Een startersgids voor Google Ads-manageraccounts

Als uw bedrijf complexe advertentiebehoeften heeft, is de kans groot dat Google Ads Manager u kan helpen. In plaats van uw PPC te verspreiden over verschillende afzonderlijke Google Ads-accounts, brengt Google Ads Manager al uw betaalde advertenties samen op één plek. Dit maakt het beheren van uw campagnes veel efficiënter en stelt u in staat het rendement op uw advertentie-uitgaven te maximaliseren. Het opzetten van een Google Ads Manager-account is eenvoudig en kan de manier waarop u uw betaalde advertenties weergeeft snel veranderen. Klaar om het eens te proberen? Hier leest u hoe u aan de slag gaat.
Wat zijn Google Ads-manageraccounts?
Google Ads Manager-accounts zijn dashboards waarmee u meerdere Google Ad-accounts op één plek kunt beheren. In plaats van in te loggen op veel verschillende advertentieaccounts met aparte gebruikersnamen en wachtwoorden, plaatst Google Ads Manager alles op één plek, zodat u uw advertenties gemakkelijker kunt beheren. Google Ads Manager heette oorspronkelijk Mijn klantencentrum en biedt veel voordelen voor organisaties met complexe marketingbehoeften. Jij kan:

  • Beheer al uw advertenties op één plek
  • Toegang tot campagnes via verschillende accounts
  • Bepaal wie toegang heeft tot verschillende accounts
  • Controleer en vergelijk snel prestaties tussen verschillende accounts
  • Consolideer de facturering om uw kosten beter te begrijpen

Als uw bedrijf toegang moet hebben tot veel verschillende Google Ad-accounts, kan een manageraccount u veel tijd besparen en veel efficiënter laten werken.
Waarom u Google Ads-manageraccounts zou moeten gebruiken
Als uw bedrijf toegang tot meerdere Google Ad-accounts nodig heeft, kan een Google Ads Manager-account uw efficiëntie aanzienlijk verhogen. Hier zijn een paar voordelen van het gebruik van deze tool:
Tijd besparen
Aan- en afmelden bij accounts kost tijd en het betekent ook dat u geen volledig beeld krijgt van de gegevens. Hoe meer informatie u tot uw beschikking heeft, hoe gemakkelijker het is om uw advertenties te optimaliseren en met een Google Ads Manager-account brengt u al deze gegevens samen op één centrale plek.
Verbeter ROI
Bij het weergeven van betaalde advertenties draait alles om het rendement op uw investering. Als u niet het juiste rendement behaalt, zijn er andere digitale marketingstrategieën waarop u zich zou kunnen concentreren. Volgens WebFX besteedt het gemiddelde kleine en middelgrote bedrijf tussen $ 108.000 en $ 120.000 per jaar aan PPC. Google Ads Manager kan ervoor zorgen dat u het maximale uit uw advertentiebudget haalt.
Voor wie is Google Ads-manageraccounts bedoeld?
Google Ads-manageraccounts zijn ideaal voor bedrijven met meerdere advertentieaccounts. Het meest voor de hand liggende voorbeeld zijn reclamebureaus, maar dit geldt ook voor bedrijven van elke omvang die veel PPC doen. Advertentiebeheeraccounts zijn met name handig voor marketingbureaus omdat u naadloos kunt integreren met de accounts van klanten. Mijn bureau werkt bijvoorbeeld met klanten van over de hele wereld, dus het is gewoon niet haalbaar om in te loggen op het account van elke klant met een aparte gebruikersnaam en wachtwoord. In plaats daarvan kunnen we via Google Ads Manager Accounts tot wel 85.000 accounts (afhankelijk van advertentie-uitgaven) op één plek beheren. Dit maakt het leven gemakkelijker, maar het maakt de gegevens ook veel krachtiger. Als je alle inzichten van 100 klanten in dezelfde branche allemaal op één plek hebt verzameld, is het veel gemakkelijker om te achterhalen waar campagnes goed gaan of waar ruimte voor verbetering is. Bovendien stelt dit type account klanten in staat om veilig toegang tot hun advertentieaccounts te delen. De klant hoeft zijn wachtwoorden of bankgegevens niet te delen en kan desgewenst nog steeds wijzigingen aanbrengen in het account of de koppeling met het manageraccount loskoppelen. Hoewel marketingbureaus waarschijnlijk betaalde advertenties weergeven op een schaal waarop ze profiteren van Google Ads-manageraccounts, zijn er ook tal van andere bedrijven die meerdere advertentieaccounts hebben. Grote bedrijven met meerdere afdelingen hebben mogelijk afzonderlijke marketingteams die hun eigen Google Ad-accounts beheren. Hoewel het belangrijk is om uw marketing specifiek en gericht te maken, wat de meerdere advertentieaccounts mogelijk maakt, moet u ook een duidelijk beeld hebben van het grote geheel. Door uw accounts samen te brengen onder Google Ads Manager, kunt u de individualiteit van gesegmenteerde marketing combineren met de voordelen van beter overzicht en analyse.
Hoeveel advertentiecampagnes kunnen worden gebruikt in Google Ads-manageraccounts?
Hoe meer Google Ad-accounts u moet beheren, des te beter wordt Google Ads Manager. Hoewel u maximaal 20 advertentieaccounts per e-mail kunt hebben, maakt Google Ads Manager ze veel gemakkelijker te beheren, en meer dan 20 accounts is bijna een noodzaak. Het maakt niet uit wat voor soort campagnes u uitvoert, u moet overzicht hebben, dus Google Ads Manager kan nuttig zijn. Hier zijn enkele campagnes waarin Google Ads Manager een verschil kan maken:
Google-advertentiecampagnes met meerdere medewerkers
Grote betaalde advertentiecampagnes hebben vaak meerdere medewerkers, waaronder managers, betaalde advertentie-experts en teamleiders. Al deze mensen hebben toegang tot het account nodig, maar u wilt geen wachtwoorden delen en onbeperkte toegang verlenen. Als u honderden campagnes heeft, wilt u dat mensen gemakkelijk toegang hebben tot de onderdelen die ze nodig hebben zonder gevoelige niet-essentiële details te hoeven delen. Hoewel u dit met een gewoon Google Ads-account kunt doen, is het erg tijdrovend om de machtigingen voor meerdere accounts voortdurend bij te werken. In plaats daarvan stelt Google Ad Manager u in staat om de toegang veilig vanaf een centraal punt te delen. Als u meerdere advertentiecampagnes beheert en meerdere belanghebbenden heeft, is Google Ads Manager een uitstekende manier om het proces te vergemakkelijken.
Google-advertentiecampagnes die mensen op verschillende punten in de verkooptrechter targeten
Een van de belangrijkste voordelen van betaalde advertenties is de mogelijkheid om zeer specifieke groepen mensen te targeten. Wanneer u een advertentie op Google plaatst, plaatst u deze niet alleen daar en hoopt u dat de juiste mensen deze vinden; u stelt specifieke parameters in die ervoor zorgen dat uw bericht de juiste mensen bereikt. U kunt uw doelgroep bijvoorbeeld segmenteren op basis van waar ze zich in de verkooptrechter bevinden. Als je dit echter doet, moet je goed georganiseerd zijn om elke fase van de trechter te optimaliseren. Wanneer gegevens over veel verschillende accounts zijn verspreid, is het bijna onmogelijk om de prestaties over segmenten bij te houden. U moet snel toegang hebben tot al uw campagnegegevens en wijzigingen aanbrengen op basis van specifieke inzichten. Om dit te doen, moet alles op één plek zijn. Dit biedt een enorme kans om op te vallen, aangezien 76% van de marketeers geen gedragsgegevens gebruikt om klanten te targeten met relevante advertenties.
Google-advertentiecampagnes waar Analytics elkaar overlappen
De sleutel tot optimalisatie zit in de analyse, en als je de gegevens van honderden campagnes allemaal op één plek hebt, is de kans veel groter dat je die cruciale inzichten krijgt die je nodig hebt. De meeste van uw advertentiecampagnes zullen enkele overeenkomsten vertonen. Misschien richten ze zich op dezelfde doelgroep, bevinden ze zich in dezelfde niche of richten ze zich op hetzelfde punt in de verkooptrechter. Hoewel elke campagne uniek moet zijn, kun je ook veel leren door vergelijkbare campagnes te vergelijken. Als u al uw analyses op één plek heeft, kunt u ze gebruiken om trends te ontdekken die u anders niet zou kunnen zien. U kunt bijvoorbeeld 20 verschillende campagnes hebben die allemaal op mensen zijn gericht in de beslissingsfase van de verkooptrechter, en een daarvan presteert bijzonder goed. Zelfs als uw campagnes zich in totaal verschillende bedrijfstakken bevinden, kunt u de gegevens gebruiken om te isoleren waarom die ene campagne het zo goed doet en manieren te vinden om deze in andere markten te implementeren. Hoe meer gegevens u heeft, hoe nuttiger ze worden, en met Google Ads Manager kunt u al uw analyses op één plek samenbrengen.
Google-advertentiecampagnes voor retargeting
Retargeting is een ongelooflijk handige tool voor marketeers, en Google Ads Manager maakt retargeting nog krachtiger. Wanneer mensen op uw advertenties klikken en uw website bezoeken, worden ze via browsercookies aan uw remarketingpubliek toegevoegd, zodat u ze kunt targeten met zeer nauwkeurige advertenties. Mensen die uw site al hebben bezocht, worden sneller klant, wat een geweldige manier kan zijn om uw ROAS (rendement op advertentie-uitgaven) te verhogen. Hulp nodig bij het opzetten van retargeting-advertenties? Hier is mijn A tot Z over het opzetten van uw retargeting met Google. Met Google Ads Manager kunt u retargeting-gegevens beter gebruiken door al het harde werk dat u aan andere campagnes heeft verricht, mee te nemen. Als een specifiek type doelgroep of advertentie bijvoorbeeld goed werkt in één branche, kunt u deze in andere branches testen.
Google Ads-manageraccounts instellen en gebruiken
Het opzetten van een Google Ads Manager-account en het koppelen van al uw advertentieaccounts is eenvoudig, en het kan uw leven een stuk gemakkelijker maken.

  • ga naar de hoofdpagina van Google Ads Manager en klik op ‘Aan de slag’
  • beantwoord een paar korte vragen over het aantal paginaweergaven dat uw website krijgt en of u al dan niet een AdSense-account heeft

Als uw website meer dan een miljoen paginaweergaven per maand heeft, wordt u doorverwezen om contact met ons op te nemen.

  • Vul het contactformulier in met informatie over uw bedrijf.
  • Een Google-vertegenwoordiger neemt contact met u op en helpt u bij het instellen.

Als uw website minder dan een miljoen paginaweergaven per maand heeft:

  • Maak een nieuw AdSense-account of log in op uw bestaande account
  • Geef uw account een naam
  • Selecteer waarvoor u uw account gebruikt
  • Kies een tijdzone
  • Selecteer de valuta die u voor uw campagnes wilt gebruiken
  • Accepteer de algemene voorwaarden
  • Klik op opslaan en u bent klaar om te gaan

Zodra uw Google Ads Manager-account klaar is, kunt u beginnen met het linken van uw advertentieaccounts of die van uw klanten:

  1. Klik op bestaande account koppelen (naast een account aanmaken).
  2. Voer de Google Ads-ID van het klantaccount in (dit is het tiencijferige nummer in de rechterbovenhoek).
  3. Het klantaccount ontvangt een verzoek om te linken naar de Advertentiebeheerder in zijn account.
  4. Het klantaccount moet het verzoek accepteren.
  5. Het klantaccount kiest het toegangsniveau dat het verleent: administratief, bewerken of bekijken.
  6. Zodra de klant het verzoek accepteert en u beheerderstoegang verleent, kunt u dat Google Ad-account beheren.

Het duurt maar een paar minuten om een ​​Google Ads Manager-account in te stellen en zoveel Google Ad-accounts te koppelen als u wilt, maar het kan u veel tijd besparen bij het beheren van uw betaalde advertenties.
Conclusie
Als u complexe PPC-campagnes heeft, verspreid over verschillende Google Ads-accounts, kan Google Ads Manager een groot verschil maken voor uw bedrijfsvoering. Om uw rendement te maximaliseren, moeten al uw campagnes samenwerken, zodat u zich op bepaalde groepen kunt richten en gebruik kunt maken van alle gegevens die voor u beschikbaar zijn. Dit is erg moeilijk om te doen als u campagnes uitvoert via verschillende accounts. Wanneer u een Google Ads-manager maakt, brengt u al uw pay-per-click-advertenties samen op één plek, waardoor de efficiëntie toeneemt. In plaats van in te loggen op meerdere verschillende accounts en te proberen veel verschillende analyses samen te stellen, stelt u uw Ads Manager-account in en haalt u meer uit uw PPC.
Heeft u Google Ads Manager al gebruikt?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Een startersgids voor Google Ads-manageraccounts"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*