Hoe de Boomerang-app te gebruiken voor marketingcampagnes op sociale media

De traditionele boemerang is een gebogen werpstok, ergens tussen 25.000 en 50.000 jaar geleden gemaakt. Een populaire versie waarvan je misschien hebt gehoord, is de ‘terugkerende boemerang’. Deze stok is gebogen, afgeplat en ontworpen om terug te keren naar de werper. De Boomerang-app daarentegen maakt leuke minivideo’s die je online kunt delen. Wat zijn de overeenkomsten? We komen daar zo op terug, maar aangezien dit de Mike -blog is, is het geen verrassing op welke Boomerang deze post zich zal concentreren! Veel merken gebruiken Boomerang om verbinding te maken, te betrekken en merkbekendheid te vergroten. Dus, hoe kunt u aan de slag met deze tool? Wat nog belangrijker is, hoe creëer je content die je een voorsprong geeft op je concurrenten? Voordat we die vragen beantwoorden, gaan we eerst kijken wat de Boomerang-app is. Wat is de Boomerang-app? Boomerang is de zelfstandige app van Instagram, gemaakt in 2015. Je kunt het gebruiken om een ​​videoloop te maken die keer op keer voorwaarts en achterwaarts wordt afgespeeld. Op deze manier keert de video continu terug naar het begin (net zoals een traditionele boemerang terugkeert naar de werper). Hoe lang is de videoloop? Alleen maar. Een. Tweede. Sommige marketeers kunnen de app gemakkelijk afwijzen of terugschrikken om deze te gebruiken. Hoe kunt u uw boodschap in één seconde overbrengen? Hieronder ziet u hoe gemakkelijk het kan zijn om inhoud te maken die maar een seconde lang is, maar een blijvende indruk achterlaat. Voordat we daar aankomen, is het belangrijk om te vermelden dat Boomerang-inhoud leuk is! Dit is geen platform om ingewikkelde of diepzinnige boodschappen over te brengen. Onthoud dat je maar één seconde hebt. Dus als het gaat om het maken van video’s met de Boomerang-app, denk dan aan lichte, leuke en opwindende inhoud die uw publiek graag zal zien en delen. Hoe werkt de Boomerang-app? Volgens de Apple App Store “neemt de app tien foto’s en voegt ze samen, versnelt de video en strijkt eventuele hobbels glad, en vervolgens heen en weer.” Om de app spannend te blijven maken, hebben de makers een paar extra functies geïntroduceerd, waaronder SlowMo, Echo, Duo en Trimming:

  • SlowMo: met deze optie worden video’s twee seconden vooruit en twee seconden achteruit afgespeeld. Zoals de naam al doet vermoeden, vertraagt ​​het uw videoclip om elk detail vast te leggen.
  • Echo: deze functie zorgt voor een dubbelzichteffect op uw Boomerang-videoclips.
  • Duo: met deze optie wordt snel teruggespoeld naar het begin van de videoclip (door te versnellen en te vertragen), wat een glitchy gevoel en getexturiseerd effect toevoegt.
  • Trimmen: met deze functie kunt u de lengte van de videoclip bewerken en beslissen wanneer deze moet beginnen en eindigen.

De standalone Boomerang-app downloaden Omdat dit een aparte app is van Instagram, hoef je je geen zorgen te maken dat je een persoonlijk of zakelijk Instagram-account hebt om het te downloaden. U kunt de app eenvoudig downloaden en rechtstreeks op uw iOS- of Android-apparaat installeren. Een boemerang maken met de app Nadat u de app naar uw telefoon heeft gedownload, tikt u op de witte knop midden onder aan het scherm. Hierdoor kan de app een reeks foto’s maken en een Boomerang-videoclip voor je maken. Om wat technische aanpassingen te doen, kun je vier keer op het scherm tikken met vier vingers. Hiermee kun je de resolutie van de video, de framesnelheid, het aantal frames en de manier waarop de video wordt afgespeeld, wijzigen. Als je tevreden bent met je nieuwe Boomerang-clip, kun je op de knop “Opslaan” in de rechterbovenhoek drukken. Zoals te zien is in de onderstaande afbeelding, heb je de mogelijkheid om je clip te delen op Instagram, Facebook of andere platforms. Waarom Boomerang gebruiken? Wat maakt de Boomerang-app speciaal en waarom zou je deze op andere platforms moeten gebruiken? 1. Deelbaarheid In dit tijdperk van sociale media is het creëren van deelbare inhoud essentieel. Dit helpt uw ​​merk te laten groeien en uw inhoud bij de juiste mensen te krijgen. De Boomerang-app is geweldig omdat korte video’s inherent gemakkelijker te delen zijn. Het is ook gemakkelijker om iemand ertoe te brengen een clip van één seconde te bekijken, in plaats van een langere, meer gedetailleerde video. 2. Video-inhoud is koning Ongeacht hoe u over video denkt, u kunt niet betwisten hoe effectief het is. Studies tonen aan dat 92% van de marketeers die videomarketing gebruiken, zegt dat het een essentieel onderdeel van hun marketingstrategie is, en 83% van de marketeers zegt dat videomarketing hen heeft geholpen meer leads te genereren. Bovendien heeft 74% van de consumenten die een uitlegvideo over een product hebben bekeken, het uiteindelijk gekocht. Deze cijfers wijzen allemaal op één feit: visuele inhoud werkt. Met Boomerang kun je video’s blijven maken en je markt de visuele inhoud geven die ze leuk vinden. 3. Eenvoud Als drukke marketeer heb je geen tijd om een ​​andere gecompliceerde nieuwe app te bedenken. U wilt iets gemakkelijk te gebruiken. U wilt zich zorgen maken over het maken van de juiste inhoud, niet over de technische aspecten van de app. Boomerang vinkt dit vakje aan omdat het eenvoudig te gebruiken en gebruiksvriendelijk is. In slechts een paar seconden heb je een virale video waar je markt van houdt. Als je nog geen Boomerangs hebt gemaakt voor je marketingcampagnes op sociale media, is het nooit te laat om te beginnen. Het kan een leuke en effectieve manier zijn om de naamsbekendheid te vergroten en u te helpen uw algemene marketingdoelen te bereiken. Boemerang-marketinggebruik We hebben al benadrukt hoe eenvoudig het is om de Boomerang-app te gebruiken. Nu komt het leuke gedeelte. De volgende ideeën kunnen u wat inspiratie geven om aan de slag te gaan met het maken van leuke Boomerang-inhoud die relevant is voor uw publiek. Laat zien dat je werk hebt voltooid Het enige dat je hoeft te doen om een ​​boemerang te maken, is op een knop tikken, maar op de opnameknop drukken is slechts een klein stukje van de puzzel. Het echte werk is iets interessants te vinden om vast te leggen, iets dat onmiddellijk de aandacht van je publiek kan trekken, iets nieuws. Waar begin je? Voortdurend creatief bezig zijn met een product of dienst kan een uitdaging zijn, vooral als je er al een tijdje mee bezig bent. Ga om te beginnen in de schoenen van uw klanten en vraag uzelf af: “Wat zou ik interessant vinden aan dit product of deze dienst?” Het voltooien van een interessant element van uw werk kan de slag slaan. Hier zijn enkele voorbeelden:

  • Marketing voor een restaurant? Hoe zit het met het vangen van de chef-kok door kruiden toe te voegen aan de gerechten?
  • Als u reclame maakt voor een kledingontwerper, kunt u de modellen laten zien die over de landingsbaan lopen of de schetsen van de ontwerper vastleggen.
  • Marketing voor een artiest? Noteer die laatste penseelstreek over een schilderij.

Er is hier geen goed of fout, maar het is belangrijk om te begrijpen dat eenvoud kan helpen om uw boodschap over te brengen. Een goed voorbeeld hiervan is hoe Benefit Cosmetics de Boomerang-app voor Instagram gebruikte. Ten eerste kregen ze duidelijk de ‘keep it simple’-memo. Ze besloten een model te fotograferen dat mascara aanbracht en kozen ervoor om zich te concentreren op de resultaten van hun product, want dat is belangrijk voor hun consumenten. Denk bij het samenstellen van inhoudsideeën aan uw klanten en wat hen ertoe zou aanzetten om te kopen of op zijn minst enthousiast te worden over uw product. Pronk met uw werkcultuur Als u nadenkt over ideeën voor inhoud, beperk deze dan niet tot alleen uw product of dienst. Soms wil je publiek meer weten over wat er achter de schermen gebeurt. Met de Boomerang-app kun je de werkcultuur van je merk laten zien. Hebben uw medewerkers plezier op kantoor? Heeft uw merk een lichte en leuke energie die u met uw publiek wilt delen? Leg deze momenten vast, want ze kunnen u helpen om echte verbindingen met uw markt te creëren. Een voorbeeld van een geweldig moment achter de schermen is deze leuke en charmante Boomerang van Cosmopolitan. Er is geen tijdschrift in zicht en Cosmopolitan verkoopt geen bubblegum (de laatste keer dat we het controleerden), maar deze clip kreeg nog steeds duizenden likes. Wat is de aantrekkingskracht? Ten eerste gaat het om de motie. We kunnen het niet helpen, maar ons concentreren op de bubbel terwijl deze groeit tot het punt dat hij bijna knalt en dan weer kleiner wordt. Het trekt onmiddellijk de aandacht van iemand. Wat nog belangrijker is, dit speelse en leuke moment maakt het merk geliefd en verbindt het met zijn publiek. Toon de altruïsme van uw bedrijf aan Het is gemakkelijk om aan te nemen dat u veel geld nodig heeft om een ​​verschil te maken, maar dat is niet altijd het geval. Zelfs als u een klein bedrijf heeft met aanzienlijk minder omzet dan uw concurrenten, kunt u toch impact maken. Vindt u het belangrijk om een ​​verschil te maken in uw gemeenschap? Doet uw team zich weleens in het weekend met vrijwilligerswerk? Is er een bepaalde oorzaak waar je al een tijdje een passie voor hebt? Hoe dan ook, u kunt een boemerang creëren en het medeleven van uw bedrijf tonen. Overweeg de volgende ideeën:

  • Uw team arriveert buiten uw lokale liefdadigheidsorganisatie
  • Voedsel of kleding geven aan de behoeftigen
  • Elk ander speciaal moment waaruit blijkt dat u zich inzet om een ​​verschil te maken

Laat gebruikers zien hoe ze een taak moeten uitvoeren Als u onlangs nieuwe functies aan uw product heeft toegevoegd of als u een ingewikkeld softwaresysteem heeft, waarom laat u uw gebruikers dan niet zien hoe ze het moeten gebruiken? Ze zullen het waarderen om dit te zien, en het kan het laatste zetje zijn om mensen aan het hek aan te moedigen om de aankoop te doen. Een goed voorbeeld hiervan is te zien in de Boomerang hieronder. Verge besloot Boomerang te gebruiken om te pronken met de Surface Book-laptop van Microsoft. In een oogwenk kunnen consumenten zien hoe het product eruitziet en hoe ze het scherm en toetsenbord moeten monteren. Als je het product hebt gekocht en hiermee worstelde, is dat goed voor je. Als je een fan bent van het merk of op zoek bent naar een nieuwe laptop, begin je je misschien ook af te vragen welke interessante nieuwe functies het product heeft. Deze video laat zien dat je in elke situatie een Boomerang-moment kunt vinden. Pronk met de schoonheid van uw product Als het ging om het pronken met hun product, hield het sieradenmerk Diamond Mansion het simpel. Ze wisten dat het plaatsen van hun kussenvormige, dubbele halo-ring onder de juiste verlichting de aandacht van hun volgers zou trekken. Bekijk de Boomerang hieronder. Deze clip werkt omdat het merk zijn markt begrijpt en begrijpt wat ze willen zien: een mooie, sprankelende diamanten ring. U hoeft de zaken niet ingewikkelder te maken door te veel berichten tegelijk over te brengen. Daarvoor zijn boemerangclips te kort. Houd het gewoon bij één eenvoudig idee dat relevant is voor uw markt. Conclusie Zoals u al weet, gaat er bij social media marketing veel aandacht voor het creëren van de juiste content op elk platform. Naast het plannen en maken van inhoud, is er ook het element van interactie met uw publiek, het opbouwen van vertrouwen en hen betrokken houden, om nog maar te zwijgen van het concurreren met duizenden andere merken die de aandacht van uw markt willen. Het is daarom belangrijk om trends te gebruiken om uw inhoud te diversifiëren. Het maken van mini-video’s van één seconde kan een leuke en opwindende toevoeging aan uw feed zijn. Het kan uw publiek ook iets geven om u aan te herinneren. Denk er bij het maken van Boomerang-videoclips altijd aan om altijd na te denken over één idee of boodschap die u wilt overbrengen. Houd het simpel, wees creatief en heb plezier terwijl u nieuwe inhoud maakt die uw publiek kan consumeren.
Hoe heb je de Boomerang-app gebruikt voor je marketing?

Be the first to comment on "Hoe de Boomerang-app te gebruiken voor marketingcampagnes op sociale media"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*