Een blog rangschikken in de top 10 zoekresultaten van Google

Droomt u van 1.000 organische klikken per dag naar uw website? Wat dacht je van 10.000, of misschien zelfs meer? Deze aantallen zijn mogelijk, en veel websites halen het (ik heb mijn site met deze technieken uitgebreid tot x bezoekers per dag), maar als je deze aantallen wilt bereiken, moet je je blog rangschikken in de top 10 zoekresultaten van Google.
Wat betekent het om te ‘ranken’ op Google?
Een blog rangschikken op Google betekent simpelweg dat uw website wordt vermeld in de zoekresultaten wanneer iemand een term of vraag googlet. Dit is een fundamenteel doel voor de meeste website-eigenaren en het biedt kansen om een ​​grote hoeveelheid verkeer naar uw site te krijgen. Er is echter een addertje onder het gras. Hoe vaak ben je naar pagina vijf van de resultaten van Google geweest? Hoe vaak haal je zelfs pagina twee? De resultaten op pagina twee liggen ver onder de doorklikratio van één procent, dus een positie in de top 10 van zoekresultaten (die op de pagina’s verschijnen) is essentieel. Als uw blog niet in de top 10 staat, zien maar heel weinig mensen uw vermelding in de zoekresultaten en klikken nog minder mensen naar uw website. Positie in de top 10 zoekresultaten op Google is van vitaal belang, want daar komt al het verkeer vandaan.

Tips om uw blog in de top 10 van Google te laten scoren
Een blog in de top 10 van Google rangschikken voor uw doelzoekwoorden kan elke dag duizenden klikken naar uw website opleveren. Dit brengt natuurlijk concurrentie met zich mee, wat betekent dat het niet zo eenvoudig is als het opzetten van een blog en deze naar de top van de ranglijst zien stijgen. Goed scoren op Google vereist consistentie; het betekent steeds weer de juiste dingen doen en een betrouwbare bron van waarde worden voor uw lezers. Het is een proces en als je consequent de stappen volgt, zul je waarschijnlijk je blogs in die top 10 plaatsen vinden.
1. Onderzoek wat er momenteel in de top 10 resultaten staat voor de zoekwoorden waarop u wilt ranken
Waarom zou Google jouw blog in de top 10 moeten plaatsen? Het wil mensen naar betrouwbare websites sturen die hun vragen op de beste manier beantwoorden. Als u een artikel schrijft over ‘Hoe u voor uw kat zorgt’ en het volgende artikel over ‘Hoe u uw eigen investeringsbank start’, dan vraagt ​​Google zich misschien af ​​waar uw expertise werkelijk ligt. In plaats daarvan moeten uw blogs gericht zijn op uw expertisegebied en de informatie waarnaar uw publiek op zoek is. Dit is waar uw zoekwoordonderzoek van pas komt. Door tools zoals Ubersuggest te gebruiken, kunt u beginnen te begrijpen hoe gebruikers Google zoeken, waardoor u ideeën krijgt over de soorten inhoud die u zou moeten schrijven. U kunt bijvoorbeeld ‘investment banking’ typen en andere zoekwoorden vinden waar mensen naar zoeken, zoals ‘salaris voor investment banking’, ‘investment banking-analist’ en ‘jobs in investment banking’. Zodra u een lijst met relevante zoekwoorden heeft gemaakt, is het tijd om uw concurrentie te bekijken. Via Ubersuggest, of door de zoekwoorden in te typen in Google, kun je de resultaten analyseren die al in de top 10 staan ​​om erachter te komen wat ze succesvol maakt:

  • Hoe lang is de inhoud?
  • Welke onderwerpen bespreken ze?
  • Wat voor soort domein zijn ze (als ze .edu zijn, kunnen ze moeilijk te verslaan zijn)?

Google gebruikt een ingewikkeld algoritme om te bepalen welke pagina’s bovenaan de ranglijst staan, dus als je naar de concurrentie kijkt, krijg je een idee van waar ze naar op zoek zijn. U kunt nu de aspecten nemen die deze pagina’s succesvol maken en uw eigen persoonlijke accenten toevoegen aan uw berichten over soortgelijke onderwerpen.
2. Optimaliseren voor on-page SEO
On-page SEO verwijst naar de manier waarop u uw pagina structureert en de HTML om de kans op ranking te vergroten. Ik zeg vaak dat het belangrijkste onderdeel van bloggen het bieden van waarde aan de lezer is, maar je moet die waarde ook overbrengen op de zoekmachines. Google is niet menselijk, dus het interpreteert inhoud niet op dezelfde manier als uw lezers. In zekere zin heeft het zijn eigen taal, en je blog moet er goed mee communiceren als het in de top 10 zoekresultaten wil komen. De algoritmen van Google hebben de afgelopen tien jaar een lange weg afgelegd en tegenwoordig zijn ze verbazingwekkend goed in het begrijpen van de betekenis achter woorden (semantiek). Maar als je op een bepaald zoekwoord wilt ranken, moet je het gebruiken en Google laten zien dat dat woord centraal staat in waar je over schrijft. U kunt dit doen door zoekwoorden op te nemen in:

  • kopteksten
  • metabeschrijvingen
  • afbeeldingsbestanden
  • pagina inhoud
  • Alt-tekst
  • URL

Voordat we ons echter te veel laten meeslepen door zoekwoorden, moet u er rekening mee houden dat uw gebruiker op de eerste plaats komt. Gewoon bij elke gelegenheid trefwoorden in uw tekst proppen, zal er niet natuurlijk uitzien of aanvoelen, en het zal menselijke lezers afschrikken. Google begrijpt het belang van gebruikerservaring, dus een groot deel van uw on-page SEO is ervoor zorgen dat u deze vakjes aanvinkt. Mensen willen een schone en snelle gebruikerservaring, dus het is belangrijk om ook voor het volgende te zorgen:

  • geen trefwoorden gebruiken
  • afbeeldingen optimaliseren
  • deel uw pagina op in gemakkelijk leesbare secties
  • vermijd dunne inhoud

On-page SEO is de kern van wat u met uw blog doet, dus het is belangrijk om ervoor te zorgen dat u elke keer weer optimaliseert wat u doet.
3. Optimaliseren voor technische SEO
Wat is het belangrijkste dat je gek maakt van een website? Is het dat het langzaam laadt? Knoppen bewegen over het hele scherm wanneer u op het punt staat erop te klikken? Dit zijn veelvoorkomende fouten in de gebruikerservaring en ze zorgen ervoor dat mensen van uw pagina stuiteren zonder zich met de inhoud bezig te houden. Google wil geen mensen naar websites sturen die zijn gebruikers irriteren, dus houdt het statistieken, zoals laadsnelheid, nauwlettend in de gaten. Dit betekent dat u alles moet doen wat u kunt op het gebied van technische SEO om ervoor te zorgen dat uw pagina’s presteren voor de lezer. Er zijn tal van tools om je hierbij te helpen en je te laten zien hoe Google zelf naar je website kijkt. Programma’s zoals Ubersuggest en Google Lighthouse kunnen u belangrijke inzichten geven in hoe uw site presteert en u helpen bij het maken van oplossingen. Voor velen kan dit ontmoedigend en overdreven technisch lijken, maar het is een belangrijk onderdeel om je blog gerangschikt te krijgen.
4. Krijg backlinks
Als je buurman je deze week vertelt om aandelen in BMW te kopen, is het eerste wat je waarschijnlijk doet, je afvragen waarom, en dan onderzoeken of andere mensen hetzelfde zeggen. We willen bewijs zien dat wat ons wordt verteld betrouwbaar is, en als het op je blog aankomt, wil Google hetzelfde zien. Het wil zien wie een back-up maakt van wat je zegt, en de manier waarop het dit doet is door je linkprofiel te analyseren (de links die van externe websites naar je pagina’s verwijzen). Stel je nu voor dat een andere buurman in de discussie komt. Hij is schilder en decorateur. Hij zegt: “Ik ben het ermee eens, je zou zeker in BMW moeten investeren.” Een andere persoon ondersteunt het advies, en hij lijkt een slim genoeg man, dus zijn mening kan wat gewicht in de schaal leggen. Terwijl je het gesprek voert, komt Warren Buffett langs en zegt: “je moet absoluut BMW-aandelen kopen.” Deze aanbeveling zal zwaar wegen, want, nou ja, hij is Warren Buffett. Backlinks werken op dezelfde manier; hoe meer mensen je hebt die een back-up maken van wat je zegt (links naar jou), en hoe gezaghebbender die mensen zijn, hoe meer Google je informatie gaat vertrouwen. Het algoritme van Google is steeds bedrevener geworden in het begrijpen van de betekenis achter de inhoud, maar backlinks blijven een van de belangrijkste rankingfactoren. Hier leest u hoe u uw backlinkprofiel kunt verbeteren.
5. Creëer nuttige inhoud
Wat is waardevolle inhoud? Blogs kunnen om verschillende redenen waardevol zijn voor de lezer: ze behandelen pijnpunten, beantwoorden een vraag, entertainen of een combinatie van de drie. Dit is waar het belangrijk is om uw doelgroep te begrijpen en te begrijpen waarnaar ze op zoek zijn. Als je weet welke informatie mensen willen en hoe ze ernaar zoeken, kun je diepgaande inhoud creëren waar ze blij van worden. Het is waarschijnlijk dat Google op de een of andere manier aandacht besteedt aan betrokkenheid, en zelfs als dat niet het geval was, had u nog steeds betrokkenheid nodig om klikken om te zetten in iets waardevols voor uw website. Als je dunne inhoud aanbiedt die niet ingaat op de vragen van mensen en hen helpt hun problemen op te lossen, dan krijg je niet het niveau van betrokkenheid dat je nodig hebt. Als je de moeite wilt nemen om inhoud te maken en je wilt een blog maken die hoog scoort op Google, ga dan een stap verder en zorg ervoor dat het een ranking verdient. Hier zijn mijn negen ingrediënten voor geweldige inhoud:

  • Originele inhoud: Geef altijd je eigen kijk op dingen en herhaal geen oude ideeën.
  • Krantenkoppen zijn de sleutel: Maak uw koppen beknopt maar pakkend en trek mensen naar binnen.
  • Maak het uitvoerbaar: Geef mensen de informatie die ze nodig hebben om actie te ondernemen.
  • Geef antwoorden: Goede antwoorden geven op zoekopdrachten is de reden waarom zoekmachines mensen naar u sturen.
  • Wees nauwkeurig met uw rapportage en bronnen: Gebruik betrouwbare bronnen en controleer uw gegevens.
  • Zet je aan het denken: Moedig mensen aan om het onderwerp verder te verkennen.
  • Vertrouw niet alleen op tekst: Gebruik afbeeldingen en video om meer mensen aan te spreken.
  • Knip de pluisjes uit: Mensen willen dat je ter zake komt.
  • Blijf je website en blogs updaten: Houd uw informatie relevant en up-to-date.

Het is niet eenvoudig om consistent hoogwaardige inhoud te maken, maar een redactionele kalender is een geweldige manier om uw planning te plannen.
6. Gebruik het AIDA-model
AIDA is een veelgebruikt marketingmodel en het kan helpen bij het schrijven van blogs. Het is onderverdeeld in vier fasen: bewustzijn, interesse, verlangen en actie, en kan een goede manier zijn om uw artikelen te structureren. Het eerste dat u moet doen, is de aandacht van mensen trekken, dus hoe gaat u dit doen? Als iemand uw vermelding in de SERP’s of een link op sociale media ziet, wat trekt hem dan aan? Dit kunnen je geweldige titels zijn of een paar coole afbeeldingen (in het geval van sociale media of op je website zelf). Als je eenmaal iemands aandacht hebt getrokken, moet je genoeg interesse wekken om verder te lezen en met je inhoud om te gaan. Eerste indrukken zijn de sleutel, en als je eerste alinea’s niet kloppen, verlies je mensen. Je lezer is nu geïnteresseerd, maar hoe zet je die interesse om in verlangen? Nu kunt u praten over de voordelen van uw onderwerp en misschien aangeven hoe uw bedrijf kan helpen het probleem op te lossen. Dit artikel gaat bijvoorbeeld over het beantwoorden van uw vragen over hoe u een blog kunt rangschikken in de top 10 zoekresultaten van Google, maar het is ook een gelegenheid voor mij om te benadrukken hoe ik u hierbij kan helpen en uw verlangen om actie te ondernemen op te bouwen. Het laatste deel is actie, en dit is een test van hoe goed je het hebt gedaan met de andere stappen. Kunt u ervoor zorgen dat mensen uw site verder verkennen, een lead worden of een aankoop doen?
Hoe een blog te rangschikken Veelgestelde vragen
Hoe doe ik SEO voor mijn blog? Er zijn talloze gratis bronnen beschikbaar voor diegenen die zelf basis-SEO willen leren, zodat ze best practices in hun blog kunnen opnemen. Als u voor een bedrijfsblog werkt, wilt u misschien een digitaal marketingbureau inhuren om u op weg te helpen. Hoe lang moet mijn blog zijn? Experts hebben ontdekt dat om goed te scoren in Google, je blogposts ongeveer 2.000 woorden moeten bevatten. Wanneer is de beste tijd om een ​​nieuw blogartikel te plaatsen? Onderzoek heeft uitgewezen dat de beste tijd om een ​​blogartikel te plaatsen voor een maximaal bezoekerspotentieel op maandagochtend laat is. Hoeveel blogberichten moet ik schrijven voordat ik live ga? Het is waarschijnlijk een goed idee om ongeveer 5 berichten klaar te hebben wanneer je live gaat met je blog. Op die manier kunnen mensen een vollediger beeld krijgen van het soort inhoud dat u gaat publiceren.
Hoe een blog-conclusie te rangschikken
Er is geen wondermiddel om uw blog in de top 10 zoekresultaten van Google te krijgen. In plaats daarvan gaat het erom consequent de juiste dingen te doen en de lezer waarde te bieden. Vraag jezelf af wat Google wil bereiken door je blog in de top 10 te plaatsen, en je hebt een redelijk goed idee van wat je moet doen. Door geweldige inhoud te maken die is geoptimaliseerd voor uw doelgroep en deze te presenteren via een snelle, overzichtelijke gebruikerservaring, krijgt u een geweldige kans om verkeer binnen te halen. Het vergt inzet en hard werken, maar het is mogelijk.
Staat uw blog al in de top 10 voor uw doelzoekwoorden?

Bekijk hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Een blog rangschikken in de top 10 zoekresultaten van Google"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*