10 elementen van een succesvol social media-profiel

Met goede sociale-mediaprofielen kunt u meer online bekendheid krijgen, contact leggen met uw fans of klanten en uw online reputatie verbeteren. Tenzij u een grote site heeft die aan uw naam is gekoppeld (zoals Mike.com), zijn uw sociale-mediaprofielen meestal de eerste resultaten die Google laat zien wanneer iemand naar u zoekt. Beschouw elk social media-profiel dat u maakt als een bestemmingspagina voor uw persoonlijke merk. Uw sociale media-profielen zijn mogelijk de eerste ontmoeting die iemand met uw merk zal hebben, en u wilt dat die eerste indruk de bezoeker interesseert om meer over u te weten te komen. Hier zijn 10 elementen van succesvolle sociale-mediaprofielen.
Element #1: de weergavenaam van uw social media-profiel
Oké, dit lijkt vrij basic. De naam die op je sociale media-profiel wordt weergegeven, moet gewoon je eigen naam zijn, toch? Meestal klopt dat. Soms is dat echter niet zo logisch. Op platforms zoals Twitter, waar je geen echte naam hoeft te gebruiken, is een pseudoniem misschien logischer.
Element #2: Uw gebruikersnaam en URL voor sociale media
Op de meeste sociale netwerken is uw gebruikersnaam opgenomen in uw URL en verschilt deze vaak van uw weergavenaam. Meestal kunt u uw gebruikersnaam niet wijzigen, dus kies deze zorgvuldig. Als het mogelijk is, is het meestal het beste om gewoon met je eigen naam te gaan. Soms, als u het gezicht van uw bedrijf bent, werkt de bedrijfsnaam misschien beter. Op Twitter is Brian Dean niet @briandean maar @Backlinko, aangezien dat de naam van zijn bedrijf is. Probeer tot slot, hoewel het niet altijd mogelijk is, uw gebruikersnaam op alle platforms hetzelfde te houden. Het kan verwarrend zijn als dit niet het geval is, zoals dat Instagram @yourname is en Twitter @yourcompany of @yourmiddlename.
Element #3: je profielfoto op sociale mediatuur Moet je gaan voor een logo of een persoonlijke foto? Natuurlijk, als het voor een persoonlijk account is, moet je bijna altijd een headshot gebruiken. En voor een bedrijf? Het is een moeilijke beslissing, maar het hangt echt af van je doelen. Als je een kleinere operatie runt of het gezicht van je bedrijf bent, voeg dan een foto van jezelf toe. Dat is wat Brian op Twitter doet, zelfs met zijn bedrijfsgebruikersnamen. Dit geldt ook voor mensen die zelf merken zijn, zoals muzikanten, artiesten of politici. Als u een herkenbaarder merk heeft of niet wilt dat uw bedrijf specifiek met u wordt geassocieerd, gebruik dan het logo. Het is ook een goed idee om dezelfde (of op zijn minst een vergelijkbare) foto op verschillende sociale netwerken te gebruiken. Zo ben je makkelijker te herkennen op verschillende platformen.
Element #4: Uw Social Media Profiel Link
Dit varieert van het ene sociale-medianetwerk tot het andere, maar zorg ervoor dat u elke mogelijkheid zoekt om uw link op de hoofdpagina van uw sociale profiel te krijgen. U kunt bijvoorbeeld een link toevoegen op de “voorpagina” van uw profielen op Twitter en LinkedIn. Zorg ervoor dat uw link centraal staat, zodat mensen deze snel kunnen vinden en doorklikken naar uw website. Een ander goed idee voor uw links is om een ​​specifieke bestemmingspagina voor een sociaal netwerk te maken, zodat u kunt bijhouden welke profielen uw site het meeste verkeer opleveren. U kunt deze pagina’s gebruiken om een ​​speciale korting aan te bieden aan mensen die u op Twitter hebben gevonden of die informatie delen die specifiek is voor een netwerk, zoals recente blogberichten die u over Facebook hebt geschreven.
Element #5: Je sociale media-profiel Bio
Je belangrijkste sociale profiel-bio moet meestal een paar zinnen over jezelf of je bedrijf bevatten. Zie het als een perfecte plek om uw elevator pitch te plaatsen en zoekwoorden op te nemen. Wat zou u in een paar woorden zeggen over uw bedrijf? Het is ook een goed idee om je bio optimaal te benutten. Op sommige sites, zoals Twitter, kun je alleen een korte beschrijving schrijven. Als u zich op een platform als LinkedIn bevindt, kan uw ‘over’-gedeelte maximaal 2000 tekens bevatten. Dit is een geweldige kans om uit te leggen waar je voor staat en een geweldige eerste indruk te maken. Om dit te laten slagen, wil je meer dan alleen een eenvoudige beschrijving van wat je hebt gedaan en je huidige projecten toevoegen. Maak in plaats daarvan een verhaal met een eenvoudige oproep tot actie. Je kunt bijvoorbeeld vertellen hoe je bent begonnen in de branche waarin je werkt. Waar ben je in geïnteresseerd geraakt en wat maakt dat je blijft hangen en blijft leren? Eindelijk kun je je bio afmaken met een simpele call-to-action. Dit kan een link zijn naar een gratis rapport, een aanbod voor iemand om je te bellen, of zelfs een missieverklaring met de vraag “ga je met me mee?”
Element #6: Uw sociale media-profielinteresses
Sommige profielen bieden u aanvullende uitgebreide informatie over uzelf in de vorm van favoriete boeken, televisieprogramma’s, films, enzovoort. Veel mensen slaan dit over, vooral als het gaat om bedrijfsprofielen, maar dat is een grote fout. Beschouw deze velden als een extra plek om wat waarde en connecties te krijgen. Ik betwijfel of er een niche is die niet minstens een of twee gepubliceerde boeken heeft. Zoek boeken, documentaires en profielen van invloedrijke mensen in uw branche en voeg die toe in deze extra velden (ervan uitgaande dat u ze echt leuk vindt natuurlijk!) Dit voegt geloofwaardigheid toe en een nieuw niveau van verbinding die u kunt opbouwen met mensen die over u leren Voor de eerste keer.
Element #7: uw sociale media-profielachtergrond of omslagafbeelding
Verschillende platforms hebben verschillende vereisten, maar de meeste sociale netwerken hebben tegenwoordig een manier om een ​​grotere afbeelding achter uw hoofdprofielpagina toe te voegen. Sommige gebruikers, vooral op Twitter en LinkedIn, kiezen ervoor om de standaard achtergrondafbeelding te gebruiken, maar dit is een vergissing. Met een aangepaste achtergrond kunt u aanvullende informatie delen en u of uw merk een persoonlijk tintje geven. Maak het niet afleidend of belangrijker dan je profielfoto, maar een goede omslagfoto kan een grote bijdrage leveren aan het personaliseren van je sociale pagina. Op sommige platforms, zoals Facebook, kan dit zelfs een video zijn. Als je de optie (en fatsoenlijke video) hebt, kan dit zelfs een nog boeiendere manier zijn om contact te maken met anderen.
Element #8: Privacy-instellingen voor je sociale mediaprofiel
Nadat je al je profiel hebt ingevuld en foto’s hebt geüpload, is het volgende waar je naar moet kijken je privacy-instellingen. Deze variëren van netwerk tot netwerk, maar u moet ervoor zorgen dat de informatie die u openbaar wilt maken, zichtbaar is. De kans is groot dat als dit een bedrijfsgerelateerd profiel is, u wilt dat bijna alles openbaar is. Natuurlijk, als je profiel meer persoonlijk van aard is, wil je misschien wat dingen verbergen.
Element #9: uw activiteit op sociale media
Zodra uw profielconfiguratie is voltooid, is uw voortdurende missie het handhaven van een gezond activiteitsniveau op uw belangrijkste sociale netwerken. Het is niet genoeg om een ​​profiel leeg te laten. Je moet bijdragen aan het platform en verbindingen leggen. Daar zijn ze tenslotte in de eerste plaats voor. Het maakt niet uit op welk sociaal netwerk je zit, de basisrichtlijnen zijn nog steeds van toepassing. U wilt contact maken met vrienden en volgers door vragen te stellen en te reageren op opmerkingen. Bied waarde door interessante ideeën te posten, of op zijn minst interessante en relevante dingen die je vindt te delen. Als je in een groep zit, word dan een actieve deelnemer. Wees behulpzaam, maak contact met anderen in de groep en deel dingen die de groep interessant vindt.
Element #10: Uw Social Media Promotie
Ten slotte gaat er niets boven een beetje gezonde promotie van uw sociale netwerkprofielen om meer mensen te helpen u te vinden en contact met u op te nemen. Zorg ervoor dat u de links naar uw sociale netwerkprofiel toevoegt aan uw website, e-mailhandtekening en visitekaartje. Vergeet ook niet om uw profielen aan elkaar te koppelen. Veel netwerken hebben plaatsen om links naar andere netwerken op te nemen, en u kunt en moet deze waar mogelijk gebruiken. Blijf verbonden, word een actief lid op het sociale netwerk van uw keuze en u zult een aanhang krijgen.
Veelgestelde vragen over sociale media-profielen
Wat moet mijn profielfoto zijn? Dit hangt af van wat je doet. Als je een persoonlijk profiel hebt of je merk draait om wie je bent, gebruik dan een headshot. Als u een bedrijf heeft waar u niet het gezicht bent, zal uw logo goed werken. Wat moet ik doen als mijn voorkeursgebruikersnaam op een ander platform wordt gebruikt? Het gebruik van dezelfde naam is ideaal, maar niet altijd mogelijk. Als uw gebruikersnaam op een ander platform wordt gebruikt, gebruik dan iets vergelijkbaars. Wat moet ik in mijn bio op sociale media zetten? Je bio op sociale media moet alles bevatten wat mensen moeten weten over je merk. Laat hen weten waardoor uw merk opvalt, wat u doet en waar mogelijk een oproep tot actie. Hoe kan ik mijn social media profielen personaliseren? U kunt uw sociale-mediaprofiel van een merk voorzien door een aangepaste omslagafbeelding te gebruiken met uw merkkleuren en logo. U kunt ook belangrijke informatie in uw omslagafbeelding plaatsen. Op sommige platforms kunt u ook uw interesses toevoegen. Dit is een geweldige manier om een ​​persoonlijk tintje toe te voegen.
Wat kan ik doen om mijn social media profielen te promoten? U kunt uw sociale media-profiel met elkaar promoten door al uw links aan elk profiel toe te voegen. U kunt ook alle links naar uw website, en e-mailcampagnes.
Social Media Profielen Conclusie
Als je aan de slag gaat met social media marketing, is de eerste stap het correct instellen van je accounts en profielen. Als je al een tijdje in het spel bent, is het waarschijnlijk tijd om de profielen die je hebt ingesteld te bekijken. Zijn er manieren om te verbeteren wat je al online hebt staan? Is de profielfoto die je vorig jaar hebt geüpload nog steeds relevant? Moet je bio of link worden bijgewerkt? Aangezien dit de eerste indruk is die veel mensen zien, is het de moeite waard om wat tijd te besteden aan het verbeteren van uw aanwezigheid op sociale media en het aantrekkelijk en interessant te maken.
Welke strategieën heb je gebruikt om je social media profiel te verbeteren?

Bekijk hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "10 elementen van een succesvol social media-profiel"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*