Hoe AI-gegenereerde marketinginhoud te vermenselijken

Hoewel toekomstige schrijvers waarschijnlijk geen robots zijn, heeft kunstmatige intelligentie (AI) robot-mens hybride systemen in staat gesteld om inhoud te creëren en te bewerken. U hoeft zich echter geen zorgen te maken over uw baan als blogger of schrijver. AI-gegenereerde marketingcontent mist nog steeds de menselijke maat. We hebben nog steeds schrijvers en marketeers nodig om inhoud te bewerken en te herzien om in onze gewenste context te passen en misverstanden in de online wereld te voorkomen. In plaats daarvan kan het gebruik van AI het schrijfproces versnellen en marketeers in staat stellen meer inhoud voor de verkooptrechter te produceren. Hoe maak je AI-inhoud menselijker? Dit is wat u moet weten.
Wat is AI-gegenereerde inhoud?
Trouw aan zijn naam, betekent AI-gegenereerde inhoud gewoon inhoud die is geschreven door AI. De meeste AI-technologieën kunnen activiteiten uitvoeren die gewoonlijk menselijk redeneren, intelligentie, leren of besluitvorming vereisen. In termen van het contentmarketingproces is AI in staat om een ​​geschreven verhaal te creëren door middel van ‘natuurlijke taalgeneratie’ (NLG). Deze mogelijkheid stelt het in staat om zakelijke rapporten te schrijven, consumentengedrag te voorspellen, inhoud te plannen en gepersonaliseerde productaanbevelingen te doen. We wedden dat je AI-aangedreven marketingtools hebt gebruikt zonder het zelfs maar te beseffen. Niet alleen dat, maar je hebt waarschijnlijk ook inhoud gelezen die is geschreven met behulp van AI. De UK Press Association heeft AI gebruikt om ongeveer 30.000 lokale nieuwsverhalen per maand te schrijven. Techbedrijf OpenAI (mede opgericht door Elon Musk) lanceerde de AI-tool “GPT-3”, die kan schrijven als een mens. Onderzoekers hebben het naar verluidt gebruikt om verhalen te schrijven, filosofische kennis te delen en medische vragen te beantwoorden. Interessant is dat Econsultancy meldt dat 18 procent van de in Noord-Amerika gevestigde marketeers AI gebruikt voor het maken van inhoud. Ondertussen gebruikt 23 procent het voor creatief en ontwerpwerk. Deze statistieken laten zien dat door AI gegenereerde inhoud een plaats heeft in de marketingwereld.
AI-subsets die worden gebruikt voor inhoud
AI kan content creëren via zijn subset genaamd ‘content intelligence’. Content intelligence maakt gebruik van AI-mogelijkheden om marketeers te helpen boeiende posts te maken en door onderzoek ondersteund advies te krijgen over hun marketingstrategieën. Dit wordt mogelijk gemaakt met een eenvoudig proces in drie stappen:

  1. Gegevensverzameling: AI verzamelt gegevens uit CRM, enquêtes, resultaten van sociale media, gedrag van websitebezoekers en andere relevante informatiebronnen.
  2. Analyse: In dit stadium analyseert en interpreteert AI de gegevens om trends en patronen te vinden.
  3. Inzichten en aanbevelingen: AI kan inzichten ontwikkelen om uw inhoud aan te passen en deze effectiever en waardevoller te maken voor uw doelgroep. Het kan ook trends voorspellen, zodat u de ROI van uw inhoud op de lange termijn kunt verhogen.

Kortom, content intelligence stelt marketeers in staat de gegevens te interpreteren om door onderzoek onderbouwde beslissingen te nemen en hun contentmarketingresultaten te verbeteren.
Waarom is het belangrijk om door AI gegenereerde inhoud te vermenselijken?
In de afgelopen jaren hebben we gezien dat AI veel processen automatiseerde, maar het kan nog steeds niet zonder toezicht werken. Zelfs als AI duizenden woorden kan schrijven, moet het bericht nog steeds worden vermenselijkt om een ​​blijvende impact op de lezers te hebben. Laten we eens kijken naar enkele van de voordelen van AI die u zou moeten overwegen.
1. Maak content menselijk om personalisatie te stimuleren
Mensen willen geen marketingberichten die robotachtig en repetitief lijken. We zien elke dag tonnen marketingberichten, dus AI-gegenereerde inhoud alleen laat je niet opvallen in de online wereld. Uit een interessant onderzoek van Adobe bleek dat 67 procent van de ondervraagde mensen vindt dat het voor bedrijven cruciaal is om hun inhoud aan te passen op basis van de context. Als het niet goed wordt gedaan, raakt 42 procent geïrriteerd omdat de inhoud niet gepersonaliseerd is. Hoewel AI het schrijfproces kan automatiseren, is het humaniseren van de output nog steeds nodig, zodat u op een authentieke en oprechte manier met uw publiek kunt communiceren.
2. AI is nog steeds niet perfect
AI kan de grammaticale basisstructuur volgen, maar de resultaten zijn niet altijd perfect. The Guardian gaf bijvoorbeeld de GPT-3 AI-tool de opdracht om hun inhoud te schrijven. Hier is een paragraaf met de resultaten: sommige van de resultaten waren beknopt en slim geschreven. AI-technologieën kunnen echter dwalen, onzin-alinea’s maken en veel verder gaan dan het gespecificeerde aantal woorden. Hoewel AI indrukwekkende schrijfmogelijkheden heeft, bootsen de compacte artikelen na wat je op Wikipedia zou vinden. Spamtekst kan zijn weg vinden in het concept, of het kan woorden bevatten die buiten de context vallen of kleinerende opmerkingen. Zelfs als het alinea’s kan rijgen, moeten redacteuren nog steeds de informatie uitkiezen die in het definitieve concept terechtkomt. Het komt neer op? Marketeers moeten het concept nog menselijk maken en de inhoud bewerken voor menselijke consumptie.
3. Maak inhoud menselijk om gegevens te maximaliseren
Natuurlijk kan AI de gegevens snel analyseren en erachter komen wat wel en niet werkt. Het heeft echter nog steeds niet het vermogen om lezers echt te begrijpen en zich in te leven. Het kan niet alleen werken om boeiende scripts te maken voor uw advertenties of videocampagnes. U moet de uitvoer nog steeds aanpassen aan de stem, de kadrering en het verhaal van uw merk. Zelfs als u over de nodige gegevens beschikt, is menselijke input vereist om ervoor te zorgen dat de inhoud resoneert met uw publiek. In plaats van AI het alleen te laten doen, voegt u een menselijk tintje toe om het beste van twee werelden te krijgen.
7 tips om door AI gegenereerde inhoud te vermenselijken
AI kan veel voordelen opleveren voor uw contentmarketingtrechter. Hoe kunt u de output nu menselijk maken om effectieve marketinginhoud te creëren? Hier is hoe het te doen.
1. Maak uw strategie menselijk
AI-tools kunnen trefwoordonderzoek uitvoeren, trendy onderwerpen voorstellen en ideeën voor blogposts voorstellen op basis van de best presterende inhoud van uw concurrenten. Ondanks de lange lijst met artikelideeën, moet je je contentstrategie nog steeds menselijker maken. Stel dat u van plan bent om een ​​artikel over ‘X-tips voor YouTube-marketing’ toe te wijzen op basis van de suggestie van uw AI. Bespreek voor de beste resultaten met uw team om onbekende geavanceerde tips te kiezen. Uw AI-tool kan tenslotte generieke strategieën uitkiezen die iedereen kent. Sommige artikelen kunnen een gevoelig onderwerp zijn, dus het vereist een delicate framing en voorafgaande discussie. In andere gevallen hebt u wellicht de input van uw klantgerichte medewerkers (zoals verkopers) nodig om de output menselijker te maken, zodat deze herkenbaar aanvoelt voor uw doelgroep.
2. Beschouw AI-gegenereerde inhoud als een eerste concept
Een grote uitdaging voor veel schrijvers is om helemaal opnieuw te beginnen. Het kan moeilijk zijn om de ruime motivatie te krijgen die u nodig hebt om een ​​artikel van 1000 woorden te schrijven als u zich op het nulpunt bevindt. Het goede nieuws is dat AI-gegenereerde inhoud kan fungeren als een ‘lelijke eerste versie’. The Washington Post heeft 850 artikelen gepubliceerd met de hulp van een inlandse AI-robot genaamd Heliograf die korte rapporten en posts kan schrijven. Het eerste concept helpt schrijvers hun inzinking te overwinnen en in de groef te komen door simpelweg door AI gegenereerde inhoud te wijzigen. Tools zoals Articoolo kunnen ook door AI gegenereerde inhoud schrijven. Schrijvers hoeven alleen maar het onderwerp in te voegen en hun voorkeur te kiezen. Stel dat u een kort artikel schrijft over een ‘contentmarketingplan’. Hier is een voorbeeld van hoe dit eruit zou kunnen zien: het is veilig om te zeggen dat het niet perfect is. Een beetje bewerken kan u echter helpen een paar inleidende alinea’s toe te voegen of een overzicht in kaart te brengen. Terwijl u het artikel schrijft, kunt u AI gebruiken om concepten voor meer specifieke secties te genereren door specifiekere zoekwoorden te plaatsen, zoals ‘voordelen voor contentmarketing’ of ‘hoe u een contentmarketingplan maakt’.
3. Blijf bij de stem van uw merk
Merkstem verwijst naar de emoties en persoonlijkheid die uw merk bij uw publiek wil oproepen. Moet je grappig of benaderbaar zijn? Als je vriendelijker en herkenbaarder wilt overkomen, overweeg dan om een ​​informele toon of een beetje straattaal te gebruiken. Evenzo, als u een luxe gevoel wilt uitstralen, houd u dan aan een formele toon. Hier is een merkstemdiagram waarmee u de kenmerken van uw merk kunt bepalen: hoe past een merkstem in door AI gegenereerde marketingcontent? Door AI gegenereerde inhoud is misschien grammaticaal perfect, maar lijkt robotachtig. Door rekening te houden met de stem van uw merk, kunt u AI-output persoonlijker en authentieker laten lijken.
4. Overweeg de context
Een van de beperkingen van AI is dat het nog geen rekening kan houden met de context. Het kan generieke tekst maken voor een algemeen publiek, maar niet voor een specifieke doelgroep. Dit is de reden waarom het onthouden van buyer persona’s belangrijk is. Beantwoord de volgende vragen voordat u door AI gegenereerde tekst schrijft of bewerkt:

  • Wie zijn mijn doelgroeplezers?
  • Waarom is mijn inhoud voor hen relevant?
  • Hoe wil ik met hen communiceren?

Als u samenwerkt met verschillende schrijvers of redacteuren, wilt u misschien artikeloverzichten maken. Idealiter bevat dit opmerkingen voor elk gedeelte van de inhoud of details over uw doelgroep. Op deze manier, wanneer een redacteur de door AI gegenereerde inhoud reviseert, zorgen ze ervoor dat deze overeenkomt met de gewenste context.
5. Maak het beknopt
Zoals in het vorige voorbeeld is aangetoond, kan door AI gegenereerde marketinginhoud eruitzien als een lange alinea met honderden woorden. Lezers houden er natuurlijk niet van om lange regels tekst te lezen. Overweeg om een ​​alinea op te splitsen in twee tot drie regels tekst (60 tot 90 tekens) om uw inhoud menselijker te maken. Maak er een conversatie van door af en toe vragen te stellen om menselijke conversaties na te bootsen. U kunt zinnen af ​​en toe kort of op één regel houden om een ​​punt te maken.
6. Personaliseer inhoud in elke fase van het verkoopproces
Tachtig procent van de shoppers koopt eerder bij merken die gepersonaliseerde ervaringen bieden. Het menselijker maken van uw verkoop- en marketingtrechter houdt in dat u gepersonaliseerde ervaringen opbouwt. Hoewel dit tijd en moeite kost, kunnen AI-technologieën het proces versnellen en automatiseren. Met op gegevens gebaseerde personalisatie kunnen marketeers consumenten in staat stellen informatie te bekijken die voor hen direct relevant is op basis van hun gedrag en interesses. Hier zijn een paar manieren waarop AI uw verkooptrechter menselijk kan maken:

  • Bezorg geautomatiseerde e-mails met gepersonaliseerde productaanbevelingen of herinneringen voor verlaten winkelwagentjes.
  • Gebruik chatbots om vragen van klanten te beantwoorden of verwijs klanten naar het betreffende gedeelte met veelgestelde vragen, zodat ze het probleem kunnen oplossen zonder te wachten op klantenondersteuning.
  • Toon pop-ups op basis van of stuur downloadbare bronnen van eerder bekeken inhoud.

Nogmaals, AI kan gegevens identificeren en het proces automatiseren, maar je hebt menselijke input nodig om de punten met elkaar te verbinden. Misschien zullen uw verkoopteams af en toe de chatbot-scripts moeten aanpassen op basis van eerdere klantinteracties om de betrokkenheid te vergroten. Voor e-mailmarketeers wil je misschien kijken naar het ontwerp en de inhoud van de best presterende e-mails. Voer A / B-tests uit om de meest aansprekende CTA’s, de ideale tekst of de plaatsing van afbeeldingen te achterhalen. Met dit proces kunt u door AI gegenereerde inhoud vermenselijken en relevant maken voor uw consumenten.
7. Gebruik een combinatie van tools
Net als mensen hebben AI-tools ook specialisaties. Sommige zijn goed in schrijven, terwijl andere speciaal zijn gebouwd voor het bewerken of uitvoeren van plagiaatcontroles. Om AI-content te vermenselijken, moet voor elke stap van het proces de juiste tool worden gevonden. Stel dat u een blogbericht wilt schrijven. Hier is een korte schets van hoe het proces eruit zou kunnen zien:

  1. Brainstorm blogonderwerpen (30 minuten)
  2. Onderzoek (2 uur en 30 minuten)
  3. Schrijven (5 uur)
  4. Bewerken (1 uur)
  5. Publiceren (10 minuten)

Probeer hulpmiddelen te vinden die u in elke fase kunnen helpen om het schrijfproces te stroomlijnen. Hier zijn er een paar om u op weg te helpen:

  • Atoombereik: om de huidige inhoud te analyseren om de onderwerpen te identificeren die bij uw publiek zullen aanslaan
  • Articoolo: om direct de eerste concepten van een artikel te genereren
  • Grammaticaal: voor woordenschatvergroting, spellingcontroles, plagiaatcontroles en het elimineren van grammaticale fouten
  • Hemingway: om uw schrijven meer gemoedelijk te maken door moeilijk leesbare zinnen te markeren en eenvoudigere alternatieve zinnen voor te stellen
  • Frase: voor het onthullen van de vragen die zoekers stellen om SEO-geoptimaliseerde inhoud te creëren die de SERP’s domineert

Conclusie
AI kan uw contentcreatieproces stimuleren, maar het vereist nog steeds menselijke input. Om ervoor te zorgen dat door AI gegenereerde inhoud correct en nauwkeurig is, moet u deze laten controleren door een schrijver of redacteur. Maak het beknopt en zorg ervoor dat het aansluit bij de beoogde context. Houd de stem van uw merk in gedachten om de inhoud menselijker te maken en een beetje persoonlijkheid toe te voegen. Er zijn verschillende digitale AI-assistenten die kunnen optimaliseren voor SEO, een concept kunnen schrijven of de inhoud kunnen bewerken. Als u eenmaal vertrouwd bent geraakt met deze nieuwe generatie tools voor het schrijven van inhoud, kunt u het schrijfproces versnellen en automatiseren.
Hoe ga je door AI gegenereerde marketingcontent vermenselijken?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Hoe AI-gegenereerde marketinginhoud te vermenselijken"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*