Een lidmaatschapssite en community maken, lanceren en uitbreiden and

Als je deze blog hebt gelezen, ben je waarschijnlijk geïnteresseerd in het idee van een lidmaatschapssite. Deze sites moeten niet worden verward met betaalde abonnementen, die uitsluitend verwijzen naar een financieel model dat gebruikers aan de pagina’s bindt. Netflix is ​​bijvoorbeeld het klassieke voorbeeld van een abonnementswebsite: een platform waar gebruikers via een terugkerende vergoeding toegang toe krijgen. Aan de andere kant verwijzen lidmaatschapssites naar platforms die gated content aanbieden die alleen toegankelijk is via, je raadt het al, lidmaatschap. Deze sites kunnen worden betaald, gratis of gefaseerd werken, afhankelijk van de bedoeling van de site als geheel. In deze blogpost bespreken we de voordelen van lidmaatschapssites, delen we hoe je gated content kunt bouwen die alleen voor leden is bedoeld, en delen we onze top drie van favoriete lidmaatschapssites.
Waarom zou u een lidmaatschapssite maken?
Er zijn veel voordelen aan het maken van een lidmaatschapssite, waaronder het opbouwen van uw community en het genereren van inkomsten met uw inhoud. Hieronder bespreken we de drie grootste voordelen van het bouwen van een ledensitestructuur.
1. Vestig jezelf als een expert
Iedereen wil gezien worden als een expert in zijn vakgebied. Soms is het echter veel gemakkelijker gezegd dan gedaan om dit te bereiken. Een trefzekere manier om uzelf als expert te profileren, is door waardevolle inhoud aan te bieden die gaten in de algemene kennisbank van uw branche opvult. Deze middelen kunnen de vorm hebben van whitepapers, infographics, blogs, podcasts en elke andere vorm van verbruiksinhoud. Wanneer deze inhoudsmiddelen beschikbaar zijn via een relatie met alleen lidmaatschap, stimuleert u niet alleen de vraag naar uw inhoud, maar vestigt u zich ook stevig als een branche-expert, gezien de bereidheid van consumenten om met uw gated site in contact te komen.
2. Bevorder uw gemeenschap
Wanneer u zich verbindt tot het bouwen van een lidmaatschapssite, bouwt u niet alleen een transactieomgeving; je bouwt een gemeenschap op. Uw publiek heeft ermee ingestemd om deel te nemen aan uw lidmaatschapssite gezien hun gedeelde interesse in uw product of onderwerp. Bevorder deze gemeenschap door hen unieke aanbiedingen en voordelen te bieden, en door ze een plek te geven om met elkaar te communiceren. Of je lidmaatschapssite nu betaald of gratis is, je hebt een unieke groep actieve leden met gedeelde interesses die klaar staan ​​om deel te nemen. Deze community-building is ook voor u op de lange termijn nuttig, aangezien u een basis van volgers hebt gecreëerd met wie u vertrouwen en goodwill hebt opgebouwd, waardoor ze in de toekomst veel meer geneigd zijn om met uw producten en aanbiedingen te communiceren.
3. Verhoog uw totale waarde
Met elk nieuw lid en inhoudsitem wordt uw website steeds waardevoller. Hoe meer inhoud u maakt, hoe meer u potentiële communityleden te bieden heeft. Terwijl traditionele digitale modellen werken op eenmalige verkoop van producten of diensten, heeft uw lidmaatschapssite het potentieel om cumulatieve waarde te verwerven die in de loop van de tijd toeneemt.
Een lidmaatschapssite maken
Als we u hebben overtuigd van de voordelen van de lidmaatschapssite, is de volgende stap uit te zoeken hoe u er een kunt bouwen. In dit gedeelte worden de drie stappen besproken voor het bouwen van een lidmaatschapssite die ervoor zorgt dat gebruikers blijven terugkomen voor meer.
1. Stel uw lidmaatschapsmodel vast
Voordat u zich verdiept in het daadwerkelijke werk van het bouwen van een lidmaatschapssite, moet u uw lidmaatschapsmodel vaststellen. In deze stap moet u eerst beslissen of u uw leden kosten in rekening brengt. Zo ja, dan moet u bepalen hoeveel en met welke frequentie. Bij deze beoordeling van de prijsstelling moet worden onderzocht hoeveel concurrenten in rekening brengen en wat ze aanbieden. Soms kan het afzien van de vergoeding de verloren inkomsten waard zijn, omdat het een hele reeks gekwalificeerde leads oplevert. Kijk na het vaststellen van de prijsstelling naar uw buyer persona’s om vast te stellen wat waarde voor uw consumenten zou opleveren. Deze waardedrijvers hoeven niet per se op het gebied van inhoud te vallen; ze kunnen aanbiedingen bevatten zoals gratis verzending of punten voor aankoop. Welke route je ook kiest, zorg ervoor dat je aanbod aansluit bij wat je publiek waardevol vindt.
2. Creëer alleen voor leden inhoud
Als je exclusieve content aanbiedt via welk model dan ook, kan dat maar beter: exclusief. Wanneer potentiële leden een vergoeding overhandigen of hun persoonlijke informatie aanbieden, kunnen ze maar beter iets van waarde terugkrijgen. Bekijk hier uw koperspersonages om te bepalen welke inhoudsmiddelen moeten worden gemaakt om ervoor te zorgen dat uw leden waarde vinden in uw site.
3. Kies het juiste lidmaatschapsplatform voor uw behoeften
Nu u uw lidmaatschapsmodel heeft vastgesteld en uw inhoud voor alleen leden heeft ontwikkeld, is het tijd om het juiste platform te vinden om van uw site een succes te maken. Als je je bestaande site op WordPress of Squarespace hebt gebouwd, zijn er plug-ins die deze stap supergemakkelijk kunnen maken. Als u deze platforms niet gebruikt, kunt u een externe provider kiezen om de lidmaatschapssite voor u in te schakelen. Ongeacht welk platform u gebruikt, uw lidmaatschapssite moet de volgende functies bevatten:

  • Ledenbeheer: Met deze functie kunt u verschillende lidmaatschappen aanmaken en leden toevoegen en beheren.
  • Gebruikersregistratie en ledenprofielen: Dit verwijst naar front-endfunctionaliteit waarmee gebruikers zich kunnen aanmelden en toegang krijgen tot hun profielen.
  • Inhoudsbeperking: We hebben veel over gated gesproken, dus u wilt er zeker van zijn dat uw site de functionaliteit heeft om die waardevolle activa te verbergen voor niet-leden.

3 voorbeelden van succesvolle lidmaatschapssites
Hoewel er veel lidmaatschapssites zijn, hebben we een paar voorbeelden op een rijtje gezet die echt een schot in de roos zijn. Deze omvatten zowel herkenbare namen als minder bekende lidmaatschapssites die waarde bieden aan hun respectievelijke doelgroepen.
1. Goedkope vluchten van Scott
Iedereen wil minder uitgeven om verder te gaan – en dat is wat deze lidmaatschapssite leden laat doen. Met samengestelde vluchtaanbiedingen stelt deze lidmaatschapssite gebruikers in staat om goedkope vluchten te scoren, hun horizon te openen en hun portemonnee te sluiten. Leden bieden tot 90% korting op vluchten en het grote voordeel van deze lidmaatschapssite is het aanpasbare aanbod. Door elk lid vluchten aan te bieden die aansluiten bij hun respectievelijke reisinteresses, creëert Scott’s Cheap Flights een persoonlijke ervaring voor leden waar ze niet anders dan naar terug kunnen keren.
2. Internationale Gem Society
Als agaat je kaak niet open laat, is deze site misschien niet voor jou. Als rotsen je sokken rocken, zou deze lidmaatschapssite een bladwijzer moeten zijn in je browser. Leden abonneren zich op een betaald model voor certificeringscursussen, artikelen en een bloeiend forum. Ook hier valt veel te leren over het laten groeien van een lidmaatschapssite, met name binnen een nichemarkt. Door hun leden inhoud aan te bieden die specifiek inspeelt op de behoeften en interesses van een specifieke groep, zorgt de International Gem Society ervoor dat hun leden terugkomen voor meer.
3. Food Blogger Pro
Deze lidmaatschapssite is bedoeld voor alle potentiële foodbloggers die er zijn, zoals de naam al doet vermoeden. Aangedreven door de expertise van twee succesvolle foodbloggers, biedt deze lidmaatschapssite gebruikers een forum en cursusinhoud. Als je overweegt een lidmaatschapssite te bouwen, maak dan aantekeningen op dit forum. Levendig en interactief, er wordt echt een community gevormd op de discussiepagina van deze lidmaatschapssite.
Veelgestelde vragen over lidmaatschapssites
Moet het model van mijn lidmaatschapssite betaald of gratis zijn? Bepalen of uw lidmaatschapssite betaald of gratis moet zijn, hangt af van uw doelen. Als u inkomsten wilt genereren met uw inhoud, moet u zich abonneren op een betaald model. Als u echter alleen maar probeert om geloofwaardigheid te verwerven en uzelf te profileren als een expert en thought leader in uw vakgebied, is een gratis abonnement wellicht iets voor u. Welke inhoud moet ik opnemen op mijn lidmaatschapssite? De inhoud die u op uw lidmaatschapssite bouwt, moet specifiek zijn voor uw doelgroep. Bied inhoud die van waarde is voor uw doelgroep en bied hen activa aan waar ze niet zonder kunnen.
Deze aanbiedingen kunnen infographics, whitepapers, blogs, podcasts en andere middelen bevatten die gaten in de kennisbank van uw branche opvullen of die uw leden van nut kunnen zijn. Nogmaals, keer constant terug naar de vraag: wat zullen mijn leden echt waarderen? Hoe bouw ik een lidmaatschapssite? Het bouwen van uw lidmaatschapssite betekent niet dat u een ervaren coder moet zijn. Sites zoals WordPress en Squarespace bieden plug-ins die u kunnen helpen uw bestaande site te migreren naar een lidmaatschapsmodel. Als uw platform geen plug-ins biedt om dit proces te stroomlijnen, kunt u overwegen een ontwikkelaar in te huren om u te helpen een gedeelte voor alleen leden van uw site op te nemen. Waarom zou ik een lidmaatschapssite overwegen? De voordelen van lidmaatschap zijn onder meer het creëren van inkomsten, het opbouwen van een community, het vestigen van jezelf als een expert en het genereren van inkomsten met je inhoud.
Lidmaatschapssite Conclusie
Of u nu inkomsten wilt genereren met uw inhoud of uzelf wilt versterken als een expert in uw vakgebied, het creëren van een lidmaatschapssite kan inherente waarde aan uw merk toevoegen. Voor een echt succesvolle lidmaatschapssite moet u echter een duidelijk begrip hebben van uw publiek. Door vast te stellen wie u probeert te bereiken, kunt u beter identificeren wat ze proberen te bereiken door u te abonneren op uw lidmaatschapssite. Van daaruit bouwt u een voorraad inhoud op die u op een vooraf bepaalde cadans aan leden kunt aanbieden om ervoor te zorgen dat uw aanbod aan hun verwachtingen voldoet. Door een cadans in te stellen, vestigt u een betrouwbare uitwisseling, bouwt u verder vertrouwen in uw site op en vergroot u idealiter uw basis.
Wat is het beste voorbeeld van een ledensite die je hebt gezien?

Bekijk hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Een lidmaatschapssite en community maken, lanceren en uitbreiden and"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*