De 8 belangrijkste statistieken voor conversiepercentages die u zou moeten volgen

Er zijn duizenden statistieken van het conversiepercentage die u kunt bijhouden. Maar welke zijn echt belangrijk? Als uw website zijn doelen niet haalt, op welke moet u dan letten en eraan werken om deze te verbeteren? Het enorme aantal statistieken kan overweldigend zijn, maar in dit stuk laat ik u de acht belangrijkste statistieken voor conversiepercentages zien. Meet en optimaliseer hiervoor, en u zult een verbetering zien in hoe goed uw site het doet. Aan het einde van dit artikel weet u wat u moet bestuderen, wat u moet negeren en hoe u de conversieratio’s van uw site kunt verbeteren.
1. Verkeersbronnen
Verbaasd dat mijn eerste statistiek geen verkeer is? Wees niet zo. Meer bezoekers trekken is niet zo belangrijk als veel mensen denken als het gaat om de statistieken van conversiepercentages. Wat er echt toe doet, is niet hoeveel mensen u bezoeken, maar hoe goed die bezoekers u helpen uw doelen te bereiken. En begrijpen waar bezoekers uw site vinden, is essentieel. Er zijn drie primaire verkeersbronnen.

  • Directe bezoekers: Dit zijn bezoekers die naar uw site komen door uw URL rechtstreeks in de adresbalk van hun browser te typen.
  • Bezoekers zoeken: Deze sitebezoekers vinden u via een zoekmachine, meestal Google.
  • Verwijzende bezoekers: Deze bezoekers klikken ergens anders door een link naar uw site, of dat nu een andere website, een social media-pagina of ergens anders is.

Verschillende soorten verkeer hebben verschillende betrokkenheidsniveaus. Omdat betrokkenheid de grootste uitdaging is voor B2B-marketeers, is het een goed idee om elke verkeersbron afzonderlijk te volgen en te kijken welke het beste presteren. Het is belangrijk om een ​​divers aantal bronnen te hebben voor inkomend verkeer. Als u al uw bezoekers uit één bron haalt, kan dit riskant zijn. Als al uw verkeer bijvoorbeeld afkomstig is van zoeken en het algoritme van Google verandert, kunt u al uw verkeer van de ene op de andere dag kwijtraken. Het is het beste om uw verkeer te diversifiëren om uzelf te beschermen.
2. Nieuwe bezoekersconversieratio
De manier waarop een eerste bezoeker met uw site omgaat, is heel anders dan hoe een terugkerende bezoeker met uw site omgaat. Om de conversies van nieuwe bezoekers te verbeteren, moet u deze statistiek isoleren van de conversiepercentagestatistieken van uw loyale of terugkerende klanten. Kijk waar ze in geïnteresseerd zijn wanneer ze de website voor het eerst bezoeken en hoe u die ervaring kunt verbeteren. Je hebt maar een paar seconden om de aandacht van een bezoeker te trekken, dus kijk goed naar je eerste indruk en vergelijk deze met die van je concurrenten. Welke boodschap communiceer je? Denk na over wat u belangrijk vindt als u een site voor het eerst bezoekt. De kans is groot dat u op zoek bent naar factoren zoals bruikbaarheid (hoe goed u er doorheen kunt navigeren), duidelijkheid (begrijpen waar de site over gaat) en waarde (de informatie vinden waarnaar u op zoek was). Hoe kunt u de eerste indruk van uw site duidelijk, nuttig en waardevol maken?
3. Retour bezoekersconversiepercentage
Als je kijkt naar het conversiepercentage van terugkerende bezoekers, zijn er twee vragen die je jezelf zou moeten stellen. Ten eerste, waarom is de persoon teruggekomen? Ten tweede: heeft de persoon zich de eerste keer bekeerd? En zo niet, hoe kunt u ze dan de tweede keer dat ze uw site bezoeken, converteren? Houd er rekening mee dat zelfs als iemand niet als nieuwe bezoeker is geconverteerd, u voldoende indruk hebt gemaakt om ze terug te laten komen. Dit betekent dat het conversieproces bij het volgende bezoek veel gemakkelijker zal zijn dan wanneer ze uw site voor het eerst hebben gevonden. U moet het conversiepercentage van terugkerende bezoekers isoleren en uitzoeken hoe u dat kunt verhogen.
4. Interacties per bezoek
Zelfs als een bezoeker niet converteert, is niet alles verloren. U kunt hun gedrag op de site nog steeds volgen. Wat doen ze precies, hoe kun je ze er meer van laten doen en hoe kun je dit gedrag beïnvloeden in conversies? Als bezoekers bijvoorbeeld veel verschillende pagina’s bekijken, veel tijd besteden aan het lezen van die pagina’s en opmerkingen of recensies achterlaten, communiceren ze nog steeds op een hoog niveau. Zelfs als ze (nog) niet aan het converteren zijn, zou je doel moeten zijn om deze interacties te vergroten. U kunt een tool zoals Crazy Egg gebruiken om u te helpen begrijpen waar uw bezoekers op klikken en hoe ze omgaan met uw inhoud. U moet ook uitzoeken hoe u die interacties kunt gebruiken om meer conversies te genereren, of dat nu downloads, abonnementen, aankopen of iets anders is.
5. Waarde per bezoek
De waarde van elk bezoek is een eenvoudige statistiek om te begrijpen, maar veel moeilijker te berekenen. Kortom, het vraagt ​​hoeveel elk bezoek waard is. De eenvoudigste manier om dit te berekenen is door het aantal bezoeken gedeeld door de totale gecreëerde waarde. Laten we als voorbeeld een eCommerce-winkel gebruiken. Zoals u kunt zien aan de hand van recente gegevens, schommelen de meeste conversiepercentages van e-commerce-sites rond de drie tot vier procent, waarbij mobiele gebruikers ongeveer de helft daarvan bereiken. Als deze winkel een conversieratio van drie procent haalt en de gemiddelde aankoop $ 100 waard is, betekent dit dat ze ongeveer $ 300 per 100 bezoekers verkopen. Met andere woorden, hun waarde per bezoek is $ 3. Soms is deze statistiek moeilijk te berekenen omdat de waarde lang na een bezoek komt, of in een ongrijpbare vorm komt die moeilijk te meten is. Blogbezoekers kunnen bijvoorbeeld waarde creëren elke keer dat ze een paginaweergave aan uw verkeer toevoegen als u advertenties verkoopt. Maar ze creëren ook een ongrijpbare waarde wanneer ze reageren op uw site, waardoor deze meer gezaghebbend en betrokken lijkt. Evenzo creëren bezoekers op e-commercesites waarde elke keer dat ze een product kopen, maar ze creëren ook een enigszins onschatbare waarde wanneer ze een productrecensie achterlaten of wanneer ze hun vrienden via mond-tot-mondreclame over de site vertellen.
6. Kosten per conversie
Dit is het gevolg van de waarde per bezoek en het is een van de belangrijkste statistieken die u kunt berekenen. Het wordt ook wel leadgeneratiekosten of kosten per verwijzing genoemd. Het maakt niet uit of u hoge conversies en een hoge waarde per bezoek heeft. Als uw kosten onbetaalbaar zijn, kan uw netto-inkomen nul of zelfs negatief zijn. In het voorbeeld van de eCommerce-winkel met een waarde van $ 3 per bezoek, kan dat geweldig zijn als hun verkeer gratis is. Maar als het hen $ 150 per conversie kost, en elke conversie plaatst slechts een bestelling van $ 100, zal de winkel snel failliet gaan. Houd bij het verhogen van de conversieratio’s rekening met uw kosten per conversie en algemene marges.
7. Bouncepercentage
Als u net begint, wilt u het bouncepercentage van uw bezoekers minimaliseren. Het bouncepercentage is de snelheid waarmee nieuwe bezoekers uw site bezoeken en onmiddellijk wegklikken zonder iets te doen. Omdat ze geen tijd doorbrengen of geen interactie hebben, is dit een teken dat ze zich niet zullen bekeren. Een hoog bouncepercentage kan verschillende dingen betekenen, waaronder zwakke of irrelevante verkeersbronnen of bestemmingspagina’s die niet zijn geoptimaliseerd voor conversie. Veelvoorkomende problemen zijn onder meer een slecht ontwerp, lage bruikbaarheid of hoge laadtijden. Een ander probleem is mogelijk het type pagina waarop mensen terechtkomen. Onderzoek toont bijvoorbeeld aan dat productdetailpagina’s slechter presteren dan andere typen bestemmingspagina’s. Als dat een probleem is op uw site, leid bezoekers dan naar andere pagina’s. Als u zich in e-commerce bevindt, worden bouncepercentages vaak verlatingspercentages genoemd, dat wil zeggen de snelheid waarmee mensen hun winkelwagentje verlaten zonder iets te kopen. Er zijn veel meer factoren betrokken wanneer er een aankoop op het spel staat, maar dit is meestal het resultaat van een ingewikkeld afrekenproces of verrassingskosten of vergoedingen.
8. Afsluitpagina’s
Ten slotte moet u erachter komen welke pagina’s ervoor zorgen dat mensen vertrekken. In veel gevallen bevindt uw laatste call-to-action of conversie zich op pagina twee of drie van een proces. U wilt bijvoorbeeld dat mensen door producten bladeren, er een aan een winkelwagentje toevoegen en vervolgens betalingsgegevens invoeren. Als mensen vertrekken voordat ze tot de laatste stap zijn gekomen, loopt u potentiële klanten mis. Om dit probleem op te lossen, moet u dieper in uw uitgangen duiken en uitzoeken in welk stadium van het proces uw bezoekers hun winkelwagentje verlaten of verlaten. Er zijn natuurlijk veel redenen, maar door te optimaliseren voor uw uitstappagina’s, zult u uw conversiepercentagestatistieken gaan zien toenemen.
Conclusie
Of u nu meer producten wilt verkopen, meer klanten wilt werven of meer bezoekers naar uw offline winkel wilt trekken, conversiepercentages zijn de sleutel tot succes. Om echt te slagen, moet u zich concentreren op de juiste cijfers. Zoek naar uw verkeersbronnen en de conversieratio’s van die verschillende bronnen. U zult ook willen kijken hoe betrokken uw verkeer is. Hebben ze interactie met uw inhoud? Vinden ze waarde, tastbaar of immaterieel, wanneer ze op bezoek komen? Blijven ze rondhangen en bladeren naar verschillende pagina’s – of stuiteren ze zodra ze aankomen? Als ze weggaan, welke pagina’s zorgen er dan voor dat ze vertrekken? Begrijpen hoe uw publiek op uw site reageert, is de sleutel tot het verbeteren van de conversieratio’s.
Welke statistiek van de conversieratio gaat u als eerste bijhouden en verbeteren?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "De 8 belangrijkste statistieken voor conversiepercentages die u zou moeten volgen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*