10 slimme verkooppromoties voor betaalde campagnes

We houden allemaal van een geweldige verkooppromotie. Of het nu gaat om 20 procent korting, koop er een en krijg er een gratis of een tijdelijke aanbieding, we zijn allemaal sukkels voor een deal, dus waarom gebruikt u geen verkooppromoties in uw betaalde campagnes? Verkooppromoties kunnen ervoor zorgen dat uw advertenties van de pagina springen, de betrokkenheid vergroten en uw verkopen laten groeien. Laten we eens kijken naar tien van de beste verkooppromoties voor uw betaalde campagnes.
Wat zijn aantrekkelijke verkooppromoties voor betaalde advertenties?
Verkooppromoties zijn een marketinginstrument dat is ontworpen om de verkoop te stimuleren en potentiële klanten om te zetten in echte kopers. We zien ze overal waar we gaan, of het nu op tv is, op internet of zelfs als we langs een reclamebord rijden:

  • “een plus een gratis”
  • “Gratis toegang voor veteranen”
  • “25 procent korting wanneer u in de komende 24 uur koopt”

Dit zijn allemaal verkooppromoties, en ze zijn bedoeld om ervoor te zorgen dat we afscheid nemen van ons geld en producten kopen! Hoe past dit bij betaalde advertenties? Het staat in de naam! Verkooppromoties zijn alleen nuttig als u ze promoot, en een van de meest effectieve manieren om dit te doen is door middel van betaalde advertenties. Of u nu adverteert op Google, Facebook, Amazon, LinkedIn of een ander platform, u moet de aandacht van mensen trekken. Verkooppromoties kunnen hiervoor de perfecte manier zijn. Verkooppromoties en betaalde campagnes gaan hand in hand, en daarom ziet u ze waarschijnlijk altijd op betaalde advertenties.
10 ideeën voor verkoopbevordering voor betaalde marketingcampagnes
Er is geen limiet aan wat u kunt doen met verkooppromoties; een van de weinige dingen die u zouden kunnen tegenhouden, is uw creativiteit. Wanneer u echter een verkooppromotie organiseert, moet u niet vergeten dat verkoop niet de enige maatstaf voor succes is. Denk na over uw marges en begrijp precies hoe uw promotie in uw bedrijfsplan past. Een deal voor “90 procent korting op alle producten” is misschien wel de meest besproken verkooppromotie die je ooit hebt gehouden, maar als het je doel is om winst te maken, heb je er niet veel aan. Met dit in gedachten zijn hier 10 van de beste verkooppromotie-ideeën voor betaalde marketingcampagnes, maar zoals altijd is het belangrijkste hoe u ze voor uw bedrijf laat werken.
1. Bied seizoensgebonden verkooppromoties aan voor uw producten
Gemiddeld vindt 19 procent van alle detailhandelsverkopen plaats tijdens de feestdagen in november en december. Voordat je zelfs maar nadenkt over Valentijnsdag, Pasen, Onafhankelijkheidsdag en elke andere feestdag, vertegenwoordigen seizoensverkopen bijna een vijfde van alle inkomsten. Dat is ongelooflijk veel, en het bewijst de kracht van seizoensgebonden verkooppromoties. U denkt misschien, als het zo’n drukke periode is, waarom zou ik dan korting geven op mijn producten met promoties? Dit is echter ook een van de meest competitieve tijden van het jaar, dus het is van vitaal belang dat uw betaalde advertenties opvallen. Met geweldige seizoenspromoties kunt u dit doen. Welke advertentietekst is bijvoorbeeld aantrekkelijker in februari? “Mooie diamanten halskettingen voor geweldige prijzen”, of “De perfecte diamanten halsketting voor Valentijnsdag, nu met een gratis Cupido-armband?” Net als in dit voorbeeld, maken seizoensgebonden verkooppromoties uw advertentietekst relevant, zodat u kunt profiteren van de opwinding rond seizoensveranderingen. De andere grote bonus voor verkopers is dat het een geweldige manier is om aandelen te beheren. Als uw producten erg seizoensgebonden zijn, wilt u hun zichtbaarheid op de juiste momenten van het jaar maximaliseren, en het gebruik van seizoensverkoopacties met betaalde campagnes kan u hierbij helpen.
2. Feature Flash-verkoop
Het stellen van een tijdslimiet voor aanbiedingen creëert urgentie, wat een krachtig marketinginstrument kan zijn. Dat zien we als consument erg gewend. Talloze websites hebben aanbiedingen die na een bepaalde tijd vervallen, en ze doen dit met een reden: het werkt. Flash-verkoop is een geweldige manier om snel veel voorraad te verkopen, dus het is erg effectief als u een product heeft dat niet erg goed verkoopt of als u er vanaf wilt om ruimte te maken voor een nieuwe lijn. Flash-verkoop is echter alleen van toepassing als u de boodschap voor voldoende mensen krijgt. Dit is waar uw betaalde advertenties binnenkomen, omdat dit een van de gemakkelijkste manieren is om ervoor te zorgen dat uw doelgroep uw bericht ziet. Het soort promotie dat u bedenkt, is aan u, maar de mogelijkheid om urgentie te creëren met uw advertentietekst genereert de buzz die u nodig heeft om van uw verkooppromotie een succes te maken.
3. Bied tijdelijke verkooppromoties aan met een afteltimer
Natuurlijk kunt u met uw PPC-advertenties urgentie creëren door middel van goede teksten, maar er is ook een manier om uw advertenties aan te passen, zodat ze een afteltimer laten zien. Uit een onderzoek van Experian bleek dat e-mails die een gevoel van urgentie opwekten, een 59 procent hogere transactie-tot-klik-snelheid hadden, en een afteltimer is een geweldige manier om dit op een zeer visuele manier te doen. Niet alleen is het opnemen van een timer in uw PPC waarschijnlijk om uw CTR te verhogen, maar het verbetert ook de conversies, wat een groot verschil kan maken voor uw ROI. Het instellen van een afteltimer voor uw Google PPC-advertenties kan niet eenvoudiger. Stel uw advertentiecampagne op zoals u gewoonlijk zou doen, en wanneer u op het punt komt waarop u uw exemplaar invoert, schrijft u uw kop en voert u vervolgens een accolade in: {. Er verschijnt een vervolgkeuzemenu met verschillende opties, waar u ‘afteltimer’ kunt selecteren. Voer de datum in waarop u wilt dat uw promotieverkoop eindigt, en u bent klaar om te gaan. Niet veel adverteerders maken gebruik van deze optie, dus het toevoegen van een timer aan uw PPC-advertenties kan een geweldige manier zijn om uw prestaties te verbeteren.
4. Zorg voor gratis monsters
Vergeet het feit dat mensen van gratis dingen houden, en dat het woord gratis de neiging heeft om van een pagina te springen. Gratis monsters spelen op iets waarvoor onze cultuur ons programmeert: wederkerigheid. Als iemand iets aardigs voor je doet, wil je de gunst teruggeven, en in dit geval resulteert het in verkopen. Het is waarschijnlijk geen bewuste gedachte, maar diep van binnen is er een gevoel dat mensen je vriendelijkheid van een gratis monster willen retourneren door een aankoop te doen. Gratis monsters gaan echter nog verder dan het gebruik van maatschappelijke normen om mensen aan te moedigen uw product te kopen. Ze zijn ook een geweldige manier om door het lawaai heen te snijden. Wanneer iemand naar een product kijkt, doorlopen ze een complexe berekening of ze het willen kopen: het beslissingsproces van de koper. Wanneer u iemand een gratis proefperiode of proefperiode geeft, kan hij / zij een logische, weloverwogen beslissing nemen die ertoe kan leiden dat meer mensen uw product kopen. U kunt eenvoudig gratis monsters opnemen in uw PPC-campagnes. Experimenteer met uw aanbieding en vind de aanbieding die het beste bij uw bedrijf past.
5. Koop er één en ontvang één gratis (BOGO) verkooppromoties
Ik noemde al de kracht van het woord “f ree”, en BOGO-verkoop is een geweldige manier om hiervan te profiteren. Als consumenten hechten we enorm veel waarde aan het idee iets gratis te krijgen, zelfs ten koste van de beste deal. Als je bijvoorbeeld maar één van iets nodig hebt, is het waarschijnlijk voordeliger om dat item met 25 procent korting te krijgen dan twee voor de prijs van één. Je betaalt uiteindelijk 25 procent meer en krijgt een extra item dat je misschien niet eens gebruikt. Voor retailers zijn BOGO-verkooppromoties een uitstekende manier om te profiteren van de natuurlijke liefde van mensen voor alles wat gratis is. Naarmate u meer producten verkoopt, is dit een manier om de inkomsten te verhogen, met name voor producten waarvan u overtollige voorraad heeft. BOGO-verkooppromoties kunnen gemakkelijk een rol spelen in uw betaalde advertenties voor zowel producten als diensten, dus zorg ervoor dat u uw boodschap overbrengt met uw exemplaar. Dit kan vooral voordelig zijn voor bedrijven die in het laagseizoen op tijd gebaseerde diensten verkopen. Als mensen u voor uw tijd betalen, en u heeft er genoeg van, dan kunnen BOGO’s uw inkomsten verhogen, aangezien uw kosten uw tijd zijn.
6. Bied incentives aan in uw verkooppromoties
Er zijn twee hoofddoelen met PPC-advertenties: ten eerste moet u de klikken ontvangen en ten tweede moet u ervoor zorgen dat voldoende van die klikken ertoe leiden dat u uw doelen bereikt. Het toevoegen van prikkels aan uw verkooppromoties is een geweldige manier om u te helpen beide doelstellingen te bereiken. Het aanbieden van kleine prikkels, zoals ‘gratis video-advies’, ‘gratis verzending’ en ‘Amazon-vouchers’ kost uw bedrijf niet veel, maar ze creëren enthousiasme over uw promotie en geven mensen de aanmoediging die ze nodig hebben om de eerste stap te zetten en uiteindelijk klant worden.
7. Kortingen voor groepen klanten
Je zult vaak horen over promoties zoals ‘veteranen gaan gratis’, ’50 procent korting voor leraren tijdens het terug naar school gaan’ en ‘gratis aperitief voor hulpverleners’. Het belonen van deze hardwerkende mensen is misschien een onderdeel van uw bedrijfscultuur, maar het is ook een vorm van promotie. U laat zien dat uw bedrijf zijn gemeenschap waardeert en dat het iets terug wil doen, wat een uitstekende PR is. Wanneer veteranen naar uw pretpark komen, nemen ze hun gezin mee, en hetzelfde geldt voor hulpverleners die in uw restaurant eten. Dit betekent dat u nog steeds uiterst belangrijke inkomsten genereert, maar u bereikt ook een nieuw publiek en bouwt uw publieke imago op. Vergeet niet dat bepaalde groepen hun dagen op de kalender hebben staan ​​(Veteranendag, Moederdag, etc.), dus bedenk hoe je ze kunt vieren met een geweldige promotie.
8. Sociale media-wedstrijden als verkooppromoties
Een groot deel van marketing is het bereiken van mensen waar ze ook zijn, en voor meer dan de helft van de mensen in de wereld is dat op sociale media. Als uw verkooppromoties hier geen rekening mee houden, zullen ze niet het maximale effect hebben. Bij sociaal gaat het erom betrokkenheid te creëren en mensen te laten delen en interactie te hebben met uw inhoud. Een slimme manier om dit te doen, is door een social media-wedstrijd te houden als verkooppromotie. Een website over hardlopen kan bijvoorbeeld een partnerschap aangaan met Usain Bolt en een wedstrijd organiseren waarbij iedereen die een bepaald bericht deelt, een hoed krijgt om een ​​run met Usain te winnen. Elk bedrijf, groot of klein, kan prijzen bedenken die mensen willen winnen, en het is nog een andere manier om een ​​buzz rond uw promoties te creëren. Een ander voordeel is dat het uw bereik op sociale media aanzienlijk vergroot, nieuwe mensen kennis laat maken met uw merk en uw klanten van de toekomst helpt creëren.
9. Loyaliteitspromoties
Alleen al in de VS zijn er meer dan 3,3 miljard loyaliteitslidmaatschappen! Klantenbinding is ongelooflijk belangrijk voor bedrijven. Hoewel loyaliteit bij veel verdienen draait om oprecht zijn, zijn loyaliteitsprogramma’s ook een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat klanten bij je terugkomen. Hoewel u dit idee in uw PPC-kopie kunt opnemen, is dit een gebied waar u alle aspecten van uw digitale marketing kunt gebruiken. Een methode die bijzonder handig is om uw loyaliteitsprogramma te promoten en uw klanten te belonen, is e-mailmarketing. Als uw e-mailcampagnes veel betrokkenheid opleveren, is dit een goede manier om mensen te bereiken met uw loyaliteitspromoties en ervoor te zorgen dat ze zich vertalen in resultaten uit de echte wereld.
10. Bied vouchers aan voor verkooppromoties
Vouchers zijn een andere manier om uw betaalde campagnes te laten opvallen en conversies te stimuleren. Als u bijvoorbeeld leads wilt creëren, kan een betaalde campagne die een kortingsbon aanbiedt wanneer mensen u hun contactgegevens geven, zeer effectief zijn. Vouchers of kortingscodes zijn eenvoudig te maken via uw e-commercesite of plug-in en kunnen u in staat stellen een zeer gericht publiek te bereiken. Genereer eenvoudig uw voucher in Shopify, Woo Commerce of welk platform u ook gebruikt en stuur ze naar uw klanten. Wanneer ze op uw site afrekenen, kunnen ze hun kortingscode invoeren en deze wordt van hun totale prijs afgetrokken. Nogmaals, de enige beperking met vouchers is uw verbeeldingskracht, dus bedenk hoe u vouchers kunt gebruiken voor verkooppromotie om u te onderscheiden van de massa en om met uw publiek in contact te komen.
Gevolgtrekking
Verkooppromoties zijn populair omdat ze werken. Uw betaalde campagnes zijn een perfecte gelegenheid om promoties in uw marketingstrategie te verwerken en ze kunnen uw klikfrequentie, de mate van betrokkenheid van uw publiek bij uw bestemmingspagina en uw conversieratio aanzienlijk verbeteren. Onthoud dat u zich niet te veel laat meeslepen en zorg ervoor dat u bedenkt hoe uw aanbod past in uw algemene bedrijfsdoelen. Inkomsten zonder winst zijn over het algemeen niet nuttig, dus u moet de juiste balans vinden. Met deze 10 beste verkooppromoties voor betaalde campagnes kunt u zich onderscheiden van de rest en een serieuze buzz rond uw merk creëren.
Welke van deze verkooppromoties gaat u proberen in uw strategie te passen?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "10 slimme verkooppromoties voor betaalde campagnes"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*