15 manieren om gesproken tweets te gebruiken

Met ongeveer 350.000 nieuwe tweets die elke minuut op het platform verschijnen, kan het opbouwen van betrokkenheid via Twitter als een zware strijd aanvoelen. Om de betrokkenheid op het platform te vergroten, heeft Twitter gesproken tweets uitgerold, waarmee gebruikers audiofragmenten met hun profiel kunnen delen. Lees meer over opties voor stemtweets en hoe het de manieren verandert waarop digitale marketeers Twitter optimaal kunnen gebruiken.
Wat is een stem-tweet?
Met spraak-tweets kunt u uw stem opnemen als een audiofragment en deze in een tweet verzenden. Hier is een overzicht van hoe het werkt.

  • U kunt maximaal 140 seconden audio opnemen.
  • Als je langer nodig hebt, is dat oké. Blijf praten en een nieuwe stem-tweet begint automatisch met opnemen.
  • Klik of tik op de knop “klaar” om de opname te beëindigen.
  • Stuur uw stem-tweet (s) vanaf het scherm van de componist, net zoals u gewone tweets zou verzenden.
  • Twitter gebruikt je huidige profielfoto als tijdelijke afbeelding voor de audio. Gebruikers klikken op deze afbeelding om de audiobijlage te horen.

Gebruikers kunnen dan luisteren naar wat u te zeggen heeft en op hun favoriete manier deelnemen, of het nu gaat om het typen van een antwoord, het delen van uw bericht of doorklikken naar uw website. Beschouw stemtweets als uw kans om op te staan ​​en ervoor te zorgen dat u wordt gehoord tussen een zee van tweets van 280 tekens. Er is echter één ding om in gedachten te houden voordat u begint met tweeten met stem. De afbeelding die aan een gesproken tweet is gekoppeld, verandert niet, zelfs niet als u later uw profielfoto wijzigt. Zorg ervoor dat u tevreden bent met uw foto voordat u begint met tweeten. Hierdoor blijft uw berichtgeving consistent en kunnen gebruikers u in de toekomst gemakkelijker terugvinden.
Kan iedereen gesproken tweets gebruiken?
Nog niet, nee. Het is alleen beschikbaar via de OS-app voor Twitter, maar maak je geen zorgen als je Android of desktop Twitter gebruikt. Voice-tweets komen jouw kant op.

  • Je kunt nog geen tweets citeren of beantwoorden met spraak. Het is alleen beschikbaar voor originele tweets.
  • Als je veel te vertellen hebt, heb je meer dan één thread nodig. Threads zijn beperkt tot 25 tweets met spraak.
  • Meer ruimte nodig dan 25 tweets? Misschien kun je beter een korte YouTube-video maken en ernaar linken via een tweet.

Transcripties van stemtweets zijn ook nog niet beschikbaar, maar Twitter is van plan deze functie uit te rollen om ervoor te zorgen dat in de toekomst meer mensen kunnen genieten van gesproken tweets. Kun je gesproken tweets gebruiken voor DM’s? Nu niet, maar als spraak-tweets populair blijken te zijn, kunnen we waarschijnlijk een uitrol in de toekomst verwachten.
15 manieren om gesproken tweets te gebruiken
Klaar om gesproken tweets te gebruiken, maar weet u niet zeker hoe u moet beginnen? Hier zijn 15 manieren waarop u de Twitter-spraakfunctie kunt gebruiken en tips voor het maken van effectieve spraak-tweets.
1. Verbeter de merkpersoonlijkheid
Hoe zou u uw bedrijf in drie woorden omschrijven? Ik vraag het omdat deze drie woorden de sleutel zijn om de persoonlijkheid van uw merk te definiëren. De persoonlijkheid van uw merk is belangrijk. Het bepaalt hoe mensen uw bedrijf zien, en het beïnvloedt welke woorden in u opkomen als iemand uw bedrijf beschrijft. Kunnen tweets met spraak u helpen de juiste persoonlijkheid online op te bouwen? Ja, want het komt allemaal neer op authenticiteit. 86 procent van de klanten kiest voor bedrijven met een eerlijke, openhartige en authentieke identiteit, en gesproken tweets zorgen ervoor dat uw merk direct realistischer en oprechter aanvoelt. Hier leest u hoe u uw merkpersoonlijkheid kunt verbeteren met gesproken tweets.

  • Wijs een of twee teamleden aan om gesproken tweets op te nemen. Zorg ervoor dat hun toon overeenkomt met uw doelen. Ben je bijvoorbeeld een B2B-bedrijf, kies dan voor een welbespraakte spreker.
  • Bekijk de betrokkenheid van uw stem-tweet. Delen mensen uw tweets of reageren ze erop? Als dit niet het geval is, overweeg dan om opnieuw te evalueren wat u twittert.

Hoe wil je dat mensen je merk omschrijven? Gebruik gesproken tweets om dit bericht te versterken.
2. Maak reclame voor uw bedrijf
Als u Twitter niet gebruikt, loopt u een aanzienlijke marketingkans mis.

  • Twitter heeft meer dan 330 miljoen actieve gebruikers en dat zijn er meer. Dat is een enorm aantal mensen dat elke dag inlogt, en er is geen limiet aan wie u kunt bereiken als u uw advertenties effectief target.
  • Zodra ze een merk op Twitter volgen, voltooit ongeveer 50 procent van de gebruikers een aankoop.
  • Omdat u niets betaalt om te tweeten, is het gratis adverteren.

Hier zijn enkele suggesties om gesproken tweets in uw strategie op te nemen.

  • U moet uw punt snel duidelijk maken, dus houd berichten kort en eenvoudig.
  • Voeg geluidseffecten of slogans toe om uw merkboodschap te versterken. U hoeft uzelf niet te beperken!
  • Eindig met een call-to-action (CTA), bijvoorbeeld door gebruikers naar uw website te leiden.

Wilt u uw Twitter-profiel upgraden? Overweeg om een ​​tweet bovenaan uw pagina te ‘vastzetten’. Met één klik kunnen gebruikers uw merk onmiddellijk ontdekken en een band met uw bedrijf opbouwen.
3. Promoot uw product
Ongeveer 54 procent van de millennials wendt zich tot sociale mediaplatforms voor productonderzoek, dus tweets met spraak bieden een geweldige kans om over uw kernproducten te schreeuwen. Hoe haal je het meeste uit promotionele tweets? Nou, het gaat niet alleen om je eigenlijke stem. Het komt ook terug in de stem van je merk, daarom is het zo belangrijk om een ​​duidelijke, unieke en consistente persoonlijkheid op te bouwen. Neem bijvoorbeeld MoonPie. Ze zijn succesvol op Twitter dankzij hun kenmerkende eigenzinnige, geestige sfeer. Hun tweets trekken uw aandacht omdat ze onverwacht zijn. Tweets zoals deze zouden bijvoorbeeld even goed vertalen in een promotionele stem-tweet omdat het grappig en ingetogen is: neem een ​​les van MoonPie. Zorg ervoor dat u niet zoals elke andere promotionele tweet op het platform klinkt door een onderscheidende stem op te bouwen en zie hoe uw productbetrokkenheid daardoor groeit. Een laatste tip. U kunt ook gesproken tweets gebruiken om producten en diensten voor onderbieding te promoten door ernaar te linken in dezelfde thread!
4. Onthul nieuwe functies of producten
Marketeers vertrouwen al op Twitter om hun nieuwe producten en diensten te lanceren. Goede marketeers weten echter hoe belangrijk het is om je te onderscheiden van de ruis en nieuwe manieren te vinden om de aandacht te trekken. Nogmaals, gesproken tweets kunnen je hier zeker helpen, omdat ze een kans zijn om te laten zien wat er uniek is aan jou en je product. Overweeg om naast andere media, zoals YouTube-video’s, gesproken tweets te gebruiken om de algehele gebruikerservaring te verbeteren. Gebruikers hebben meer dan 80 procent meer kans om een ​​product te kopen na het bekijken van een video, dus het is altijd de moeite waard om videotools op te nemen in uw marketingstrategie. Volgens Hubspot is het ook het beste om te tweeten tussen 8 uur ‘s ochtends en 10 uur’ s ochtends en vervolgens tussen 18 uur ‘s avonds en 21 uur’ s avonds. bijvoorbeeld middernacht.
5. Kondig merk weggeefacties aan
Wat is er niet dol op gratis dingen? Iedereen houdt van een goede weggeefactie, dus overweeg om de kracht van de stem-tweet te gebruiken om je nieuwste wedstrijd uit te roepen. Nadat je de prijs hebt gekozen, kun je het als volgt op Twitter bespreken.

  • Stel een weggeefdoel in. Streef je naar meer volgers, of ben je gefocust op het uitbreiden van je abonneelijst?
  • Verander je doel in een CTA. Misschien moeten gebruikers je weggeef-tweet retweeten om mee te doen, of krijgen ze extra vermeldingen als ze je ook volgen op een ander social media-platform. Het hangt allemaal af van uw doel.

6. Communiceer met klanten
Wist je dat 64 procent van de klanten verwacht dat bedrijven met hen communiceren op sociale media? Personaliseer de gebruikerservaring en beantwoord via gesproken tweets. Als u individuele gebruikers het gevoel geeft dat ze belangrijk zijn voor uw bedrijf, zullen ze eerder voor u kiezen dan voor concurrenten. Hier is een voorbeeld van een boeiende post die je in een gesproken tweet zou kunnen veranderen.
7. Handel als klantenservice
Omgaan met vragen over klantenservice? Meer dan 70 procent van de gebruikers verwacht dat bedrijven binnen een uur reageren. Hier leest u hoe u gesproken tweets kunt gebruiken om te helpen.

  • Geef uw klantenservice een persoonlijk tintje door iemands naam in het antwoord op te nemen.
  • Als u alleen tijdens bepaalde uren online bent, zet dan een gesproken tweet bovenaan uw profiel vast met een overzicht van hoe snel u op berichten kunt reageren en waar klanten in de tussentijd nog meer terecht kunnen.

8. Verduidelijk het bedrijfsbeleid
Hoewel je 140 seconden hebt om mee te spelen, moeten tweets met stem kort, scherp en gedenkwaardig zijn. Met andere woorden, ze zijn een uitstekend hulpmiddel om snel het bedrijfsbeleid te verduidelijken.

  • Versterk het belangrijkste beleid door middel van gesproken tweets, bijvoorbeeld verzendbeleid en openingstijden voor klantenservice.
  • Voeg links toe naar meer gedetailleerde posts of pagina’s op sociale media op uw website.

9. Beantwoord veelgestelde vragen
Als gesproken tweets werken voor het bedrijfsbeleid, werken ze ook voor veelgestelde vragen.

  • Voer een reeks gesproken tweets uit die 10-15 veelgestelde vragen beantwoorden in één thread.
  • Zet de thread bovenaan je Twitter-pagina vast, zodat mensen ze gemakkelijk kunnen vinden.

Beëindig het gesprek met een andere CTA en nodig mensen uit om te reageren met vragen die u in dezelfde thread beantwoordt.
10. Verhoog de klantloyaliteit
Ik zal deze kort en krachtig houden. Al die vragen die je beantwoordt? Die antwoorden die u verzendt? Ze kloppen. Na verloop van tijd bouwen ze vertrouwen op in uw merk, en daardoor groeit de klantloyaliteit. Simpel gezegd, uw stem kan uw bedrijf in de loop van de tijd echt laten groeien.
11. Nodig klantenfeedback uit
Waarom zou u klanten niet uitnodigen om feedback te delen via een gesproken tweet? U kunt positieve recensies retweeten of citeren en deze met uw volgers delen. Voice-tweets maken product- en dienstrecensies menselijker voor uw doelgroep, wat de conversieratio’s op de lange termijn kan verhogen. Gebruikt u feedback van klanten om uw producten te verbeteren of nieuwe lijnen te lanceren? Vertel ze! Op deze manier vergroot u de betrokkenheid waarschijnlijk.
12. Deel verhalen
Er zit kracht in het vertellen van verhalen. Dit is waarom je gesproken tweets zou moeten gebruiken om je merk op te bouwen, de betrokkenheid te vergroten en zelfs het aantal volgers te vergroten.

  • Geweldige verhalen moedigen het delen, leuk vinden en retweeten aan, wat uw volgers en merkbekendheid vergroot.
  • Verhalen zijn een kans om op te komen voor waar je in gelooft en zaken voor jou als bedrijf onder de aandacht te brengen. Dit kan indruk maken op gebruikers en hen aanmoedigen om uw pagina te bekijken.

13. Werk samen met beïnvloeders
Influencers zijn, nou ja, invloedrijk. Gebruikers reageren er doorgaans goed op. Met dat in gedachten, waarom zou je dan geen social media influencer inhuren om je Twitter-feed voor vandaag over te nemen? Ze kunnen bijvoorbeeld:

  • Spreek met volgers
  • Praten over weggeefacties
  • Voer wedstrijden uit

Stuur ze uw product en vraag om gesproken feedback. Zorg ervoor dat je een influencer kiest met dezelfde ‘vibe’ als je merk!
14. Vermaak het publiek
Ten minste 60 procent van de gebruikers van sociale media wil vermakelijke inhoud, daarom is het zo belangrijk om uw tweets tot leven te brengen. Voice-tweets kunnen u hierbij natuurlijk helpen.

  • Kies een speaker met een dynamische en boeiende stem.
  • Focus op korte, verrassende anekdotes. Onthoud dat het niet nodig is om de limiet van 140 seconden voor elke stem-tweet te gebruiken.

Pop-Tarts raakt hier de juiste toon. Kan dit bericht even goed werken als een stem-tweet? Ik denk het wel.
15. Maak uw merk menselijk
Wat is de nr. 1 manier om een ​​band met uw volgers op te bouwen? Maak uw merk menselijk. Gebruik uw stem om gebruikers de echte mensen achter uw bedrijf te laten zien.

  • Voice-tweets voegen een nieuwe dimensie toe aan de identiteit van uw merk.
  • Door te praten kun je je passie, expertise en creativiteit online laten zien.
  • Als je vragen beantwoordt of communiceert via een gesproken tweet, laat je je volgers zich meteen gewaardeerd voelen.

Voice-tweets geven gebruikers het gevoel dat ze met meer bezig zijn dan alleen een machine. Deze persoonlijke benadering kan de reden zijn waarom mensen uw merk verkiezen boven een ander vergelijkbaar bedrijf.
Conclusie
Het is absoluut nog steeds de moeite waard om Twitter te gebruiken voor digitale marketing, en gesproken tweets maken het een stuk eenvoudiger om uw merk te definiëren en uw publiek te vinden. Kies voordat je begint met tweeten een sterke, onderscheidende profielfoto en bepaal je merkstem. Als je dit eenmaal onder de knie hebt, gebruik dan gesproken tweets om betrokkenheid te stimuleren en je bedrijf menselijker te maken via sociale media. Hulp nodig bij het optimaliseren van uw sociale mediaplatforms? Bekijk mijn adviesdiensten om te zien hoe ik kan helpen.
Heb je al gesproken tweets gebruikt? Hoe gaan gebruikers ermee om?

Be the first to comment on "15 manieren om gesproken tweets te gebruiken"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*