alle ESPN-platforms.” Overweeg hetzelfde te doen voor uw bedrijf.
Contentmarketingtrends voor 2021 en daarna
Vooruitkijkend zal de behoefte voor marketeers om hun contentplannen aan te passen blijven bestaan, en we zullen waarschijnlijk een grotere toename zien van bestaande trends zoals Google’s Discover en verhalen om lezers te betrekken en op de pagina te houden. Laten we deze contentmarketingtrends eens nader bekijken. 5. “Ontdek” -functies
Yoast, Search Engine Land en HubSpot zijn slechts enkele voorbeelden van Google Discover. Het was voorheen bekend als Google Feed, maar het heeft een aanzienlijke transformatie ondergaan sinds de lancering. Als u niet bekend bent met Google Discover, combineert het nieuws, groenblijvende inhoud met afbeeldingen zoals foto’s. Om de feed te vullen, gebruikt Google AI en machine learning om de zoekgeschiedenis van een gebruiker te begrijpen, wat betekent dat de kijker inhoud krijgt die hen waarschijnlijk aanspreekt. U vindt Discover op de mobiele pagina’s van Google en mobiele Chrome-gebruikers zien de feed wanneer ze een tabblad openen. Na verloop van tijd wordt Discover steeds geavanceerder. Vraag het maar aan de uitgevers van Vogue en Vice. Uw inhoud komt in aanmerking voor weergave op Discover als deze voldoet aan de richtlijnen en Google deze heeft geïndexeerd. Zoals Google stelt, garandeert dit echter niet dat uw inhoud in de Discover-feed zal verschijnen. Google heeft echter enkele richtlijnen om de kans te vergroten dat uw inhoud wordt weergegeven. Waaronder:

  • het plaatsen van “uitstekende en boeiende inhoud”
  • inhoud maken die uniek en actueel is
  • het verstrekken van exacte auteurschapsgegevens (uw naam, publicatie, naamregels, publicatie)
  • hoogwaardige beeldvorming
  • beschrijvende titels die clickbait vermijden

6. “Verhaal” -functies
Verhalen worden om verschillende redenen steeds populairder. Ten eerste maken ze geweldige sociale media-inhoud. Ten tweede worden ze ook weergegeven in mobiele zoekopdrachten en Google Afbeeldingen, waardoor uw kansen op vindbaarheid toenemen. Er zijn nog andere factoren in hun groeiende populariteit: platforms zoals Google Stories maken het maken van verhalen voor iedereen toegankelijk. Cruciaal is echter dat Google Web Stories inspeelt op de zakelijke levensstijl van consumenten en inhoud biedt voor mensen die veel onderweg zijn: het gebruik van Accelerated Mobile Pages (AMP) stelt lezers in staat om door te bladeren op dezelfde manier als u zou doen met verhalen op sociale media. Een ander voorbeeld van verhaalfuncties zijn Instagram-gidsen. Deze bieden samengestelde inhoud in de vorm van video’s, foto’s en tekst. Het idee is om content makkelijker vindbaar te maken, waardoor merken en influencers makkelijker te ontdekken zijn. 7. Uitgelichte experts
Commentaar van experts dat uw inhoud geloofwaardig maakt, kan u helpen op te vallen. Daarom kan het opnemen van opmerkingen van een onderwerp of een aanbevolen expert de prestaties van uw inhoud ten goede komen. Google gebruikt de inhoud van het onderwerp (nog) niet als rangschikkingsfactor. Echter, evaluatoren houden rekening met de expertise, gezaghebbendheid en betrouwbaarheid (EAT) factor in hun kwaliteitsrangschikking. Google is echter niet de enige die geïnteresseerd is in de kwaliteitsinhoud. Consumenten ook. Volgens een onderzoek van Nielsen zoekt 85 procent van de consumenten regelmatig of af en toe naar inhoud van experts voordat ze iets kopen. Bovendien zegt 67 procent van de kopers dat onbevooroordeelde aanbevelingen van experts ervoor zorgen dat ze eerder geneigd zijn een aankoop te overwegen. InPowered, die de enquête heeft laten uitvoeren, zegt dat er drie belangrijke punten zijn van het onderzoek. Marketeers moeten:

  • bouw vertrouwen op en doorbreek het lawaai met deskundige inhoud
  • beginnen hun verhalen te delen zodra ze het vertrouwen van de consument hebben gewonnen
  • blijf vertrouwen opbouwen door middel van deskundige inhoud en vraag klanten om beoordelingen achter te laten

8 en 9. Generatieve media & NLG Generatieve media worden steeds vaker gebruikt op dezelfde manier als natuurlijke taalgeneratie (NLG). Net als NLG gebruiken generatieve media AI om inhoud te creëren. Het enige verschil is dat het door de computer gegenereerde afbeeldingen maakt in plaats van tekst. Het werkt ook op vrijwel dezelfde manier als NLP:

  1. De ontwerper geeft zijn instructies aan de machine, met gedetailleerde parameters / algoritmen.
  2. De machine gebruikt deze parameters om een ​​afbeelding te maken.

De ontwerper heeft echter nog wat input en kan algoritmen wijzigen om het voltooide stuk te produceren. Tyler Lastovich van Lastly Studios voorspelde enige tijd geleden een groei in generatieve media. Zoals Lastovich opmerkt, hoewel het gebruik sterk is toegenomen, moeten we het volledige potentieel ervan nog zien. Contentmarketeers kunnen het bijvoorbeeld gebruiken op gebieden als:

  • contextuele afbeeldingen
  • gepersonaliseerde inhoud
  • realistische chatbots

Volgens een senior analist bij Techna zijn proefversies van generatief ontwerp, cloudgebaseerde generatieve ontwerpoplossingen en de toenemende integratie van 3D-printen met generatieve ontwerpen slechts enkele van de redenen achter deze trend in contentmarketing. 10. Contentgestuurde personalisatie
Yieldify definieert contentpersonalisatie als het “proces van het afstemmen van content die zichtbaar is voor de klant op basis van hun profiel of voorkeuren.” Elke klant die uw website bezoekt, bevindt zich in een andere fase van de klantreis. Uw inhoud moet aan hun specifieke behoeften voldoen en hen aanmoedigen om de volgende stap te zetten. Een goed voorbeeld is een klant die naar uw website komt om meer te weten te komen over nieuwe keukenunits. Wanneer ze terugkeren naar uw site, kunt u een e-boek aanbieden met tips voor het kiezen van de ideale keukenunits voor hun huis of een checklist voor de voorbereiding op de renovatie. Voor het geval je het je afvraagt: content-gedreven personalisatie is niet optioneel als je je klant tevreden wilt houden. Uit onderzoek van Salesforce blijkt dat 84 procent van de consumenten zegt dat behandeld worden als een persoon, niet als een nummer, cruciaal is om hun bedrijf binnen te halen. Verder zegt negenenvijftig procent dat op maat gemaakte betrokkenheid op basis van eerdere interacties cruciaal is voor het winnen van hun bedrijf.
Gevolgtrekking
Hoewel gegevens de hier vermelde trends ondersteunen, zijn trends niet alles. U moet uw onderzoek doen om te zien hoe zij uw contentmarketingstrategie kunnen verbeteren tot aan 2021. Er zijn ook tal van historische gegevens die ons laten zien hoe snel trends kunnen mislukken of afsterven. Doe altijd je onderzoek in plaats van trends op het gebied van contentmarketing na te jagen. Houd de toppresteerders in uw ruimte in de gaten en gebruik gegevens (en experimenten) om uw strategie te voeden terwijl u op weg bent naar 2021.
Aan welke van deze contentmarketingtrends voor 2021 werkt u aan het opnemen in uw strategie?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "10 Contentmarketingtrends voor 2021 en daarna"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*