Hoe de Facebook Creative Hub te gebruiken

Volgens een onderzoek van HubSpot zegt meer dan 30 procent van de marketeers dat Facebook-advertenties het hoogste investeringsrendement opleveren. Heeft u moeite om de ROI van uw advertenties te zien? Je bent niet alleen. Het is moeilijk om een ​​Facebook-advertentie te maken die opvalt, uw publiek aanspreekt en converteert. Dan zijn er nog alle verschillende advertentie-indelingen waarmee u rekening moet houden, ervoor zorgen dat uw afbeeldingen de tekstcontrole doorstaan, de tekst schrijven, de definitieve creatieve goedkeuring krijgen – en dat is alles voordat u de targeting instelt in Advertentiebeheer. Als u te veel geld naar advertenties gooit en uw conversieratio’s niet ziet verbeteren, kan Facebook Creative Hub het antwoord op uw ellende zijn. Het platform is ongelooflijk krachtig om strategieën te vinden die de topmerken gebruiken en deze in uw advertentie te implementeren voordat u op publiceren klikt. Tegen de tijd dat je dit bericht hebt gelezen, heb je een goed begrip van:

  1. Wat de Facebook Creative Hub is
  2. Waarom je het als marketeer moet gebruiken
  3. Hoe u de Creative Hub gebruikt en welke statistieken u wilt bijhouden

Wat is Facebook Creative Hub?
De Facebook Creative Hub is een ongelooflijke functie die is ontworpen om u te helpen betere Facebook-advertenties te maken. In wezen is het een generator voor advertentiemodellen waarmee u gemakkelijk advertenties kunt maken, testen, beoordelen en delen voordat u op ‘Publiceren’ klikt. Facebook Creative Hub is echter geen doorsnee advertentie-mock-uptool. Het is een krachtige manier om inspiratie op te doen voor uw volgende campagne. Blader door praktijkvoorbeelden van topmerken, filter op advertentietype en bekijk hun exacte strategieën voor succes.

Welke waarde biedt de Facebook Creative Hub voor marketeers​ Zoals ik al eerder zei, is Facebook Creative Hub zoveel meer dan een volledige weergave van je creativiteit. Hier zijn enkele van de grootste voordelen die marketeers kunnen verwachten van de Facebook Creative Hub.
Vind inspiratie
Toen Creative Hub voor het eerst werd gelanceerd, hielp een ‘Get Inspired’-knop u bij het tegenkomen van succesvolle advertentiecampagnes. Tegenwoordig is de knop allang verdwenen, maar de inspiratiepagina leeft nog steeds. Filter op advertentie-indeling en maak een keuze uit:

  • foto
  • video-
  • carrousel
  • onmiddellijke ervaring
  • verhalen
  • Boodschapper

Filter op een platform zoals:

  • Facebook
  • Instagram
  • Boodschapper
  • Audience Network

U kunt ook bladeren door de secties Uitgelicht en Leaderboard voor nog meer advertentie-inspiratie. Zodra u iets heeft gevonden dat u bevalt, klikt u op de knop “Mockup maken” en begint u met creëren!
Maak advertentiemodellen als een professional
Ben je een beetje geïntimideerd als het gaat om het maken van mock-ups? Of voel je je een drukke marketeer, het is gewoon tijdverspilling? Facebook Creative Hub is hier om het hele proces snel en moeiteloos te laten verlopen en u te helpen meer ROI te behalen met uw Facebook-advertenties. Klik gewoon op de knop “Mockup maken” en u komt in een scherm waar u precies kunt zien hoe het eindproduct van uw advertentie eruit zal zien. Door uw advertentie-inspiratie en de editor te combineren, bereidt u zich voor op het maken van een krachtige Facebook-advertentie.
Zorg ervoor dat uw afbeeldingen uw bereik niet bezinken
Als u in het verleden Facebook-advertenties heeft gemaakt, weet u dat het platform streng is voor welke afbeeldingen worden goedgekeurd. Gebruik iets met te veel woorden over uw afbeelding, en uw bereik zal kelderen. Met Creative Hub kunt u uw afbeeldingen door de mock-up-editor en de ingebouwde tekstcontrole laten lopen. Het zal u onmiddellijk vertellen of uw afbeelding een negatieve of positieve invloed heeft op uw advertentieprestaties.
Deel een advertentiemodel met uw team
Nadat u uw afbeeldingen, advertentietekst, link en call-to-action heeft toegevoegd, kunt u een link genereren om met uw team te delen. De link is 30 dagen actief en je kunt hem gebruiken om feedback van iedereen te krijgen om te zien of ze ideeën voor verbetering hebben. Of u kunt het gebruiken als een manier om het advertentiemateriaal met uw klant te delen voordat de advertentie live gaat. De link laat de gebruiker precies zien hoe de advertentie eruit zal zien in alle verschillende formaten, waardoor klanten een duidelijk beeld krijgen van wat ze kunnen verwachten.
Hoe de Facebook Creative Hub te gebruiken
Klaar om te beginnen met het maken van uw meest converterende Facebook-advertenties ooit? Hier is een stapsgewijze handleiding voor het maken van uw mock-ups in Creative Hub.
1. Waar vind je Facebook Creative Hub
Ga naar Facebook Ads Manager en klik op het raster van negen blokken. Er verschijnt een menu. Als Creative Hub niet in uw snelkoppelingen staat, scrolt u omlaag naar het gedeelte ‘Adverteren’ en klikt u erop. Vervolgens brengt Facebook u naar het mock-upscherm om te beginnen met het maken van uw advertentie.
2. Kies een voerplaatsing in Facebook Creative Hub
De eerste stap bij het maken van uw advertentiemodel is het kiezen van een plaatsing. Wat is een advertentieplaatsing op Facebook? Het zijn allemaal verschillende plaatsen waar uw advertentie op het platform kan worden weergegeven. Het kiezen van de juiste hangt af van uw campagnedoelstelling en uw publiek. Als je bijvoorbeeld een modemerk bent dat zich richt op generatie Z, wil je je concentreren op Instagram. Het is het belangrijkste kanaal van de generatie voor ontdekking en winkelen, met 58 procent die de app gebruikt om nieuwe merken en producten te ontdekken. U heeft de keuze uit 16 feedplaatsingen:

  1. Facebook-feeds
  2. Instagram-feeds
  3. Facebook Marktplaats
  4. Facebook-videofeeds
  5. Facebook rechterkolom
  6. Instagram verkennen
  7. Inbox van Messenger
  8. Instagramverhalen
  9. Facebook-verhalen
  10. Messenger-verhalen
  11. Facebook In-Steam-video’s
  12. Zoekresultaten op Facebook
  13. Facebook Instant-artikelen
  14. Audience Network Native
  15. Audience Network-video’s met beloning
  16. Audience Network InStream-video’s

Klik op de knop “Uitvouwen” bij de plaatsing waarop u zich wilt concentreren voor uw advertentie. Er wordt een pop-up geopend en u kunt zien hoe uw advertentie eruitziet op desktops, mobiele apparaten en andere weergaven.
3. Kies een indeling
Vervolgens moet u kiezen hoe u uw advertentie wilt structureren. Er zijn twee formaten om uit te kiezen:

  • Een enkele afbeelding, video of diavoorstelling met meerdere afbeeldingen.
  • Een carrouseladvertentie met twee of meer scrollbare afbeeldingen en video’s.

Welke moet je kiezen? Nogmaals, het komt neer op uw campagnedoelstellingen. Carrouseladvertenties zijn uitstekend geschikt voor:

  • presentatie van meerdere producten
  • diepgaande productvoorstellingen
  • inclusief meerdere call-to-actions

Enkele beeld- en videoadvertenties zijn perfect als u zich wilt concentreren op een enkelvoudig aanbod (bijvoorbeeld een vlaggenschipcursus) en de naamsbekendheid, het genereren van leads en het verkeer naar uw site wilt vergroten.
4. Media toevoegen aan Facebook Creative Hub
Scrol vervolgens omlaag naar het gedeelte “Standaardmodel” en begin met het toevoegen van uw media. U kunt een vooraf gemaakte video of een afbeelding rechtstreeks vanaf uw bureaublad uploaden. Creative Hub biedt u ook de mogelijkheid om uw inhoud helemaal opnieuw te maken. Klik op de knop “Video maken” om de videomakit te starten, een sjabloon te selecteren en stilstaande beelden om te zetten in een boeiende video. Klik op de knop “Diavoorstelling” en Facebook helpt u met een van de sjablonen in minder dan vijf minuten een diavoorstelling te maken. U kunt een achtergrond, stickers en logo’s toevoegen en kiezen uit verschillende duur van diavoorstellingen. Beide opties zijn ideaal voor marketeers die niet over videobewerkingsvaardigheden beschikken of het budget hebben om iemand in te huren om videocontent te maken. Aangezien 74% van de marketeers zegt dat video-inhoud een beter rendement op investering heeft dan statische beelden, helpen deze twee functies u een deel van de actie te krijgen.
5. Voeg andere basisgegevens toe
Vervolgens wilt u de kopie voor uw advertentie invullen, zoals:

  • Primaire tekst: Dit is het bijschrift voor uw advertentie. Het wordt op de meeste advertentieplaatsingen weergegeven en u wilt het kort en krachtig houden. Facebook beveelt minder dan 125 tekens aan.
  • Koptekst: Gemiddeld lezen acht op de tien mensen een kop maar slechts twee van de tien zullen de rest lezen. Als je het moeilijk hebt, heb ik een hele gids voor het schrijven van krachtige koppen die je conversiepercentages zullen verhogen.
  • Beschrijving: Dit is optionele aanvullende tekst die alleen op enkele geselecteerde plaatsingen wordt weergegeven.
  • Website URL: Waar u verkeer naartoe wilt sturen, dwz uw bestemmingspagina.
  • Link weergeven: U heeft de mogelijkheid om een ​​kortere URL weer te geven in plaats van de volledige website-URL.
  • Oproep tot actie: Selecteer een CTA in de vervolgkeuzelijst die het beste bij uw advertentie past. Als u bijvoorbeeld een evenement promoot, selecteert u ‘Tickets kopen’.

6. Publiceer uw advertentie
Als u eenmaal tevreden bent met uw mock-up, moet u deze toevoegen aan Advertentiebeheer voordat deze live kan gaan. Schakel hiervoor de schuifregelaar in de rechterbovenhoek in. De knop ‘Advertentie maken’ verandert van grijs in blauw. Klik erop en Facebook brengt u naar de Advertentiebeheerder. Een pop-up vraagt ​​u om uw campagnedoelstelling te selecteren uit drie kolommen: Bewustwording, Overweging en Conversie. Als u klaar bent, scrolt u naar beneden en selecteert u de knop “Doorgaan”. Hier kunt u uw dagelijkse advertentiebudget en de tijdlijn voor de campagne instellen en uw doelgroep selecteren. Scrol omlaag naar de kop ‘Plaatsingen’ en selecteer ‘Handmatige plaatsingen’ als u controle wilt hebben over waar uw advertentie wordt weergegeven. Als je alles naar wens hebt aangepast, klik je op ‘Volgende’. U kunt nog een laatste keer een voorbeeld van de advertentie die u in Creative Hub heeft gemaakt, bekijken en indien nodig iets wijzigen. Als u tevreden bent, klikt u op ‘Publiceren’. Uw advertentie wordt beoordeeld en Facebook stelt u op de hoogte zodra deze live is.
7. Volg het succes van uw advertentie
Hier zijn enkele van de belangrijkste statistieken om bij te houden voor uw Facebook-advertenties:
Conversiepercentage
Als bij uw advertentiecampagne iemand op een CTA klikt, moet u het volgende meten:

  • Leadgeneratie: Hoeveel mensen hebben zich via Facebook aangemeld voor uw aanbieding?
  • Verkoop: Hoeveel verkopen heeft u uiteindelijk behaald met uw advertentiecampagne?
  • Verkeer: Hoeveel linkklikken naar uw website heeft u ontvangen?

Frequentie
Als uw advertentiebudget maar een paar dollar per dag is, hoeft u zich geen zorgen te maken over deze statistiek. Als u echter honderden dollars per maand uitgeeft aan Facebook-advertenties, moet u de frequentie controleren. Frequentie is het aantal keren dat uw advertentie aan een gemiddelde gebruiker is weergegeven. Als iemand steeds weer dezelfde advertentie ziet, sluipt bannerblindheid naar binnen en verliest uw advertentie zijn effectiviteit.
Uitgaven en rendement op advertentie-uitgaven
Rendement op advertentie-uitgaven (ROAS) is hoeveel inkomsten u verdient met elke dollar die u aan advertenties uitgeeft. Ik raad aan om de Facebook-trackingpixel in te stellen om een ​​duidelijke ROI te krijgen op uw uitgaven aan advertentieset. Als u de pixels niet heeft ingesteld, bekijk dan mijn gids over het berekenen van de ROI voor uw marketingcampagnes.

Kosten per klik (CPC) en klikfrequentie (CTR)
CPC en CTR zijn statistieken om de algemene aantrekkingskracht van uw advertentiecampagne te meten. CPC geeft de gemiddelde kosten weer van een klik van uw advertentie naar uw website en de CTR is het percentage mensen dat op uw website klikt nadat ze uw advertentie hebben gezien. Als u merkt dat u een lage CTR heeft, kan dit betekenen dat uw advertentie uw publiek niet aanspreekt en is het tijd om uw advertentiemodellen aan te passen.
Kosten per actie
Cost Per Action (CPA) verwijst naar het gedrag dat u wilt dat de persoon vertoont nadat hij uw advertentie heeft gezien. Het zou kunnen:

  • het bezoeken van de bestemmingspagina op uw website
  • het afspelen van de video
  • aanmelden voor uw webinar

Hoe lager uw CPA, hoe hoger uw inkomsten en conversieratio’s voor dezelfde advertentie-uitgaven.
Conclusie
Je hebt het einde van dit bericht gehaald, wat betekent dat je officieel een Facebook Creative Hub-meester bent. Wat is het volgende? Het is tijd om inspiratie op te doen bij de grootste merken in de branche en geweldige advertenties te maken voor uw doelgroep. Voordat u dat doet, moet u echter eerst eens kijken naar hoe u Facebook-advertenties kunt maken, optimaliseren en testen. Het bevat alles wat u nodig heeft in de toolkit van uw marketeer om succesvolle advertenties weer te geven en de grootste lessen die ik in de loop der jaren heb geleerd.
Wat is uw grootste probleem met het maken van succesvolle Facebook-advertenties? Denk je dat de Facebook Creative Hub zal helpen?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Hoe de Facebook Creative Hub te gebruiken"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*