10 effectieve LinkedIn-advertentie-ideeën

Hoewel er een hele reeks sociale platforms beschikbaar is voor digitale marketinginspanningen, is LinkedIn uniek. Waar anders kunnen marketeers zakelijk ingestelde individuen vinden en deze met ongelooflijke nauwkeurigheid benaderen? Het antwoord is duidelijk nergens. Voordat we de advertentie-ideeën van LinkedIn bekijken, laten we het hebben over waarom LinkedIn is waar u uw tijd en geld wilt besteden.
Waarom zou u op LinkedIn adverteren?
Terwijl andere platforms wellicht meer gebruikersaantallen hebben, heeft LinkedIn 740 miljoen actieve gebruikers. Vijfenzestig miljoen van die gebruikers zijn besluitvormers, en nog eens 61 miljoen identificeren zich als influencers op hoog niveau. Dat betekent dat u van nature meer de aandacht trekt van een persoon die koopkracht heeft op LinkedIn dan op enig ander sociaal platform. Naast het grote invloedrijke publiek op LinkedIn zijn er een hele reeks extra voordelen aan adverteren op het platform, waaronder:

  • het vermogen om uw doelgroep per beroep te bereiken
  • verhoogde conversies
  • overeenkomende doelgroeptargeting

Een andere belangrijke factor om op te merken is hoe populair LinkedIn is voor betaalde sociale advertenties. In feite zal meer dan 50 procent van de Amerikaanse marketeers dit jaar adverteren op LinkedIn. Waarom zou u om deze statistiek geven bij het afwegen van uw LinkedIn-advertentiestrategie? Omdat met zoveel marktverzadiging, uw advertenties zich moeten onderscheiden van de rest.
10 voorbeelden van de 10 beste advertentie-ideeën van LinkedIn
Om u te inspireren om die opvallende advertenties te maken die daadwerkelijk kunnen converteren op LinkedIn, hebben we 10 LinkedIn-advertentie-ideeën samengesteld die behoorlijk briljant zijn.
1. Gebruik luide en speelse kleuren, zoals Swag in a Box
De psychologie achter kleuren verdient in de meeste marketingkringen niet de aandacht die ze verdient. Het gebruik van levendige tinten is een van de meest effectieve manieren om aandacht te trekken voor uw marketingcampagne. In feite trekken kleurrijke advertenties in tijdschriften 26 procent meer aandacht dan hun zwart-witte tegenhangers. Heldere kleuraccenten kunnen ervoor zorgen dat uw advertenties ver blijven, vooral wanneer de kleuren passen bij uw bedrijf. Als u echter samenwerkt met een professionele organisatie (denk aan een advocatenkantoor), wilt u misschien de helderheid afzwakken om te voorkomen dat u het merk van de organisatie verstoort. Bekijk voor een meer visueel voorbeeld deze advertentie van Swag in a Box, een bedrijf dat bedrijfsslinger maakt. Deze advertentie is vet, helder en esthetisch en trekt de aandacht van de lezer onmiddellijk naar de levendige afbeeldingen van boxed office swag. Vergeet nooit de kracht van eenvoudige, levendige tinten bij het beoordelen van de advertentie-ideeën van LinkedIn.
2. Doe een bod in uw advertentie, zoals SharpRocket
Als u op zoek bent naar advertentie-ideeën op LinkedIn om uw advertentie te onderscheiden van die van anderen, overweeg dan om een ​​aanbieding op te nemen. Dit kan een gratis pdf van een whitepaper, een budgetteringswerkblad of een kalender zijn. Het gaat erom uw publiek iets van waarde te bieden dat ze zullen onthouden terwijl ze verder gaan op het klanttraject. Met aanbiedingen kunt u niet alleen de aandacht trekken, maar kunt u ook marktwaarde aantonen, waardoor uw identiteit als expert in uw vakgebied wordt versterkt. Op zoek naar inspiratie voor een LinkedIn-advertentie-idee met een aanbiedingscomponent? Bekijk deze advertentie van SharpRocket. Door een gratis blauwdruk aan te bieden voor het starten van een linkbuilding-campagne, biedt SharpRocket waarde en verstevigt tegelijkertijd zijn expertise op het gebied van digitale strategie.
3. Doe een beroep op de emoties van mensen, zoals de Northwest Missouri State University
Emotie is een sterke kracht in marketing. In feite, in een onderzoek onder 1.400 succesvolle advertentiecampagnes, presteerden degenen met uitsluitend emotionele inhoud bijna twee keer zo goed als advertenties die rationele inhoud gebruikten. Vergeet bij het zoeken naar ideeën voor advertenties op LinkedIn niet de waarde van emotionele beelden of taal om uw publiek te verleiden. Hier is nog een onderzoek dat de waarde van emotie in LinkedIn-advertenties nog meer onderstreept: Les Binet en Peter Field van het B2B Institute ontdekten dat het zeven keer effectiever is om op emoties te reageren dan conventionele, rationele berichtgeving. Bekijk bijvoorbeeld deze LinkedIn-advertentie van de Northwest Missouri State University. Het middelpunt van deze advertentie is de grijns op het gezicht van een jonge afgestudeerde terwijl ze een medestudent omhelzen. Diploma in de hand: de emotie van genot is onmogelijk te negeren. Wie wil die ongegeneerde vreugde niet ervaren? Door afbeeldingen te gebruiken die herkenbare emoties uitbeelden, vergroot u de kans dat uw publiek wil reageren op uw advertentie en, hopelijk, op uw product.
4. Ken het leiderschap van het bedrijf toe, zoals Goldman Sachs
LinkedIn is gebouwd op het uitgangspunt van netwerken. Door het leiderschap van het bedrijf te laten zien, kunnen toehoorders communiceren met prominente figuren achter het merk, gevoelens van vertrouwen stimuleren en een naam een ​​gezicht geven. Dit vertrouwen creëert een band met uw merk, waardoor de kans op verkopen langs de lijn toeneemt. Op zoek naar inspiratie om dit principe in uw volgende campagne op te nemen? Zoek niet verder dan deze advertentie van Goldman Sachs. In deze advertentie bevat Goldman Sachs een openhartig gesprek met de Global Co-Head of Asset Management. Door het publiek kennis te laten maken met een gezicht dat ze op verschillende media zullen tegenkomen, creëert Goldman Sachs een persoonlijke relatie met elk publiekslid, waardoor het vertrouwen toeneemt en verbindingen wordt gelegd.
5. Kondig branche-evenementen aan, zoals de genade van kinderen
Als u op zoek bent naar ideeën voor LinkedIn-advertenties, is het aankondigen van branche-evenementen een geweldige plek om te beginnen. Door uw publiek (en mogelijk het publiek van uw publiek) uit te nodigen voor evenementen, vergroot u het bereik en genereert u verbindingen. Waarom? Je schep niet alleen op over je merk als je een evenement promoot, je biedt ze ook iets waardevols. Bekijk deze advertentie van Children’s Mercy Hospital in Kansas City om een ​​effectieve aankondiging van een evenement te zien. Deze LinkedIn-advertentie nodigt uit tot publieksparticipatie en bevordert de betrokkenheid van de gemeenschap, maar maakt ook gebruik van een videoloop om nog effectiever te zijn. LinkedIn-videoadvertenties verdienen over het algemeen drie keer meer betrokkenheid dan hun tegenhangers in tekst. Als je de betrokkenheid wilt vergroten terwijl je een LinkedIn-community opbouwt door een branche-evenement aan te kondigen, vergeet dan niet de kracht van een visueel aantrekkelijke video.
6. Plaats uw advertentie in meerdere uitgelijnde paginakolommen, zoals melodieën
Op LinkedIn is meer exposure nooit een slechte zaak. Met mogelijkheden om uw advertentie op meerdere locaties te plaatsen, kunt u profiteren van een verdubbeling van de kans op interactie met het publiek. Bekijk de LinkedIn-advertentie van Tune om deze theorie in de praktijk te zien. Tune gebruikt uitgelijnde paginakolommen om kijkers twee mogelijkheden te bieden om actie te ondernemen. Dit stelt Tune niet alleen in staat om hun gemarkeerde gids verder te promoten, maar het moedigt toehoorders ook aan om het bedrijf te volgen. Wilt u maximale inspiratie uit deze advertentie halen? Tune gebruikt duidelijk afgebakende call-to-actions (CTA) om precies te laten zien wat de bezoeker zal behalen door interactie met de advertentie.
7. Maak uw advertenties actueel, zoals Asana
We hebben het gehad over de kracht van herkenbaarheid – hoe het helpt om uw merk menselijker te maken en uw publiek aanmoedigt om authentiek met elkaar om te gaan. Wanneer je actuele inhoud maakt, ga je een stap verder met de kracht van relateerbaarheid door niet alleen te bewijzen dat je een mens bent, maar ook te bewijzen dat je hip bent. Op zoek naar inspiratie om uw actuele kennis te bewijzen? Bekijk deze advertentie van Asana. Met behulp van een afbeelding die de onlangs vervaagde lijnen tussen werk en thuis weergeeft, presenteert Asana een herkenbare, effectieve advertentie. De advertentie nodigt kijkers uit om te beseffen dat ook zij zich hebben aangepast aan deze nieuwe situatie, en de tools die Asana biedt, kunnen die aanpassing nog gemakkelijker maken.
8. Houd het simpel, zoals Express Scripts
Geweldige LinkedIn-advertenties hoeven niet flitsend te zijn. In sommige gevallen geldt: hoe eenvoudiger de advertentie, hoe eenvoudiger de verkoop. Op zoek naar inspiratie voor eenvoudige maar effectieve advertenties? Bekijk deze LinkedIn-advertentie van Express Scripts. In deze afbeelding houdt een hand een pil tegen een felgekleurde achtergrond. De blik van het publiek wordt meteen naar de pil getrokken. Het beeld werkt tweeledig: het trekt de aandacht door kleur en contrast, terwijl het ook de kernboodschap van het merk onderstreept: recepten rechtstreeks naar u brengen.
9. Markeer de oplossing voor gebruikersproblemen, zoals sensortoren
Als we winkelen, willen we een bestaand probleem oplossen. Wanneer u LinkedIn-advertenties maakt, kunt u de aandacht van de consument trekken door een directe advertentie te maken die een oplossing voor het probleem van uw publiek belicht. Wilt u een illustratie van deze tactiek? Bekijk deze advertentie van Sensor Tower. Sensor Tower weet wat zijn publiek wil – en wat zijn publiek wil, zijn statistieken. In deze advertentie lost het bedrijf dat probleem specifiek op voor gebruikers die prestatiegegevens van educatieve apps zoeken. Door deze behoefte voor een specifiek publiek op te lossen, creëert het bedrijf met succes een duidelijke, directe advertentie die het publiek overhaalt om actie te ondernemen door hun rapport te downloaden. Om dit in uw LinkedIn-advertenties te repliceren, identificeert u de drijvende behoefte van uw publiek en bouwt u vervolgens een campagne die dat specifieke probleem oplost.
10. Demonstreer uw inspanningen op het gebied van sociale rechtvaardigheid, zoals BMO Harris Bank
Verantwoord ondernemen lokt een positieve reactie uit bij het publiek: 73 procent van de consumenten zegt dat bedrijven meer moeten doen dan alleen een product of dienst aanbieden. Zoeken naar inspiratie? Zoek niet verder dan BMO Harris Bank. In deze advertentie onderstreept de bank haar inzet om de werkplek inclusiever te maken voor de LGBTQ2 + -gemeenschap. Deze video bouwt niet alleen het karakter van het merk uit, maar onderstreept ook de moraal en waarden die hun merk leiden. Deze advertentie kan dubbel werk doen door het opbouwen van herkenbaarheid en het vervullen van bedrijfsverantwoordelijkheid voor individuen die aansluiten bij de visie van de organisatie.
Gevolgtrekking
Al deze tien advertentie-ideeën op LinkedIn kunnen helpen om de klikken en conversies te stimuleren waar u van droomt. Om effectief te zijn, moet u bepalen welke strategie het beste werkt voor uw merk of het merk van uw klant. Misschien besluit je om de weg van emotionele marketing te volgen, waarbij je een afbeelding gebruikt om je verhaal te vertellen. Misschien besluit u dat levendige kleuren naadloos aansluiten bij de visie van uw merk, en herschrijft u al uw grafische ontwerpen rond een briljant thema. Of misschien besluit u om uitvoerend leiderschap op de voorgrond van uw campagne te brengen, door leden van het publiek een naam te geven. Welke route u ook kiest, het opnemen van deze LinkedIn-advertentie-ideeën met beproefde LinkedIn-tips kan uw campagnes naar een hoger niveau tillen. Indien nodig kunnen we u ook helpen met uw LinkedIn-advertenties.
Wat is het meest effectieve advertentie-idee op LinkedIn dat je hebt gezien?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "10 effectieve LinkedIn-advertentie-ideeën"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*