5 manieren om een ​​clubhuis te volgen

De Clubhouse-app is het nieuwste sociale medianetwerk dat het internet stormenderhand verovert, met één exclusieve uitnodiging tegelijk. Sinds de bètaversie op iOS en de goedkeuring door enkele van ‘s werelds grootste beroemdheden, haasten mensen zich om in de app te komen. Zelfs Silicon Valley is op de hype ingesprongen, waardeerde de app voor sociale media op $ 100 miljoen en ontving een gerapporteerde investering van $ 12 miljoen van durfkapitaalbedrijf Andreessen Horowitz. In dit bericht vertel ik alles wat je moet weten over het platform, inclusief wat het is, hoe je het voor je bedrijf kunt gebruiken, een aantal dingen waar je op moet letten en alternatieve opties.
Wat is de clubhuis-app?
Clubhouse is een app voor sociale media – met een twist. Zie het als live-streaming, podcasting en Snapchat, waarbij chats voor altijd verdwijnen zodra ze klaar zijn. Gebruikers kunnen deelnemen aan chatrooms of chatrooms maken die zich richten op een breed scala aan onderwerpen, en gesprekken zijn alleen voor audio. Gemaakt in mei 2020 door Paul Davison en Rohan Seth, heeft de app de aandacht getrokken van durfkapitaalbedrijf Andreessen Horowitz en beroemdheden. Oprah, Chris Rock en Ashton Kutcher zijn gespot als hosting of luisteren naar gesprekken in de app. De glitterfactor en opwindende chatroomonderwerpen hebben de Clubhouse-app tot een van de meest spraakmakende opkomende sociale medianetwerken gemaakt. Er is echter een addertje onder het gras: clubhuis is niet voor iedereen beschikbaar. Op dit moment is het een app die alleen op uitnodiging beschikbaar is. Dat gezegd hebbende, u kunt het downloaden van de Apple Store, uw gebruikersnaam reserveren en op de wachtlijst komen.
Opmerking: er is een Android-app genaamd “Clubhouse”, maar het is een programma voor projectbeheer. Die app is ook beschikbaar op Apple. Als je op zoek bent naar het clubhuis waar we het in dit stuk over hebben, zorg er dan voor dat Alpha Exploration Co het beheert.
Hoe werkt de clubhuis-app?
Nadat je je exclusieve uitnodiging voor de Clubhouse-app hebt ontvangen, heb je direct toegang tot alle lopende gesprekken. Als je een kamer selecteert, begin je de chat te horen. Als je erin wilt springen, steek dan je hand op zodat de spreker je uitnodigt op het “paneel” om deel te nemen aan de discussie. Anders kun je achterover leunen en genieten van wat iedereen zegt. En in tegenstelling tot sociale media die afhankelijk zijn van tekst of video, kunt u luisteren tijdens het rijden, schoonmaken of andere taken uitvoeren die op uw takenlijst staan. Als u deelneemt aan de chat, kunt u moderator worden, waardoor u anderen op het podium kunt roepen. Als geen van de huidige gespreksonderwerpen je aanspreekt, kun je je eigen kamer beginnen. De inhoud die voor u beschikbaar is, is afhankelijk van wie u volgt. Net als het algoritme van TikTok, zult u waarschijnlijk veel digitale marketinginhoud ontdekken als u mij volgt. Als u uw feed wilt diversifiëren, zoekt u naar trefwoorden waarin u geïnteresseerd bent en volgt u mensen die in de resultaten verschijnen. Een andere manier om interessante inhoud te vinden, is door uw instellingen aan te passen:

  • Ga naar je profiel
  • Tik op “Instellingen”
  • Tik op ‘Interesses’
  • Selecteer de categorieën die u in uw tijdlijn wilt zien

Hoe krijg je een uitnodiging voor een clubhuis?
De eenvoudigste manier om een ​​uitnodiging te krijgen, is door contact op te nemen met uw netwerk. Spring op Facebook, LinkedIn of Instagram en laat mensen weten dat je mee wilt doen. Als je met lege handen komt, verkopen sommige gebruikers hun clubhuisuitnodigingen. Er zijn zelfs websites gewijd aan het verkopen van toegang tot de app. Maar pas op voor oplichters.
De opkomst van audio-apps voor sociale media
Hoe zit het met audio-apps voor sociale media? Waarom is er een trend die zich afkeert van visuele platforms? Op het eerste gezicht lijkt het misschien regressief. We kunnen nu tenslotte in 8K-video opnemen en apps zoals Instagram en TikTok hebben talloze maandelijkse gebruikers. Audio-apps voor sociale media zoals Clubhouse geven gebruikers een digitale ervaring waarbij het voelt alsof je met vrienden omgaat terwijl je de barrières wegneemt die met visuele media gepaard gaan. Het werkt omdat:

  • Er is minder druk. Geen video betekent dat je geen make-up hoeft op te doen, een outfit te kiezen of je zorgen hoeft te maken over het puistje op je neus. Het enige dat u hoeft te doen, is opdagen.
  • Het is interactief. Hoewel de populariteit van podcasts de afgelopen drie jaar met 37,5% is gestegen, zijn ze meestal vooraf opgenomen zonder de mogelijkheid om in realtime te reageren. Audio-apps voor sociale media zijn live en vereisen geen podcasting-software of bewerking.

Vijf manieren waarop merken en beïnvloeders de clubhuis-app kunnen gebruiken
Hier leest u hoe u de community van de app kunt aanboren en deze kunt gebruiken om uw merk en invloed te laten groeien. 1. Bouw een betrokken clubhuisgemeenschap op
Wat me naar de Clubhouse-app trekt, is het potentieel om een ​​betrokken community op te bouwen en je invloedssfeer te vergroten. Door ruimtes te creëren over onderwerpen waar je een passie voor hebt en door waardevolle gesprekken te voeren, kun je jezelf snel vestigen als een branchedeskundige. Gebruikers kunnen uw profiel bekijken en u volgen. De volgende keer dat u live gaat, ontvangt uw publiek een pushmelding zodat ze kunnen afstemmen. Naast het opbouwen van een community van potentiële klanten, kunt u uw bedrijf ook laten groeien door te netwerken via de app. Werk samen met andere ondernemers en influencers om waardevolle zakelijke relaties in een nieuw formaat te ontwikkelen. 2. Krijg feedback van klanten en bedrijven van clubhuisgebruikers
Als je lang genoeg in Clubhouse blijft hangen, zie je misschien een van de oprichters binnenkomen om feedback te vragen over een nieuwe functie. Haal een pagina uit hun playbook en doe hetzelfde met je publiek. Creëer een kamer en vraag om feedback over uw laatste bedrijfsidee. U kunt meteen andere ondernemers laten meewegen als ze denken dat uw idee een misser is of het volgende grote ding. Of, wat als u een zakelijk probleem heeft waarmee u worstelt? Start een gesprek en kijk welke oplossingen uw collega’s aanbevelen. 3. Blijf op de hoogte van actueel nieuws en trends in uw branche
Clubhuis is sociaal luisteren. U kunt invloedrijke mensen in uw branche volgen, uw concurrenten in de gaten houden en de categorieën besluipen die betrekking hebben op uw niche. Je hebt binnenkort een speciale tijdlijn met informatie over trends om naar te kijken, nieuws uit de branche en kijkerssentiment. Het enige dat u hoeft te doen, is deelnemen aan relevante chats en luisteren naar wat mensen zeggen. 4. Mededelingen uitgeven via clubhuis
Zodra je een publiek op Clubhouse begint te groeien, kun je de app gebruiken om bedrijfsnieuws aan te kondigen. Stel dat u heeft besloten over te stappen op duurzamere, milieuvriendelijke leveranciers. U kunt een gesprek beginnen over uw zakelijke beslissing en mensen informeren over waarom u deze heeft genomen. Het geeft je de kans om je merkwaarden naar voren te brengen en zinvolle discussies met je publiek te voeren. Komt er een lancering aan? Maak een kamer en kondig uw nieuwe product of functies aan. Het kan een uitstekende manier zijn om anticipatie op te bouwen met uw gemeenschap en direct feedback te krijgen. Bovendien kan iemand een tweak of een functie aanbevelen die hij graag zou willen zien. U kunt het formaat van Clubhouse gebruiken voor crowdsourcing-ideeën. 5. Maak contact met investeerders in het clubhuis
Venture capitalists (VC’s) maken een groot deel uit van het exclusieve publiek dat zich bij Clubhouse vermengt. Dit biedt startups een geweldige kans om voor investeerders te staan ​​en waardevolle zakelijke contacten te leggen. Dus hoe kun je de aandacht trekken van VC’s?

  • Start een kamer om over uw bedrijf te praten. U kunt direct feedback krijgen van investeerders en deze gebruiken om uw product en pitch te verbeteren.
  • Waarde toevoegen in andere kamers. Praat over wat je doet, wie je helpt en de problemen die je graag wilt oplossen.

Het enige dat nodig is, is de juiste persoon om op het juiste moment te luisteren – en die persoon kan een VC zijn als u uw kaarten goed speelt.
Voors en tegens van de clubhuis-app
Zoals bij elk sociaal medianetwerk, zijn er enkele voor- en nadelen waarvan u op de hoogte moet zijn voordat u beslist of het platform geschikt voor u is. Hier zijn enkele van de voor- en nadelen van Clubhouse:
Pro: Clubhouse vermindert schermvermoeidheid
De centrale functie waarmee Clubhouse zich onderscheidt van sites als Facebook en Instagram, is dat je niet naar je scherm hoeft te staren om mee te doen. We consumeren audio passief, wat betekent dat u nog steeds volledig betrokken kunt zijn terwijl u naar het werk rijdt en deelneemt aan zinvolle discussies.
Pro: clubhuis verhoogt de mobiliteit
Nu meer mensen vanuit huis werken en Zoom gebruiken voor vergaderingen, heeft video ons aan onze stoelen geplakt. Audio-apps zoals Clubhouse geven je de mogelijkheid om de wrijving van video weg te nemen, de noodzaak om je voor te bereiden op een Zoom-oproep en de flexibiliteit om te verschijnen in de sportschool of vanaf je bank. Bovendien zijn er geen vergaderverzoeken vereist!
Voor of tegen: gesprekken verdwijnen in het clubhuis
Zodra een clubhuisgesprek voorbij is, zijn de gesprekken voorgoed voorbij. Dit kan als een professional worden beschouwd, omdat het u aanmoedigt om tijd aan de app te besteden om te voorkomen dat u iets misloopt en de app aanvoelt als een persoonlijke conservering. Het kan het ook een uitdaging maken om contact met anderen op te nemen als u niet snel genoeg verbinding maakt of de bronnen in de chat bekijkt.
Con: gebrek aan matiging
Een van de grootste tegenslagen die de app heeft meegemaakt, is intimidatie. New York Times-schrijver Taylor Lorenz nam deel aan een gesprek in het Clubhuis – over zichzelf. Ze werd beschuldigd van het spelen van “de vrouwenkaart” door te klagen over de pesterijen die ze op Twitter krijgt. Lorenz kon het gesprek niet markeren omdat de app geen rapportagefunctie had. Naarmate het clubhuis groter wordt, kunnen verbaal geweld en intimidatie jegens gebruikers en gebrek aan verantwoording een groter probleem worden.
Con: Gebrek aan toegankelijkheid voor dove of slechthorende gebruikers
Omdat Clubhouse een audio-app is, sluit het natuurlijk slechthorenden uit en kunnen ze niet deelnemen aan gesprekken. De introductie van automatische transcripties zou dit probleem kunnen helpen verlichten en een meer inclusieve gemeenschap kunnen creëren, hoewel dat soort transcripties verre van perfect zijn.
Alternatieven voor de Clubhouse-app
Clubhouse is niet de enige audio-app voor sociale media die om uw aandacht wedijvert. Hier zijn enkele opkomende alternatieven.

  • Twitter Audio Spaces: Het concept van Audio Spaces is om gebruikers in staat te stellen samen te komen voor live gesprekken op Twitter. Enkele van de bètafuncties zijn onder meer transcripties, reacties, de mogelijkheid om spaties te rapporteren en de maker van de ruimte die bepaalt wie er kan spreken. Net als Clubhouse staat het in eerste instantie open voor een exclusieve groep. Maar ze hebben de unieke beslissing genomen om zich niet te concentreren op beroemdheden, maar op degenen die “onevenredig zwaar getroffen zijn door het misbruik en de schade op het platform: vrouwen en mensen met een gemarginaliseerde achtergrond.” Twitter heeft ook Voice Tweets uitgebracht.
  • Onenigheid: Sinds de lancering in 2015 heeft Discord 140 miljoen gebruikers gewonnen. Het begon als een audioplatform voor gamers, maar opende het platform voor iedereen in 2020 en positioneerde zichzelf als een rivaal voor Clubhouse.
  • Lepel: Spoon is een platform voor live audiostreaming dat iedereen kan gebruiken. Je hebt de mogelijkheid om live of vooraf opgenomen audio te doen en je kunt inkomsten genereren met je inhoud.
  • Riffr: Riffr beschrijft zichzelf als een sociale micro-podcasting-app. Gebruikers kunnen korte audio-inhoud over verschillende onderwerpen plaatsen. In tegenstelling tot Clubhouse is het niet live – het zijn mini-podcastsessies. Er is echter een gemeenschapsaspect en u kunt gebruikers volgen.

Conclusie
Clubhuis is misschien een welkome aanvulling op het ecosysteem van sociale media met zijn unieke draai aan het traditionele formaat: alleen audio. Bovendien, gezien het huidige exclusieve karakter, zou je kunnen merken dat je virtuele ellebogen wrijft met niet alleen je doelgroep, maar ook met beroemdheden en potentiële investeerders. Als u uw tijd op het platform verstandig gebruikt, gesprekken aangaat en de juiste mensen bereikt, kunt u de community van uw merk zien groeien en versterken.
Hoe zie je dat audio-apps voor sociale media, zoals Clubhouse, de manier veranderen waarop we online socialiseren?

Be the first to comment on "5 manieren om een ​​clubhuis te volgen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*