10 succesvolle Twitter-advertentie-ideeën

Zonder minimaal advertentiebudget om aan de slag te gaan, biedt Twitter de kans om uw bedrijf te laten groeien zonder aanzienlijke investeringen vooraf. U kunt Twitter gebruiken voor marketing, betrokkenheid en klantenservice. Met betaalde twitter-advertenties kunt u doelgroepen bereiken met trefwoorden, demografische gegevens en hashtags. Twitter-advertentiecampagnes werken het beste als ze creatief, slim en afgestemd zijn op uw merkboodschap. Met lage kosten en een hoog potentieel rendement is Twitter de moeite waard om te verkennen wanneer u probeert uw bedrijf te laten groeien.
De top 10 van Twitter-advertentie-ideeën
U kunt kiezen uit verschillende Twitter-advertentie-indelingen, waaronder gepromote tweets, gepromote accounts, gepromote trends en geautomatiseerde advertenties beheerd door Twitter. Best practices veranderen vaak, dus zorg ervoor dat u op de hoogte blijft van de wijzigingen op het Twitter-platform terwijl u nieuwe advertentie-ideeën plant en uitvoert. Leer hoe de site ook verschilt van andere sociale media. Als je bijvoorbeeld Twitter- en Facebook-advertenties vergelijkt, zul je merken dat de demografische gegevens van Twitter minder sterk worden en dat het platform vaak een populaire bron is voor trending nieuws. Onthoud dat advertenties slechts een deel mogen zijn van wat u elke dag deelt. Uw Twitter-advertentiestrategie moet betaalde advertenties combineren met echte betrokkenheid en het plaatsen van organische inhoud voor de beste resultaten. Zorg ervoor dat u altijd het Twitter-advertentiebeleid volgt bij het maken van advertenties. Laten we eens kijken naar enkele Twitter-advertentievoorbeelden om te zien hoe u dit platform het beste kunt gebruiken om uw publiek effectief te bereiken:
1. Zorg ervoor dat uw advertenties creatief zijn
Zorg ervoor dat uw merkboodschap duidelijk is door de tekst, afbeeldingen en video’s die u in uw advertenties gebruikt. Gebruik heldere kleuren en gemakkelijk te lezen lettertypen, zodat uw advertenties opvallen. Volg bij twijfel de best practices van Twitter terwijl je brainstormt over Twitter-advertentie-ideeën. Onthoud gewoon dat Twitter een platform met grote volumes is. Elke seconde worden er duizenden tweets verzonden, wat betekent dat je gemakkelijk verdwaalt in de shuffle. Generiek zal niet opvallen, dus wees niet bang om de grenzen te verleggen om impact te maken. Deze gepromote tweet van Sportsnet heeft opvallende kleuren, een urgente call-to-action (CTA) en verpakt veel informatie in een paar korte regels. Je hebt maar 280 tekens om je punt duidelijk te maken, dus communiceer je waarde met een pittige tekst en beknopte berichten. Bied net genoeg details om duidelijkheid te geven over uw merk. Als je een link toevoegt, gebruik dan een vanity-URL om ruimte te besparen en de focus op je bericht te houden. Twitter verkort links automatisch tot 23 tekens, die in je algehele account worden meegerekend. Iemand die je tweet ziet, moet kunnen vertellen wie je bedient, wat je aanbiedt en weet wat hij vervolgens moet doen.
2. Gebruik de juiste hashtags
Het gebruik van de juiste hashtags zorgt voor maximale exposure voor je tweets, wat cruciaal is op een platform als Twitter, waar het volume van tweets erg hoog is. Iedereen die op zoek is naar een bepaald onderwerp, kan relevante tweets en gesprekken vinden door alleen op hashtags te zoeken. Tweets met hashtags krijgen meer betrokkenheid, dus sla niet over om te leren hoe en wat u kunt gebruiken om uw inspanningen te versterken. HubSpot zegt dat de juiste hashtags de betrokkenheid met meer dan 1.000 procent kunnen vergroten. U kunt hashtags gebruiken voor onderwerpen, evenementen, plaatsen, branchetermen of populaire thema’s. Probeer een mix van populaire, trending hashtags en hashtags die uniek zijn voor jou, zodat mensen je inhoud kunnen vinden. Je kunt hashtags vinden door naar trending topics en hashtags op Twitter te kijken of door hashtag-generatoren te bekijken. De meeste geven u relevante en trending hashtags die specifiek zijn voor uw merk en inhoud, zodat u uw volgers kunt maximaliseren en de zichtbaarheid van uw tweets kunt vergroten. Sommigen zullen je zelfs vertellen welke hashtags je moet vermijden. Een paar hashtag-generatoren die je zou kunnen uitproberen:

  • Hashtagify
  • Tagszoeker
  • HashtagsForLikes
  • All-hashtag
  • Trendsmap

3. Promoot je beste tweets
Door tweets te promoten, kunt u betalen om uw inhoud weer te geven aan mensen die u nog niet volgen op Twitter. Mensen kunnen met hen communiceren als een gewone tweet, maar ze worden gemarkeerd als ‘gepromoot’. Welke tweets moet je promoten? Degenen met de beste inhoud en degenen met een foto of video krijgen meer betrokkenheid en retweets, zoals je hieronder zult zien. Je moet ook tweets promoten met links erin, omdat ze meer mensen naar je website, downloadbare content of meest recente blogpost moeten leiden. Zorg ervoor dat een nieuwe kijker begrijpt waar het allemaal om draait in je gepromote tweet. Ze zien misschien geen anderen, dus geef ze meteen alles wat ze nodig hebben om te weten waar je over gaat.
4. Gebruik afbeeldingen en video’s in uw Twitter-advertenties
Door afbeeldingen aan uw Twitter-advertenties toe te voegen, kunt u de betrokkenheid met 200 procent vergroten. Bovendien plaatsen Twitter-gebruikers 361 procent meer afbeeldingen dan video’s, maar slaan ze video’s 49 procent meer op bij hun favorieten. Visuals kunnen helpen uw campagne uit te leggen en de kans te vergroten dat mensen het opmerken en de boodschap krijgen binnen de korte tijd dat u hun aandacht vasthoudt. Deze advertentie van NICE Ltd. geeft een snel bericht met een directe CTA om een ​​demo te bekijken. De advertentie zelf bevat een video die een afbeelding laat zien van wat mensen kunnen verwachten te zien in de demo zelf, met meer informatie en een website-URL. Het is veel verpakt in een tweet! De beste Twitter-advertentie-ideeën trekken de aandacht van mensen en zorgen waarschijnlijk voor onmiddellijke herkenning en reactie. Hoe creatief uw geschreven tweets ook zijn, ze vallen over het algemeen niet op zoals een afbeelding dat kan. Duidelijke berichten zijn vooral belangrijk wanneer u uw tweets promoot bij mensen die u niet volgen. Ze moeten in een snelle indruk herkennen wat u aanbiedt en wat uw bedrijf / merk is.
5. Deel door gebruikers gegenereerde inhoud
Door gebruikers gegenereerde inhoud is alle inhoud die is gemaakt door gebruikers en volgers in plaats van door merken, en kan tekst, foto’s of video’s bevatten. Vrijwillig gemaakt en gedeeld door je fans, creëert het verbinding en trekt het de aandacht van andere gebruikers die willen worden opgenomen. Door te delen wat echte mensen van uw product of service vinden door middel van getuigenissen van klanten en productrecensies, kan een waardevol menselijk element aan uw advertenties worden toegevoegd. Hoe kunt u deze krachtige bron van geloofwaardigheid aanboren? Betrek je volgers erbij door hen te vragen content te maken op basis van hun ervaringen met jou. Ze kunnen op zoek gaan naar manieren om met uw merk in contact te komen of worden gekozen wanneer u het werk van uw volgers laat zien. Door naar je fans te luisteren, kun je ideeën voor Twitter-advertenties genereren. U kunt uw volgers betrekken bij beslissingen zoals productnaamgeving, ze inhoud laten uploaden om deel te nemen aan wedstrijden en zelfs uw hashtag maken.
6. Host een Twitter-chat op Twitter-onderwerpen met de meeste betrokkenheid
Een Twitter-chat is een virtuele bijeenkomst of discussie die op een bepaald tijdstip op Twitter plaatsvindt. Dit kunnen een eenmalige gebeurtenis zijn of een terugkerende vergadering. Meestal zal een Twitter-chat zich richten op één hoofdonderwerp, waardoor gelijkgestemde gebruikers worden aangetrokken om met elkaar te tweeten met behulp van een hashtag. Degene die een Twitter-chat host, begeleidt het gesprek, stelt vragen en moedigt deelnemers aan om deel te nemen. Het hosten van een succesvolle Twitter-chat kan u waardevol inzicht geven in uw doelgroep. U kunt waardevolle feedback krijgen, naamsbekendheid opbouwen en uw autoriteit vestigen op relevante onderwerpen. Als je het goed doet, kun je ook contacten leggen, relaties opbouwen en volgers krijgen. Probeer onderwerpen te kiezen waarin de interesse groot is, maar niemand is naar voren gekomen om het gesprek te leiden. Als u waardevolle inhoud kunt aanbieden en geen enkel ander merk rechtstreeks contact heeft met fans over een onderwerp, kunt u met weinig tijd of kosten aanzienlijke resultaten boeken. Vertel iedereen de chat en de tijd, het onderwerp en andere details in een gepromote tweet. Als je meer informatie wilt bieden, schrijf dan een blogpost en publiceer deze op je site, inclusief een link naar de post in je gepromote tweet.
7. Gebruik influencers of micro-influencers
Influencers hebben grote volgers op sociale mediaplatforms en hebben laten zien dat ze de meningen en beslissingen van die volgers kunnen sturen. U kunt in contact komen met influencers die actief zijn in uw branche of met fans uit uw doelgroep. Merken werken samen met deze gebruikers om hun producten en diensten op herkenbare, authentieke manieren te promoten. Begin door te reageren op tweets van influencers, hun inhoud te delen door te retweeten en relaties met hen op te bouwen. Ze kunnen de gunst teruggeven, waardoor u kunt beoordelen welke beïnvloeders de juiste partners voor betaalde promoties kunnen zijn. Een variant op influencer marketing is micro-influencer marketing, die vergelijkbaar is, maar op kleinere schaal. Doorgaans hebben micro-influencers kleinere volgers van zeer loyale fans, wat betekent dat ze uw inhoud met minder mensen kunnen delen, maar waarschijnlijk alleen merken promoten die ze echt leuk vinden en vertrouwen, waardoor hun aanbevelingen waardevol zijn. Als je unieke Twitter-advertentie-ideeën kunt bedenken die influencers aantrekkelijk vinden, kun je misschien profiteren van hun grote volgers.
8. Onderzoek de juiste zoekwoorden en maak er creatief gebruik van
Het succes van Twitter-advertenties hangt af van uw vermogen om zoveel mogelijk door uw doelgroep gezien te worden. U wilt de juiste zoekwoorden gebruiken om gebruikers naar uw inhoud te trekken en gebruikers te targeten bij het promoten van uw tweets op basis van hun recente activiteiten en berichten. U kunt een tool zoals Ubersuggest gebruiken om trefwoordonderzoek te doen om erachter te komen welke zoekwoorden u in uw inhoud en hashtags moet gebruiken (u kunt ook de gratis Chrome-extensie gebruiken). Deze gratis tool biedt sleutelbegrippen en lange zinnen om uit te proberen in uw Twitter-advertenties en andere marketing. U krijgt honderden suggesties te zien, compleet met zoekvolume, concurrentie en trends voor elk.
9. Ontdek wat uw merk onderscheidt
Wat onderscheidt jou? Zoek de primaire waardepropositie achter uw product of dienst en speel erop om uw merk te laten opvallen. Zorg ervoor dat u begrijpt waarom uw doelgroep nodig heeft of wil wat u aanbiedt, en personaliseer uw bericht op basis van hun behoeften. Kijk wat uw concurrenten doen dat werkt voor uw ideale publiek. Kopieer niet, maar laat u inspireren om nieuwe ideeën uit te proberen. Voer A / B-tests uit om te zien wat het beste werkt, en gebruik analyses om erachter te komen welke tweets uw publiek het leukst vindt.
10. Maak gebruik van Twitter-trends
Begrijp wat mensen naar Twitter brengt, zoals kritieke gebeurtenissen. Als er een enorm aantal mensen op Twitter komt omdat er iets gebeurt in sport of entertainment, spring dan in met relevante inhoud. Evenementen en conferenties, of ze nu live of virtueel zijn, zijn vaak geweldige manieren om contact te maken met gelijkgestemde mensen. Deze gepromote tweet van Salesforce vestigt de aandacht op een evenement dat momenteel live is, gebruikt een evenement-hashtag om deelnemers bij elkaar te brengen en noemt een naam die mensen mogelijk herkennen. Door de Twitter-handle van de persoon te gebruiken, maakt Salesforce het ook gemakkelijk voor die persoon om zijn post te zien en mogelijk te retweeten. Als u uw merk verbindt met het huidige gesprek, kunt u zichtbaarheid, aandelen en volgers krijgen. Zoek naar hashtags over lokale, actuele, relevante gebeurtenissen en gebeurtenissen en gebruik deze om de bekendheid te vergroten. Dit kunnen vakanties, speldagen en tv-evenementen zoals de Grammy’s of Oscars zijn. Als u een lokaal bedrijf heeft, profiteer dan van evenementen in de buurt.
Gevolgtrekking
Twitter-advertenties bieden vele manieren om uw ideale doelgroep te bereiken en in realtime met hen in contact te komen. Op de juiste manier gebruikte, betaalde Twitter-advertentiekosten kunnen zeer redelijk zijn en kunnen u helpen uw bedrijf te laten groeien. Wilt u zich verdiepen in Twitter-advertenties? We hebben alle Twitter-reclamegidsen die je nodig hebt. Hulp nodig bij Twitter-advertentiestrategieën of andere digitale marketingideeën voor uw bedrijf? We hebben jou daar ook gedekt. Met een paar creatieve Twitter-advertentie-ideeën in uw toolbox, kunnen uw advertenties opvallen en de juiste gebruikers naar uw bedrijf trekken.
Welke van deze Twitter-advertentie-ideeën zou volgens jou het beste aansluiten bij je publiek?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "10 succesvolle Twitter-advertentie-ideeën"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*