Blogberichten met 1000 bezoeken of meer richten zich gemiddeld op 76 zoekwoorden

Bloggen is lastig. Niet omdat content moeilijk te schrijven is (in het ergste geval kun je gewoon een schrijver of bureau inhuren), maar vanwege het feit dat niemand kan garanderen dat je blogpost wel of niet wordt gelezen. Denk er maar eens over na … je besteedt al die tijd aan het schrijven van inhoud, maar niemand kan garanderen dat het wordt gezien, gedeeld of er zelfs maar naar wordt gelinkt. Dus ik dacht dat het leuk zou zijn om populaire blogposts te analyseren en te zien welke gemeenschappelijke kenmerken ze hebben. Op die manier kunt u repliceren wat ze doen en de kans vergroten dat uw bericht wordt gelezen. Voor deze studie beschouwden we een populaire blogpost als alles dat minstens 1.000 bezoekers per maand genereert via Google Organic Search (dit was gebaseerd op Ubersuggest-gegevens). We hebben ook geen landen uitgesloten en hebben de gegevens op mondiaal niveau bekeken. Dit is wat we hebben geleerd.

Een populair bericht heeft de neiging om op ten minste 38 zoekwoorden te scoren
Een groot ding was dat populaire blogberichten een rangschikking hebben voor ten minste 38 zoekwoorden. Wat echter interessant is, zijn berichten die minstens 5.000 bezoeken per maand genereren op basis van Google-rangschikking voor 51 of meer zoekwoorden. Maar het grote verschil tussen berichten die ten minste 1.000 bezoekers genereren versus 5.000, was niet het aantal zoekwoorden waarop ze zich richtten, het was meer dat ze rangschikten voor zoekwoorden die gemiddeld 984 keer per maand werden doorzocht. Toegegeven, ze hebben geen 984 klikken ontvangen voor elk zoekwoord waarvoor ze zijn gerangschikt, omdat geen enkele site echt alle klikken ontvangt en er geen garantie is dat ze op de eerste plaats stonden. Toen we naar deze gegevens keken, besloten we wat meer in te graven en we kozen willekeurig 300 blogposts die minstens 1.000 bezoeken per maand van Google genereren om te zien hoeveel zoekwoorden ze vermeldden op hun pagina die minstens 50 zoekopdrachten per maand bevatte.
Kunt u raden wat het nummer was?
Nadat we algemene termen van één woord hebben verwijderd die niet echt als zoekwoorden worden beschouwd (zoals hoe ik woorden als ‘analyseren, maand, genereren, gegevens’ in dit bericht noemde, maar ik richt me niet echt op die zoekwoorden), komt het aantal maar liefst 76 zoekwoorden.
Maar wacht, hoe bedenk je 76 sleutelwoorden voor elke blogpost die je schrijft?
Voordat ik ga uitleggen hoe je een waslijst met trefwoorden kunt bedenken om op te nemen in elke blogpost die je schrijft, moet je dit in gedachten houden …

  1. U mag nooit zoekwoorden in een blogbericht proppen om SEO-verkeer te krijgen. Je bericht moet vloeien en het toevoegen van de trefwoorden moet natuurlijk aanvoelen. (Als u een schrijver inhuurt, zou een goede schrijver hier niet mee moeten worstelen.)
  2. Er zijn uitschieters en sommige blogposts genereren veel verkeer zonder zich te richten op tientallen zoekwoorden in hun inhoud.
  3. Schrijf geen blogposts alleen voor “Google-verkeer”. Als de inhoud geen waarde biedt voor de gebruiker, zal dit op de lange termijn de positie van uw website schaden, omdat u kunt worden geraakt door de Google-algoritme-update als wordt aangenomen dat uw site inhoud van lage kwaliteit bevat.

Nu we dat uit de weg hebben geruimd, kun je naar Ubersuggest gaan en de stappen in de onderstaande video volgen om ideeën voor blogposts te bedenken, evenals 76 plus zoekwoorden per post.

De gemiddelde blogpost die populair is, bevat 1839 woorden
Door de jaren heen is het SEO-spel veranderd. Over het algemeen geldt: hoe langer uw inhoud, hoe meer bezoekers u kunt krijgen. Maar er zijn veel randgevallen aan die regel. En Google geeft tegenwoordig niet zoveel om het aantal woorden als om de gebruikerservaring. Kijk, het kan een gebruiker niet echt schelen of een blogpost kort of lang is, ze willen gewoon tevreden zijn met wat ze zojuist hebben gelezen. Desalniettemin keken we naar het aantal woorden om te zien wat de gemiddelde berichtlengte was voor een populair bericht. Wat interessant is, is dat posts die gemiddeld meer dan 5.000 bezoekers per maand genereerden niet zo veel langer waren dan posts die 1.000 bezoekers genereerden. Het grootste verschil was dat ze meer populaire zoekwoorden in hun inhoud hadden opgenomen. Ze hebben niet noodzakelijkerwijs een rangorde voor elk van deze termen, maar dit geeft een bericht meer kans om potentieel te rangschikken en gevonden te worden. Zoals ik echter al zei, zijn er altijd uitzonderingen op de regel. Er zijn bijvoorbeeld populaire onderwerpen als “hoe je een stropdas knoopt” en je hebt niet echt tonnen woorden nodig om uit te leggen hoe je een stropdas kunt strikken. Je hebt meer afbeeldingen of zelfs video nodig.
Blogberichten die populair zijn, zijn enigszins nieuw
Toen we naar elke populaire blog in onze database keken, merkten we dat veel sites geen publicatiedatum of een bijgewerkte datum bevatten (bijgewerkte datum wordt gebruikt voor inhoud die oorspronkelijk jaren geleden werd gepubliceerd, maar recentelijk is bijgewerkt). Maar voor de berichten die wel een datum bevatten, of het nu de publicatiedatum was of wanneer de inhoud werd bijgewerkt, merkten we iets interessants op. Content die gemiddeld 1.000 bezoekers of meer per maand genereert, is meestal 388 dagen oud. En inhoud die minder dan 1.000 bezoekers genereert, is meestal 593 dagen oud. Dit betekent niet dat Google geen nieuwe, nieuwe inhoud wil rangschikken, aangezien er in beide categorieën verse, nieuwe inhoud was die wel verkeer genereerde. Maar veel van de blogposts op de ranglijst waren een beetje oud (maar niet te oud). Houd er nogmaals rekening mee dat er altijd uitzonderingen op de regel zijn. Terugkomend op het voorbeeld van hoe je een stropdas kunt binden, zelfs als dat artikel 3 jaar oud was, zou het waarschijnlijk nog steeds relevant zijn, aangezien er niet veel is veranderd als het gaat om stropdassen. Maar met meer dan 1 miljard blogs op internet lijkt het erop dat Google de voorkeur geeft aan nieuwe inhoud boven verouderde inhoud. Als u oudere inhoud heeft, hoeft u zich geen zorgen te maken, u kunt deze altijd bijwerken om ervoor te zorgen dat deze voortdurend meer bezoekers trekt. De manier waarop u dit zou doen, is door deze stappen te volgen: Het is zo effectief dat ik een team mensen heb die zojuist mijn oude inhoud bijwerken.
Conclusie
Of je het nu leuk vindt of niet, als je inhoud gaat schrijven, moet je eerst trefwoordonderzoek doen. Het kiezen van de juiste zoekwoorden versus de verkeerde kan betekenen dat uw inhoud geen verkeer ontvangt of duizenden bezoekers per maand krijgt. Nu zijn er natuurlijk andere elementen voor uw SEO, zoals links en on-page SEO, maar voor deze analyse wilden we ons concentreren op de kenmerken (die u gemakkelijk kunt controleren) die een populaire post maken.
Doet u uit nieuwsgierigheid onderzoek naar zoekwoorden voordat u inhoud schrijft?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Blogberichten met 1000 bezoeken of meer richten zich gemiddeld op 76 zoekwoorden"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*