15 voorbeelden van geweldige digitale voedselreclame

Met meer dan 660.000 restaurants die alleen al in de VS actief zijn, is digitale voedselreclame een ongelooflijk competitieve markt. Om op te vallen, moet je humor, design, strategie en gebruikersbetrokkenheid combineren, terwijl je je publiek hongerig houdt.
Wat maakt voedselreclame uniek?
Zonder creatieve marketingcampagnes zou de voedingsindustrie behoorlijk saai kunnen zijn. Gelukkig zijn er zoveel manieren om voedsel tot leven te brengen in digitale voedselreclame. Wat voedselreclame uniek maakt, is hun vermogen om het alledaagse in opwinding te veranderen. Een simpele burger op een bord kan een verhalend verhaal worden over je favoriete sportgame. Om onverslaanbare voedselreclame te maken, moet u zich concentreren op hoogwaardige ingrediënten. Hier zijn een paar dingen om in gedachten te houden bij het maken van een unieke voedselreclame:

  • Creëer visueel verbluffende inhoud
  • Gebruik afbeeldingen van hoge kwaliteit
  • Houd de tekst op de advertentie kort en krachtig
  • Gebruik video om de aandacht van uw publiek te trekken
  • Doe een beroep op emotie van het publiek met een verhaal of nostalgie
  • Personaliseer het eten voor een humoristisch tintje
  • Wees creatief met uw grafische ontwerpen
  • Blijf op de hoogte van de laatste trends

Voorbeelden van geweldige voedselreclame
Geweldige voedselreclame zou je mond moeten doen watertanden, je buik grommen en je hart warm maken. In combinatie met intelligente marketingstrategieën, helpen deze voedseladvertenties u bij het creëren van hoogconverserende PPC-campagnes die uw merk naar het wereldtoneel brengen. Hier zijn enkele van onze topkeuzes voor digitale voedselreclame.
1. Jif Pindakaas
Gebruikmaken van bewegende beelden in uw digitale voedselreclame is een geweldige manier om de aandacht te trekken van uw scrollende publiek. In deze Jif Peanut Butter-advertentie communiceert een kloppend hart de opwinding en liefde die de wereld voor Jif is gaan voelen. Het is gebrandmerkt in de kenmerkende Jif-kleuren en zorgt ook voor een duidelijk merkbewustzijn en integriteit. Dit is een grote les over merkmarketing in een pot!
2. Goudvis
Op de hoogte blijven van trends, feestdagen en seizoenen is een geweldige manier om relevante voedseladvertenties aan uw publiek te tonen. Door uw PPC-campagnes per seizoen aan te passen, kunt u ook belangrijke verbindingen met het publiek creëren en uw volgers laten weten dat u oplet. In deze Twitter-advertentie gebruikte @GoldfishSmiles verhalende video om een ​​klassiek St. Patrick’s Day-verhaal te vertellen over twee kleine vissen die een beetje te veel dronken. Deze voedseladvertentie is grappig, creatief, eigenzinnig en herkenbaar. Bovendien is het kort en krachtig, waardoor het perfect is voor je Twitter-feed.
3. Geen franje
No Frills is een Canadese supermarktketen die de afgelopen jaren naam heeft gemaakt met humoristische social media-advertenties. No Frills is het meest bekend om zijn meme-waardige inhoud, waarbij het inspiratie haalt uit de nieuwste trends op internet en deze in doodlopende inhoud levert via hun sociale kanalen. In deze Facebook-advertentie van No Frills maakt No Frills gebruik van de populaire ‘verwachting versus realiteit’-meme, terwijl ze ook reclame maakt voor hun eigen merk voor pannenkoekenbeslag. Het resultaat? Een daverende lach van het publiek, honderden likes en reacties en een voedselreclame winnen voor dit groeiende merk.
4. Clevr
Soms heb je alleen wat kleur en simpele bewegingen nodig om een ​​voedselreclame van hoge kwaliteit te maken. In deze Clevr-voedselreclame toont het merk zijn Matcha Chai Latte en Chai Super Latte-dranken. Eenvoudig ontwerp, kalmerende muziek en pastelkleuren geven de kijker een ontspannen gevoel dat rust en kalmte oproept. De advertentie is niet alleen visueel aantrekkelijk, maar biedt ook divers advertentiegebruik. Clevr zou deze voedseladvertentie gemakkelijk kunnen gebruiken op een aantal kanalen, van Twitter tot Instagram en meer.
5. Panera-brood
Deze Facebook-advertentie van Panera Bread maakt gebruik van wat we het leukst vinden aan voedseladvertenties: het eten! Met een onmiddellijk beroep op onze meest natuurlijke menselijke emotie (honger), zet deze voedselreclame het podium voor onze onbedwingbare trek. Van daaruit prikkelen hoogwaardige macaroni-en-kaasbeelden de zintuigen. Het is zo verrukkelijk, je proeft het bijna. Een ander groot voordeel van deze voedseladvertentie is dat deze aan het einde van de advertentie een call-to-action gebruikt. Op deze manier leidt Panera zijn publiek rechtstreeks naar het gewenste einddoel: het kopen van een deel van hun heerlijke macaroni.
6. Vijf jongens
Five Guys is een van die merken die het altijd echt houden. Ze doen een paar dingen heel goed, namelijk hamburgers, patat en milkshakes. Met zo’n gevestigde merkidentiteit kunnen Five Guys vaker vertrouwen op de kwaliteit van hun producten. In deze advertentie presenteren ze een van hun meest geliefde producten: het burgerbroodje. De advertentie toont een afbeelding van het broodje dat aan het opwarmen is, wachtend om besteld te worden. Ze gebruiken ook een creatieve call-to-action onderaan om kijkers aan te sporen de dichtstbijzijnde Five Guys-winkel te zoeken. Dit is een geweldige tactiek voor merken die wijdverspreid aanwezig zijn en op meerdere locaties willen verkopen. Met een beetje humor, een beroep op emotie en een eenvoudige maar effectieve afbeelding, herinnert deze Instagram-advertentie klanten eraan dat Five Guys weet waar ze goed in zijn, en dat ze het elke keer weer leveren.
7. Burger King
Legacy fastfoodketens hebben de afgelopen jaren creatief moeten worden om de harten van millennials te veroveren. Burger King weet dat millennials van nostalgie houden, en wat is een betere manier om een ​​beroep te doen op die emotie dan door hun legendarische kipfriet terug te brengen. In deze Twitter-advertentie van Burger King relateert het merk zijn kipfrietjes aan enkele van de meest essentiële menselijke eigenschappen. Deze oproep, hoewel absurd, levert de juiste dosis komedie op in de advertentie. Bovendien is het gebruik van een grafisch ontwerp op maat opvallend en leuk. Het ontwerp zorgt ervoor dat elke millennial die naar beneden scrolt, stopt en staart, zich kipfrietjes uit het verleden herinnert. Deze campagne leverde functies op in HuffPost en Time Magazine, naast het binnenhalen van 380 tweets per minuut in het Burger King-ecosysteem. Dit is millennial marketing goed gedaan.
8. IHOP
Er bestaat geen twijfel over, IHOP is een Amerikaanse klassieker. Toen het tijd was voor het merk om 60 jaar succesvol zakendoen te vieren, wilden ze dat in stijl doen. Deze IHOP Twitter-advertentie maakt gebruik van muziek, design en afbeeldingen om hun trouwe klanten te bedanken voor 60 jaar voortdurende service. De creatieve kopie van de post biedt komische opluchting en stelt dat het merk al 60 jaar actief is. Ook verleiden ze kijkers verder door te verwijzen naar een verrassingsaankondiging die alleen op een bepaalde datum beschikbaar is. Dit gebruik van een deadline om conversies aan te moedigen, is een uitstekende manier om de betrokkenheid van het publiek in de loop van de tijd te behouden. Deze voedseladvertentie trok onmiddellijk de aandacht van de kijkers van IHOP en leverde meer dan 43.000 retweets op. Wat was de grote onthulling? We laten je de IHOP Twitter-pagina bezoeken om erachter te komen.
9. Taco Bell
Emoji’s maken deel uit van het moderne lexicon. Elke dag staat de online wereld vol met deze leuke, kleine plaatjes die ons helpen te communiceren via tekst. Hoewel emoji altijd in ontwikkeling zijn, klagen gebruikers vaak dat hun favoriete afbeeldingen niet beschikbaar zijn in emoji. Taco Bell besloot dit idee op zijn kop te zetten en in 2015 begonnen ze een verzoekschrift in te dienen om een ​​taco-emoji op te nemen in het emoji-woordenboek. Taco Bell creëerde niet alleen een legendarische reclamecampagne, maar ze begonnen ook een petitie om emoji-makers, Unicode Consortium, voor hun doel te lobbyen. Het resultaat? We hebben nu een taco-emoji. Deze voedselreclame-campagne bestond voor een deel uit passie en uit twee delen voor humor, wat resulteerde in een van de meest memorabele creatieve marketingcampagnes van het decennium.
10. HalloFresh
Door gebruikers gegenereerde inhoud is een grote aanwinst voor uw marketingstrategie. In deze HelloFresh-verhaaladvertentie is een menselijke stem te horen die op een eerlijke en menselijke manier de voordelen van de maaltijdbezorgservice opsomt. De kwaliteit van de video is minder dan we zouden verwachten van een bekend bedrijf als HelloFresh, maar het draagt ​​bij aan het eerlijke karakter van de post. Door social proof te gebruiken, weet HelloFresh zijn publiek te laten zien dat zijn product legitiem en betrouwbaar is.
11. Publix
Een van de gemakkelijkste manieren om een ​​beroep te doen op de emotie van het publiek, is door uw product te verbinden met een geliefd tijdverdrijf. Publix weet dat Amerika van voetbal houdt. Ze weten ook dat geen enkele voetbalwedstrijd compleet is zonder vrienden, drankjes en eten. Deze Publix Facebook-advertentie liep tijdens het voetbalseizoen in het zuiden van de VS. Het was gericht op zuidelijke gebruikers waarvan bekend was dat ze van voetbal hielden en die 21 jaar of ouder waren. Als u uw weekend met een achterklepfeestje aan het plannen was en u deze advertentie zag, zou het u er onmiddellijk aan herinneren om uw favoriete bier en snacks in te slaan bij uw plaatselijke Publix. Dit is emotionele doelgerichtheid op zijn best.
12. Wendy’s
Een andere geweldige betaalde advertentietactiek is om een ​​deal aan te bieden of een kortingsbonstrategie te gebruiken. In deze Instagram-advertentie van Wendy gebruikt het merk een creatieve flatlay om hun zomerdeal van 4 voor $ 4 te promoten. Deze advertentie is effectief omdat het een verhaal voor de kijker creëert. Zodra je deze afbeelding ziet, kun je je meteen voorstellen dat je aan het zwembad zit met een goedkope maaltijd en geniet van je beste zomerse leven. Wendy’s slaagt erin hun verkoop te promoten, emotie aan te spreken en een verhaal te creëren, allemaal met een paar stukjes karton en een kipburger. Dat is indrukwekkend!
13. Dunkin ‘
Bij het maken van digitale voedseladvertenties is het belangrijk om elke tool te gebruiken die voor u beschikbaar is. Wanneer u adverteert met betaalde sociale media, zijn er zoveel manieren om creatief te worden, interactie met het publiek aan te moedigen en tegelijkertijd uw producten te laten zien. Neem als voorbeeld deze voedselreclame van Dunkin ‘. Dunkin ‘promoot hun iconische donutfrietjes. Om een ​​hype rond de release te creëren, creëerden ze een interactief Instagram-verhaal met behulp van de poll-functie. Hierdoor konden hun toehoorders stemmen over wat ze lekkerder vonden: donuts of friet. (Spoiler, het juiste antwoord is donutfriet). Terwijl A / B deze advertenties testte, ontdekte Dunkin Donuts dat verhalen met een peiling 20% ​​lagere kosten per weergave hadden dan verhalen zonder. Dit was niet alleen een creatieve manier om de betrokkenheid van gebruikers te vergroten, maar het merk verzamelde ook belangrijke gegevens om hun toekomstige campagnes te informeren.
14. Dr. Pepper
Dranken en eten gaan hand in hand. Er gaat niets boven een koude Dr. Pepper naast je favoriete maaltijd. Dr. Pepper wilde profiteren van de manier waarop hun klanten hun drankjes combineren met ander voedsel. In deze Diet Dr. Pepper-advertentie gebruikt het merk grappige bewegende beelden en ontwerpen om alle verschillende snacks en maaltijden te laten zien die goed bij de populaire drank passen. Het gebruik van muziek in de advertentie voegt ook een leuk, jeugdig element toe aan de kijkervaring. Het eindresultaat? Kijkers hebben zowel dorst als honger en kijken ernaar uit om hun volgende Dr. Pepper open te breken.
15. Mochi Foods
Mochi Foods is een glutenvrije, Hawaiiaanse voedselmaker die pannenkoekenmixen, brood, wafels en meer maakt die rijstmeel gebruiken in plaats van tarwe. In deze leuke social media-advertentie van Mochi Foods laten ze kijkers zien wat ze kunnen creëren met één pakje Mochi Food-mix. Deze advertentie is een goed voorbeeld van het presenteren van een product in actie. Hoewel een zak met Mochi Food-mix misschien wat saai lijkt, krijgt het product een nieuw leven als we zien hoe het kan worden omgevormd tot een heerlijke stapel verse pannenkoeken. Deze advertentie kan op verschillende platforms worden gebruikt, waardoor deze divers en veelzijdig is. Nadat je ernaar hebt gekeken, heb je meteen honger, wat een teken is van een effectieve voedselreclame.
Conclusie
Om succesvolle digitale voedseladvertenties te maken, moet u met unieke campagne-ideeën komen en een samenhangend merkimago behouden. Het is ook belangrijk om uw socialemediamarketingtactieken op alle kanalen toe te passen, een beroep te doen op de emoties van uw publiek, verhalen te vertellen en uw producten in actie te laten zien, zijn geweldige manieren om voedseladvertenties te maken die opvallen. Omdat de voedselreclame-marketing zo verzadigd is, kan het moeilijk zijn om een ​​betaalde advertentiestrategie te ontwikkelen die u echt opvalt. Als u moeite heeft met het maken of vinden van succes met uw betaalde advertenties, staat ons bureau voor u klaar!
Welke tactieken gebruik je bij het maken van geweldige voedselreclame?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "15 voorbeelden van geweldige digitale voedselreclame"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*