De 10 grootste trends in ondernemerschap om naar te zoeken in 2021

Ooit gewenst dat je de toekomst kon voorspellen? Ik ook. Als je maar kon voorspellen wat zakelijke trends vormgeeft, of wat je klanten nodig hebben, zou je je bedrijf kunnen plannen en laten groeien, toch? Nou, er is goed nieuws. Hoewel we geen glazen bol hebben, is het heel goed mogelijk om een ​​beetje inzicht te krijgen in hoe de markt evolueert en hoe de veranderingen uw bedrijfsplanning op de lange termijn beïnvloeden. Hoe meer u weet over markttrends, hoe beter u deze in uw voordeel kunt benutten en een voorsprong op uw concurrentie kunt krijgen. Onthoud dat ondernemerschap alles te maken heeft met investeren in uw succes op de lange termijn. Het is natuurlijk waardevol om kortetermijngegevens te bestuderen voor de dagelijkse bedrijfsplanning, maar vergeet uw trendvoorspelling niet. Hier zijn de tien belangrijkste trends die ondernemers dit jaar en daarna beïnvloeden.
Huidige trends in ondernemerschap voor 2021
Ondernemerschap verandert voortdurend en technologie staat centraal in deze versnelde groei. In het kort, hier is wat er op dit moment aan de hand is.

  • We geven meer uit aan sociale media en digitale marketing dan voorheen.
  • Groei in nieuwe technologie betekent dat het voor kleine bedrijven gemakkelijker dan ooit is om hun eigen programma’s te maken, te innoveren en samen te werken met gespecialiseerde teams.
  • Micro-influencers helpen de verkoop te stimuleren, vooral in nichemarkten.

Er is de terugkeer van een aantal oude, favoriete strategieën zoals e-mailmarketing, maar we gaan ook vooruit op een opwindend nieuw terrein, vooral als het gaat om werken op afstand en app-ontwikkeling. Laten we eens kijken wat er in de winkel ligt.
1. Low-code websites
Mobiele apps en e-commerce winkels zijn big business. Volgens Hootsuite gebruiken meer dan 4,2 miljard mensen apps voor sociale media en koopt 77 procent van de internetgebruikers van 16-64 jaar elke maand iets online. Maar hoe speel je in op deze trend als je geen expertise hebt op het gebied van webontwikkeling of ontwerp? Het antwoord ligt in low-code websitetechnologie. Elke ondernemer kan nu een app, social media platform of e-commerce website bouwen. Het enige dat u hoeft te doen, is een ontwikkeltool kiezen en de aanwijzen-en-klikken-tools gebruiken om uw programma te bouwen. Of je nu droomt van het ontwerpen van een e-commerce winkel zoals eBay of een samenwerkingstool zoals Trello, de low-coding technologie maakt het mogelijk.

  • U kunt uw apps snel schalen en aanpassen op basis van metrische tracking en feedback van klanten.
  • Het is eenvoudig om populaire betalingsplatforms, zoals Stripe, te integreren.
  • Zelfs professionele ontwikkelaars kunnen deze ontwerptools gebruiken om snel nieuwe ideeën te testen of de ontwikkeltijd te verkorten.

Het resultaat? Laat een gebrek aan IT-expertise u er in 2021 niet van weerhouden om te innoveren.
2. E-mail is weer trendy
OK, dus e-mailmarketing ging nergens heen, maar de afgelopen jaren is er een enorme focus geweest op andere digitale marketingstrategieën. E-mailmarketing is echter een betrouwbare, kosteneffectieve manier om uw bereik te vergroten. Maar waarom maakt e-mailmarketing nu een comeback? Nou, veel komt neer op evoluerende pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s) en de vervagende lijn tussen betaalde en organische zoekresultaten. Ten eerste is er meer ruimte voor betaalde advertenties in de zoekresultaten van Google, dus het is moeilijker om verkeer uit organische resultaten te halen dan ooit tevoren. Google ‘prijsvergelijkingswebsites’ en de vier betaalde advertenties nemen bijvoorbeeld het grootste deel van uw schermruimte in beslag: het is ook moeilijker om betaalde advertenties te onderscheiden van organische vermeldingen, wat het risico op verwarring en frustratie van klanten met zich meebrengt. Bekijk bijvoorbeeld de afbeelding hierboven. Hoe kunnen we ze, afgezien van het kleine “advertentie” -teken, onderscheiden van organische resultaten? Vervolgens is sociale media een ander probleem. Waarom? Omdat je vaak moet betalen om je berichten een boost te geven of te promoten, is het dus nogmaals moeilijker om op deze manier een organisch publiek te bereiken (op zijn minst kosteneffectief). E-mailmarketing is geen nieuwe trend, maar het gaat nergens heen, dus in plaats van zoveel te vertrouwen op sociale media of SERP’s, kun je overwegen om een ​​solide abonneelijst op te bouwen. Hier zijn enkele strategieën om uw lijst te laten groeien.

  • Voeg boeiende, waardevolle CTA’s toe aan uw bestemmingspagina’s.
  • Praat over uw nieuwsbrief of e-mailinhoud op sociale media.
  • Stel scrollboxen in om mensen aan te moedigen gidsen en e-books te downloaden.

3. Micro-beïnvloeders
Micro-influencers hebben doorgaans minder dan 25.000 volgers en opereren in superspecifieke niches. Waarom is dit een goede zaak? Ze zijn bijvoorbeeld zeer betrokken bij hun publiek. Minder volgers betekent dat ze meer tijd en energie hebben om te besteden aan het beantwoorden van berichten en het bespreken van producten, wat geweldig nieuws is voor marketeers die nieuwe merchandise promoten. Voordat uw concurrenten profiteren van micro-influencers, moet u onderzoeken hoe deze passen in uw marketingstrategie.

  • Bekijk de micro-influencers die in uw niche werken, door analysehulpmiddelen te gebruiken of door uw eigen onderzoek uit te voeren.
  • Maak contact met de influencers die het beste aansluiten bij uw merkpersoonlijkheid.
  • Stel een marketingbudget in en plan een campagne, is het bijvoorbeeld alleen Instagram of multichannel? Hoe lang duurt de campagne?
  • Kies relevante hashtags die influencers kunnen gebruiken.

Over het algemeen is er zeker een trend om influencers in te huren die een specifiek merk belichamen en op een persoonlijker niveau met het publiek in contact komen, dus mis het niet.
4. Content produceren in meerdere formaten en voor meerdere kanalen
Wist je dat de gemiddelde consument gemiddeld meer dan zeven uur per dag bezig is met media? Dit betekent niet alleen het lezen van blogs. De meesten van ons gebruiken content in verschillende formaten (zoals video’s en podcasts) op meerdere platforms. Wat betekent dit voor ondernemers? Er is een enorme kans om uw bestaande inhoud te recyclen of opnieuw te gebruiken, zodat deze zoveel mogelijk mensen bereikt. Dit is bijvoorbeeld wat u kunt doen met een enkele podcast.

  • Film een ​​video naast de podcast.
  • Schrijf de show om in een blog of artikel.
  • Plaats snel fragmenten op sociale media.

U kunt ook oude blogs omzetten in nieuwsbrieven met tips of webinars omzetten in videotutorials. Zie het op deze manier: u besteedt geen tijd aan brainstormen of het maken van nieuwe inhoud. In plaats daarvan geef je gewoon een nieuwe draai aan bestaande succesvolle inhoud. Hoe is dat voor efficiënte marketing?
5. Groei van ondernemersgemeenschappen
Zou je ooit willen dat je in contact kon komen met gelijkgestemde mensen, inzichten kon uitwisselen en je netwerk kon opbouwen? Dat kan dankzij de groeiende populariteit van ondernemersgemeenschappen. Ondernemersgemeenschappen brengen creatieve, innovatieve mensen samen om hen te helpen bloeien. Of je nu bloeit of worstelt, er staat iemand klaar om met je te vieren (of medelijden te hebben).

  • Je vindt mensen op elk niveau binnen dezelfde gemeenschap, van beginnende mensen tot zeer succesvolle ondernemers.
  • Gemeenschappen trekken investeerders aan die in contact willen komen met veelbelovende bedrijven en hun oprichters.
  • Ze zijn een geweldige kans om te netwerken en te leren van de besten.

Waar vind je deze gemeenschappen? Hier zijn enkele voorbeelden.

  • Facebook-groepen
  • Reddit-gemeenschappen
  • LinkedIn-groepen
  • Slappe kanalen

Doe wat onderzoek en vind uw perfecte pasvorm.
6. Depersonaliseer uw marketing
Gepersonaliseerde marketing is geweldig. Het probleem? Het is overdreven. Volgens Evergage past meer dan 94 procent van de marketeers gepersonaliseerde marketingtechnieken toe, of het nu gaat om het gebruik van naamlabels, het verzenden van verlaten winkelwagen-e-mails of het doen van productaanbevelingen. Wat komt minder vaak voor? Authenticiteit. Volgens Edelman koopt 81 procent van de klanten niet van een merk tenzij ze hen vertrouwen, en authenticiteit is de sleutel tot het opbouwen van dat vertrouwen. Voor ondernemers kan dit betekenen dat u uw marketing depersonaliseert. Concentreer u op een paar technieken die uw ROI verhogen. Overstelp uw publiek niet met personalisatie. Hier is een voorbeeld van waardevolle, onpersoonlijke marketing. Het enige wat we hebben is een promotiecode, maar deze is waardevol voor de klant en stimuleert een doorklik:
7. Neem werknemers aan met gespecialiseerde vaardigheden
Technologie blijft zich in een versneld tempo ontwikkelen, dus u hebt medewerkers nodig die u kunnen helpen om van de mogelijkheden te profiteren zonder uw bedrijf in gevaar te brengen.

  • Nu cloud computing steeds populairder wordt, hebt u expertise op het gebied van cyberbeveiliging nodig om u te helpen cruciale bedrijfsgegevens te beschermen.
  • Door virtuele assistenten in te huren of geautomatiseerde assistenten in te zetten, kunt u zich concentreren op de groei van uw bedrijf zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over de administratie.
  • Door samen te werken met technische niche-experts, kunt u nieuwe producten ontwikkelen en een voorsprong nemen op uw concurrenten.
  • Met gespecialiseerde teams kunt u uw energie richten op datgene waar u het beste in bent: uw bedrijf runnen en innoveren.

Denk echter na over uw doelen voordat u iemand inhuurt. Wat hoop je te bereiken? Waar zou u uw bedrijf efficiënter kunnen runnen? Hoe beter u begrijpt waar uw bedrijf naartoe gaat, hoe gemakkelijker het is om de juiste medewerkers te vinden voor uw doelstellingen. Het komt neer op? Huur kwaliteit in, niet kwantiteit.
8. Digitaal nomadisme
Werken op afstand is nu enorm populair en de trend vertraagt ​​niet. Dit is eigenlijk goed nieuws voor ondernemers, omdat u zich kunt concentreren op het eenvoudig inhuren van de beste werknemers op basis van vaardigheden in plaats van fysieke locatie. Als u echter niet wordt verkocht op digitaal nomadisme, is dit waarom het zo belangrijk is.

  • Volgens FlexJobs werkt 51 procent van de werknemers beter vanuit huis omdat ze minder afgeleid zijn.
  • Gartner onthulde dat meer dan 80 procent van de bedrijfsleiders die ze hebben ondervraagd, van plan is een flexibele werkplek te faciliteren, waar mensen op locatie of vanuit huis kunnen werken.
  • Zelfs als u op zakenreis bent, betekent het bouwen van een externe IT-architectuur voor uw bedrijf dat u overal ter wereld verbonden bent.

Als het past bij uw bedrijfsplan, omarm dan de trend van werken op afstand en introduceer flexibel telewerken op uw werkplek.
9. Toon sociaal bewustzijn
Voor de hedendaagse consument gaat het niet alleen om het kiezen van een product. Het gaat over winkelen met merken die aansluiten bij hun waarden. Ben je er niet van overtuigd dat dit iets is? Nou, deze statistieken kunnen je een ander gevoel geven. De groei van sociale media, de cultuur van influencers en het toenemende sociale bewustzijn onder millennials zijn allemaal verantwoordelijk voor deze trend, en deze trend zal niet snel uitsterven. Hier leest u hoe u hiervan kunt profiteren.

  • Kies goede doelen om uw inspanningen te steunen en te benadrukken.
  • Ga voor groen en betrek consumenten bij milieuthema’s.
  • Betrek uw doelgroep en laat hen zien hoe gepassioneerd u bent over uw gedeelde waarden.

Welke strategie u ook kiest, promoot een duidelijke en consistente boodschap via alle kanalen. Hier is een voorbeeld van duidelijke berichten uit Patagonië. U kunt direct zien waar dit merk voor staat en wie de doelgroep is: Bepaal uw niche en bouw een solide, duurzame consumentenbasis op.
10. Op abonnementen gebaseerde bedrijfsmodellen
Met een op abonnementen gebaseerd model betalen klanten om uw services gedurende een bepaalde periode te gebruiken, bijvoorbeeld door een maandelijks abonnement op Netflix of Microsoft 365 te betalen. Waarom is het populair bij bedrijven?

  • U kunt in de loop van de tijd relaties met klanten opbouwen en statistieken over een lange periode bijhouden.
  • Het is niet nodig om uw diensten aan klanten te blijven verkopen of promoten nadat ze zich hebben geregistreerd.

Ga als volgt te werk:

  • Kies een paar prijsniveaus.
  • Zet een dienst met meerdere kanalen op, bijvoorbeeld telefoons en laptops.
  • Kies een betalingsgateway.
  • Controleer continu statistieken, vooral die als retentiepercentage en winstmarges.

Gevolgtrekking
Om uw doelen te bereiken, moet u nadenken over hoe klanten veranderen en hoe u met hen mee kunt gaan. Dit kan betekenen dat u van richting moet veranderen of uw bedrijf eenvoudig op creatieve, innovatieve manieren wilt uitbreiden. Natuurlijk moet u een aantal beslissingen nemen op basis van kortetermijngegevens, maar u moet altijd op de toekomst gericht zijn. Als je extra begeleiding nodig hebt, bekijk dan mijn adviesdiensten of lees mijn gratis trainingsgidsen voor digitale marketing.
Wat betekent ondernemerschap voor jou?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "De 10 grootste trends in ondernemerschap om naar te zoeken in 2021"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*