Advertenties voor lokale diensten maken

Wist u dat ongeveer een derde van de Amerikaanse shoppers dagelijks online lokale bedrijfsvermeldingen bekijkt? Voor mij betekent dit dat er een reële kans is om uw bedrijf te laten groeien als u een manier vindt om snel en betrouwbaar in contact te komen met de beste leads. Hoe bereik je dit? Door een Local Services-advertentie te maken. Laten we eens kijken waarom deze advertenties zo’n waardevol hulpmiddel zijn om klanten te vinden en uw merk op te bouwen.
Wat zijn advertenties voor lokale diensten?
Lokale services-advertenties brengen u in contact met lokale klanten die zoeken naar de services die u aanbiedt, of u nu een handelaar bent of een eigenaar van een klein bedrijf.

  • Ze zijn pay-per-lead in plaats van pay-per-click, wat betekent dat u alleen betaalt als iemand contact met u opneemt via de advertentie.
  • Als u deze advertenties gebruikt, bent u gegarandeerd van Google; als iemand niet tevreden is met uw werk, betaalt Google de kosten terug.
  • Advertenties ‘rangschikken’ op basis van het aantal positieve recensies en klanten.

Hier is een voorbeeld. Wanneer klanten een zoekterm gebruiken als ‘loodgieter in New York’, worden bedrijven die Local Services-advertenties uitvoeren, bovenaan de zoekresultaten weergegeven. Als u klikt om meer loodgieters te zien, verschijnen er meerdere vermeldingen. Voor alle duidelijkheid: Local Services-advertenties zijn niet hetzelfde als Google Ads of Google Mijn Bedrijf.

  • Google-advertenties zijn pay-per-click, niet pay-per-lead. Dit betekent dat u betaalt wanneer iemand op de advertentie klikt, zelfs als deze geen contact met u opneemt of geen actie onderneemt.
  • Met Google Mijn Bedrijf kunt u uw bedrijf online verifiëren en contactgegevens toevoegen, waaronder een websitelink. Het is geen advertentie.

U kunt alle drie de functies gebruiken of er slechts één kiezen. Het is aan u!
Hoe werken Local Services-advertenties?
Beschouw Local Services Ads als een snelle toegang tot positieve leads. Een paar statistieken laten zien waarom.

  • Vier op de vijf mensen willen lokale advertenties zien wanneer ze online naar goederen of diensten zoeken. Met lokale advertenties geeft u gebruikers wat ze willen, wat, zoals goede marketeers weten, uw bedrijf des te aantrekkelijker maakt.
  • Ongeveer 75 procent van de lokale zoekopdrachten eindigt met een telefoontje. Met andere woorden, deze gebruikers zijn actief op zoek naar goederen of diensten, dus u wilt een van de eerste vermeldingen zijn die hun aandacht trekt.
  • 76 procent van de klanten bezoekt een bedrijf binnen 24 uur nadat ze er online naar hebben gezocht. Lokale advertenties helpen u zo snel mogelijk in contact te komen met deze leads door u bij de beste zoekopties te plaatsen.

Kortom, deze lokale advertenties helpen u leads te vinden die klaar zijn om betalende klanten te worden. Ze zijn een zeer kosteneffectieve en efficiënte manier om uw bedrijf op lokaal niveau op de markt te brengen. Laten we nu terugkeren naar ons sanitairvoorbeeld hierboven en de kenmerken van een typische aanbieding doornemen. Als we op ‘Petri Plumbing & Heating’ klikken, ziet de lijst er als volgt uit: deze loodgieter heeft een beoordeling van 4,6 van de 5 sterren met 504 beoordelingen, ze accepteren klanten en er is een telefoonnummer waarmee potentiële klanten De volgende stap. Als we verder naar beneden gaan, is er een bedrijfsoverzicht. Dit is waar u kunt uiteenzetten:

  • Welke diensten u aanbiedt
  • Uw openingstijden
  • De postcode of het gebied waarin u werkt
  • Zakelijke hoogtepunten, bijvoorbeeld als u lokaal eigendom bent of een BBB A + rating hebt

Ten slotte is er een gedeelte waar klanten een recensie kunnen achterlaten of recensies van anderen kunnen lezen. Als iemand via uw vermelding een vacature boekt en een recensie achterlaat, wordt deze door Google als legitiem geverifieerd. Op de lange termijn stelt dit potentiële klanten gerust dat u een legitiem, betrouwbaar bedrijf bent.
Beheren Lokale dienstenadvertentie Leidt en prijzen
Moet u elke baan aannemen die de advertentie op uw pad brengt? Nee.

  • Als een klant contact met je opneemt met een baan waarin je niet geïnteresseerd bent, kun je deze zonder boete weigeren. U betaalt echter nog steeds voor de lead.
  • U kunt uw advertentie voor een korte periode onderbreken. Aangezien niemand via de advertentie contact met u opneemt, wordt er gedurende deze tijd niets in rekening gebracht.

Simpel gezegd, u bent nog steeds vrij om de banen te kiezen die u wilt, en u betaalt alleen voor de advertentie wanneer er een grote kans op conversie is, dwz een potentiële klant neemt contact met u op.
Stappen om een ​​Local Services-advertentie te maken
Klaar om uw eigen advertentie te maken? Laten we samen het installatieproces doorlopen, te beginnen met de basis.
1. Controleer of u in aanmerking komt
Lokale services-advertenties zijn nog niet voor iedereen beschikbaar, dus de eerste stap is controleren of u in aanmerking komt. Het is heel snel en gemakkelijk te doen. Klik op de knop “Aan de slag” op de startpagina van Google voor lokale services. Selecteer vervolgens uw land, postcode en functiecategorieën in de vervolgkeuzemenu’s. Als lokale serviceadvertenties voor u beschikbaar zijn, gaat u verder met de volgende stap.
2. Maak een advertentieprofiel voor Lokale diensten
Gefeliciteerd, u kunt een advertentie voor Lokale diensten opzetten! Nu is het tijd om een ​​geweldig profiel te schrijven. Uw profiel bepaalt onder meer:

  • Wie vindt uw vermelding
  • Welke banen komen jouw kant op

Met andere woorden, het is belangrijk om het goed te doen. Voer eerst de basisgegevens in, inclusief uw bedrijfsnaam en contactgegevens. U moet ook uw eigen naam opgeven, maar deze wordt niet weergegeven in de vermelding. Nadat u het eerste scherm heeft voltooid, is het tijd om specifieke details toe te voegen over welke services u aanbiedt, hoeveel u in rekening brengt en de postcodes die u bedient. Als u bijvoorbeeld een loodgieter bent, zijn hier mogelijke services die u kunt aanbieden: Dus als u riolering of vuilnisophaaldiensten niet kunt repareren (of als u deze services niet wilt aanbieden), kunt u deze opties verwijderen. Hierdoor weten potentiële klanten wat ze kunnen verwachten voordat ze contact met u opnemen, wat betekent dat er minder kans is dat u banen doorzoekt die u niet wilt. U zult ook de belangrijke waarschuwing onder aan het scherm opmerken: u moet geen services aanbieden waarvoor u niet gekwalificeerd bent om deze veilig te voltooien. Het is ook uw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat u over de juiste licenties beschikt om legaal te werken. Nog iets: zelfs als u zich heeft geregistreerd voor andere Google-services, zoals Google Mijn Bedrijf, moet u nog steeds een apart profiel voor Local Services-advertenties maken.
3. Dien relevant papierwerk in
Om de servicekwaliteit te verbeteren, heeft Google u nodig om verschillende documenten te uploaden. U moet bewijzen dat u:

  • Gekwalificeerd om te werken in de door u gekozen branche
  • Vergunning gegeven om in het rechtsgebied te werken

Waarom moet u deze documenten uploaden? Nou, het maakt allemaal deel uit van de Google-garantie. Google biedt geen dekking, tenzij u kunt aantonen dat u over de juiste licentie beschikt. Controleer voordat u dit gedeelte voltooit of uw papierwerk klopt. Ik raad ook aan om te controleren welke licenties u nodig heeft in uw rechtsgebied om er zeker van te zijn dat u de juiste documenten uploadt. Hoe weet u welke documenten u moet verstrekken? Google heeft een lijst. Als we bij ons loodgietersvoorbeeld blijven, zijn hier de documenten die u nodig heeft:
4. Voltooi de achtergrondcontrole
Als u in de VS of Canada bent gevestigd, moeten u en al uw werknemers een antecedentenonderzoek uitvoeren voordat u klanten thuis of op hun werk kunt bezoeken. Nogmaals, het is een vrij eenvoudig proces. De antecedentenonderzoekspartner van Google neemt contact met u op en zij zullen om relevante informatie vragen. Ze zullen de informatie die u en uw team verstrekken vergelijken met de nationale registers, en ze zullen bevestigen dat uw burgerservicenummers geldig zijn. Betaal je voor dit antecedentenonderzoek? Gelukkig nee.
5. Beheer uw budget
Zodra u uw bedrijfsprofiel heeft voltooid en de achtergrondcontrole heeft doorstaan, bent u klaar om te beginnen met adverteren. Er is nog steeds één essentieel vakje dat u moet aanvinken, en dat is uw budget bepalen. Dit is hoe het werkt.

  • U bepaalt zelf hoeveel leads u in een week of maand wilt. Dit bepaalt hoeveel u bereid bent te besteden. Als u bijvoorbeeld niet voor meer dan 20 leads per maand wilt betalen, stel dan geen budget in voor 30.
  • U betaalt alleen voor elke lead die u via deze advertenties genereert, dus als u slechts 10 leads ontvangt, besteedt u die maand niet uw hele budget.
  • Het is gemakkelijk om uw budget aan te passen als u op elk moment meer of minder leads wilt.

Om te beginnen is het waarschijnlijk het beste om een ​​bescheiden budget en hoofddoelstelling vast te stellen. U kunt op deze manier het water testen en uw budget in de loop van de tijd verhogen als u denkt dat dit een goede service voor u is.
6. Bekijk advertentieleads
Onthoud gewoon dat “leads” geen klanten zijn totdat u een baan boekt. Daarom is het belangrijk om uw leads voor te blijven en ze op te volgen. U kunt uw leads bekijken in uw desktopinbox of via de mobiele app. U wordt sowieso altijd op de hoogte gesteld van een nieuwe lead, maar als u ze op deze manier bekijkt, wordt het misschien gemakkelijker om actie te ondernemen.
Praktische tips voor advertenties voor lokale diensten
Weet u niet zeker wat u in uw Local Services-advertentie moet opnemen? Maak je geen zorgen, ik heb je gedekt. Hier zijn mijn vijf beste tips voor het schrijven van een effectieve advertentie en het genereren van de best mogelijke leads voor uw bedrijf. 1. Personaliseer advertenties voor lokale diensten Zorg er eerst voor dat uw lokale vermelding de pluspunten van uw bedrijf laat zien. Hier is wat ik bedoel.

  • Leg uit waarom u zich onderscheidt van de concurrentie. Wat maakt jou de juiste dienstverlener voor de klus?
  • Markeer verkoopargumenten. Als u bijvoorbeeld noodoproepen of diensten buiten kantooruren aanbiedt, vermeld dit dan in uw advertentie.
  • Gebruik waar mogelijk korte zinnen. Ze zijn gemakkelijker te lezen.

Hoe meer informatie u verstrekt, hoe groter de kans dat potentiële klanten contact met u opnemen.
2. Neem relevante details op in advertenties voor lokale diensten
Denk hier eens over na vanuit het perspectief van de klant. Welke andere details hebben ze nodig om te beslissen of ze uw bedrijf willen gebruiken? Hier zijn enkele voorbeelden.

  • Wees heel duidelijk over welke postcodes u bedient en of uw services per regio verschillen.
  • Zet de werktijden in een gebruiksvriendelijke indeling.

Wat relevant is, verschilt van bedrijf tot bedrijf, dus denk erover na voordat u uw vermelding voltooit.
3. Reageer direct op leads
Onthoud dat deze leads gebruikers zijn die actief op zoek zijn naar de services die u levert, dus laat ze niet koud worden. Hier zijn enkele tips om uw inbox te beheren.

  • Als u een oproep mist, bel hem dan zo snel mogelijk terug, zelfs als u de baan afwijst. Vaak gemiste of niet-teruggekeerde oproepen kunnen uw advertentiepositie verlagen.
  • Reserveer de hele dag tijd om berichten terug te sturen en e-mails op te volgen.

De meeste mensen verwachten geen direct antwoord, omdat goede dienstverleners het meestal druk hebben! Als het echter uw doel is om banen te boeken en uw bedrijf op te bouwen via Local Services Ads, moet u uw dashboard goed in de gaten houden.
4. Moedig klantenbeoordelingen aan
Volgens Google hebben klantrecensies rechtstreeks invloed op uw advertentiepositie. Hoe kom je aan die allerbelangrijkste positieve recensies? Goede service is een must, maar je moet er ook om vragen. Hier is hoe.

  • Naast elke taak staat een knop “om beoordeling vragen”. Klik erop om een ​​beoordelingslink naar de klant te sturen.
  • Of vraag de klant om een ​​beoordeling zodra u een lead heeft geboekt en deze als voltooid heeft gemarkeerd.

Nog een punt: de beste zoekresultaten, of het nu een betaalde advertentie of een organisch resultaat is, trekken meer dan 75 procent van het verkeer, dus zorg ervoor dat die positieve recensies binnenkomen.
5. Controleer op nauwkeurigheid
Bent u verhuisd? Moet u uw openingstijden wijzigen? Zorg ervoor dat u uw Lokale diensten-advertentie bijwerkt om dergelijke wijzigingen weer te geven. Anders zou u potentiële klanten kunnen afschrikken om met u samen te werken. Houd ten slotte de details consistent in al uw profielen, inclusief bijvoorbeeld Google Mijn Bedrijf. Waarom is consistentie zo belangrijk? Het helpt potentiële klanten u gemakkelijker te vinden, en het kan zelfs enig vertrouwen in uw merk opbouwen.
Conclusie
Meer dan 46 procent van de Google-zoekopdrachten is lokaal en Local Services Ads kan u echt helpen om dit enorme potentiële klantenbestand aan te boren. Ik raad ten zeerste aan om deze vermeldingen te gebruiken als onderdeel van een diverse, goed afgeronde digitale marketingstrategie. Vergeet niet om uw informatie juist te houden en direct op leads te reageren om het meeste uit uw advertenties te halen. Als u niet zeker weet waar u aan de slag moet met Google-advertenties of digitale marketing in het algemeen, bekijk dan mijn adviesdiensten en gratis SEO-analyseprogramma.
Gebruikt u Local Services Ads om klanten te vinden? Hoe werken ze voor jou?

Be the first to comment on "Advertenties voor lokale diensten maken"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*