62,41% van alle Google-zoekopdrachten genereert 0 klikken

Ik hoop dat je deze blogpost met veel plezier leest. Als u wilt dat mijn team uw marketing voor u doet, klik dan hier. Bij SEO draait alles om een ​​hoge ranking op Google. Hoe hoger uw positie, hoe meer klikken u op uw website krijgt.
Maar wat moet u doen als Google na verloop van tijd minder klikken naar websites stuurt?
Kijk maar naar de onderstaande grafiek. Het splitst de laatste 4 jaar van klikken op Google op. Volgens gegevens die we uit Ubersuggest hebben gehaald, ontvangt 62,41% van alle zoekopdrachten wereldwijd 0 klikken.
Letterlijk 0 klikken.
Maar hier wordt het interessant …

Verwacht in de loop van de tijd minder klikken
In de loop van de tijd is het aantal mensen dat op geen resultaat heeft geklikt, toegenomen. Het ging van 54,11% in 2017 naar 62,41% in 2020. Houd er rekening mee dat we niet over gegevens beschikken over elke afzonderlijke Google-zoekopdracht, aangezien alleen Google dat zou hebben. Maar we kopen gegevens van een paar verschillende providers en we hebben gegevens over honderden miljoenen zoekopdrachten per jaar. Dus directioneel zijn de gegevens nauwkeurig. Hier wordt het interessant. Volgens Comscore bestaat 50% van de zoekopdrachten uit gesproken zoekopdrachten. De gegevensproviders waar we onze Ubersuggest-gegevens van krijgen, hebben nog geen toegang tot spraakgestuurde zoekgegevens. U kunt er dus van uitgaan dat het aantal “geen klikken” eigenlijk groter is dan wat hierboven wordt weergegeven. Desalniettemin zou je moeten verwachten dat het na verloop van tijd erger zal worden, zoals de grafiek laat zien.
Nu, waarom is dit? Nou, het is omdat Google uw vragen voor u beantwoordt wanneer u zoekt. Als u bijvoorbeeld ‘Weer in Las Vegas’ typt, ziet u een vermelding als deze: Google haalt de gegevens van weather.com op, maar u hoeft niet door te klikken naar weather.com . En als gebruiker levert dit me een betere gebruikerservaring op, dus ik vind het leuk. Maar als ik een website als weather.com was, zou ik dat waarschijnlijk niet doen, omdat het mijn verkeer vermindert, waardoor mijn advertentie-inkomsten afnemen. Verwacht dat Google dit in de loop van de tijd steeds vaker doet, omdat het de neiging heeft om een ​​betere gebruikerservaring te creëren.
Is het eerlijk dat Google dit doet?
Voordat ik meer in de gegevens duik en u manieren geef om uw SEO-verkeer te vergroten, ook al neemt Google een deel van uw klikken weg … wil ik dat u dit in gedachten houdt. Veel marketeers en bedrijfseigenaren houden hier niet van, en ze klagen dat wat Google doet niet eerlijk is. Maar goed, het is aan jou of je wilt dat Google zelfs je site crawlt. Als je het niet leuk vindt, kun je Google altijd van je site blokkeren. Ik heb persoonlijk geen probleem. Stel je het leven met Google eens voor, het zou stom zijn. En als zoeker wil ik niet naar het weer zoeken en moet ik op een paar links klikken om mijn antwoord te krijgen, ik wil gewoon het weer weten op dit moment in zo min mogelijk klikken. Ik raad u aan om u te concentreren op wat u kunt beheersen, in plaats van u zorgen te maken over wat u niet kunt, zoals de toekomstplannen van Google of willekeurige algoritme-updates.
Dus wat kan je doen?
Ik wil dat u dit als twee afzonderlijke problemen beschouwt. De eerste is hoe u meer klikken kunt krijgen als mensen minder klikken. En de tweede is hoe u meer conversies kunt genereren met de klikken die u krijgt om het verlies aan verkeer goed te maken. Typisch, met klikken, is het belangrijkste dat van invloed is op uw metatags. U kent uw titel en metabeschrijving. Hier is waar ik het over heb … als je een zoekopdracht op Google uitvoert, is dit hoe het eruit ziet: hier zijn 10 manieren om ze aan te passen om je te helpen meer klikken te krijgen (sommige gegevens kwamen van Clickflow, andere van Ubersuggest):

  1. Vragen hebben een 14,1% hogere CTR. Uw title-tag zou bijvoorbeeld kunnen zijn: “Wat is SEO?”.
  2. 8,6% hogere CTR’s voor title-tags van 15 tot 40 tekens – ik zou aanraden om de jouwe dichter bij de 40-tekenmarkering te houden, zodat je meer trefwoorden kunt opnemen.
  3. 45% toename in CTR wanneer de exacte zoekopdracht in URL staat – zorg ervoor dat uw hoofdzoekwoord in uw URL staat. Het hoeft niet in uw domeinnaam te staan, alleen de URL. Dus als ik probeerde te rangschikken voor de term “SEO”, zou mijn URL misschien https://neilpatel.com/what-is-seo/ kunnen zijn.
  4. Krachtwoorden verhogen de CTR met 13,9% – enkele voorbeelden van krachtwoorden zijn: moeiteloos, ongelooflijk, best of geweldig.
  5. 7,3% hogere CTR voor titels die emoties bevatten versus titels die geen emotie hadden – een voorbeeld van een emotionele kop is: “Leer hoe je je baas kunt verzetten (zonder ontslagen te worden)”. U kunt hier meer voorbeelden van emotionele koppen vinden.
  6. 5,8% hogere CTR als u een metabeschrijving heeft – als u niet handmatig een voor elke pagina maakt, haalt Google er gewoon een voor u op.
  7. Titels met jaren genereren 4,9% hogere CTR – een goed voorbeeld hiervan is “hoe je een blog start in 2021”. Je zou het jaar elk jaar willen updaten om er zeker van te zijn dat je geen oude datum in je title-tag hebt, anders kan het je klikken schaden.
  8. Door nieuwsgierigheid op te roepen, steeg de CTR met 5,9% – mijn favoriete voorbeeld hiervan is: “De 7 voordelen van groene thee (nr. 6 zal u shockeren)”.
  9. Titels die op onderwijs leken, hadden 10,4% meer klikken – denk aan how-to-titels. Mensen houden ervan om stap voor stap te leren hoe ze dingen moeten doen.
  10. De kans op succes is groter als u naar de betaalde advertenties kijkt. Google gebruikt de kwaliteitsscore om te bepalen waar advertenties moeten worden geplaatst. Als een advertentie geen klikken krijgt, verdient Google geen geld. Door naar de betaalde advertenties te kijken, kunt u ideeën opdoen over teksten die aantrekkelijk zijn voor elk zoekwoord waarnaar u probeert te rangschikken.

Vergeet niet te optimaliseren voor conversies
Zoals ik hierboven al zei, is het tweede dat u moet optimaliseren voor conversies. Als u wel klikken ontvangt, wilt u zoveel mogelijk verkopen genereren. Hier zijn enkele artikelen die ik heb geschreven die u zou moeten lezen. Ze zullen u leren hoe u uw conversies kunt stimuleren.
Vergeet mobiel niet
Denk bij het optimaliseren van uw site niet alleen aan de desktopversie van uw site. Het is nog belangrijker om dit proces te doorlopen voor uw mobiele verkeer. Volgens onze Ubersuggest-gegevens is 61% van alle zoekopdrachten mobiel. En op basis van onze dataproviders zijn de gegevens zonder klik voor mobiel nog erger. Als het gaat om het optimaliseren van uw metatags, hoeft u zich doorgaans geen zorgen te maken, aangezien u dezelfde metatags gaat gebruiken voor zowel de mobiele als de desktopversie van uw site, aangezien de meeste sites responsief zijn. Maar als het gaat om conversie-optimalisatie, wil je een andere mobiele ervaring creëren, wat je gemakkelijk kunt doen door middel van een responsief ontwerp.
Conclusie
Concentreer u niet op het feit dat Google minder klikken naar websites genereert. Concentreer u op wat u kunt beheersen en haal het beste uit de situatie. Als ik jou was, zou ik 3 dingen doen.

  1. Optimaliseer uw metatags zoals ik hierboven heb beschreven.
  2. Optimaliseer uw conversieratio zodat u meer inkomsten kunt genereren.
  3. Begin met het maken van op vragen gebaseerde inhoud, want 34,17% van het SEO-verkeer naar populaire blogs leidt.

Dus wat vind je van de gegevens die ik hierboven heb gedeeld?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "62,41% van alle Google-zoekopdrachten genereert 0 klikken"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*