Beacon-gegevens gebruiken met betaalde zoekresultaten en sociale campagnes

Beacon-technologie is de volgende generatie van nabijheidsmarketing. Als u het niet gebruikt, loopt u mogelijk achter op uw concurrenten. Door gebruik te maken van de gegevens die via bakens zijn verzameld, hebben marketeers meer mogelijkheden om betaalde campagnes bij te houden, gepersonaliseerde berichten aan consumenten te leveren en lokale SEO te verbeteren. Bovendien explodeert de markt voor beacon-technologie, waarbij Statista voorspelt dat de markt tegen 2026 zal groeien tot 56,6 miljard dollar.
Wat is Beacon-technologie?
Beacon-technologieën zijn kleine draadloze zenders die via Bluetooth-technologie signalen naar smartphones sturen. Het bakenapparaat bevat een CPU, radio en batterij waarmee het een constante identificatie kan uitzenden. Wanneer een mobiel apparaat in de buurt de identificatie herkent, maken ze verbinding. Van daaruit voert het baken de actie uit waarvoor het is geprogrammeerd, inclusief het verzenden van e-mails en meldingen of het toewijzen van advertenties. In wezen stelt bakentechnologie u in staat om te communiceren met slimme apparaten in de buurt om locatiegebaseerd zoeken en volgen te verbeteren. Als u bijvoorbeeld een beacon in uw winkel heeft geïnstalleerd en er komt een klant binnen die op een van uw Facebook-advertenties heeft geklikt, dan weet u precies hoe hij u heeft gevonden. Beacons kunnen ook klanten koesteren door kortingsbonnen te sturen naar gebruikers die op een advertentie hebben geklikt of uw winkel hebben bezocht, maar geen aankoop hebben gedaan. Een winkelier in een druk winkelcentrum zou bijvoorbeeld bakens in een winkel kunnen installeren en deze kunnen verbinden met het grotere winkelcentrum-ecosysteem. Van daaruit kunt u deelnemen aan gelokaliseerde marketingcampagnes en directe advertenties naar klanten die op zoek zijn naar soortgelijke artikelen in uw regio. ELLE Magazine gebruikte deze strategie in Amerikaanse winkelcentra en bracht 500.000 klanten naar hun winkels.
Beacon-technologie voor organische versus betaalde advertentiecampagnes
Organische marketing is het op natuurlijke wijze aantrekken van klanten naar uw bedrijf. Organische marketingtactieken kunnen SEO, contentmarketing, sociale media en website-ontwikkeling omvatten. Betaalde marketing is wanneer u betaalt om uw boodschap of product onder de aandacht van een publiek te brengen. Voorbeelden van betaalde marketing zijn onder meer Google-display-advertenties, Facebook-advertenties en traditionele marketing zoals televisie- en printadvertenties. Beacon-technologie kan worden gebruikt voor zowel betaalde als organische strategieën. Het gaat erom wat het beste is voor uw bedrijf. Laten we eens kijken naar de voor- en nadelen van het gebruik van beacon-technologie voor organische versus betaalde advertenties.
Voordelen van Beacon-technologie in organische marketing

  • De kosten zijn laag: Bakens zijn doorgaans goedkoop en vergen weinig onderhoud. Als je al een sterke contentstrategie hebt die klanten naar je fysieke winkel haalt, kun je hun ervaring met bakens verbeteren.
  • Betere klantervaringen: De beste manier om klanten te behouden, is door ze het gevoel te geven dat ze gezien worden. Met bakens kunt u gepersonaliseerde berichten sturen die aansluiten op hun individuele behoeften.

Nadelen van Beacon-technologie in organische marketing

  • Het kost tijd: Organische marketing levert niet direct resultaat op. Het kost tijd om uw boodschap over het web te verspreiden, interesse bij consumenten te wekken en hen aan te moedigen naar uw winkel te komen.
  • Je hebt expertise nodig: Als je succesvol wilt zijn, heb je een groot ecosysteem van inhoud nodig dat al voor je werkt. Als u niet veel inhoud heeft of als deze niet goed werkt, trekt u niet de klanten aan waarnaar u op zoek bent.

Voordelen van Beacon-technologie in betaalde marketing

  • Snelle resultaten: Als u betaalt om te spelen, ziet u uw resultaten sneller. Als u bijvoorbeeld gerichte advertenties naar klanten in uw regio verzendt, krijgt uw product sneller de aandacht van de consument.
  • Insight-hulp: Als u over de juiste volgsystemen beschikt, kunt u begrijpen hoe of waarom uw klanten uw product hebben gevonden en vervolgens die informatie gebruiken om nieuwe leads aan te trekken. U kunt de gegevens die u verzamelt ook gebruiken om uw berichten verder aan te passen en de algehele ontvangst te verbeteren.

Nadelen van Beacon-technologie in betaalde marketing

  • De kosten zijn hoog: Betaalde advertentiekosten kunnen hoog oplopen. U hebt een budget nodig om betaalde marketing met beacon-technologie te gebruiken.
  • Strategie is belangrijk: U hebt vaardigheid en expertise nodig om effectieve betaalde campagnes uit te voeren. Hoewel beacon-technologie uw vermogen om leads te volgen kan verbeteren, helpt het niet tenzij u weet hoe u de gegevens moet gebruiken.

Hoe werkt Beacon-technologie in betaalde advertentiecampagnes?
Beacon-technologie maakt het gemakkelijker om betaalde advertentiecampagnes bij te houden en te begrijpen hoe deze van invloed zijn op het bezoekersaantal. Bakens leveren ook realtime klantgegevens, waardoor het gemakkelijker wordt om het gedrag van de klant en winkelpatronen te zien. Stel dat een klant uw Google-display-advertentie ziet en besluit om naar uw winkel te komen om een ​​artikel te bekijken. Uw beacon verzamelt hun gegevens vanaf het moment dat ze uw advertentie hebben gezien totdat ze uw winkel binnenkomen. Evenzo kunt u uw bakens gebruiken om informatie te verzamelen om nauwkeurige klantpersonages op te bouwen en uw geotargeting te verbeteren. U kunt dit doen door simpelweg met uw beacon door uw winkel te lopen, die gebruikersgegevens met wederzijds goedvinden verzamelt. Of installeer het in uw winkel en verzamel informatie over huidige klanten. Deze persona’s kunnen helpen om betaalde campagnes verder te richten en de ROI van advertentie-uitgaven te verbeteren. Beacon-technologie kan ook de algehele betaalde statistieken verbeteren. Facebook-advertenties verdienen bijvoorbeeld meestal een klikfrequentie van één procent. Als u tegelijkertijd een beacon-campagne uitvoert, zou u een klikfrequentie van meer dan vier procent kunnen benaderen. Bovendien is nabijheidsmarketing 16x effectiever dan Google pay-per-click. Dit komt door de extra personalisatie-opties.
Voordelen van het gebruik van Beacon-technologie voor PPC en betaalde sociale campagnes
Beacon-technologie kan helpen om aankopen in de winkel te stimuleren door relevante aanbiedingen en kortingsbonnen rechtstreeks naar klanten te sturen. Als ze al in uw winkel zijn, zijn ze geïnteresseerd in uw product, dus uw slagingspercentage kan veel hoger zijn. U kunt ook nabezoeken stimuleren door vertrekmeldingen te verzenden. Als een klant bijvoorbeeld zojuist een product bij u heeft gekocht, stuur hem dan een kortingsbon om hem aan te moedigen opnieuw te bezoeken. Met bakens zijn advertentie-attributies ook gemakkelijk bij te houden. U kunt duidelijk definiëren wanneer, waar en hoe een advertentie aan een klant is geleverd en zien of ze de aanbieding tijdens hun bezoek hebben gebruikt. Geloof het niet? Bekijk deze statistieken. Toen Carrefour bakens installeerde in 28 van zijn drukke Roemeense winkels, zagen ze een toename van 400 procent in mobiele app-betrokkenheid. Toen Allrecipes bakens implementeerde in hun Marc’s-supermarkten in Ohio, steeg hun mobiele weergave tot 35,9 miljoen per maand. Nu is het jouw beurt om een ​​succesvolle bakencampagne te maken.
Beacon-technologie instellen voor betaalde advertentiecampagnes
De interactie tussen bakens en mobiele apparaten is niet automatisch. Gebruikers moeten toestemming geven om hun gegevens bij te houden en op te slaan. Bovendien heeft elk baken een unieke identificatie, die verschillende soorten gegevens kan bevatten, bijvoorbeeld locatiegegevens, leveranciersinformatie, winkelafdelingen en subregio’s. Dit betekent dat het instellen van uw bakens voor betaalde advertentiecampagnes correct moet gebeuren. Hieronder zullen we u door het proces leiden om ervoor te zorgen dat u het meeste uit uw advertentiecampagne met beacon-technologie haalt.
Kies een apparaat en platform
De eerste stap bij het opzetten van uw betaalde beacon-campagne is het kiezen van een beacon-fabrikant en platform. Hier zijn enkele van de meest populaire bakenopties op de markt. U zult ook willen bepalen hoeveel bakens u nodig heeft. Dit is afhankelijk van de grootte van uw winkel en eventuele barrières die het signaal zouden kunnen blokkeren. Sommige bakens tonen u dekkingsgebieden zoals BlueCats dat doet. Als je eenmaal een beacon hebt gekozen, vertel je je klanten dat ze de bijbehorende app moeten downloaden. Dit kan worden gedaan in een e-mailmarketingstroom die klanten informeert over mogelijke deals en besparingen die beschikbaar zijn via uw campagne. Heeft u geen app? Geen probleem. U kunt een app van derden gebruiken om u te begeleiden. Hier zijn enkele populaire apps van derden:
Definieer uw gebruiksbakencases
Zoals elke nieuwe technologie, wil je niet te veel doen en jezelf te dun verspreiden. Kies twee of drie duidelijke gebruiksscenario’s om op te focussen, zoals het aanbieden van kortingsbonnen aan gebruikers die in het verleden interactie hebben gehad met uw advertenties of gebruikers naar specifieke verkoopitems leiden. Door uw use cases te definiëren, zorgt u ervoor dat u uw campagnes adequaat kunt volgen en uw verkopen kunt lokaliseren. Dit zal u helpen om in de toekomst sterkere campagnes te bedenken.
Ontwerp uw bakenacties
Begin met een eenvoudige, gedetailleerde actie die meetbare resultaten oplevert. De meeste bakens werken in drie afstanden en kunnen worden geprogrammeerd om verschillende berichten te geven, afhankelijk van het bereik van de klant. Deze bereiken zijn:

  • Ver: Dit assortiment is geschikt voor mensen die langs of buiten uw winkel lopen.
  • In de buurt: Dit bereik werkt wanneer u zich in dezelfde ruimte bevindt als een baken.
  • Onmiddellijk: Dit bereik werkt wanneer u net een baken aanraakt.

U kunt ook acties activeren wanneer iemand dichterbij of verder van een baken komt. U kunt bijvoorbeeld een remarketingadvertentie sturen wanneer iemand uw winkel verlaat, of u kunt hem een ​​korting aanbieden als hij binnenkomt. De meeste bakens kunnen nu aan meerdere acties in één baken worden toegewezen. Denk strategisch na over alle acties die u implementeert en vergeet niet uw gegevens in alle campagnes bij te houden. Hoe Teken en installeer uw bakens
Het is belangrijk om te bepalen waar u uw bakens wilt plaatsen voordat u ze installeert. Een ideale bakenopstelling moet uw volledige plattegrond beslaan om ervoor te zorgen dat alle klanten worden bereikt. De meeste bakens hebben een straal van 10 meter en barrières, zoals muren of displays, kunnen hun efficiëntie beïnvloeden. Om dit probleem te voorkomen, plaatst u uw bakens hoger, zodat ze eventuele barrières omzeilen. Houd er rekening mee dat de meeste bakens op batterijen werken, dus u moet ze na installatie openen. Zodra u weet waar u uw bakens moet plaatsen, kunt u beginnen met het installeren ervan. De installatiemethode kan per baken verschillen, dus zorg ervoor dat degene die u selecteert, past bij uw locatie.
Test voordat u start
Het is een goed idee om uw bakens op vrienden of familieleden te testen voordat u uw campagne publiceert. Zoek naar dode zones en voer een paar advertentiesets uit om te controleren of ze werken. Nadat u uw campagne heeft uitgerold, kunt u overwegen om exclusieve advertentiecampagnes voor beacons uit te voeren en gegevens van conversies te verzamelen. Van daaruit kunt u uw campagne verfijnen, opnieuw testen en opnieuw uitvoeren.
Meet het succes van uw betaalde advertentiecampagnes met Beacon-technologie
Omdat u betaalde campagnes uitvoert, moet u prioriteit geven aan uw volgsystemen om ervoor te zorgen dat de technologie werkt voor uw bedrijf. Hier zijn enkele belangrijke KPI’s die u kunt meten bij het uitvoeren van uw beacon-technologiecampagnes:

  • Impressies: Deze vertellen u hoe vaak uw advertentie door uw klanten is gezien.
  • Klikken: Dit geeft aan hoeveel mensen op uw advertentie hebben geklikt nadat ze deze hebben gezien.
  • Klikfrequentie (CTR): Uw vertoningen en uw klikfrequentie als percentage.
  • Kosten per klik (CPC): Dit vertelt u hoeveel u voor elke klik heeft betaald.
  • Kwaliteitsscore: Dit vertelt u hoe relevant uw advertentie-inhoud is en hoe goed deze zal presteren.
  • Conversiepercentage (CVR): Dit meet hoe effectief uw advertenties zijn bij het converteren van klanten.

Bij Beacon-campagnes moet tijdens het uitvoeren rekening worden gehouden met al deze KPI’s.
Conclusie
Als u klaar bent om de sprong te wagen, kunnen bakengestuurde campagnes ongelooflijk lucratief zijn. Door beacon-technologie in uw betaalde campagnes te gebruiken, kunt u uw advertenties beter volgen, uw advertentie-uitgaven verlagen en de betrokkenheidspercentages verbeteren, terwijl u uw klanten unieke en opwindende ervaringen biedt. Wilt u hulp bij het opnemen van bakens of andere betaalde advertentiestrategieën in uw marketingcampagnes? Laten we praten.
Hoe heb je succes gehad met campagnes met beacon-technologie?

Be the first to comment on "Beacon-gegevens gebruiken met betaalde zoekresultaten en sociale campagnes"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*