Een complete gids voor het genereren van inkomsten met apps

Je hebt het eindelijk gedaan. U bouwde uw app-idee, u verfijnde het product en nu bent u klaar om uw mobiele app te lanceren. Wacht even, als je tijd en middelen hebt besteed aan het maken van deze app, wil je er dan niet iets voor terug verdienen? Het genereren van inkomsten met apps is essentieel voor het succes van uw mobiele app. Of u nu van plan bent kosten in rekening te brengen voor downloads of abonnementsdiensten gebruikt om inkomsten te genereren, uw app zal nooit winstgevend zijn zonder een strategie voor het genereren van inkomsten. Er zijn veel manieren om inkomsten te genereren met uw app en er zijn nog meer tools om u daarbij te helpen. Hieronder beschrijven we zes strategieën voor het genereren van inkomsten met apps die u kunt gebruiken om het succes van uw app te garanderen.
Waarom zou u een gedefinieerde strategie voor het genereren van inkomsten met apps moeten hebben?
Consumenten downloaden meer dan 200 miljard mobiele apps per jaar en besteden meer dan $ 140 miljard aan die apps. Ook wordt 90 procent van alle mobiele internettijd aan apps besteed. Daarom is het veilig om te zeggen dat uw klanten geïnteresseerd zijn in deze ruimte. Bovendien geven ze geld uit. Het is van cruciaal belang dat u de strategie voor het genereren van inkomsten met uw app definieert voordat u uw app start. Afhankelijk van de strategie die u kiest, heeft uw app verschillende functies nodig. Als u deze niet vóór uw lancering inbouwt, zult u ze later moeilijk kunnen integreren. Als u er bijvoorbeeld voor kiest om in-app-aankopen te gebruiken, moet u erachter komen hoe en wanneer deze worden geactiveerd in uw gebruikerservaring. Als u een op abonnementen gebaseerde service gebruikt, wilt u misschien een gratis versie bouwen die gebruikers kunnen testen voordat ze zich binden.
6 strategieën voor het genereren van inkomsten met apps
Er zijn veel manieren om inkomsten te genereren met uw app. Bedenk voordat u een strategie kiest waar uw doelgroep naar op zoek is en hoe ze zich gedragen. Zo zijn veel apps gratis beschikbaar voor consumenten in de app stores van Apple en Google Play. Als concurrerende apps soortgelijke services bieden als de uwe, en deze worden gratis aangeboden, bewijst u uzelf misschien een slechte dienst door kosten in rekening te brengen voor downloads. Aan de andere kant werkt het genereren van inkomsten met apps op basis van een abonnement niet voor elk product. Onthoud ten slotte dat strategieën voor het genereren van inkomsten slechts een deel zijn van het succesverhaal van uw app. Om echt iconisch te zijn, moet u marketing voor mobiele apps onder de knie hebben en u concentreren op app store-optimalisaties om uw product onder de aandacht te brengen van meer gebruikers.
1. Breng kosten in rekening voor de app in de App Store
Opladen voor app-downloads is de oudste truc in het boek. Toen apps voor het eerst in de mobiele wereld werden geïntroduceerd, kostten het merendeel ervan geld om te downloaden. Dit model is tegenwoordig minder populair, met veel apps die in-app-aankopen of abonnementen aanbieden. Dat gezegd hebbende, afhankelijk van uw doelmarkt, kan het in rekening brengen van uw app een goede strategie zijn. Met een betaalde download betalen gebruikers een eenmalige vergoeding om toegang te krijgen tot uw app. De uitdaging van dit model is dat het moeilijk kan zijn om gebruikers te overtuigen om voor uw app te betalen als ze nog geen kans hebben gehad om deze te gebruiken. Apple en Google nemen ook allebei 30 procent van alle app-aankoopkosten voor hun rekening, dus het is belangrijk om dit in uw budget te verwerken voordat u zich aan deze strategie vastlegt. Als u deze strategie voor het genereren van inkomsten met de app kiest, moet u overwegen hoeveel u voor elke download in rekening wilt brengen. Het is ook belangrijk om rekening te houden met uw concurrentie. Als er andere apps zijn met een vergelijkbaar serviceaanbod die gratis beschikbaar zijn, kan het voor u moeilijk zijn om gebruikers te overtuigen om voor uw app te betalen. U moet ervoor kiezen om app-downloads in rekening te brengen als:

  • U kunt diensten aanbieden die verder gaan dan uw concurrenten.
  • Je hebt een sterke marketing- en PR-strategie.
  • Uw aangeboden waarde is gelijk aan de prijs die u vraagt.
  • U wilt uw inkomsten rechtstreeks aan downloads koppelen.

Weet u niet zeker wat uw concurrenten te bieden hebben? Gebruik de concurrentanalysefunctie van Ubersuggest om erachter te komen.
2. Bied betaalde premium-accounts aan
Een andere strategie voor het genereren van inkomsten met apps is om gratis downloads aan te bieden, maar kosten in rekening te brengen voor extra functies. Deze strategie wordt vaak het “freemium-model” genoemd, omdat het gratis functies biedt voor alle gebruikers, maar verbeterde functies voor degenen die ervoor kiezen om voor een premium account te betalen. In dit model kunt u gebruikers aantrekken met een gratis download en vervolgens om betaling vragen voor een verbeterde ervaring. Denk aan enkele van de meest populaire moderne apps, zoals Spotify. Je kunt altijd gratis naar muziek luisteren, maar zonder een premium account moet je tussen de nummers door advertenties kijken. Maar voor een maandelijks bedrag kun je Spotify Premium-lid worden en zonder advertenties luisteren, en profiteren van op maat gemaakte afspeellijsten, aanbevelingen en meer. Veel “freemium” -apps boden gelaagde betalingsopties. Spotify biedt bijvoorbeeld een individueel abonnement van $ 9,99 / maand, een abonnement met twee accounts van $ 12,99 / maand en andere opties voor gezinnen en studenten. Gelaagde premium-opties zijn een geweldige manier om meer functies te verkopen aan klanten die op zoek zijn naar verbeterde app-ervaringen. Om deze strategie winstgevend te maken, moet u een brede gebruikersbasis in uw app hebben. Dit betekent dat je boeiende inhoud moet maken en een sterke marketingstrategie achter je moet hebben. Zonder dit zullen gebruikers niet worden gestimuleerd om te betalen voor premiumfuncties.
3. In-app-advertenties
Het weergeven van in-app-advertenties is een van de meest gebruikte strategieën voor het genereren van inkomsten met apps. Met deze methode worden inkomsten gegenereerd via gesponsorde advertenties, waardoor de app gratis blijft voor gebruikers. In een gratis model worden gebruikers gestimuleerd om uw app te gebruiken. En hoe meer gebruikers u heeft, hoe meer inkomsten uw advertenties zullen genereren. Er zijn drie soorten advertentie-inkomsten:

  1. Kosten per duizend vertoningen (CPM): Het tarief dat in rekening wordt gebracht voor elke 1.000 mensen die een advertentie zien.
  2. Kosten per klik (CPC): Het tarief dat in rekening wordt gebracht telkens wanneer een gebruiker op uw advertentie klikt.
  3. Kosten per actie (CPA): Het tarief dat in rekening wordt gebracht als een gebruiker klikt en een bepaalde actie voltooit.

Niet elk type advertentie-inkomsten werkt voor elke app, dus het kiezen van een van deze advertentie-inkomstenstromen is een belangrijk onderdeel van uw strategie. De inhoud van de advertenties die u kiest, is ook belangrijk. Uw merkintegriteit is verweven met de inhoud die u online levert. Als uw advertenties niet passen bij de inhoud van uw app, kunnen ze uw conversieratio’s vertragen. Bovendien kunnen advertenties die niet bij uw merk passen, uw reputatie schaden en gebruikers helemaal weghouden van uw app. Om dit tegen te gaan, kiest u advertenties die relevant zijn voor uw gebruikersbestand en gebruikt u de juiste opmaak om ervoor te zorgen dat de advertenties in de hoogst mogelijke kwaliteit worden weergegeven. Volgens Digital Content Next ontvangt 78 procent van de consumenten graag advertenties die relevant zijn voor hun interesses, maar beschouwen ze irrelevante advertenties als een mislukking door de apps die ze leveren.
4. Abonnementen
Een andere slimme strategie voor het genereren van inkomsten met apps is om in de abonnementseconomie te duiken. In dit model kan uw app nog steeds gratis worden gedownload, maar aan gebruikers die zich abonneren worden andere services aangeboden dan aan degenen die dat niet doen. Afhankelijk van de service die uw app biedt, wilt u mogelijk verschillende soorten abonnementen aanbieden op basis van de benodigde functies. Een van de meest populaire op abonnementen gebaseerde apps op de markt is bijvoorbeeld Netflix, dat jaarlijks ongeveer $ 25 miljard opbrengt met zijn op abonnementen gebaseerde service. In dit model kunnen gebruikers ervoor kiezen om een ​​laag maandelijks bedrag te betalen voor toegang tot hun app op één scherm, of een hoger maandelijks bedrag om meer schermen, HD en Ultra HD toe te voegen. Op deze manier verhoogt Netflix de inkomsten die worden gegenereerd door gezinnen of gebruikers die een abonnement willen delen. Als je ervoor kiest om een ​​op abonnementen gebaseerde strategie voor het genereren van inkomsten met apps te gebruiken, overweeg dan wat voor soort abonnementspakketten je kunt aanbieden. Misschien wilt u een gratis, basis- en premiumservice aanbieden, of wilt u uw pakketten afstemmen op verschillende soorten gebruikers. Bijvoorbeeld zakelijk, persoonlijk en zakelijk. Abonnementsdiensten kunnen ook worden gebruikt naast een in-app-advertentiestrategie, zodat uw app inkomsten genereert van elke gebruiker die uw app opent.
5. Partnerschappen
Sponsoring en partnerschappen kunnen ook een slimme strategie voor het genereren van inkomsten zijn met apps. Als u al een gevestigde app of een groot gebruikersbestand heeft, kunt u strategische partnerschappen aangaan met bekende merken die in contact willen komen met uw publiek. Sponsoring helpt uw ​​publiek te verbinden met andere relevante merken en kan merkintegriteit opbouwen door middel van slimme partnerschappen. Aan de kant van de sponsor stellen ze hun advertenties open voor nieuwe demografieën en hebben ze de mogelijkheid om nieuwe inhoud naar geïnteresseerde consumenten te pushen. Een manier om uw partnerschap binnen uw app te verkopen, is door een welkomstscherm te gebruiken. Deze inhoud wordt meestal geactiveerd wanneer een gebruiker de app opent en vult het hele scherm met een relevante advertentie. Dit geeft uw sponsor maximale zichtbaarheid en exposure. U kunt ook in-app-advertenties, socialemediacampagnes en aangepaste in-app-inhoud gebruiken om uw partnerschappen te promoten. Een combinatie van al deze strategieën is waarschijnlijk het meest effectief.
6. In-app aankopen
In-app-aankopen vormen wereldwijd een industrie van $ 50,1 miljard. Deze strategie kan vooral handig zijn als uw app gratis is, omdat het een manier biedt om inkomsten te genereren zonder kosten voor uw service. De meest populaire voorbeelden van in-app-aankopen komen uit de gamewereld. Met geliefde spellen zoals Pokemon Go kunnen gebruikers munten en items met echt geld kopen. Hierdoor gaat het spel meestal langer mee of hebben ze toegang tot extra functies. Volgens Pocket Gamer heeft Pokemon Go in de eerste twee jaar na de lancering meer dan $ 2 miljard verdiend aan in-app-aankopen. Als u in-app-aankopen wilt gebruiken in uw strategie voor het genereren van inkomsten, moet u overwegen welke functies u kunt bieden om uw gebruikerservaring te verbeteren. Succesvolle in-app-aankopen maken gebruik van gamification en bieden voordelen voor de gebruiker.
Hoe u een strategie voor het genereren van inkomsten met apps kiest
Wanneer u overweegt welke strategie voor het genereren van inkomsten met uw app voor uw app moet worden gebruikt, moet u rekening houden met uw publiek, service en mogelijkheden. Hoewel sommige strategieën voor het genereren van inkomsten met apps eenvoudig te implementeren zijn, moeten andere in de vroege stadia van de ontwikkeling van uw app worden overwogen. Bedenk hoe uw app zal worden gebruikt, hoe u deze op de markt wilt brengen en op welke manieren u deze in de toekomst wilt zien evolueren. Overweeg ook uw eigen vaardigheden. Als u een marketeer van wereldklasse bent, kan het gebruik van een in-app-advertentiestrategie een slimme zet zijn. Als je een PR-expert bent, zijn strategische partnerschappen en sponsors wellicht de weg voor jou. Denk eraan om altijd rekening te houden met uw concurrentie op de markt. Doe diepgaand onderzoek naar concurrenten en verzamel gegevens over hoe vergelijkbare doelgroepen soortgelijke apps gebruiken. Met dit alles op zijn plaats, bent u klaar om een ​​strategie voor het genereren van inkomsten met apps te kiezen die uw bedrijf doorlopend rendement op uw investering oplevert.
Tools voor strategieën voor het genereren van inkomsten met apps
Als u eenmaal een strategie heeft bepaald, kunt u specifieke digitale tools gebruiken om u te helpen deze te implementeren. Hier zijn enkele van de meest populaire tools voor het genereren van inkomsten met apps die momenteel beschikbaar zijn:

  • Opbrengst Cat is een abonnementsplatform voor mobiele apps. Met deze tool kun je klantgegevens analyseren, in-app-abonnementsprogramma’s bouwen en je app online laten groeien.
  • Smartlook is een analysetool voor mobiele apps waarmee u belangrijke gebruikersgegevens kunt verzamelen om uw strategische positionering te bepalen.
  • Solderen is een platform voor klantbetrokkenheid waarmee u in realtime gepersonaliseerde klantervaringen kunt creëren, wat kan bijdragen aan de betrokkenheid en loyaliteit van gebruikers.
  • Appy Pie is een tool waarmee je een app kunt bouwen zonder code te gebruiken. Van daaruit kunnen winkel-, sociale en zakelijke integraties naadloos worden toegevoegd om inkomsten te genereren met uw app.

Conclusie
Nu u een goed idee heeft van de beschikbare strategieën voor het genereren van inkomsten met apps, is het tijd om uw mobiele app op de markt te brengen. Onthoud dat een sterke marketingstrategie bijdraagt ​​aan een sterke verkoopstrategie, dus het is belangrijk om de twee te integreren om succesvol te zijn. Hoewel veel van de strategieën in deze blog strategieën voor het genereren van inkomsten vertegenwoordigen, is het essentieel om marketingstrategieën voor inkomende apps te ontwikkelen. Van daaruit draait het allemaal om het creëren van geweldige gebruikerservaringen waardoor uw klanten blijven terugkomen voor meer.
Op welke manieren heb je succes geboekt met het genereren van inkomsten met mobiele apps?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Een complete gids voor het genereren van inkomsten met apps"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*