5 alternatieven voor Yahoo Groups

Yahoo Groups was een van de oorspronkelijke online communities. U kunt het gebruiken om online chats te maken of eraan deel te nemen met mensen van over de hele wereld die dezelfde interesses en ideeën hebben als u. De afgelopen jaren is een groot aantal nieuwe online communicatietools uitgebracht. Veel van deze nieuwe platforms bieden functies die Yahoo Groups niet biedt. Na een paar jaar achter te zijn gebleven bij hun concurrenten, werd Yahoo Groups officieel gesloten in december 2020. Gelukkig, als je een fan was, zijn er een overvloed aan alternatieven voor Yahoo Groups. Hieronder bespreken we onze favorieten, zodat u de beste online groepsplatforms voor u kunt kiezen.
Waar werd Yahoo Groups voor gebruikt?
Yahoo lanceerde Groups in januari 2001. Gebruikers konden berichten, opiniepeilingen, foto’s, evenementen, bestanden, mailinglijsten, links naar websites en meer plaatsen. Het platform werd al snel een populaire host voor levendige online discussieborden. Als u de eigenaar was van een groep, kunt u ook moderators toewijzen om u te helpen bij het leiden en overzien van alle activiteiten van de groep. Online bedrijven en marketeers maakten gebruik van het platform. Dit is een plek waar u gemakkelijk een recente blog, afbeelding of bestand kunt posten om de naamsbekendheid te vergroten en meer websiteverkeer te genereren. Ik weet wat je denkt – dit lijkt erg op veel van de online tools die we vandaag hebben. Dat komt omdat Yahoo Groups vergelijkbaar was. Je zou zelfs kunnen zeggen dat Yahoo Groups de basis vormde voor veel populaire sociale media en online groepen. Op het hoogtepunt van zijn populariteit kondigde Yahoo aan dat het 115 miljoen gebruikers en 10 miljoen groepen had. Maar een snelle zoektocht naar het platform van vandaag zal je dit laten zien: waar ga je heen vanaf hier? Hier is een lijst met de beste Yahoo Groups-alternatieven om waardevolle online verbindingen met uw markt tot stand te brengen.
Wat zijn de beste alternatieven voor Yahoo Groups?
Als je Yahoo Groups hebt gebruikt en je wilt doorgaan met het creëren van online communities met gelijkgestemde mensen, meer bezoekers naar je website halen of naamsbekendheid opbouwen, dan is het essentieel om te zoeken naar een alternatief dat aan jouw behoeften en de behoeften van je publiek voldoet. Hier zijn vijf opties om te overwegen.
1. Facebook-groepen
Facebook heeft maandelijks meer dan 2 miljard actieve gebruikers en elke maand nemen meer dan 1 miljard gebruikers deel aan Facebook-groepen. Naast bijpraten met oude en nieuwe vrienden, is het zin om een ​​groep op dit platform te maken, vooral voor bedrijven. Het kan u helpen uw merk te positioneren, potentiële klanten te vinden en langdurige relaties met hen op te bouwen. Net als Yahoo Groups kun je met Facebook Groups groepsevenementen plannen, bestanden, afbeeldingen en andere handige tools delen om je markt te blijven boeien en te verbinden. Hoewel veel merken Facebook-pagina’s hebben, zijn Facebook-groepen waar de magie ligt, omdat ze veel meer betrokkenheid zien dan Pages. Met Facebook-groepen kunnen leden gemakkelijk gesprekken starten en eraan deelnemen. Ze kunnen ook privé zijn. Als u een gesloten groep heeft, kunnen leden deelnemen en hun mening delen in een privéomgeving die alleen zichtbaar is voor groepsleden. Er zijn drie soorten groepen om uit te kiezen. Afhankelijk van uw behoeften kunt u creëren:

  • Een openbare groep: iedereen heeft toegang tot de groep en kan zien wat gebruikers posten.
  • Een gesloten groep: dit is een privégroep. U kunt de groep zoeken en vinden, maar leden hebben nog steeds goedkeuring nodig voordat ze toegang krijgen tot de groep.
  • Een geheime groep: dit zijn groepen die alleen op uitnodiging kunnen, waar alleen uitgenodigde gebruikers de groep kunnen vinden of kunnen zien wat andere gebruikers posten.

U kunt als volgt een Facebook-groep maken: Nadat u zich bij uw account hebt aangemeld, klikt u rechtsboven op de knop + en selecteert u Groep. Voer vervolgens uw groepsnaam in, kies privacyopties en nodig mensen uit om lid te worden van de groep. Nadat u de details heeft ingevuld, selecteert u Maken. U kunt de groep verder personaliseren door een beschrijving en omslagfoto toe te voegen. Als u een succesvolle Facebook-groep voor uw merk wilt starten, is de eerste stap het beslissen over het doel van uw groep.

  • Ben je een nieuw merk en probeer je de naamsbekendheid te vergroten?
  • Probeert u nieuwe klanten te bereiken?
  • Wilt u uw bestaande klanten een groep bieden waar u langdurige relaties kunt onderhouden?
  • Wilt u uw expertise laten zien en autoriteit vestigen in een nichemarkt?

Als u het doel van uw groep begrijpt, kunt u alle inhoud die u maakt, sturen. Stel dat u een coachingprogramma voor gewichtsverlies verkoopt dat zes maanden duurt. U kunt een privégroep maken voor klanten die momenteel in coaching zijn om unieke inhoud te delen en leden in staat te stellen elkaar te ondersteunen. Door dit type groep te creëren, kunnen leden meer over uw merk leren en de ondersteuning krijgen die ze nodig hebben tijdens het gebruik van uw service.
2. Bijeenkomst
Het concept achter Meetup is eenvoudig: kies waar je in geïnteresseerd of gepassioneerd bent, zoek een lokale groep die dezelfde interesse deelt, woon evenementen bij die de groep organiseert en maak contact met gelijkgestemde mensen. De groepen waarvan je lid wordt of die je op dit platform maakt, kunnen over alles gaan: boekenclubs, fietstochten, zakelijk netwerken, muziek of andere niche sociale activiteiten. Het belangrijkste verschil tussen Meetup en Yahoo Groups is natuurlijk dat Meetup zich richt op het creëren van echte ontmoetingen met de mensen die je online ontmoet. Als uw bedrijf of merk zich richt op lokale gemeenschappen, kan Meetup een goede match zijn. Stel dat u een coffeeshop heeft in New York. Je kunt groepen andere koffieliefhebbers in de omgeving vinden en je aansluiten. Als je eenmaal lid bent geworden van de groepen, kun je contact maken met leden, relaties opbouwen en ze uitnodigen voor een bedrijfsevenement. Als u een relevante groep niet kunt vinden, kunt u er een maken. Nadat u zich heeft aangemeld, doorloopt u een proces van zeven stappen. Dit omvat: het selecteren van de locatie van uw groep: het kiezen van onderwerpen die het beste betrekking hebben op uw groep: het kiezen van een groepsnaam: beschrijven waar uw groep over gaat: het is gratis voor gebruikers om zich aan te melden voor de service. Organisatoren van vergaderingen betalen echter een maandelijks bedrag. Er zijn momenteel twee prijsopties:

  • $ 4,99 per maand gedurende zes maanden. Dit plan is voor kleinere groepen.
  • $ 15,00 per groep per maand gedurende zes maanden. Dit abonnement omvat een onbeperkt aantal groepen en geeft je toegang tot e-mails van bezoekers.

Welk plan je ook kiest, door een Meetup-groep te maken, kun je in het echte leven in contact komen met relevante mensen.
3. Nextdoor
Net als Meetup is Nextdoor een platform waar lokale gemeenschappen in het echte leven contact maken, buiten de online communicatie om. Voor Nextdoor moet je deel uitmaken van een bepaalde buurt, aangezien de focus meer ligt op het opbouwen van een goed netwerk met je buren. Op de site leggen ze uit: “Hier komen gemeenschappen samen om nieuwkomers te begroeten, aanbevelingen uit te wisselen en het laatste lokale nieuws te lezen. Waar buren lokale bedrijven ondersteunen en updates krijgen van openbare instanties, gereedschappen lenen en banken verkopen. Het is hoe u het meeste uit alles in de buurt kunt halen. Welkom, buurman. ” Nextdoor deelt een aantal vergelijkbare functies met Yahoo Groups, zoals het delen van bestanden, chatberichten en wikipagina’s. Voor een lokaal bedrijf of merk is het aanmaken van een Nextdoor-account zinvol, aangezien het platform exponentieel is gegroeid. Het richt zich niet alleen meer op woonburen. Lokale bedrijven, openbare instellingen, non-profitorganisaties en merken worden ook erkend op het platform. U kunt vervolgens beslissen of u een open of een privégroep wilt maken. Voor een open groep:

  • Iedereen in de buurt kan zoeken, vinden en lid worden van de groep.
  • Potentiële groepsleden buiten de community kunnen nog steeds een verzoek indienen om lid te worden als u ze een link stuurt.

Voor een privégroep:

  • Iedereen in de buurt kan vinden en verzoeken om lid te worden van de groep.
  • Groepsbeheerders keuren verzoeken goed.
  • Alleen leden van de groep kunnen berichten en discussies bekijken.

Het platform is volledig gratis te gebruiken, maar je kunt ook reclame maken voor je bedrijf of merk met Local Deals om grip te krijgen. Hier kunt u kortingen en promoties delen met uw buurt. De prijs voor Local Deals hangt af van uw buurt en hoe lang u wilt adverteren, maar de gemiddelde kosten zijn $ 75.
4. Groups.io
Mark Fletcher heeft groups.io gemaakt. Je hebt misschien eerder van hem gehoord. Hij richtte ONElist op, dat uiteindelijk bekend werd als Yahoo Groups. Toen hij Groups.io introduceerde, legde Fletcher uit dat: Yahoo Groups en Google Groups beide de bedompte sfeer van goedaardige verwaarlozing uitstralen. Google Discussiegroepen is al jaren niet meer bijgewerkt en enkele van de recente wijzigingen van Yahoo hebben Yahoo Groups zelfs nog erger gemaakt! En toch accepteren miljoenen mensen deze onzekerheid en verwaarlozing, omdat e-mailgroepen nog steeds een van de beste manieren zijn om met groepen mensen te communiceren. En ik heb een plan om ze nog beter te maken. Groups.io is een op e-mail gebaseerde service met functies zoals:

  • Integratie met andere populaire producten, zoals Slack, GitHub, Facebook Pages en Dropbox
  • Hashtags om groepsberichten georganiseerd te houden
  • Onbeperkt aantal chatrooms

Groups.io is een Freemium-product, wat betekent dat de basisfuncties gratis te gebruiken zijn, maar u kunt extra betalen om uw startpagina aan te passen, toegang te krijgen tot extra opslagruimte, evenementen te plannen en herinneringen te verzenden. Het beste van Groups.io is dat er geen reclame is! Als u veel tijd online doorbrengt, zult u dit op prijs stellen.
5. Verhandeling
Een ander populair online discussieforum is Discourse. Gebruikers kunnen het gebruiken als discussieforum, mailinglijst of chatroom. Het creëren van een online groep op een andere en onbekende site kan een overweldigend proces zijn. Er is een gratis proefperiode van 14 dagen, die u kunt gebruiken om vertrouwd te raken met het platform en te kijken of het geschikt is voor u en uw behoeften. Net als Yahoo Groups en de andere opties op onze lijst, is Discourse een online discussieforum waarmee je discussies kunt maken, koppelingen en bestanden kunt delen en kunt integreren met verschillende apparaten en online tools. Als je al een tijdje op online discussieforums zit, weet je dat sommige gebruikers de regels niet volgen. De platforms die we tot nu toe hebben behandeld, stellen groepsmoderators in staat om ongepaste inhoud en gebruikers eruit te filteren. Bij Discourse ligt de focus meer op moderatie van de gemeenschap. Ze bieden echter verschillende moderatietools, waaronder de mogelijkheid om berichten naar een bestaand onderwerp te verplaatsen, samen te voegen met andere berichten of te verwijderen. Leden die consistent positief gedrag vertonen, verdienen likes en badges. Bovendien kunnen ze helpen om inhoud te behouden en te modereren en geschillen op te lossen. Er zijn drie opties voor tariefplannen:

  • Standaard: $ 100 per maand
  • Zakelijk: $ 300 per maand
  • Enterprise: u moet contact met hen opnemen voor een offerte op maat

Conclusie
Er is veel veranderd in de wereld van online communicatie. Yahoo Groups was ooit een populaire pionier op het gebied van online communities, maar is net als veel andere pioniers gesloten. Gelukkig zijn er tal van geavanceerde Yahoo-alternatieven om uit te kiezen. Wat je ook besluit, ik hoop dat je bovenstaande informatie nuttig vond.
Kun je andere alternatieve online groepen bedenken die geweldig zijn om verbindingen op te bouwen?

Be the first to comment on "5 alternatieven voor Yahoo Groups"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*