Een e-commerce merk bouwen met Instagram als je geen volgers hebt No

Er is een heleboel advies over het gebruik van Instagram als een effectieve online marketingtool, maar het kan een uitdaging zijn om je e-commerce merk op Instagram te schalen als je een nieuw merk bent zonder veel volgers. Nieuwe accounts hebben vaak een lage betrokkenheid, wat ontmoedigend kan zijn, maar er zijn manieren om strategisch door deze periode te navigeren. Laten we het hebben over waarom Instagram als marketingtool belangrijk is, hoe het u kan helpen uw bedrijf te laten groeien en kijken naar effectieve strategieën om uw e-commercemerk te laten groeien, zelfs als u geen volgers heeft.

Waarom is Instagram een ​​krachtige tool voor e-commerce?
Tegenwoordig gebruikt 81 procent van de mensen Instagram om onderzoek te doen naar producten en diensten om te kopen. Daarom kan het gebruik van strategieën om u te onderscheiden van de concurrentie en om potentiële klanten naar uw Instagram e-commercepagina te trekken, een breder publiek bereiken. Om dit te doen, moet je begrijpen wat Instagram tot een krachtige e-commercetool maakt. Onderzoek toont aan dat we meer onthouden van wat we zien via foto’s en video’s dan wat we lezen via platte tekst. Dit maakt visueel georiënteerde platforms zoals Instagram een ​​uitstekende tool voor marketing. Met Instagram kun je productfoto’s uploaden, demovideo’s delen, partnerschappen aangaan met influencers, contact maken met betrokken volgers en je ROI verhogen. Dit kan u helpen uw e-commercebedrijf sneller te laten groeien dan alleen marketing via Facebook en Twitter (die minder dan de helft van de merkbetrokkenheid van Instagram hebben).

10 manieren om een ​​e-commercemerk op Instagram te laten groeien
We weten nu dat Instagram marketeers op alle niveaus veel te bieden heeft, maar hoe profiteer je van deze voordelen als je geen volgers hebt? Maak je geen zorgen. Hier zijn bruikbare strategieën die je vandaag kunt gebruiken om je Instagram-aanhang te laten groeien.
Betrek met opmerkingen en recensiefeedback
Het hebben van een hoop volgers is nutteloos als je niet met hen omgaat. De beste manier om een ​​groot aantal volgers te krijgen en te behouden, is door in contact te komen met potentiële klanten. In contact komen met gebruikers duurt slechts enkele minuten, maar heeft het potentieel om uw inkomsten aanzienlijk te verhogen. Hier leest u hoe u aan de slag kunt gaan.

  1. Schakel meldingen in voor alle reacties.
  2. Reageer op elke reactie die je ontvangt, positief of negatief. Dit zal helpen om de betrokkenheid bij uw berichten te vergroten.
  3. Bekijk feedback en kijk of er gebieden zijn waarop u kunt verbeteren.
  4. Bedank gebruikers voor het nemen van de tijd om interactie te hebben met uw berichten.
  5. Vermijd ruzies in je commentaarsecties, zelfs als je het niet eens bent met het perspectief van een gebruiker. Zo behoud je online een positieve indruk.

Onderzoeksconcurrenten
Als u niet zeker weet hoe u moet beginnen, kijk dan naar wat uw concurrenten doen. Je concurrenten hebben al een hoop van het zware werk gedaan en een enorme basis van betrokken volgers verzameld. Hier kunt u uw voordeel mee doen. Het enige dat u hoeft te doen om uw eigen volgers aan te trekken, is naar de Instagram-profielen van uw concurrenten te gaan en hun publiek te stelen. U zou al een vrij goed idee moeten hebben van wie uw concurrenten zijn. Als je dat niet doet, probeer dan de Instagram-ontdekkingstool te gebruiken om populaire accounts in jouw branche te vinden. U kunt ook zoeken naar trefwoorden en hashtags die betrekking hebben op uw merk om aan de slag te gaan. De topaccounts met betrekking tot dat zoekwoord zouden moeten verschijnen.

Geef weggeefacties in ruil voor betrokkenheid
Instagram-weggeefacties kunnen een uitstekende manier zijn om gebruikersbetrokkenheid te genereren. Misschien heb je er een paar in je feed gezien. Ze zeggen meestal: “Vind dit bericht leuk en tag een vriend om een ​​gratis product te winnen, maar die strategie is misschien niet de meest effectieve manier om echte volgers te krijgen. Giveaways trekken vaak mensen aan die gratis dingen willen en bereid zijn om je afbeeldingen leuk te vinden om het te krijgen. Vraag gebruikers in plaats daarvan om Instagram-foto’s over uw e-commercemerk te uploaden of uw pagina te volgen. Als je gebruikers vraagt ​​om inhoud te plaatsen, zorg er dan voor dat je een merk-hashtag deelt om ontdekt te worden door meer gebruikers. Kondig om te beginnen je wedstrijd aan met een Instagram-bericht. Neem de regels op in het beschrijvingsgedeelte, zodat mensen weten hoe ze moeten invoeren. Als je hulp nodig hebt bij het bedenken van weggeefideeën, probeer dan een tool zoals Woobox. De tool helpt merken van alle soorten en maten sociale-mediawedstrijden te creëren die de verkoop stimuleren, het aantal volgers vergroten en leads verzamelen. Overweeg om uw eigen producten gratis aan te bieden in plaats van prijzen die niets met uw niche of merk te maken hebben, zoals een gratis iPad. Anders kunnen mensen u alleen volgen voor de prijs in plaats van hun interesse in uw merk.
Door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC) plaatsen
Als je betrokkenheid wilt stimuleren, maak er dan een gewoonte van om door gebruikers gegenereerde inhoud te plaatsen. Dit kan zo simpel zijn als gebruikers vragen om uw product te beoordelen in ruil voor een gratis monster. U kunt er ook voor kiezen om grotere UGC-wedstrijden te organiseren waar tientallen (of honderden) gebruikers hun ervaringen met betrekking tot uw product en branche delen. Dit kan u helpen nieuwe gebruikers te bereiken die u anders niet zou hebben gevonden.
Personaliseer en optimaliseer uw winkel
Giveaways en hashtags zijn misschien makkelijker dan een op maat gemaakte, goed geoptimaliseerde winkel, maar ze zijn niet belangrijker. In feite kan het hebben van een gemakkelijk te navigeren en gedenkwaardige etalage uw omzet verhogen. Hier zijn een paar manieren om je Instagram e-commerce winkel aan te passen en te optimaliseren voor maximale zichtbaarheid.

  1. Bied promoties direct in de foto of de eerste regel van de beschrijving aan, zodat gebruikers er niet langs scrollen.
  1. Voeg winkelbare links toe aan uw foto’s zodat klanten uw product direct kunnen kopen.
  2. Houd uw beschrijvingen eenvoudig, overzichtelijk en gemakkelijk te begrijpen, zodat nieuwe gebruikers snel een idee kunnen krijgen van waar uw e-commercemerk op Instagram voor staat.
  3. Voeg links naar uw winkel toe op andere kanalen, inclusief uw Instagram-beschrijving (of bio), website, andere sociale-mediapagina’s en e-mailhandtekening.

Maak een merk-hashtag
Een eenvoudige manier om bij te houden wie er op Instagram over uw e-commerce winkel praat, is door een merk-hashtag te maken. U kunt uw bedrijfsnaam, een bestaande slogan of een andere creatieve uitdrukking gebruiken. Laat uw klanten vervolgens weten wat de tag is door deze aan uw bio toe te voegen en volgers aan te moedigen deze in hun berichten te gebruiken. Later kunt u naar uw hashtag zoeken om door gebruikers gegenereerde inhoud te vinden en snel te delen. Je moet deze tags ook aan je afbeeldingen toevoegen om je volgers eraan te herinneren. Wanneer u bijvoorbeeld zoekt op de tag ‘#topshop’, tonen miljoenen fotoresultaten populaire UGC gerelateerd aan het merk. Door gebruikers gegenereerde afbeeldingen geven uw merk niet alleen meer bekendheid; ze geven ook andere Instagram-gebruikers exposure, zodat ze ook meer volgers kunnen krijgen. Het is een win-winsituatie.
Geef prioriteit aan klantervaring
Soms kun je de juiste dingen doen en toch geen bevredigende resultaten krijgen. Je hebt de juiste hashtags gebruikt, bent betrokken bij je klanten en hebt tonnen door gebruikers gegenereerde inhoud gemaakt, maar je krijgt nog steeds niet veel verkopen. Waarom is dat? Het kan zijn dat uw klantervaring ontbreekt. Hoe gemakkelijker u het gebruikers kunt maken om uw winkel te vinden, door te bladeren en te kopen, hoe meer verkopen u kunt zien. Een eenvoudige manier om te proberen uw verkoopcijfers te katapulteren, is door prioriteit te geven aan de klantervaring. Maakt u het Instagram-gebruikers gemakkelijk om uw website te vinden of uw producten te kopen? Is uw etalage gemakkelijk te navigeren? Heb je alt-tekst voor je afbeeldingen? Geeft u snel antwoord op vragen? Dit lijken misschien triviale dingen, maar een goede klantervaring kan je helpen om levenslange klanten te vinden.
Werk samen met influencers in uw niche
Instagram influencers zijn gebruikers met een groot aantal volgers en een hoge betrokkenheid. Waarom zijn ze van belang voor uw e-commercebedrijf op Instagram? Ze kunnen u helpen het bereik van uw merk te vergroten. Deze individuen hebben honderden, duizenden, soms miljoenen volgers die geïnteresseerd zijn om te horen wat deze influencers te zeggen hebben. Dus als ze uw product op hun account aanbevelen, ziet u waarschijnlijk een stijging in de verkoop. Hoe kun je samenwerken met influencers om je Instagram e-commercebedrijf te laten groeien? Vind influencers en grote accounts in jouw niche. Als je bijvoorbeeld een schoonheidsbedrijf bent, neem dan contact op met beautybloggers en vraag hen om een ​​productbericht. Als een gebruiker een e-mailadres op zijn profiel plaatst of iets zegt als ‘DM voor zakelijke vragen’, betekent dit meestal dat hij geïnteresseerd is in het delen van gesponsorde berichten. E-mail of DM deze accounts en vraag wat hun standaardprijzen zijn voor gesponsorde berichten. Probeer een relatie met deze gebruikers op te bouwen. Als ze bereid zijn om met uw concurrent samen te werken, zijn ze misschien ook bereid om met u samen te werken. Maak vervolgens een spreadsheet waarin de volgers van elk account, de kosten per bericht, CPM, het gemiddelde aantal likes per bericht en het aantal volgers gedeeld door het gemiddelde aantal likes per bericht worden vergeleken. Kies de rekening(en) met de grootste uitbetaling en de laagste prijs. Als je een origineel of uniek product verkoopt, is het misschien beter om een ​​recensie te vragen in plaats van een productbericht. Denk niet dat je voor de grote namen moet gaan. Soms hebben micro-influencers met slechts een paar duizend volgers een betere ROI omdat ze een meer gericht publiek hebben.
Productlabels gebruiken
Een andere manier om het klantgemak te vergroten, is door producttags te gebruiken om uw Instagram e-commerce-verkopen te vergroten. Met producttags kunnen gebruikers producten rechtstreeks vanuit de app kopen zonder door veel hoepels te hoeven springen. Dit maakt het voor hen gemakkelijker om te kopen, vooral als ze onderweg browsen (zoals de meesten van ons).
Productverzamelingen maken
Instagram heeft hard gewerkt om gebruiksvriendelijke winkelinterfaces te creëren om de e-commerce-activiteit te vergroten. Naast handige functies zoals producttags, lanceerde Instagram productcollecties, waar gebruikers door producten uit een vergelijkbare categorie kunnen bladeren. Deze afbeelding van het Instagram-bedrijfsblog laat zien dat productcollecties het eenvoudig maken om te vinden wat je zoekt terwijl je door aantrekkelijke foto’s van de producten bladert.

Veelgestelde vragen over e-commerce op Instagram
Moet ik betalen voor een Instagram e-commerce winkel? Het is gratis om een ​​Instagram-account aan te maken waarin je producten onder de aandacht worden gebracht, maar het kan zijn dat je geld moet uitgeven aan advertenties, verzendkosten, belastingen, transactiekosten en andere tools om een ​​verkoop te doen. Hoe weet ik of ik in aanmerking kom voor een Instagram e-commerce winkel? Instagram heeft officiële geschiktheidsrichtlijnen op hun helppagina geplaatst. Deze omvatten onder meer het hebben van een legaal product, het zijn gevestigd in een ondersteunende markt en het verstrekken van nauwkeurige informatie over uw bedrijf, naast andere regels. Hoeveel volgers heb je nodig om Instagram-shopping te krijgen? In tegenstelling tot de regel van 10.000 volgers voor de veegfunctie op Instagram Stories, heeft iedereen toegang tot de e-commercefuncties van Instagram zolang ze voldoen aan de geschiktheidscriteria. Heb je een website nodig om op Instagram te verkopen? Ja, de e-commerceregels van Instagram stellen dat uw bedrijf een websitedomein moet bezitten van waaruit u uw producten wilt verkopen om in aanmerking te komen voor een Instagram-winkel.
Conclusie van Instagram E-Commerce Guide
Het opbouwen van een succesvol Instagram e-commercebedrijf zal niet van de ene op de andere dag gebeuren, maar het kan worden gedaan. Begin met deze strategieën om uw bedrijf op gang te krijgen en zoek vervolgens naar tools, tips en strategieën om uw eerste verkoop te doen.
Welke van deze Instagram e-commerce tips ga jij vandaag proberen?

Bekijk hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Een e-commerce merk bouwen met Instagram als je geen volgers hebt No"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*