Headerbieden gebruiken

Ondanks de technologie die betrokken is bij de adtech-ruimte, zijn er nog steeds veel inefficiënties en oneerlijke praktijken die moeten worden gladgestreken. Headerbidding is een oplossing die uitgevers en adverteerders bij elkaar brengt.
Wat is bieden via koptekst?
Header-bieden is een proces waarbij veel adverteerders tegelijkertijd (in realtime) bieden in een digitale veiling om advertentieruimte op uw website te winnen. Deze veiling vindt plaats buiten uw primaire advertentieserver telkens wanneer uw pagina’s worden geladen of wanneer een advertentieblok wordt vernieuwd. Voor uitgevers is het belangrijkste voordeel dat het ervoor zorgt dat u de beste deals voor uw advertentieruimte krijgt. Om dit te doen, moet u ervoor zorgen dat u contact opneemt met aanbodplatforms (SSP’s) en andere vraagpartners om ervoor te zorgen dat u veel adverteerders heeft om op uw voorraad te bieden. Header-bieden is een meer verfijnde manier om uw advertentievoorraad te veilen. Hoewel het misschien een beetje ingewikkelder is om te implementeren dan traditionele methoden (zoals watervalbieden), heeft het veel voordelen die het de moeite waard maken.
Hoe Header Bidding werkt
Dit is hoe het hele proces verloopt wanneer een bezoeker op de pagina van een uitgever terechtkomt:

  • Een bezoeker klikt een link die hen naar een webpagina brengt
  • Terwijl de pagina wordt geladen, roept de korte JavaScript-reeks in de koptekst van de pagina een oproep aan uw vraagpartners of advertentienetwerken
  • Elke vraagpartner plaatst een bod op de advertentievoorraad van de uitgever
  • Het winnende bod wordt omgeleid naar de advertentieserver van de uitgever
  • De advertentieserver van de uitgever verbindt vervolgens de gebruiker met de server van de adverteerder en geeft de winnende advertentie weer

Het proces kan verschillende stappen omvatten, maar het duurt van begin tot eind minder dan een seconde.
Header Bieden Vs. Waterval Bieden
Een van de meest populaire methoden voor het kopen en verkopen van advertentieruimte was watervalbieden. Het heeft de afgelopen jaren redelijk goed gewerkt en sommige uitgevers aarzelen nog steeds om ervan af te wijken om biedingen via kopteksten te omarmen. De vraag is echter wat beter is: header-biedingen of waterval-biedingen? Om goed te begrijpen waarom dit uw betere optie is, moeten we kort kijken naar wat watervalbieden is en wat de voor- en nadelen ervan zijn.
Wat is bieden via waterval en hoe werkt het?
Watervalbieden is een van de eerste vormen van programmatisch bieden. Watervalbieden is een ouderwetse manier van advertentieweergave waarbij uitgevers een minimum prijs voor hun advertentieruimte instellen. De uitgever stelt de prioriteit in voor elke adverteerder of elk advertentienetwerk waarmee hij is verbonden. Bij het verkopen van advertentievertoningen met behulp van het waterval-biedproces, wordt voorraad aan adverteerders aangeboden tegen een vaste minimumprijs per vertoning. Het eerste advertentienetwerk dat voor die prijs biedt, krijgt de ruimte. Een ander belangrijk aspect van watervalbieden is dat de bieders niet willekeurig kunnen bieden. Netwerken die hoger scoren, dankzij een hoger historisch rendement, krijgen dibs bij het bieden. In zekere zin is watervalbieden helemaal niet nauwkeurig bieden. Het belangrijkste nadeel van watervalbieden is dat de prijs waarvoor u uw voorraad verkoopt, niet noodzakelijk de werkelijke waarde ervan weerspiegelt. Advertentieruimte die onverkocht blijft, wordt doorgegeven aan de volgende advertentie-uitwisseling, bepaald op basis van de grootte, niet het bedrag van het bod. Het proces gaat door totdat de inventaris is verkocht. Het is van deze trapsgewijze aard van het doorgeven van inventaris dat de watervalmethode zijn naam krijgt. Helaas voor uitgevers betekent dit dat als de tweede adverteerder bereid was meer te betalen, de uitgever meer inkomsten misloopt. 9 redenen U moet Header Bidding gebruiken
U heeft waarschijnlijk een paar voordelen opgemerkt die bieden via koptekst (voor zowel uitgevers als adverteerders) ten opzichte van andere methoden om advertentieruimte te veilen. Enkele van deze voordelen zijn:
1. Header Building geeft uitgevers toegang tot meer adverteerders
Voor uitgevers is een aanzienlijk voordeel van bieden via kopteksten dat u de adverteerders op uw site kunt uitbreiden en diversifiëren. Het zorgt ervoor dat u niet afhankelijk bent van een klein aantal adverteerders. Hierdoor vergroot u de veerkracht en het aanpassingsvermogen van uw bedrijf. 2. Eerlijk bieden
Een van de grootste voordelen voor adverteerders is dat het speelveld gelijk is. Dat komt omdat geen enkele adverteerder een voordeel heeft. Alle biedingen worden eerlijk geplaatst en de hoogste bieder wint, ongeacht wie ze zijn (en zelfs als ze AdEx gebruiken). 3. Header Building Verbetert veilingefficiëntie
Bij dit type bieden wordt gebruikgemaakt van realtime prijzen in plaats van de historische prijzen die worden gebruikt door andere advertentieveilingmodellen. Dit maakt het sneller en efficiënter.
4. Bieden via koptekst geeft u meer controle
Voor uitgevers is een van de belangrijkste voordelen dat het u meer controle geeft over de bronnen die kunnen deelnemen aan het biedproces. Als uitgever behoudt u de controle over uw site. 5. Verhoogde omzet
Een andere reden waarom uitgevers van bieden via koptekst houden, is de hogere advertentie-inkomsten. U kunt niet alleen meer in rekening brengen voor uw premiumvoorraad, maar u bent er ook zeker van dat de hoogste bieder elke keer wint. 6. Verbeterde advertentiekwaliteit
Dankzij de toegenomen concurrentie werken adverteerders er hard aan om ervoor te zorgen dat hun advertenties van hoge kwaliteit zijn en relevanter voor het publiek van een uitgever. Verbeterde advertentiekwaliteit zorgt voor een betere gebruikerservaring (UX.)
7. Verbeterde opbrengst
Met bieden via kopteksten bent u minder afhankelijk van één platform aan de aanbodzijde. Het resultaat is dat uw totale opbrengst toeneemt dankzij een slimmere toewijzing van vertoningen en een hoger opvullingspercentage. 8. Verhoogde opvullingspercentages
Een van de belangrijkste redenen waarom u biedingen via koptekst moet gebruiken, is dat u hierdoor wordt blootgesteld aan meer adverteerders. Dit heeft het enorme voordeel dat het de kans vergroot dat uitgevers al hun advertentieruimtes invullen. 9. Betere transparantie
Adverteerders genieten van de verbeterde transparantie die biedingen via koptekst bieden. Ze hebben toegang tot de volledige inventaris van de uitgever en weten dus wat er beschikbaar is en hoeveel het hen kan kosten. Deze transparantie helpt adverteerders om weloverwogen biedbeslissingen te nemen. Header-bieden heeft zoveel voordelen voor zowel uitgevers als adverteerders dat het ongetwijfeld de moeite waard is om het te implementeren.
Wat zijn de nadelen van bieden via koppen?
Hoewel dit type bieden misschien de perfecte oplossing lijkt voor zowel adverteerders als uitgevers om hun rendement te maximaliseren, heeft het ook zijn nadelen. Dit zijn de belangrijkste:
Verhoogde latentie
Om header-biedingen uit te voeren, moeten uitgevers een script aan hun site toevoegen, wat de laadsnelheid van de pagina kan vertragen, wat resulteert in een slechte gebruikerservaring. Een ander voorbehoud is dat hoe meer adverteerders op uw voorraad bieden, des te meer de wachttijd van de pagina wordt beïnvloed. U kunt deze verminderen door best practices voor website-optimalisatie te volgen om ervoor te zorgen dat uw pagina’s sneller worden geladen.

Meer overheadkosten voor het beheer
Nadat u bieden via koptekst heeft ingesteld, is nauw beheer vereist om ervoor te zorgen dat het goed presteert. Naast ervoor te zorgen dat uw code goed werkt voor al uw partners, zijn het aanpassen van biedingen, time-outs en verschillende andere taken vereist om uw biedingen via kopteksten geoptimaliseerd te houden.
Infrastructuurkosten
Het implementeren van deze biedstijl kan leiden tot hogere infrastructuurkosten voor SSP’s en demand-side platforms (DSP’s). Een reden hiervoor is de verhoogde belasting van hun servers. Een andere reden is de vereiste tools en personeel die nodig zijn om het uit te voeren. Header-bieden heeft misschien zijn nadelen, maar over het algemeen wegen de voordelen zeker op tegen de nadelen.
Hoe u koptekstbiedingen implementeert
Het implementeren van biedingen via kopteksten voor uitgevers kan een ingewikkeld proces zijn. Het opzetten ervan is vervelend, omdat u wellicht talloze regelitems met advertentievoorraad moet ontwikkelen. Zoals gezegd kan dit van invloed zijn op de laadsnelheid van uw pagina. De gevolgen zijn een slechte UX voor zowel adverteerders als websitebezoekers. Gelukkig zijn daar een aantal oplossingen voor: wrappers en server-side.
Wrappers voor biedingen via koptekst
Wrappers voor kopbieding zijn codecontainers die ervoor zorgen dat alle veilingen tegelijkertijd beginnen en op tijd eindigen. Wrappers zorgen er ook voor dat advertenties asynchroon worden geladen. Dit betekent dat de inhoud van de pagina kan worden geladen voordat de advertenties worden weergegeven, zodat de latentie van uw website geen invloed heeft op bezoekers
Bieden met koptekst aan de serverzijde
Een andere oplossing is het implementeren van biedingen aan de serverzijde. Traditioneel bieden via kopteksten vindt plaats aan de clientzijde (ook wel browserzijde genoemd), wat betekent dat het afhankelijk is van de browser om verzoeken van individuele netwerken af ​​te handelen. Dit kan natuurlijk de middelen onder druk zetten; iets dat header-wrappers kunnen helpen bij het aanpakken. Als veel netwerken toegang hebben tot de header-wrapper, worden er verschillende JavaScript-processen geactiveerd die de laadsnelheid van de site nadelig beïnvloeden. Een manier om dat probleem op te lossen, is door het aantal adverteerders te beperken dat op uw voorraad kan bieden. Dat verslaat echter het doel van bieden via kopteksten, omdat u wilt dat zoveel mogelijk adverteerders deelnemen. Header-building aan de serverzijde is een oplossing voor dit probleem. Bieden met koptekst aan de serverzijde haalt het biedproces uit uw browser en verplaatst het naar een externe server. Om dit te doen, moet u code insluiten op de achterkant van uw website. Op deze manier wordt al het zware werk van uw browser naar uw advertentieserver overgebracht. Als gevolg hiervan kan uw browser zich concentreren op het enige waarvoor hij bedoeld is: uw websitebezoekers van dienst zijn met inhoud. Een van de belangrijkste voordelen van server-side is dat het de laadtijd van pagina’s helpt te verbeteren. Het draagt ​​ook bij aan een efficiënter biedproces.
Conclusie
Of u nu een uitgever of adverteerder bent, u moet een biedstrategie voor koppen overwegen. Voor adverteerders zorgt het bieden via koptekst voor een gelijk speelveld doordat iedereen eerlijk kan bieden, ongeacht de grootte van het advertentienetwerk. Uitgevers zorgen ervoor dat hun advertentievoorraad verkoopt voor wat het waard is. Uw primaire taak is om verkeer naar uw website te leiden en de biedcode het zware werk te laten doen om geld te verdienen met uw website. Met kopbieden laat u geen geld op tafel liggen, wat een win-win is voor alle betrokkenen. Als u hulp nodig heeft bij het implementeren van een biedstrategie voor koppen (of zelfs een holistische campagne waarin andere digitale advertentiestrategieën zijn opgenomen), laat het ons bureau dan weten. Ons team van experts kan helpen!
Heeft u als uitgever of adverteerder geprobeerd te bieden via koptekst?
Wat was je ervaring ermee?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Headerbieden gebruiken"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*