Hoe Instagram-advertenties te gebruiken

Instagram is een van de beste sociale netwerken om op te adverteren. Het is uitgegroeid tot een net zo groot advertentieplatform als het moederbedrijf, Facebook. Volgens Statista zal de site tegen 2023 waarschijnlijk meer dan een miljard gebruikers hebben. Je beste gok voor Instagram-succes is om verbluffende beelden en foto’s van hoge kwaliteit te delen. Voeg een merk- of gerichte hashtag toe en je maakt in een mum van tijd contact met je ideale klanten. Als je je bereik nog verder wilt vergroten, zijn Instagram-advertenties de juiste keuze. Als je niet helemaal zeker weet hoe je Instagram-advertenties moet gebruiken of als je je zorgen maakt over hoeveel ze kosten, lees dan verder om erachter te komen hoe je effectieve Instagram-advertenties kunt weergeven voor elk budget.
Waarom adverteren op Instagram?
Instagram groeit, en het groeit snel. Er zijn meer dan 200 miljoen zakelijke accounts op Instagram en dat aantal lijkt niet snel af te nemen. De ongelooflijke groei van het platform is niet voor niets. Marketeers weten dat het de moeite waard is: de advertentie-inkomsten van Instagram zouden tegen 2021 $ 18,16 miljard kunnen bedragen. Instagram groeit niet alleen aanzienlijk, maar levert ook serieus geld op voor bedrijven. Het trekt tonnen grote merken aan omdat het de moeite waard is om daar te adverteren. Zelfs als u geen merk van miljoenen dollars bent, zijn Instagram-advertenties nog steeds net zo belangrijk voor u om te gebruiken (zo niet belangrijker). Dit is waarom bedrijven van elke omvang Instagram moeten beschouwen als een manier om hun merk, diensten of producten te promoten:

  1. Iedereen kan adverteren op het platform.
  2. U kunt doelgroepen targeten met Facebook-gegevens, aangezien Facebook eigenaar is van Instagram.
  3. De betrokkenheid van het publiek is grenzeloos. Bedrijven kunnen met gebruikers communiceren in het opmerkingengedeelte van hun foto’s.
  4. Postadvertenties zien er net zo uit als elke andere gedeelde post op Instagram, waardoor ze minder opvallen.
  5. Er zijn meerdere manieren om te adverteren op Instagram, waaronder in Stories, video’s, IGTV en Shopping-advertenties.

Of je nu je naamsbekendheid wilt vergroten, meer klikken naar je website wilt krijgen, verkopen wilt genereren of de downloads van je nieuwste e-book wilt stimuleren, Instagram kan je helpen een enorm publiek te bereiken.

Wat zijn de advertentie-indelingen van Instagram?
Instagram biedt een reeks Instagram-advertenties die je kunt gebruiken, waardoor je de creatieve vrijheid hebt om iets spectaculairs te maken en je doelen te bereiken. Hier zijn een paar opties om te verkennen en een beetje over hoe u ze allemaal effectief kunt benutten.
1. Fotoadvertenties
Fotoadvertenties worden organisch weergegeven in je Instagram-feed terwijl je er doorheen bladert. Een Instagram-fotoadvertentie ziet eruit als een bericht van een van de accounts die u al volgt, maar bevat een kleine ‘Gesponsorde’-notatie in de hoek om mensen te laten weten dat ze naar een advertentie kijken. Deze advertenties bevatten onderaan een call-to-action-knop om mensen naar een specifieke URL of je Instagram-account te sturen. Deze zijn handig als je een echt suggestieve foto hebt om je bericht te delen. Instagram raadt aan om dit type te gebruiken wanneer je een specifiek product of bericht hebt waarover je meer wilt weten. Door het simpel te houden, kun je opvallen en de aandacht trekken terwijl mensen er doorheen scrollen. Je kunt dit formaat gebruiken om je eerdere Instagram-berichten te promoten, dus zoek naar de meest populaire en klik op ‘Promoten’ om te beginnen.
2. Carrouseladvertenties
Carrousel Instagram-advertenties tillen fotoadvertenties naar een hoger niveau. Met deze stijl kun je een reeks van maximaal 10 foto’s of video’s in één advertentie maken. Net als de fotoadvertenties bestaan ​​ze in de Instagram-nieuwsfeed, maar elke foto of video kan worden gekoppeld aan een andere URL of locatie. Hiermee kunt u een collectie of groep producten etaleren. Als je niet zeker weet of je moet kiezen tussen fotoadvertenties en carrouseladvertenties, denk dan eens na over wat je probeert te promoten. Weersta de drang om carrouseladvertenties te beschouwen als een manier om gewoon meer foto’s in een advertentie te proppen. Ze moeten samen functioneren en zinvol zijn als een eenheid. Fotoadvertenties zijn als een advertentie van één pagina in een tijdschrift of krant, terwijl carrouseladvertenties zelf als lookbooks of minicatalogi zijn. Wanneer u een nieuwe productlijn of een seizoenscollectie aankondigt, zijn deze een goede optie.
3. Videoadvertenties
Video Instagram-advertenties zijn precies zoals ze klinken. Net als carrousel- en fotoadvertenties verschijnen ze in de Instagram-feed. U kunt een advertentie plaatsen van slechts een seconde of zo lang als zestig minuten, of ergens daartussenin. Wanneer u videoadvertenties voor Instagram maakt, moet u nadenken over uw doelen. U kunt ervoor kiezen om direct in de video veel informatie te verstrekken om te entertainen of te onderwijzen, of u kunt deze advertentie gebruiken als een teaser om mensen door te laten klikken om meer over uw merk te weten te komen. Nogmaals, dit is waar je moet nadenken over wat het beste voor jou is in de nieuwsfeed: de foto’s, de video’s of de carrousel. Met video’s kun je meer dynamische inhoud delen, maar mensen zullen moeten stoppen met scrollen om alles te bekijken. Je moet hun aandacht snel en vroeg in de video trekken.
4. Instagram-shopping
Instagram-shoppingadvertenties zijn een interactieve optie om uw producten te presenteren, hetzij in de Instagram-feed, hetzij in de verkenningssectie van Instagram. Met Instagram-winkeladvertenties kun je winkellinks aan je foto’s toevoegen zodat kijkers kunnen klikken om meer over het product te weten te komen en zelfs rechtstreeks vanuit de Instagram-app kunnen kopen. Je moet een Instagram-winkel opzetten om deze advertentie-optie te gebruiken. Als uw merk de Instagram-winkelfunctie gebruikt, is dit een slimme volgende stap om een ​​nieuw publiek over uw producten bekend te maken. U kunt platte lay-outs, afbeeldingen uit de echte wereld of andere gedetailleerde foto’s van uw producten gebruiken en tags maken om mensen te wijzen waar ze ze direct kunnen kopen. Dit is geweldig als je unieke producten hebt, misschien met een seizoensgebonden of lokale twist.
5. Makers
Social media influencers spelen tegenwoordig een grote rol in de contentmarketingwereld. Merkadvertenties voor creators zijn een onderdeel van deze game. Ze kunnen bestaan ​​uit foto’s of video’s die het ene Instagram-account organisch maakt en het andere als advertentie deelt. Om dit mogelijk te maken, moet een Instagram-creatorsaccount toestemming geven aan een zakenpartner of een merk waarmee ze samenwerken om dat specifieke bericht te delen. Dit soort advertenties is gebaseerd op een bestaande relatie tussen makers en merken. Als je al met een influencer werkt, zijn dit een geweldige manier om organische inhoud te laten zien die ze hebben gemaakt met je producten of je services.
6. Rollen
Instagram-reeladvertenties zijn advertenties tussen haspelvideo’s. Ze volgen hetzelfde formaat als een Instagram-reelvideo, waardoor de advertentie aanvoelt als een natuurlijk onderdeel van de reel-videofeed. Instagram-reeladvertenties kunnen tot 30 seconden lang zijn en in een lus worden afgespeeld, in een volledig verticaal scherm. Je kunt ze zien als het TikTok-formaat van Instagram. Misschien wilt u deze indeling van Instagram-advertenties gebruiken als u opvallende en intrigerende korte video-inhoud heeft die mensen waarschijnlijk zullen gebruiken en delen. Overweeg de functies die nodig zijn voor een virale video.
7. Verhalen
Meer dan 500 miljoen mensen gebruiken elke dag Instagram Stories, dus waarom zou je daar niet eens langsgaan met je eigen Instagram-advertenties? Net als andere Instagram-advertentietypes worden story-advertenties native in de stories-omgeving geplaatst, zodat uw doelgroep de inhoud daar ziet, terwijl ze door de verhalen van de accounts die ze volgen scrollen. Om het meeste uit dit soort advertenties te halen, raadt Instagram aan om bewegingsgerichte inhoud te gebruiken, met de boodschap vooraf, om goed te passen bij het snelle karakter van verhalen.
8. IGTV
IGTV is een van de nieuwste modellen Instagram-advertenties die beschikbaar zijn voor videomakers. Deze advertenties spelen aan het begin van advertenties waarop een Instagram-gebruiker klikt, net zoals videoadvertenties op YouTube of een ander videoplatform. IGTV-advertenties kunnen tot 15 seconden lang zijn, dus u moet veel van dezelfde aanbevelingen als hierboven volgen en van tevoren bij uw bericht komen.
Voorbeelden van geweldige Instagram-advertenties
Laten we eens kijken naar voorbeelden uit de echte wereld van Instagram-advertenties die een schot in de roos zijn.
1. MODDER/WTR

MUDWTR doet veel dingen goed met hun Instagram-advertenties. Dit is een voorbeeld van een Stories-advertentie die ze hebben weergegeven. De inhoud ziet er erg organisch uit, van een maker van inhoud op Instagram, inclusief de tekstbijschriften onderaan. Ze bevatten ook een reeks verhalen, in plaats van slechts één. Het verhaal is verhalend opgebouwd en grijpt vanaf het begin je aandacht. Bovendien voeren ze ook gewone foto- en videoadvertenties uit, zodat ze de neiging hebben om overal te verschijnen terwijl je op Instagram scrolt.
2. Wol&

Wanneer je nonchalant op Instagram scrolt en een videoadvertentie stopt je met een uitdaging. Wool& gebruikt hun Instagram-advertenties om hun 100-dagen-uitdaging te promoten, waarbij ze gebruikers uitnodigen om hun producten 100 dagen te dragen en $ 100 te krijgen. Het is een simpele uitdaging die je aandacht trekt. Gewoon een andere jurkfoto kan over het hoofd worden gezien.
3. Nailboo

Het beginbeeld doet je gewoon ineenkrimpen, nietwaar? Het is effectief omdat je het bijna kunt voelen. Rode nagellak op wit tapijt. Eek. De videoadvertentie van daaruit beweegt snel, bijna verwoed, door de informatie over hun product die belooft dat te voorkomen. Het past bij de dynamiek van een snel bewegend platform en raakt vanaf het begin een pijnpunt.
4. Dechoker

Nog een voorbeeld van Instagram-advertenties die vanaf het begin de emoties raken, met een beetje een grove factor. Soms kun je niet wegkijken. Deze gebruikt de warmte van de foto van het kind met het verhaal van wat hun product voorkomt. Het is ook een heel eenvoudig product en bericht, een ander belangrijk kenmerk. Als mensen zich moeten afvragen waar je het over hebt, blijven ze scrollen.
5. Stuur nu een taart

Van Verborgen camera naar Amerika’s grappigste homevideo’s, er is een lange rij entertainmentbewijs dat we graag naar een goede grap kijken. Send a Cake Now speelt hierop in door video’s te tonen van mensen die hun product openen, waarmee verjaardags- en feestelijke verrassingen op hun manier worden gelanceerd. Het is ideaal voor Instagram, met zelfgemaakte, snel bewegende video’s. Je wilt absoluut stoppen en kijken wie de volgende wordt verrast.
Veelgestelde vragen over Instagram-advertenties
Moet ik mijn advertenties zowel op Facebook als Instagram weergeven? Kiezen om Facebook- of Instagram-advertenties weer te geven, hangt af van uw doelmarkt en welk platform ze het vaakst gebruiken. Je kunt ook op beide platforms draaien. Kan ik Instagram-advertenties maken zonder een Instagram-account? U kunt uw Facebook-bedrijfspagina gebruiken om uw Instagram-advertenties in te stellen. Zijn Instagram-promoties de moeite waard? Instagram-promoties kunnen je helpen meer mensen op Instagram te bereiken. Als je een populaire foto- of videopost hebt, kan het de moeite waard zijn om deze bij een breder publiek te promoten.
Instagram-advertenties Conclusie
Instagram-advertenties kunnen u helpen uw marketinggame op sociale media te verbeteren door het aantal mensen dat een bepaald bericht ziet te vergroten of het publiek dat u organisch bereikt met uw berichten te vergroten. Door middel van een reeks verschillende foto- en videoformaten, kunt u degene kiezen die het beste bij uw inhoud en uw doelgroep past en het verhaal van uw merk delen. Als je merkt dat je klanten op Instagram rondhangen, en je wilt misschien Instagram-advertenties bekijken om de boodschap naar nog meer van hen te sturen.
Wat is de beste Instagram-advertentie die je ooit hebt gezien?

Bekijk hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Hoe Instagram-advertenties te gebruiken"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*